Screen shots OSD van Crystalio II

Started by J.A.F._Doorhof, September 2, 2005, 10:32:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Dus als je nog een kleine 7" TFT schermpje had om alles in te stellen kan dat nu dus ook via de Crystalioscherm? Handig zo'n ingebouwd schermpje ;)


Heb je ook foto's van het apparaat zelf Frank?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Hi,
Dit is het OSD menu, dus dit zie je als het ware over je normale beeld van de projector/tv.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Wat een groot OSD je ziet niets meer van het beeld wat je aan het instellen bent?

bart_nl

#7
Quote from: Kjelt on September  2, 2005, 11:25:53
Wat een groot OSD je ziet niets meer van het beeld wat je aan het instellen bent?
mijn eerste reaktie ook maar bij de "brightness" instelling bij Shrek scene is daar toch wel over nagedacht. Verder vind ik het menu gelukkig niet direct zo belangrijk en volstaat voor mij de simpele OSD van mijn iScan HD+.

Misschien dat een voorbeeld van de werking van Gennum of Faroudja de-interlacers mij meer zou overtuigen ;)

Rob_Dingen


blue-eyes

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  2, 2005, 10:46:27
Hi,
Dit is het OSD menu, dus dit zie je als het ware over je normale beeld van de projector/tv.



Aaaah! Duidelijk :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Ik zie dat de prijzen bekend zijn van de Crystalio II.

Ben even op de site van Crystalio geweest maar wat ik niet kan achterhalen in de specs is of deze Crystalio II H.264 , DivX en Xvid support,met name de H.264 is volgens mij een must.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

H264 zijn ze mee bezig.
De eerste versie zal zonder op de markt komen daarna zal dit geimplementeerd worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Software matig.
De II is net als de I volledig upgradable via software.
Het zijn gewoon implementaties van codecs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Dat zou ik wellicht wat voorzichtiger stellen.

De media player zal waarschijnlijk niet veel meer zijn dan een sigma chip een commando geven om iets af te spelen de een aantal parameters meegeven voor welke mode het in uitgegeven moet worden.
Als die Sigma chip geen H2.64 af kan spelen, of slechts op 1280x720 zal hij nooit wat anders kunnen gaan doen, hoe veel software updates je er ook in zet.
Hij zal wel alles weer door de scaler engine gooien, en dan komt er elke resolutie weer uit, maar dat zou wel wat anders zijn dan het native formaat van een H2.64 opname van 1920x1080 op 50 Hz weergeven.

J.A.F._Doorhof

#15
Je hebt helemaal gelijk.
Er kan eventueel een upgrade voor komen.
De chipset is niet uitgekristaliseerd.

Ik denk echter als er een oplossing voor komt die volledig werkt dan zal dat waarschijnlijk wel geïmplementeerd worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#16
Ik wil niet onnodig negatief zijn, maar je kunt beter zeggen dat het er niet in zit en heel misschien naderhand softwarematig toegevoegd kan worden.

Je weet zelf hoe dat kan lopen. De Holo3D II geeft 2 jaar na introductie ook nog steeds geen perfect plaatje op PAL (chroma delay bug) en ondanks het feit dat iedereen maar vol bleef houden dat het 'slechts' om een softwarematige aanpassing ging, is dat nooit opgelost.

Enige voorzichtigheid is dus wel geboden.

Ik heb zelf veel meer vertrouwen in de ontwikkelaars van de Crystalio I + II, maar je weet het pas zeker als het werkt.

Cheers,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Robbo

#17
Quote from: jaco on December 11, 2005, 08:35:10
Dat zou ik wellicht wat voorzichtiger stellen.

De media player zal waarschijnlijk niet veel meer zijn dan een sigma chip een commando geven om iets af te spelen de een aantal parameters meegeven voor welke mode het in uitgegeven moet worden.
Als die Sigma chip geen H2.64 af kan spelen, of slechts op 1280x720 zal hij nooit wat anders kunnen gaan doen, hoe veel software updates je er ook in zet.
Hij zal wel alles weer door de scaler engine gooien, en dan komt er elke resolutie weer uit, maar dat zou wel wat anders zijn dan het native formaat van een H2.64 opname van 1920x1080 op 50 Hz weergeven.

In de Crystalio II zit exact dezelfde Sigma chip als in de Snazio........

En om te stellen dat de H264 even softwarematig geupdate kan worden.   Ik ben er bang voor........ H264 is toch een vrij heftig codecje.  Of Gennum moet met een H264 'module' voor de Gennum chip komen.   Tenminste als de Gennum op dezelfde manier werkt als de Realta (feitelijk een zeer krachtige CPU die je kunt laden met software) zou dat moeten kunnen.



.   

J.A.F._Doorhof

PAL probleem met chroma is trouwens opgelost als je 720P draait, dacht al een half jaartje geleden.
Of in ieder geval iets met een resolutie, wij hadden het toen al opgegeven.

Het is inderdaad een totaal andere firma PMS.
Maar ze doen er zelf ook voorzichtig over ik heb ergens anders gelezen dat er voor de mediaplayer sowieso modules beschikbaar komen of Nelson heeft me dat een keer gemailed, waar vraag naar was zou in ieder geval geupdate kunnen worden MITS de software/hardware beschikbaar was/is.

H264 lijkt me op zich belangrijk genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Op het pixel magic forum loopt gewoon een topic hierover waarin duidelijk staat dat ze het niet ondersteunen.
Ook is het nog onduidelijk of er in de toekomst iets voor komt.
Wat betreft de Holo op 720p is natuurlijk geen oplossing dat komt tegenwoordig al uit een dvd speler daar koop je geen scaler oplossing voor.

