Foto's van mijn HT/woonkamer

Started by eduard, August 27, 2002, 21:40:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Ik heb net een eenvoudige digitale camera gekocht. En natuurlijk gelijk wat foto's gemaakt.
http://photos.yahoo.com/bc/ewijnands/lst?.dir=/hometheater&.src=ph&.order=&.view=t&.done=http%3a//photos.yahoo.com/

mvg
eduard

PauluZzzZzz

<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

Roland


SiR-ROUND

LEKKEL!

Maar wel wat onvoordelig wit...  8)

eduard

Klopt het is erg wit ik zit ook al een tijdje te twijfelen om iets tegaan doen met zwarte stof. Of nog erger zwarte verf, maar meestal ziet het er dan niet echt lekker meer uit.

J.A.F._Doorhof

Je kunt ook kiezen voor donkergrijze verf, ik heb dat ook in mijn HT gedaan en als je een beetje nadenkt met wat je doet kun je EN perfect verduisteren EN een hele mooie ruimte hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#6
Is het zo beter ;D
Ik ben nog niet klaar maar ben door de zwarte stof heen moet een week wachten voor dat ik weer kan halen. Ik wil nog minimaal nog een strook van 1,5 m breed aan het plafon maken.


[attachment deleted by admin]

MrPink


SiR-ROUND

Aaaaaaaahhhhh...

U vraagt wij draaien...

8)

eduard

Precies. Dit was het zetje wat ik nodig had om het tedoen. Zat er al langere tijd over te twijfelen. En als mede Ht fanaten vinden dat het te licht is moet er wat aan gedaan worden  ;).

J.A.F._Doorhof

 ;D

één tip die veel mensen vergeten.
PAS OP MET VUUR.
Als je veel met doek doet maak je wel een brandhaard van je kamer, verf is vaak beter, maar als je de goede voorzorgsmaatregelen neemt is er natuurlijk niets aan de hand.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Brengt ons weer op NIET ROKEN in de bios...

;D

The Foundation

...of als je vreest voor vuur , er zijn rookmelders (FirstAlert) die je kan plaatsen , en ik denk dat je die makkelijk kan verfen (spuiten) , als je het dekseltje afdoet..

Normaal mag je zoiets niet verven , maar ik denk niet dat het kwaad kan

MrPink

Toch jammer van die open haard ;D

Groetjes,
Oscar

jaco

Dit kijkt vast ook veel prettiger. Ik ben ook een overtuigd gebruiker van zwarte stof. Het scherm komt helemaal los van de achtergrond.

Ik moet nu nog een donker vloerkleed, want het creme wollen exemplaar wat ik nu heb licht nog te veel op.. Oh wat zal het mooi donker worden...

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eduard

Jaco, het het kijken is een stuk rustigger geworden je zie nu alleen nog het scherm de rest is ZWART. :)

B. Kuiper

#16
Quote from: SiR-ROUND on September  1, 2002, 14:31:38
Brengt ons weer op NIET ROKEN in de bios...

;D

Maar dat is nu juiste de charme van mijn thuisbios, er mag gerookt worden en mijn bier is goedkoper  ;) ;D

Maar om een en ander toch een beetje ontopic te houden(zie je ik dat dat wel als ik een beetje mijn best doe :)), verduistering van mijn HT wordt min of meer het volgende project of liever gezegd Operation Control Light. Mijn plafond en wanden zijn een tint grijs/pasteltint. Zoals Frank de contouren van zijn belichting vanuit de PJ heeft geschilderd is iets wat bij in gedachten zit zodra ik in bezit ben van een dergelijk apparaat. In de tussen tijd ben ik hard op zoek naar methoden om de raampjes boven de deuren lichtvrij te maken(schoolbord verf of zo of folie).

Belichting/verduistering is echt lastig wil je het in combinatie doen met esthetiek.

Bas
"Always a little further"

J.A.F._Doorhof

FrankL heeft daar een goede oplossing voor, klitteband met verduisterings doek. Kijk even onder Doe Het Zelf.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Waarom geen geïmpregneerd doek gebruiken... (nee heeft niets met zwangerschap te maken  ;D )

Wordt bij gebruikt in theaters en op podia...

jaco

Stukje plakvilt halen. Is in vele kleuren verkrijgbaar, lichtdicht, reflecteert ook niet. En het mooiste, hard trekken en het is weer weg..

Ik heb het liggen, maar moet het nog doen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eduard

Op dit moment ben ik wel tevreden met mijn oplossing, maar zoals frank al aan gaf de brand veiligheid. Zoals het nu zit was het een middag werk(en 60 euro aan materiaal), mijn volgende project wordt waarschijnlijk:
1 eerste meter muur donker blauw tapijt
2 rest van de muur donker grijs
3 plafon vanaf de hoeken naar de projector donker grijs( een soort drie hoek)
4 spiegel aan linker muur weg werken achter een klein gordijn.
Ik weet niet of ik hier dit jaar nog aan toe kom,

Spacebass

Juist vanwege de brandveiligheid....
Dus wie nog niets geinvesteerd heeft.... (ik dus  ;) )

eduard

#22

SiR-ROUND

Mooi man...

Maar deze:



AAAAAARRRRGGGHHHH!!!

Kaos!

;D ;)

Grindtegel

...en ik dacht dat de draden bij mij een zooi waren.... ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon