Newbie heeft hulp nodig met Home Cinema.

Started by Rurouni, August 30, 2002, 14:59:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rurouni

Eerst effe gedag zeggen, ik ben nieuw hier: Hey :)

Dus, nu de vraag. Ik bezit op het moment een Panasonic SC-HT80 Home Cinema Set maar wil wat meer, wat nieuws, wat beters. Maar er vliegen nu zoveel termen om me oren zoals DTS, DTS-EX, DPL2, THX en weet ik 't allemaal wat, dat ik helemaal de kluts kwijt ben. Ik weet niet veel af van audio/video apparatuur dus vraag daarom om jullie hulp, met het samenstellen van componenten. Denk wel, ik ben maar student en heb 'maar' zo'n €1500 - €2000 te besteden. Alvast bedankt!

Om te beginnen wil ik een DVD player, liefst regiovrij maar als ik dat later moet laten modden maakt 't ook niet uit, die ook zelfgebrande MP3 CD's kan afspelen. Het moet goed beeld geven, anamorphic en progressive ondersteunen, wat 't inhoud weet ik niet maar veel anime-gasten die ik ken flippen altijd als 't bekend word dat de DVD het bevat, dus 't zal vast wel goed zijn. Een vriend van me raadde een Pioneer DV-545 of hoger aan. Ik weet zelf neit of dit goed is. Wat vinden jullie? Of zeggen jullie van "neej XX van XX is veel beter!".

Dan de receiver. Ook hier, totaal geen indepth verstand van :) Ik weet wat Dolby Digital 5.1 is, DTS is maar daar houd 't dan ook op. Volgens mij moet THX speciaal zijn, zo'n ophef altijd over. Maar dan hoor ik ineens weer termen als DTS-EX en DPL2. Ja dan gaat m'n hoofd tollen. Welk systeem is goed genoeg voor thuisgebruik maar wel de belangrijkste geluidsindelingen ondersteunen. 7.1 hoeft 't op dit moment nog niet te zijn omdat DVDs het tot nu toe nog niet ondersteunen, maar 't is makkelijk als het later wel aan te sluiten is tegen die tijd het wel gebruikt word op DVD's. Vrienden van mij noemde de Pioneer 859RDS or Yamaha 1200RDS die wel goed zouden zijn. Is dat zo? of moet ik voor iets totaal anders gaan?