FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Started by -Freek-, August 24, 2005, 22:28:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daklem


Romano

leuke set ;)

Hoe bevalt de Denon in stereo.

-Freek-

Ook goed. Misschien nét iets minder dan in surround, maar ik ben niets gewend dus vind ik het allemaal wel oké ;).
Ik denk dat ik de dipolspeakers toch maar boven oorhoogte ga hangen omdat ik zoiezo al heel dicht op de surrounds zit. Ik zit op m'n bed als ik kijk naar films en als ik de dipoolspeakers ophang dan hangen ze ongeveer 5 cm over de rand van het bed heen omdat het anders niet gaat met de deur. Als je dan met z'n vieren een film zit te kijken zitten de buitenste 2 bijna met hun oren tegen de speakers aan.
Iemand die tóch vindt dat ik ze beter op oorhoogte kan hangen? En hoeveel cm boven oorhoogte zal ik ze hangen?

Harry HT

Hoi,
Quote from: JKI on August 26, 2005, 15:51:09
Ook goed. Misschien nét iets minder dan in surround, maar ik ben niets gewend dus vind ik het allemaal wel oké ;).
Ik denk dat ik de dipolspeakers toch maar boven oorhoogte ga hangen omdat ik zoiezo al heel dicht op de surrounds zit. Ik zit op m'n bed als ik kijk naar films en als ik de dipoolspeakers ophang dan hangen ze ongeveer 5 cm over de rand van het bed heen omdat het anders niet gaat met de deur. Als je dan met z'n vieren een film zit te kijken zitten de buitenste 2 bijna met hun oren tegen de speakers aan.
Iemand die tóch vindt dat ik ze beter op oorhoogte kan hangen? En hoeveel cm boven oorhoogte zal ik ze hangen?
Ik zou ze naar aanleiding van de door jou beschreven thuissituatie naast me ophangen, op ongeveer 50 cm boven m'n hoofd.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

-Freek-

Oke. Ik zal dalijk nog wel een foto maken zodat je wat duidelijker kan zien hoe de situatie is op m'n kamer bij de surrounds.

-Freek-

Ik heb een paar foto's gemaakt, maar het gaat heel moeilijk omdat de kamer zo klein is. Ik denk dat de uitleg duidelijker is dan deze foto, maar ik post 'm toch maar ff:



Ik schuif het bed uiteraard iets naar rechts als de speakers hangen.

nielsg

eindelijk ik ben niet meer de jongste(14)
ik heb wel 1 vraagje, waarom heb je voot ht gekozen als je er de ruimte eigenlijk neit voor hebt?
gr niels

The Foundation

Quote from: Daklem on August 26, 2005, 12:37:46
13 jaar en nu al zo'n set?  :o


In die tijd speelde ik nog in de zandbak en was ik nog volop aan het knikkeren met vriendjes... laat staan dat ik bezig was met geluid/hifi.

Ik vind het wel leuk dat ook het jonge publiek toch een voorliefde heeft voor goed geluid, hier zouden meer mensen gehoor aan moeten geven, dan zouden er ook veel meer orriginele cd;s verkocht worden ;)

op mijn 13de had ik een joekel van een discman waar jabba dabba dance 3 in speelde  ;D



RESPECT 8)

Job

#33
Quote from: Harry HT on August 26, 2005, 16:48:15
Hoi,Ik zou ze naar aanleiding van de door jou beschreven thuissituatie naast me ophangen, op ongeveer 50 cm boven m'n hoofd.
Ik ook. Ik snap dat principe van Patrick (die 4e G) wel, maar je gebruikt in dit geval ook geen gelijke speakers (1e G), maar dipolen. Dat is op zich uitstekend voor film, in filmmixagetheaters zijn de rears ook anders dan de fronts. En die dipolen zijn volgens mij toch echt bedoeld om een potje over je hoofd heen te kunnen stralen, lekker diffuus.

In principe hangen de rears in een cinema hoog, omdat de geluiden van achteren anders teveel gedempt worden door de stoelen en de bezoekers achter en naast je. In in de biologieles werd mij geleerd dat het menselijk gehoor niet echt goed in staat is om aan te geven van welke hoogte geluiden komen, zeker niet achter je hoofd.

Leuke set, geniet ervan. En laat je niet gek maken om steeds weer wat anders te kopen ;-)

-Freek-

Thnx :). En ik ben tevreden met wat ik nu heb en behalve misschien m'n tv te 'upgraden' en m'n dvd-speler (ik gebruik nu m'n xbox ;D) ben ik tevreden met alles. Ookal kan de versterker veel betere boxen aan.

mutiny

Quote from: JKI on August 26, 2005, 11:04:56
Iemand nou nog tips over op welke hoogte ik de dipols moet ophangen? Ik denk dat ik ze gewoon op oorhoogte ophang, maar als iemand zeker weet dat ze hoger moeten komen te hangen, zeg het dan :) .
Ik ga trouwens ook nog zelf  (simpele) surroundback-speakers maken. Ik houd ze simpel omdat ik eigenlijk niet genoeg plek heb voor de speakers. Ze worden opgehangen tussen de 2 dipolspeakers van magnat, ook aan de muur. Die Moet ik wel iets boven oorhoogte hangen, omdat ik met m'n rug tegen de muur aan zit als ik muziek luister...
Hou het lekker bij 5.1 als je met je rug tegen de muur zit. Heb je de 4G's niet gelezen?

blue-eyes

Quote from: mutiny on August 27, 2005, 12:01:33
Hou het lekker bij 5.1 als je met je rug tegen de muur zit. Heb je de 4G's niet gelezen?

De 4G's is niet heilig, het is een richtlijn, geen MUST DO! ;). Wel een hele goede richtlijn, waar mogelijk probeer je er aan te houden.

En idd, in een dergelijke ruimte zou ik ook niet aan 7.1 beginnen. Hoe meer speakers hoe kritischer de plaatsing en daaraan gerelateerd het klankbeeld en kwaliteit van het geluid.

Beter een goede 5.1 dan een middelmatige 7.1!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

-Freek-

Ja, dat weet ik, maar omdat ik toch maar van die goedkope zelfbouw-speakers gebruik en die tussen de surroundspeakers hang heeft het geen invloed op het 5.1-geluid... Ik geef er dus ook geen extra geld aan uit. Het is gewoon leuk om te proberen omdat ik een 7.1-versterker heb:).

Cylon

hey, JKI

Eindelijk wat goeie pics van je set.
Mooi man! die zijn wel wat duidelijker dan je pics op xbw.  :D
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

mutiny

Quote from: JKI on August 27, 2005, 12:39:25
Ja, dat weet ik, maar omdat ik toch maar van die goedkope zelfbouw-speakers gebruik en die tussen de surroundspeakers hang heeft het geen invloed op het 5.1-geluid... Ik geef er dus ook geen extra geld aan uit. Het is gewoon leuk om te proberen omdat ik een 7.1-versterker heb:).
hoezo geen invloed? komen ze daar alleen voor de sier te hangen? zo lang er geluid uit komt heeft het wel invloed op het 5.1 geluid  ;)
maar als je kosteloos wil experimenteren en zelf ondervinden hoe dat gaat klinken heb je groot gelijk  ;)

graafke

mooie set :D en nu sparen om te kunnen upgraden...maar ja als je eenmaal begint.... ;D

kippekop

Quote from: The Foundation on August 26, 2005, 20:11:42


RESPECT 8)

Je bedoelt "REPSECT"!!  Dat begrijpen jongeren van deze leeftijd al een stuk beter...

Nice setje trouwens!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

-Freek-

#42
Thnx. En waarom zou ik RESPECT niet begrijpen ;D >:(.

