dvd ervaring met 51cm diagonaal lcd tv

Started by supermuis, August 30, 2005, 20:26:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

supermuis

hoi ik wil een lcd   tv aanschaffen voor op mijn slaapkamer,de kijk afstand is ongeveer 2,75 meter,nu wil ik eeen lcd  sherm van 51 cm digonaal gaan aanschaffen,is er iemand die ervaring heeft met deze beeldformaat in betrekking tot dvds met widescreen formaat ,die kennen niet op deze tvs in breedbeeld worden vertoond.je krijgt dan van die balken.is dit nog wel te volgen,wie heeft hier ervaring mee

mvg.pede

bart_nl

beeld van een 51 cm TV is 41 cm x 30 cm (bxh). Ik ga er van uit dat je een 4:3 TV bedoeld?
Bij een 16:9 DVD blijft de breedte hezelfde maar houd je ongeveer 23 cm hoogte over.
Idem bij een 2.35 widescreen DVD houd je in hoogte een beeld van 17 cm over.

Lijkt mij aan de kleine kant maar kun je het beste zelf proberen door op je PC een vergelijkbaar formaat af te spelen en je monitor van de kijkafstand (2,75m) te bekijken. Veel PC media spelers kun je beeld grootte zo aanpassen dat je bovengenoemde hoogtes overhoudt. Dit dan bij een fixed aspect ratio doen. Beeld is dan op je PC monitor (als die < 20" is) misschien te breed zodat niet hele film op de monitor past maar wat je overhoud is dan de grootte die je ook op een 21" TV zou hebben. Dit geeft je een goede indruk of je het zelf acceptabel vindt.

supermuis

hoi bart bedankt voor je reactie,ben naar de mediamarkt geweest en heb de proef op de som genomen,heb een dvd meegenomen en heb die daar bekeken,moet zeggen dat het resultaat me ontzettend meeviel,de ondertiteling was goed te zien en de beeldgroote was aaceptabel op 2,75 meter,het is maar voor in de slaapkamer dus ik schaf maar een 51cm aan,het was trouwens een vestel lcd tv voor 399 euro,en ik vond het beeld werkelijk prachtig.als je een 66cm breedbeeld lcd wilt hebben ben je zo 300 euro duurder uit,en dat vind ik teveel.
mvg.pede