Panasonic TH-50PV500 te groot??

Started by Lucky.L, August 25, 2005, 19:17:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky.L

Ik ben van plan een plasma te kopen,nu kan ik voor een zeer aantrekkelijke prijs een Panasonic TH-50PV500
kopen!
Nu zit ik 4,5 meter van het scherm af,is het scherm dan te groot??
Ik heb gehoord dat je 5x de hoogte van een scherm moet nemen voor de afstand!!

Alvast bedankt voor de reacties ;)!!

Mvg lucky
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Rody

Quote from: Lucky.L on August 25, 2005, 19:17:14
Ik ben van plan een plasma te kopen,nu kan ik voor een zeer aantrekkelijke prijs een Panasonic TH-50PV500
kopen!
Nu zit ik 4,5 meter van het scherm af,is het scherm dan te groot??
Ik heb gehoord dat je 5x de hoogte van een scherm moet nemen voor de afstand!!

Alvast bedankt voor de reacties ;)!!

Mvg lucky

Naar mijn mening is dit absoluut niet te groot, het kan nog wel groter hoor :)

TheSpeedSkater

Prima afstand, mooie tv ook! Lekker doen!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

DVDGuy

Zit 4 meter van een 42 inch, prima beeld.

DOEN  O0
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Lucky.L

Jullie hebben mij overtuigt ;D!!

Mvg Lucky

Ps. Daar was niet veel voor nodig  ;)
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

TheSpeedSkater

Post je even een foto als je hem hebt?  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Hellbeast

Wat is de prijs dan? Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt.   :D
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

papaleo

#7
Quote from: Lucky.L on August 25, 2005, 19:17:14
Ik ben van plan een plasma te kopen,nu kan ik voor een zeer aantrekkelijke prijs een Panasonic TH-50PV500
kopen!
Nu zit ik 4,5 meter van het scherm af,is het scherm dan te groot??
Ik heb gehoord dat je 5x de hoogte van een scherm moet nemen voor de afstand!!

Alvast bedankt voor de reacties ;)!!

Mvg lucky

Ik heb sinds kort ook een TH-50PV500 en zit er ook ± 4.5 meter van af,de beeld kwaliteit is zo goed dat je er zeker niet verder van vandaan hoef te zitten.Je zal er beslist geen spijt van krijgen.


Bij deze even een foto van mijn aanwinst,ik heb sinds een paar dagen deze speciale wand er voor gecreerd...... 8)
(zie ook deze link  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33537.0 )

 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Shorty

Wauwww! Mooi meubel, Papaleo! Vooral die houten(?) rand direct onder het scherm zorgt voor een veel minder massaal aanzien.

VrGr,

Bart J.   

Oracle

@Shorty: die onderste balk is zilver, en daar zitten de speakers van de plasma in. ;)

@papaleo: mooi hoor, maar begin maar te sparen:

65" HD scherm van Panasonic. Kost ongeveer €7500,-  :P

Groet,
Mark

frenkelh

Ik zit zelf iets meer dan 2.5 meter van mijn 43" pioneer.
Dit is voor normale TV uitzendingen wel wat te dicht bij, maar voor DVD geen probleem.

Je moet het zelf toch bepaalen en niet te veel van "ik heb gehoord" en "naar het schijnt" verhalen af gaan.

rtoonen

Ik zit 3 meter van mijn 42". Prima afstand. Wordt binnenkort opgewaardeerd naar 50". Nog leuker. 8)

papaleo

@Shorty: Bedankt voor het compliment,de rand aan de onderzijde is van metaal maar de speakers die zitten aan de zijkant van het scherm in de zwarte rand.

@Mark Lemmens: tuuuurlijk....... 50" er uit,wand aanpassen...hopla..  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

dmeerpa

Speakers zitten zowel opzij als onderaan  O0
Ik weet juist niet meer als die onderaan dienst doet als sub of als center of beide.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup