Allard zijn Blue Room revisited

Started by 990143, August 29, 2005, 18:16:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JeKa

Schitterend appartement met veel potentie! Ik ben erg benieuwd hoe je set daar tot zijn recht zal komen.

DVDGuy

Quote from: JeKa on September 24, 2008, 19:35:02
Schitterend appartement met veel potentie! Ik ben erg benieuwd hoe je set daar tot zijn recht zal komen.

Leuk topic; mooie HT en nu een prachtig appartement in R'dam......

Feli!
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

advr

zo, ik had even niet meer gekeken op dit draadje maar je hebt een prachtig appartement ;D ;D

dat wordt genieten van zon, uitzicht en muziek 8)

gefeliciteerd!

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

990143

#128
Hallo mannen bedankt voor de comments

Vandaag was het weer een fijn dagje vloer leggen. Een groot gedeelte van het appartement is nu gedaan. Het is echter een lastigere klus dan gedacht want de vloer loopt volledig door zonder ook maar een enkele drempel in het huis. Om dan het patroon goed te houden is niet echt leuk maar het ziet er wel goed uit in iedergeval. Hierbij alvast 1 foto om de lengte te zien van het huis. Door de richting van leggen lijkt het nog groter. Ook dempt de vloer het geluid al iets. De betonnen doodskist wat het was beloofde niet veel goeds met het oog op mijn speakers.

Gr

A

990143

#129
Hallo Allemaal

Het grote moment is aangebroken. woensdag is in plaats van gehaktdag "verhuisdag".

Vandaag de laatste loodjes gelegd met betrekking tot het schoonmaken e.d.. Het is nog niet helemaal af maar dan heb je ook wat te doen als je er in zit. Alleen het gangetje en de berging nog dus het is te overzien. Natuurlijk het belangrijkste niet vergeten de HT weer opzetten. Is alleen wachten op de bank voordat mijn scherm e.d. geinstalleerd worden wanneer ik precies weet waar mijn bank staat. Is altijd fijn vertraging bij de leverancier. Hij zou komende week moeten komen maar ja.

Hier alvast wat foto's van het lege resultaat tot nu toe. Woensdag na de verhuizing zal ik er nog een paar posten met hopelijk wat meer van het HT in positie

Gr

Allard

advr

prachtig geworden allemaal!!

succes met verhuizen :P :P 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

990143

#131
Mannen eindelijk is het zover. De verhuizing zit erop. In huis moeten alleen nog wat kleine klusjes gedaan worden zoals 1 van de belangrijke klussen. Het instellen van het HT. Vanmorgen begonnen met alles uitmeten en instellen op de versterkers met de AVIA test dvd. Is uiteraard net als ik op de helft ben de batterij van de decibelmeter op. Dadelijk nog maar even de stad in om een nieuwe te kopen zodat ik het af kan maken want vanavond de eerste film kijken. Overdag gaat niet want ik moet nog wat met de verduistering doen.

Ook moet ik mijn speakerkabels opnieuw laten pluggen zodat deze iets korter worden want ik heb nu 3 meter per kabel over en dat is een beetje een zooitje zo op de vloer. Is weer een leuk klusje voor volgende week.

Gr

Allard

pacific

Mooie ruimte en tevens mooi appartement. Ben benieuwd hoe de akoestiek is. Want uit ervaring kan ik zeggen dat dat nog wel is een uitdaging kan zijn met appartementen ;) ;)

Dracoplasm

Zo begint er op te lijken, leuk al de (echte) design spulletjes. Van wie is die stoel (vouw)?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

990143

#134
Bedankt mannen voor de complimenten. De akoestiek is inderdaad best wel eens lastig om goed te krijgen. Ik heb vandaag en gisteren mijn diffusers aan mijn plafond gehangen op het eerste reflectiepunt. Op het eerste reflectiepunt op de achterwand staat de QRD diffuser op zijn eigen plaats. Deze moet ik nog steeds een keer afmaken (verven) maar hij is in iedergeval in gebruik. Vanmiddag ook 2 uurtjes vrij genomen om mijn projectiescherm weer op te hangen. De eerste film op mijn muur gekeken. Het voordeel het fictieve scherm was een meter groter maar niets gaat boven het projectie scherm. Daarom natuurlijk na wat problemen opgehangen.

De stoel staat er meer als object. Je kan er echt op zitten maar hij is van karton.

Hier nog een paar foto's van het harde werken. Nu alleen nog op mijn bank wachten. Nog 3 weken en dan kan ik het afmaken. Nu staat de buiten stoel er nog even tijdelijk. Op de grond zitten is ook niet echt comfortabel.

990143

hallo mannen

Vandaag maar weer eens aan de slag geweest met de thuisbioscoop. Hij is weer wat verder afgesteld en nog wat verder uitgelijnd. Ook is nu bekend wanneer de bioscoop bank komt. 4 december is het eindelijk zo ver en kan ik hem eindelijk helemaal af maken. Vandaag ook nog maar iets aan de verlichting gedaan door een nieuwe sfeer lamp te kopen voor de bioscoop. Het laatste wat dan nog op de planning staat is 2 nieuwe surround luidsprekers te kopen. Waarschijnlijk worden dit ook 2 zuilen. Ligt er even aan hoever het budget het toe laat wanneer dit gaat gebeuren.

Gr

advr



hij is lekker blue geworden, mooi hoor!! die diffusers ook 8)

ik mag veel thuis maar dat krijg ik er niet doorheen denk ik :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

990143

Ik heb het dan maar makkelijk. In mijn uppie heb ik het veto recht en dat is wel makkelijk. heel veel mensen die het gezien hebben vinden het net een soort kunstwerk aan je plafond en niet storend dus dat is wel fijn om te horen. Moet ook geen mannen hok worden ook al zou het wat minder uitbundig zijn geworden als ik niet in mijn uppie was

Zal binnenkort wat meer foto's plaatsen

Gr

advr



makkelijk zo`n veto recht ;D

echt te klagen heb ik ook niet hoor. ik heb ook gewoon een beamer en scherm opgehangen en mijn boxen staan ook lekker in de kamer en niet in een hoekje! 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Garmir

Quote from: Dracoplasm on November 11, 2008, 11:36:35
Zo begint er op te lijken, leuk al de (echte) design spulletjes. Van wie is die stoel (vouw)?

Die stoel waar je achter vroeg, en hij je half op antwoordde is de
Wigle Side Chair van Frank O. Gehry. Uitgegeven door Vitra

Ongeveer in het midden van die foto kan je ook een marmeren voet zien, dit is van een "design" lamp
Arco, ontworpen door Achille Castiglioni and Pier Giacomo Castiglioni. Uitgegeven door Flos

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

990143

Hey Garmir

Helemaal goed. De tafeltjes ernaast zijn er dan ook nog en de rest niet op de foto. De 3 kleine tafeltjes zijn de 3 nesting tables PK71 van Poul Kjaerholm voor Fritz hansen en de stoelen van Philippe Starck voor Kartell. Die gaan hopelijk zo snel mogelijk naar buiten zodra ik mijn echt bank heb.

Ik ben wel een redelijk fan van design als het maar niet heel opvallend is. Hele felle modekleur ontwerpen vallen bij mij heel snel af. Het doel is meer modern minimalisch voor het totaal plaatje. Dat kan nu nog niet echt omdat alles nog door elkaar heen staan vanwege het ontbreken van mijn bank. Het meeste is van Vitra, Fritz Hansen en kartell en de lampen van Flos, Artemide en Light.

Het geeft dadelijk hopelijk een tintje aan mijn HT woonkamer

Gr

990143

#141
Als het goed is ziet het er buiten binnenkort zo weer uit. Dit wordt de rookkamer als iemand een keer moet roken en gewoon de plek voor na de film in de zomer. lekker met een drankje


990143

#142
Ook nog 2 nieuwe sfeer foto's van mijn woonkamer met een stuk van het uitzicht.

Gr

990143

#143
En nog 1

MLCinema

Erg stijlvol :D. Mooi uitzicht ook.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

990143

#145
Hallo Allemaal

Ik dacht laat ik weer eens een update plaatsen in mijn eigen topic. Er zijn de laatste tijd een aantal dingen veranderd en de HT in de woonkamer is bijna klaar. Ik zit alleen nog op de bank te wachten wat tot nu toe al 2 keer fout gegaan is waarna ik hem nu maar bij een andere zaak gekocht heb. De banken zijn helaas dus nog de leenbanken die vervangen worden voor een strak rechthoekig blok in het grijs. Ook heb ik wat met de meubels zitten schuiven e.d. en nog een aantal nieuwe meubels gekocht om het aan te kleden.

Ook heb ik een logittech harmony one gekocht. Echt een superding die ik voor geen goud meer weg doe. Eindelijk gedag kunnen zeggen van mijn 7 afstandsbediedingen.

Hier ook een aantal foto's van het huis tot nu toe.

Gr

A

990143

#146
en nog 2 van de woonkamer

Sol

Ziet er goed uit man! Leuk ingericht, en dan ook nog eens zo'n uitzicht... wat wil je nog meer? ;D
Ik mis alleen nog een foto van je rack... ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

990143

#148
Ik heb er gelijk maar een foto van gemaakt. Let niet op het stof want met zonlicht direct in je huiskamer kan je het een seconde later weer doen  :(

Heb er ook maar 1 gemaakt van mijn afstandsbediening


sr7000