Versterker in combinatie Magnepans

Started by none, August 30, 2005, 11:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Reviews en meningen zijn een goede indicatie maar meer niet.. het zijn jouw eigen oren die jou zullen moeten overtuigen  ;).

none

vanavond even de Primare A20 geluistered, naast een Arcam A80 en een Musical Fideltiy X150...
eerst de Primare, leek beetje terughoudend.. wel ruimtelijk beeld... Arcam was meer gefocused... Musical Fidelity nog iets meer.. daarna toch nog een keer de Primare geluisterd... en die staat nu thuis :) vond de ruimtelijkheid (diepte.. breedte.. 3d) en muzikaliteit hiervan toch het mooist.

Morgen (en het komende weekend) mag hij het opnemen tegen de PrimaLuna... aangestuurd door een AH! Reference Tjoeb....
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

#27
<edit>
Round 2 ;D

none

nou gefelicteerd.. hij staat ter probeer...  mischien laat de primaluna 'm wel alle hoeken v/d kamer zien...
en nee.. vond de musical fidelity wel aardig klinken.. zoals ik al zei.. vond juist de primare in het begin erg gedeesd....

D.
Emotions are human, and therefore logical.

none

en wat gloeit daar in het duister..
het is een primaluna!!....
nou... weet niet of ik dit weekend nog veel ga posten.. moet luisteren.. luisteren.. en nog eens luisteren...
bedankt mensen alvast voor jullie input... en bjorn voor het langsbrengen van nog meer speelgoed:)

ik hou jullie op de hoogte!

D.
Emotions are human, and therefore logical.

bmateijsen

Quote from: Dan Inden on September  9, 2005, 23:32:29
en wat gloeit daar in het duister..
het is een primaluna!!....
nou... weet niet of ik dit weekend nog veel ga posten.. moet luisteren.. luisteren.. en nog eens luisteren...
bedankt mensen alvast voor jullie input... en bjorn voor het langsbrengen van nog meer speelgoed:)

ik hou jullie op de hoogte!

D.

Vooral veel plezier toegewenst!!

Groet Bjorn

none

moeilijk moeilijk...
mijn eerste 'gevoel'....
primare.. heeft prachtige soundstage... diepte.. breedte... strak... maar iets terughoudend..
primaluna.. dynamiek, gevoel, warmte.... maar kleinere soundstage.... meer gefocust, minder strak laag

maar ben er nog lang niet uit;)

D.
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Leuke resultaten!
Zo te horen klinkt de primaluna niet verkeerd.. maar dus niet helemaal wat je zoekt.
De i30 was niet terughoudend en had geen probleem met dynamiek.. dus misschien moet je wat zwaarder gaan of verder kijken...

Kronzilla

Anders kan je de PrimaLuna ProLoge Five eens proberen, met de KT88 eindbuis, die wél beter klinkt dan een el34 en toch meer power heeft... maar het is een stereo eindtrap,dus niet geïntegreerd...

none

Quote from: Kronzilla on September 11, 2005, 17:58:10
Anders kan je de PrimaLuna ProLoge Five eens proberen, met de KT88 eindbuis, die wél beter klinkt dan een el34 en toch meer power heeft... maar het is een stereo eindtrap,dus niet geïntegreerd...


ik vermoed dat dat wat buiten mijn budget valt... ;) tevens vind ik de primaluna absoluut niet verkeerd... maar het is een beetje een nek aan nek race met de primare wat mij betreft.. ik vind ze allebei eigenlijk super... ze zijn alleen anders...  :)

Quote from: aMUSEd on September 11, 2005, 17:36:34
Leuke resultaten!
Zo te horen klinkt de primaluna niet verkeerd.. maar dus niet helemaal wat je zoekt.
De i30 was niet terughoudend en had geen probleem met dynamiek.. dus misschien moet je wat zwaarder gaan of verder kijken...

zoals ik hierboven zeg.. vind de primare ook super klinken... ;) het laatste woord is nog lang niet gesproken ...

*gaat weer verder luisteren* ;)
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Dan Inden on September 11, 2005, 18:22:18
ik vermoed dat dat wat buiten mijn budget valt... ;)

Misschien is 2e hands een optie?.. ik zag laatst een i30 voor 850 euro langskomen (dat is waanzinnig goedkoop).

none

and the winner is:

de Primare A20... hij's nu van mij....
en binnenkort komt de SuperTjoeb erbij

D.
Emotions are human, and therefore logical.

R


aMUSEd

Feli!! Veel plezier ermee.
Misschien leuk om een samenvatting van resultaten te posten?

none

mjah.. qua samenvatting kan ik niet heel veel toevoegen aan wat ik al geschreven heb...

mijn uiteindelijke beslissing voor de primare is in iedergeval genomen op basis van de heerlijke heldere homogene strakke soundstage... dit is voor mij (en mijn luisterplezier) een van de belangrijkste dingen tijdens het luisteren. Mischien dat klankkleur natuurlijker zou kunnen (beter kan natuurlijk altijd.. als je een unlimited resource of money hebt).. maar zoals het nu is is het al meer dan voldoende.
wat mij vooral bevalt aan de primare is dat het het live karakter wat mijn magnepans al van nature hebben nog meer benadrukt.. waardoor gewoon een erg ruimtelijk beeld ontstaat.

De klankkleur v/d primaluna was iets mooier, maar helaas de soundstage minder. Klankkleur valt me doorgaans niet echt op, maar een minder strakke soundstage is iets waar ik me erg snel aan kan gaan irriteren. Mischien heeft dit ook te maken dat ik een redelijk analytische luisteraar ben.. ben voortdurend bezig de plaatsing van geluiden/instrumenten te vinden en te volgen.. dit maakt voor mij het muziekbeeld, en het gevoel dat daarmee komt.

Wat betreft de arcam a80, een mooie allrounder, iets strakkere soundstage dan de primaluna, maar kon 'overall' niet echt imponeren, maar verder absoluut niet slecht.

maar als iemand nog specifieke vragen heeft ;)
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Dan Inden on September 13, 2005, 14:28:04
wat mij vooral bevalt aan de primare is dat het het live karakter wat mijn magnepans al van nature hebben nog meer benadrukt

Ja, dit heb ik ook eens zo ervaren (i30 op mg12).
Grappig, ik ben ook kritisch wat betreft afbeelding (alhoewel ik emotie in het geluid ook erg belangrijk vind).

daburnd

Hoeveel heeft die primare gekost?

Ik heb namelijk ook smgb's staan en ben opzoek naar een leuke eind-amp daarvoor die tussen de 600 en de 950 euro in ligt. Ik wil em gebruiken voor film zowel als muziek.

none

Quote from: daburnd on September 20, 2005, 21:18:21
Hoeveel heeft die primare gekost?

Ik heb namelijk ook smgb's staan en ben opzoek naar een leuke eind-amp daarvoor die tussen de 600 en de 950 euro in ligt. Ik wil em gebruiken voor film zowel als muziek.

de primare is alleen geen losse eindbak.. maar een geintegreerde versterker.. heb voor het demo model 870 betaald...
als je alleen een eindamp zoekt zou ik anders 2de hands kijken.. in het begin van deze thread worden wel wat suggesties gedaan voor merken....
ben zelf super tevreden m'n m'n primare... alleen mis de Tjoeb nu...
Emotions are human, and therefore logical.

daburnd

Arghhh ik zie dat de primare geen eind-amp is :(

Iemand een idee wat voor eind-amp een goed idee is voor de smgb's.

De parasound hca-2200 die hier te koop stond leek me een interessante, maar die is helaas al weg. Verder heb ik geen idee wat een interessant idee kan zijn. Een oudere bryston 3b kan wel iets zijn, maar naar wat ik er van lees zijn deze niet de beste qua soundstage en het hoog gebied.

daburnd

Quote from: Dan Inden on September 20, 2005, 21:20:47
de primare is alleen geen losse eindbak.. maar een geintegreerde versterker.. heb voor het demo model 870 betaald...
als je alleen een eindamp zoekt zou ik anders 2de hands kijken.. in het begin van deze thread worden wel wat suggesties gedaan voor merken....
ben zelf super tevreden m'n m'n primare... alleen mis de Tjoeb nu...

Yep tis sowieso 2e hands. Nu alleen een interessant aanbod zien te vinden.. op dit moment zie ik op i-net nergens een leuke 2e hands staan die er tussenuit blinkt.

aMUSEd

#45
Primare heeft wel een eindversterker.. de a30.
Ik heb een enkele keer een a30 2ehands gezien voorongeveer 1000euro.
Verder is een krell kav300i ook te koop voor rond de 1000euro.. een geint. versterker met theatre trough functie.

Overigens vrees ik dat primare icm Nordost flatline iets teveel van het goede wordt.

daburnd

Quote from: aMUSEd on September 20, 2005, 22:24:56
Primare heeft wel een eindversterker.. de a30.
Ik heb een enkele keer een a30 2ehands gezien voorongeveer 1000euro.
Verder is een krell kav300i ook te koop voor rond de 1000euro.. een geint. versterker met theatre trough functie.

Overigens vrees ik dat primare icm Nordost flatline iets teveel van het goede wordt.

In de zin van te warm?

aMUSEd

Quote from: daburnd on September 21, 2005, 09:51:12
In de zin van te warm?

nee, te helder / direct / fel.
Je zal het moeten proberen. Misschien dat de voorversterker de klankkleur totaal anders maakt.

Erik van Voorst (in memoriam)

Gefeliciteerd... 8)

Verrassende keuze...maar wel de juiste....want als je je aan bepaalde zaken nu al irriteert gaat dat nooit meer goedkomen.....wel vreemd van die kleinere stage...maar ik neem aan dat je behoorlijk wat referentie-cd's heb gedraaid waaruit blijkt dat de stage groter zou moeten zijn... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

none

Quote from: Erik van Voorst on September 22, 2005, 13:07:54
Gefeliciteerd... 8)

Verrassende keuze...maar wel de juiste....want als je je aan bepaalde zaken nu al irriteert gaat dat nooit meer goedkomen.....wel vreemd van die kleinere stage...maar ik neem aan dat je behoorlijk wat referentie-cd's heb gedraaid waaruit blijkt dat de stage groter zou moeten zijn... ;)

het was niet speciaal een kwestie van alleen groter.. als wel van strakker/homogener.. (en ook beetje groter)...
en heb idd heel wat cdtjes gedraait....
Emotions are human, and therefore logical.