De bouw van de Scan Speak A4 MK (III) :)

Started by fireman, August 31, 2005, 15:16:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr



niks mis mee die foto's, gaaf man en dan bedoel ik niet alleen de foto's!!  ;D

gefeli ;D

dat wordt insoelen in genieten geblasen, ik wou dat ik zo handig was  :P :P
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fireman

#101
Een paar betere plaatjes.

 




En ze klinken steeds beter.


BTW, check hoe mooi het frees werk van de units weer is  ::)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jean Pierre

Quote from: Fireman on September 25, 2005, 10:57:13
BTW, check hoe mooi het frees werk van de units weer is  ::)

Waarom zo'n onzekere smiley  ;D? Frees werk is toch hartstikke strak?!? Mooi gedaan man!!!!

fireman

Quote from: Jean Pierre on September 25, 2005, 11:52:24
Waarom zo'n onzekere smiley  ;D? Frees werk is toch hartstikke strak?!? Mooi gedaan man!!!!

Betekend dat onzeker... hmmm verkeerde smiley
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

DennisG

Ziet er geweldig uit. Het freeswerk is inderdaad weer superstrak. Complimenten!!

Grondverf grijs misstaat ook nu weer totaal niet.

Groet,
Dennis

fireman

Wat zal er gebeuren als ik een zwaardere eindversterker op mijn A4's plaats?
(even uitgaan van een naim amp)

Ik heb nu 2 x 30 watt. Wat zal er gebeuren als er 2 x 70 watt (naim watt's) aanhang.


  • Puur luider spelen?
  • Puur (nog) meer controle?
  • Puur (nog) meer detail?
  • Puur (nog) meer laag?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

voodooless

Quote from: Fireman on October  3, 2005, 12:37:23

  • Puur luider spelen?
  • Puur (nog) meer controle?
  • Puur (nog) meer detail?
  • Puur (nog) meer laag?

Niks van te zeggen. In ieder geval zal je wat luider kunnen (theoretisch), de rest is afwachten. Gewoon proberen dus.

DennisG


  • Luider spelen is niet aan de orde. De Nait heeft voldoende power aan boord om jou op een gehoorbeschadiging te kunnen trakteren. Dit kan het motief dus niet zijn.
  • Controle is daarentegen zeker wel aan de orde. Meer reserve betekent meer controle
  • Meer detail is bij enkel meer power niet te verwachten. De grotere Naim amps hebben echter ook een andere opbouw, hetgeen wel degelijk meer detail zal opleveren. Het scheiden van de voorversterker van de eindversterker zal dit effect versterken
  • Meer controle zul je veelal terug horen in een strakker laag. Strakker laag wordt in eerste instantie vaak als minder laag ervaren. Pas na langer luisteren hoor je dat het bereik gelijk is gebleven.

voodooless

#108
Quote from: DennisG on October  3, 2005, 13:51:03

  • Luider spelen is niet aan de orde. De Nait heeft voldoende power aan boord om jou op een gehoorbeschadiging te kunnen trakteren. Dit kan het motief dus niet zijn.

Dat kun je ook prima met te weinig vermogen (is misschien zelfs eenvoudiger ;) )

Quote
  • Controle is daarentegen zeker wel aan de orde. Meer reserve betekent meer controle

Ligt helemaal aan de amp. Als je een goede 30 Watter tegen een slechte 70 Watter uitwisselt zul je niks opschieten

Quote
  • Meer detail is bij enkel meer power niet te verwachten.

Klopt.


Quote
  • Meer controle zul je veelal terug horen in een strakker laag. Strakker laag wordt in eerste instantie vaak als minder laag ervaren. Pas na langer luisteren hoor je dat het bereik gelijk is gebleven.

Ook dat ligt geheel aan de amp. Doorgaans ben ik het er wel mee eens dat een zwaardere amp meer controle en rust brengt, vooral bij hogere volumes.

kuiperik

Quote from: Fireman on October  3, 2005, 12:37:23
Wat zal er gebeuren als ik een zwaardere eindversterker op mijn A4's plaats?
(even uitgaan van een naim amp)

Ik heb nu 2 x 30 watt. Wat zal er gebeuren als er 2 x 70 watt (naim watt's) aanhang.


  • Puur luider spelen?
  • Puur (nog) meer controle?
  • Puur (nog) meer detail?
  • Puur (nog) meer laag?

Fireman, ben je niet echt tevreden dan over de A4, omdat je nu op zoek gaat naar een versterker-upgrade? Mis je nu iets wat je wel had bij de EVE's, of had je deze plannen toen ook al in gedachte?

Ik ben wel benieuwd naar de verschillen die jou zijn opgevallen tussen de A4 en de EVE.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

fireman

Quote from: kuiperik on October  3, 2005, 20:05:18
Fireman, ben je niet echt tevreden dan over de A4, omdat je nu op zoek gaat naar een versterker-upgrade? Mis je nu iets wat je wel had bij de EVE's, of had je deze plannen toen ook al in gedachte?

Ik ben wel benieuwd naar de verschillen die jou zijn opgevallen tussen de A4 en de EVE.

Als eerste is het gewoon nieuwsgierigheid. Als hobbieïst blijf je je grenzen verkennen en leuke ideeën opdoen.

Ik ben best héél erg te vreden. Ik kan ze, nee ik mag ze niet vergelijken omdat er totaal ander formaat units inzitten en totaal andere kastvolume's aan de orde zijn. En nu heb ik een BR -systeem en de eVe's waren geheel gesloten. Echter als je puur naar het geluid luisterd dan heb ik nu net effe wat minder volle body in het laag dan met de eVe's. Daarin tegen vind ik dat ik behoorlijk voldoende body heb. Het heeft ook met de positie te maken hoe mijn speakers nu staan. Met de eVe's zou ik nu een overkill aan bass hebben.
Nee, er komt verbazingwekkend veel laag uit deze twee kleine dondersteentjes. Snel en strak. En de tweeter is het zelfde. Dus dat zit helemaal goed.

Wil je nog meer verschillen weten? moet je effe aangeven dan dan kan ik het toelichten.

Een kast hoeft idd niet echt groot te zijn voor volle vette bassssss.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

DennisG

Beste Kuiperik,

Volgens mij was de vraag van Fireman gericht op het vervangen van het eindversterkerdeel uit zijn Naim Nait5 door een grotere Naim power amp....... Als je met dit in jouw achterhoofd mijn antwoorden opnieuw leest...........

Overigens heb ik het pad van een Nait5 naar een Nait5 met Naim NAP180 en later zelfs een NAP250 persoonlijk bewandeld. Ik spreek dus uit ervaring.

kuiperik

Dennis, ik had de vraag wel door, alleen vroeg me af waarom Fireman zo snel al met deze vraag kwam  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

kuiperik

Quote from: Fireman on October  3, 2005, 20:34:37
Wil je nog meer verschillen weten? moet je effe aangeven dan dan kan ik het toelichten.

Goed te horen dat je erg tevreden bent! Zeker nu je van een grote vloerstaander naar een monitor bent gegaan.

Vanwaar mijn interesse? Ik heb zelf namelijk ook een ScanSpeak (Event) en vindt deze erg rustig en aangenaam klinken. Echter indien je nu bijv. wat stevigere rockmuziek draait, dan zou er net wat meer "attack" in mogen zitten. Nu las ik van je huidige gebruiker van de Eve dat hij ook een beetje deze bevindingen had bij deze speaker. Hoe zijn jou bevindingen hierin met de Eve en de A4?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

DennisG

Sorry Kuiperik,

Mijn berichtje was bedoeld voor Deepspace. Ik maak er wel een zooitje van.....  :-[

voodooless

Quote from: DennisG on October  3, 2005, 21:11:56
Volgens mij was de vraag van Fireman gericht op het vervangen van het eindversterkerdeel uit zijn Naim Nait5 door een grotere Naim power amp....... Als je met dit in jouw achterhoofd mijn antwoorden opnieuw leest...........

Tja, dat stond er niet en kan ik dus ook niet weten ;) En dan nog, ik ken beiden niet, dus durf ook daar niks over te zeggen. Gewoon uitproberen dus, altijd!