Rob

J.A.F._Doorhof

GEEN oplossing is niet werkend.
Een oplossing is er in de vorm van 720P.
Ik ken geen DVD spelers van GOEDE kwaliteit die over RGBHV 720P uitsturen.

De thread op het Crystalio forum houd het trouwens in het midden.
Op dit moment nog geen ondersteuning maar ze sluiten niets uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Die dvd speler heb ik en als ik een kastje van 300€ koop heb ik daar 720p RGB H/V uit dan lijkt mij een 2000€ met chroma delay toch een mindere optie.
QuoteH.264 decoding is not supported because H.264 chipset is not mature yet.
QuoteHardware upgrade may be possible but it is too early to tell at this moment.

By the way, why the H.264 file playback is important? What is the major application?
Ze laten weinig in het midden H.264 word niet ondersteund.
Hardware upgrade is misschien mogelijk.

Maar goed voor iedereen de link die het zelf wil lezen http://www.pixelmagicforum.com/forum/showthread.php?t=740

Rob

J.A.F._Doorhof

Kastje doet toch geen 720P voor PAL ??

Maar goed dit is natuurlijk absolute kul.
De H3DII is niet meer in productie we hebben er in geloofd omdat het ons continue werd beloofd, daarnaast was het enorm afhankelijk van je gehele setup, wat tot op de dag van vandaag nog steeds een raadsel is en niet uit te vinden.
We hebben klanten gehad zonder of met nauwelijks chromadelay die de kaart in een andere GELIJKWAARDIGE PC stopte en ineens 2-3 cm chromadelay hadden, terug in de oude PC en weg.
Dit is ook één van de redenen waarom we als bedrijf wat angstiger zijn geworden voor PC based oplossingen.

Over PMS.
QuoteHardware upgrade may be possible but it is too early to tell at this moment.
Maw het zou kunnen, ik heb al eerder aangegeven dat ik er naast zat, heeft dus weinig zin om terug te komen op de eerste posting die ik deedt :D

Uit het feit dat hij blijkbaar niet weet hoe belangrijk H264 in Europa wordt en hem dat later wordt uitgelegt kan ik alleen maar concluderen dat als de chipset klaar is, ze zeker wel met een update komen.
Als ze alle andere standaarden ondersteunen zal dit ook wel komen.

QuoteSMP8630 SDK is not mature enough. It may delay the Crystalio II 6 months if we chose this chip.
Dit maakt het wel iets twijfelachtiger om eerlijk te zijn.

Aan de andere kant, laten we eerlijk zijn als er een echte hausse met die codec komt is een kaartje natuurlijk zo gemaakt.
We hebben voor HDCP ook de halve Crystalio moeten vervangen voor klanten en die upgrade was kostenloos, ze zijn dus wel degelijk zeer serieus bezig en nemen weinig halve maatregelen.

Nogmaals in het begin zat ik even fout, daarvoor mijn exusses ik zit nog steeds te zoeken waar ik dat vandaan had maar er stond me iets bij van een software matige codec die geïnstalleerd kon worden, maar ik denk dat ik met wat anders in de war was.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#23
Frank, je moet dit eens omdraaien:

QuoteWe hebben klanten gehad zonder of met nauwelijks chromadelay die de kaart in een andere GELIJKWAARDIGE PC stopte en ineens 2-3 cm chromadelay hadden, terug in de oude PC en weg.

Naar:

QuoteWe hebben klanten gehad met een flinke chromadelay die de kaart in een andere GELIJKWAARDIGE PC stopte en ineens veel minder chromadelay hadden, terug in de oude PC en weer terug.

Dat klinkt heel anders maar komt vrijwel op hetzelfde neer. Ik twijfel daar overigens ook flink aan. Ik denk niet dat precies dezelfde setup met een andere PC als stroomvoorziening (want de HOLO is vrijwel geheel standalone en gebruikt de PC uitsluitend als voeding en voor besturing van GUI) iets uitmaakt.

Ik had net als vele anderen een flinke chroma delay. Dat lag niet aan mijn hardware, kabels of projector en ik heb een drietal totaal verschillende PC's geprobeerd.
Rob had er ook duidelijk zichtbaar last van, Steelfixer ook en zo heb ik tientalle mensen zien klagen. Ik ben zelf maanden bezig geweest om het op te lossen en heb op de projector na alles stuk voor stuk vervangen om te kijken of het probleem te isoleren was.

Natuurlijk kon jij er niets aan doen, maar het steeds 'ontkennen' of verleggen van het probleem zowel van jou als immersive heeft mij wel een stuk voorzichtiger gemaakt met 'beloftes' die men vooraf doet.

Vandaar mijn opmerking dat je beter wat voorzichtiger kunt zijn met toekomstige (software) ondersteuning.
Dat wordt volgens mij helemaal niet zo simpel.

Ik zie overigens zelf het nut van de ondersteuning van H264 (zeker op dit moment) niet echt in. H264 staat pas in de kinderschoenen en het zal mogelijk nog jaren gaan duren voordat dat echt uitgekristaliseerd is. Tegen die tijd is de Crystalio II al vervangen door een Crystalio III ;)

Cheers,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Robbo

Quote from: Michel on December 11, 2005, 23:33:46
H264 staat pas in de kinderschoenen en het zal mogelijk nog jaren gaan duren voordat dat echt uitgekristaliseerd is. Tegen die tijd is de Crystalio II al vervangen door een Crystalio III ;)

Cheers,

Michel

Dat zegt ie toch ook .... : hardwarematig update  ;D

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview