Problemen met draadloos toetsenbord

Started by AE, August 28, 2002, 08:41:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AE

Ik zit met een probleempje. Ik heb pas een draadloos toetsenbord gekocht. Het werkt, maar daar is dan ook alles meegezegd. Ik kan het toetsenbord nauwelijks verplaatsen , want dan werkt het niet.

Nu heb ik het kastje al dichterbij gezet (zou geloof ik niet hoeven, want ze moeten het ook van iets meer afstand doen).

Ik heb om precies te zijn een logitech cordless desktop (zwart toetsenbord en muis). Weet iemand misschien waar ik iets fout doe?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn keyboard (ook een logitech).
Zodra ik verder dan ongeveer 1 mtr van de ontvanger afkom is het afgelopen.

Nu heb ik het vermoeden dat het door storingen komt, ik heb nogal wat apparatuur in de ruimte staan, en ook een 2.4Ghz distributie systeem en IR repeaters en omvormers.

Op de zaak heb ik namelijk GEEN enkel probleem met dit keyboard en werkt alles perfect.

Even checken wat je in de buurt heb staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AE

Ik denk niet dat. dat het probleem kan zijn. Ik heb alleen mijn pc in de buurt staan en geen andere spullen die storing kan veroorzaken (hooguit mijn tv op 2,5 meter verderop).

J.A.F._Doorhof

Probeer het set eens op een andere PC in een andere ruimte.

Wat ook wel wil helpen is de ontvanger op een hogere plek te zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AE

nog niet aangedacht. Zou ik weleens kunnen proberen....

SiR-ROUND

Raar inderdaad, ik heb x-act dezelfde maar ik kan elke kant op die ik wil met het ding... De ontvanger staat onder de monitor en ik hoef er niet perse op te richten...

Als je de kans krijgt om hem op een andere PC te proberen dan kan je uitsluiten of het aan dit x-emplaar ligt.

Anders is ie gewoon kaduk.

Batterijen zijn wel okay?

Muis zit in de muisaansluiting en keyboard in keyboard?  ;)

AE

De muis en die keyboard zaten in de goede aansluitingen. Dus dara kan het niet aan liggen. Ik ga het binnenkort op een andere pc uit proberen. De batterijen zijn nog goed...ik vind het heel vreemd  ???. Maar we blijven dingen uitproberen...

Lynxxx

IK heb een vergelijkbaar probleem, maar heb gemerkt dat het niet zozeer de afstand of obstakels zijn die vervelend doen (alhoewel dat ook wel degelijk uit kan maken).. maar de hoogte (!)
Yup.. als ik mijn zender/ontvanger te hoog of te laag heb staan doet ie ut nie (!!)

ook Logitec Cordless


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

J.A.F._Doorhof

Dat ken ik ja.
Als de ontvanger op de grond staat is het bereik een tiental centimeters, eigenlijk ronduit belachelijk voor een RF systeem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AE

Ik heb hem ergens uitgeprobeerd en dara deed hij het niet slecht, zeg maar gewoon goed. Maar hij doet het bij mij nu ook goed....waar het aan lag, is helemaal nog niet duidelijk....