Versterker in combinatie Magnepans

Started by none, August 30, 2005, 11:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

none

ik ben mij momenteel aan het orienteren op een andere (geintegreerde) stereo versterker (op voorwaarde dat ik mijn surround spullen kwijt raak).

Nu heb ik als speakers een paar Magnepan SMGb's en ben eigenlijk benieuwd of jullie suggesties hebben qua versterker. Mijn budget ligt zo rond de 1000 euro (1500 max), en wil het liefst eigenlijk iets 2de hands (qua prijs/techniek vaak toch het interessantst), en als er geld overblijft kan ik mischien nog een aardige cd speler erbij kopen ;)

Ik heb zelf oa. zitten kijken naar de Marantz PM 17 mkii en de PM 7200 (KI), ook werd mij door de lokale audio dealer de Denon PMA 2000 aangeraden. Iemand enig idee hoe deze zouden combineren met mijn magnepans? of mischien andere suggesties?

gr
Dan
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Dan Inden on August 30, 2005, 11:15:53
Ik heb zelf oa. zitten kijken naar de Marantz PM 17 mkii en de PM 7200 (KI), ook werd mij door de lokale audio dealer de Denon PMA 2000 aangeraden. Iemand enig idee hoe deze zouden combineren met mijn magnepans? of mischien andere suggesties?

Geen totale mismatch maar no way near Primare.

none

Quote from: aMUSEd on August 30, 2005, 13:08:12
Geen totale mismatch maar no way near Primare.
enige specifieke Primare versterkers die je kunt aanraden? (binnen mijn budget dan ;) )...
en waarom Primare?
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Dan Inden on August 30, 2005, 14:05:05
enige specifieke Primare versterkers die je kunt aanraden? (binnen mijn budget dan ;) )...
en waarom Primare?

een nieuwe i20 en een 2e hands i30.1. (Ik heb alleen de laatste op magnepan gehoord)
Over de jaren heb ik best wel wat versterkers op magnepan gehoord: rotel, denon, marantz, arcam, primare enz
Maar geen van allen betrok mij zo bij de muziek als dat primare dat deed.
Controle, drive en een open mid/hoog.. dit waren aspecten die niet uitblonken op bv marantz en denon.

Jordis

Inmiddels is er wel de I21 trouwens, wel een erg mooie versterker ;)
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

none

hanze hifi in zwolle raade mij de Arcam A90 of de Primare I30 aan. Denk zelf dat hun kleine broertjes (de A80 of de I21) beter in mijn budget passen. Zal binnenkort mischien wel even gaan luisteren.
Emotions are human, and therefore logical.

garmtz

Ik denk dat de A80 iets te 'licht' is...

none

mjah.. heb je mischien wel gelijk in, op 4ohm (dat zijn m'n maggies) doet de primare 125 watt en de arcam 80.... voor dezelfde prijs.
Emotions are human, and therefore logical.

garmtz

Het gaat bij Magnepans niet alleen om vermogen, maar vooral om stabiliteit en maximale stroomafgifte. Hier is Arcam op zich niet slecht in, maar de A80 is vooral ontworpen voor wat eenvoudigere speakers. Ik denk persoonlijk aan een krachtige 2e hands eindversterker als Aragon, Bryston, Gamut, Parasound...

planeet

heb zelf primare eindtrappen in huis gehad, vind ze niet echt schitterend voor moeilijkere speakers

aMUSEd

Arcam combineert prima met magnepan maar de a80 is denk ik te licht idd (a85 ging goed).  Primare is veel meer open in het midden/hoog dan Arcam. Het resultaat is dat de denkbeeldige gordijnen tussende luisteraar en de speakers worden weggetrokken. Ook klinkt primare meer dynamisch en ritmisch op magnepan dan Arcam.

De eindversterkers die worden genoemd zullen vast ook wel prima matchen.

Magnepan speakers zijn niet echt moeilijke speakers hoor.. althans niet voor versterkers  ;D.

Erik van Voorst (in memoriam)

Grappig niemand heeft buizenversterkers in gedachten....
Terwijl dat de gouden combinatie is sinds het ontstaan van de Maggies..... 8)

Je kunt is een Stereophile of Absolute Sound opduiken....beiden zien de Maggies nog steeds als...The Classic Speaker.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken ;) PrimaLuna bijv... vanaf 1050 euro..

Groet Bjorn

none

ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een buizenversterker heb horen spelen (laat staan op maggies)....
heb wel even gegoogled naar die primaluna.. maar is niet heeelveel over te vinden...
zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? en waar deze mogelijk te kopen/beluisteren is?

Verder ben ik benieuwd of het vermogen van de primaluna prologue one van 35 watt voldoende is om de maggies aan te sturen (ook al zijn het inderdaad zoals gezegt niet echt moeilijke speakers)

gr
Dan
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Erik van Voorst on August 30, 2005, 20:15:15
Grappig niemand heeft buizenversterkers in gedachten....

Ja tuurlijk.. buizenversterkers doen het erg goed icm magnepan.
Het vermogen moet je je niet op blindstaren.. het gaat meer om reserves  ;D.

Erik van Voorst (in memoriam)

Volgens mij kreeg je het net op een goudschaaltje aangereikt.... ;D

Ik zou mischien niet eens voor de no. 2 gaan ondanks 5 wattjes meer....de EL34 is volgens mij de
betere buis..... ;)

Vermogen is geen enkel probleem...maar ik zou zeggen..... is het je budget.....PM ...THE MAN.....  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Quote from: Dan Inden on August 30, 2005, 20:54:57
ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een buizenversterker heb horen spelen (laat staan op maggies)....
heb wel even gegoogled naar die primaluna.. maar is niet heeelveel over te vinden...
zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? en waar deze mogelijk te kopen/beluisteren is?

Verder ben ik benieuwd of het vermogen van de primaluna prologue one van 35 watt voldoende is om de maggies aan te sturen (ook al zijn het inderdaad zoals gezegt niet echt moeilijke speakers)

gr
Dan

De website van hen: http://www.primaluna.nl/. Daarnaast is er wel redelijk veel in de pers te vinden. HIFIchoice heeft de No. 2 gerecenseerd, HIFI + is het product of the year geworden. Ook op hifi.nl is een recensie te vinden... meer dan genoeg dus!

Daarnaast heb ik ook een A80 staan van Arcam, die mag je er wat mij betreft naast zetten. Voor meer info kan je mij pm-en of mailen!

Groet Bjorn

none

Quote from: bmateijsen on August 30, 2005, 21:50:18
De website van hen: http://www.primaluna.nl/. Daarnaast is er wel redelijk veel in de pers te vinden. HIFIchoice heeft de No. 2 gerecenseerd, HIFI + is het product of the year geworden. Ook op hifi.nl is een recensie te vinden... meer dan genoeg dus!

Daarnaast heb ik ook een A80 staan van Arcam, die mag je er wat mij betreft naast zetten. Voor meer info kan je mij pm-en of mailen!

Groet Bjorn

ben opzich wel geintereseerd om e.a. te horen... maar eerst even m'n oude spullen proberen kwijt te raken... daarna zal ik wel even contact opnemen.

gr
Dan
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Dan Inden on August 30, 2005, 22:28:39
ben opzich wel geintereseerd om e.a. te horen... maar eerst even m'n oude spullen proberen kwijt te raken... daarna zal ik wel even contact opnemen.

gr
Dan

suc6

none

Quote from: aMUSEd on August 30, 2005, 23:00:01
suc6

dank je... maar niet getreurd... ik wil de primare I21 ook nog horen voordat ik wat ga beslissen.
En anders wordt het mischien wel een leuke 2de hands quad :)

D.
Emotions are human, and therefore logical.

none

zow... de oude spullen zijn zo goed als verkocht.. nu 2 dagen zonder versterker.. sniff

vrijdag komt Bjorn met een Arcam A80, de PrimaLuna Prologue One en een AH! Tjoeb Reference....
ben met name erg benieuwe naar de combinate Primaluna, tjoeb en magnepans..

als ik e.a. ga aanschaffen zal het budgetair gezien wel een super tjoeb worden dan.. maar daar ook veel goede verhalen over gelezen!

toch ben ik ook nog wel benieuwd naar de Primare I21.. iemand in de buurt van Steenwijk (kop v. overijssel).. met zo'n ding?

gr
Dan
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Arcam klinkt prima op Maggies.. maar nogmaals, besluit niet voordat je de primare hebt gehoord.
Staat er niet een i20 tekoop op dit forum?

none

morgenavond ga ik bij Hanze Hifi in zwolle een Primare A20 luisteren.. de voorganger van de I20...

D.
Emotions are human, and therefore logical.

aMUSEd

Quote from: Dan Inden on September  7, 2005, 19:25:44
morgenavond ga ik bij Hanze Hifi in zwolle een Primare A20 luisteren.. de voorganger van de I20...

Nu kan ik rustig slapen  :-*
Je gaat de versterker toch wel op magnepan beluisteren?.. anders heeft het geen zin.
Zo niet.. vraag of je de versterker thuis mag beluisteren.. doe je 'm bij de shoot-out met arcam.
Ik zit er zo achteraan omdat ik primare veel beter vind combineren met magnepan... letterlijk  :o.

none

ik neem m'n maggies mee in de auto idd.. en hoop de primare daarna naar huis te kunnen nemen zodat ik ze inderdaad alle 3 (primare, arcam, primaluna) kan beluisteren.. op de ah! tjoeb ;)
de tjoeb wordt het zowieso wel denk ik

D.
Emotions are human, and therefore logical.