My Sassy Girl, beter dan Amelie?

Started by Grindtegel, August 28, 2002, 10:34:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Dacht ik dat ik met Amelie een goeie romantische comedy te hebben gevonden, nou deze kan Amelie zeker evenaren en is misschien nog wel beter.

Dit is een Koreaanse produktie die echt GEWELDIG is.

De humor is om krom van te liggen en de romantiek is subtiel (anders haak ik direkt af), zeker geen geslijm en gezeur zoals dit bij de meeste Amerikaanse produkties het geval is.

Het samenspel tussen de 2 hoofdrolspelers is fantastisch, het verhaal is simpel maar zeer efficient: man ontmoet vrouw van zijn leven maar ze manipuleert hem tot en met. Ondanks dat blijft hij haar ontmoeten, omdat hij denkt dat er meer in het meisje zit dan ze laat blijken.

Voor iedereen die Amelie goed vond is dit VERPLICHTE kost. Ik weet zeker dat je het niet zult betreuren om deze aan te schaffen.

Ik heb zelf de Koreaanse Director's Cut (bijna 2,5 uur) die een zeer goede kwaliteit heeft, en vol zit met extra's. Het enige minpuntje van deze dvd is dat de ondertiteling bij de extra's niet in het Engels is, en je deze dus niet kunt volgen.

Voor mij is deze film de grootste verassing van dit jaar
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Lynxxx

Ha. da's ook toevallig die heb ik net besteld bij dddhouse ;)

volgens review die ik ergens las is Il Mare ook erg de moeite waard (tevens koreaans(



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Johan Van Gompel

Quote from: Grindtegel on August 28, 2002, 10:34:39
Dacht ik dat ik met Amelie een goeie romantische comedy te hebben gevonden, nou deze kan Amelie zeker evenaren en is misschien nog wel beter.

Dit is een Koreaanse produktie die echt GEWELDIG is.

De humor is om krom van te liggen en de romantiek is subtiel (anders haak ik direkt af), zeker geen geslijm en gezeur zoals dit bij de meeste Amerikaanse produkties het geval is.

Het samenspel tussen de 2 hoofdrolspelers is fantastisch, het verhaal is simpel maar zeer efficient: man ontmoet vrouw van zijn leven maar ze manipuleert hem tot en met. Ondanks dat blijft hij haar ontmoeten, omdat hij denkt dat er meer in het meisje zit dan ze laat blijken.

Voor iedereen die Amelie goed vond is dit VERPLICHTE kost. Ik weet zeker dat je het niet zult betreuren om deze aan te schaffen.

Ik heb zelf de Koreaanse Director's Cut (bijna 2,5 uur) die een zeer goede kwaliteit heeft, en vol zit met extra's. Het enige minpuntje van deze dvd is dat de ondertiteling bij de extra's niet in het Engels is, en je deze dus niet kunt volgen.

Voor mij is deze film de grootste verassing van dit jaar


Ik heb hem sinds gisteren hier liggen, samen met een aantal andere goede Aziatische films. Gezien ik Amelie ook goed vond zal ik deze vanavond maar kijken zeker? ;) Gisterenavond Peking Opera Blues gezien; krijgt van mij een dikke 9/10.

Waar heb je die Director's Cut overigens gekocht? De versie die ik heb duurt nl. maar 123 minuten.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

Ik heb hem ook maar besteld, samen met:
My Neighbor Totoro
Love Fantasy My Beautiful Girl, Mari

Ik meld nog wel of ik hem beter vind dan Amelie  :)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Johan Van Gompel

Quote from: FrankL on December  7, 2002, 11:42:49
Ik meld nog wel of ik hem beter vind dan Amelie  :)

Ik ga mijn DVD die in de helft bleef hangen opnieuw bestellen; dat zegt genoeg denk ik. Ik hoop overigens dat je niet de director's cut maar wel de gewone versie hebt besteld. Deze laatste is beter en bevat de deleted scenes in de extra's.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

He? Zijn er dan 2 versies van My Sassy Girl?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Ah, ik zie het nu.
Ik heb de Hong Kong versie. De korte dus. Voordeel is ook dat daar de extra's Engels ondertiteld zijn.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Grindtegel

Ik heb de Koreaanse Director's Cut en die verveeld geen moment hoor. En hij heeft beter beeld en geluid dan de HongKong versie
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Johan Van Gompel

Quote from: Grindtegel on December  8, 2002, 15:03:54
Ik heb de Koreaanse Director's Cut en die verveeld geen moment hoor. En hij heeft beter beeld en geluid dan de HongKong versie

Ik had de Koreaanse "gewone" versie, met een uitstekende transfer en dito geluid (DTS) maar spijtig genoeg ook met niet-ondertitelde extra's. Er zijn vast nog meer versies in de omloop van deze Koreaanse box office hit.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

Ik heb My Sassy Girl deze week gezien. Leuke film.
Maar ik vind hem niet echt te vergelijken met Amelie, ze zijn behoorlijk 'anders'.
De humor van Amelie spreekt me wat meer aan, maar (het laatste deel van) MSG heeft meer emotionele impact.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95