Quote from: Graft on August 27, 2005, 19:07:33
hey, JKI

Eindelijk wat goeie pics van je set.
Mooi man! die zijn wel wat duidelijker dan je pics op xbw.  :D
Onder welke naam loop jij dan rond op xbw?

Quote from: mutiny on August 27, 2005, 21:47:59
hoezo geen invloed? komen ze daar alleen voor de sier te hangen? zo lang er geluid uit komt heeft het wel invloed op het 5.1 geluid  ;)
maar als je kosteloos wil experimenteren en zelf ondervinden hoe dat gaat klinken heb je groot gelijk  ;)
Je hebt me door 8).

Quote from: graafke on August 28, 2005, 01:23:03
mooie set :D en nu sparen om te kunnen upgraden...maar ja als je eenmaal begint.... ;D
Upgraden O0. Dat is het leuke aan deze hobby hé ;). M'n eerste upgrade-punt wordt de tv of de dvd-speler. Dvd's draai ik op de xbox en de tv komt uit de middeleeuwen :D. Maar hij doet het wel ;D. Ik zat eigenlijk ook te denken aan een goedkoop beamertje maar ik denk dat 't nog wel ff duurt voordat ik dat in huis heb/mag halen.


Ik zou trouwens nog weleens ooit bij iemand naar een echt goede surround-set willen luisteren. Bij mij zit niemand in de familie met als hobby audio en ik ken verder ook geen mensen die dat hebben. Behalve mn vader dan, maar die heeft alleen maar een stereo-set omdat er bij ons in de woonkamer geen ruimte voor is. Hij heeft trouwens de Canton Digital 2.1 (als ik het goed heb, anders 1.2 ;)). Klinken erg mooi, alleen jammer dat de accoustiek in de woonkamer zo slecht is. Alle muren zijn ook van beton, dus ookal is de accoustiek via de computer met een microfoon op de boxen ingeregeld (er zat een kastje bij waarmee dat kon, daarom heten ze ook de canton digital), het gaat nog steeds een beetje dreunen bij hogere volumes...


//Edit: vindt eigenlijk niemand  het bijzonder dat ik gewoon 2 MFB's van Philips als subwoofer heb?

mutiny

Quote from: JKI on August 29, 2005, 10:00:31Ik zou trouwens nog weleens ooit bij iemand naar een echt goede surround-set willen luisteren.
Waar woon je dan? Misschien dat je welkom bent bij een forumlid uit dezelfde stad/dorp.

-Freek-

Quote from: mutiny on August 29, 2005, 23:38:27
Waar woon je dan? Misschien dat je welkom bent bij een forumlid uit dezelfde stad/dorp.
Ik woon in Nijmegen:).

-Freek-

Upgrade ;D

Ik heb de DVD1 gekocht van Harman Kardon (van het forumlid bellecoupe ;)), het kastje/meubeltje afgemaakt, en de NEC VT540k (projector) gekocht. Die moet ik nog aan het plafond hangen, maar hij staat nu tijdelijk op een of ander tafeltje dat ik in de schuur heb gevonden ;D.
Het projectiescherm wil ik ook zsm upgraden, want dat is een of ander heel vies oud diascherm. Er zitten allemaal vlekken op het projectievlak en ik kan hem niet inrollen :P. Hier foto's:


Jammer dat het me niet is gelukt om de projectie normaal op de foto te krijgen...


Dekbedovertrek heb ik van m'n broertje gekregen met sinterklaas ;D ;)


Linksboven de DVD1

Er komen ook nog verduisterende gordijnen in de plaats van de huidigen. Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden ;).

PS: ben geen 13 meer, maar net een maand 14 O0

Kerstmanno


wolsinkpower

zeer netjes! respect ;D
wij.. de jeugd.. raken steeds op jongere leeftijd er aan verslaafd  O0

al heb ik ook het idee dat mensen op steeds jongere leeftijd veel geld hebben :P
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

-Freek-

Met een folderwijkje valt best veel te verdienen O0.

wolsinkpower

ok dat scheelt natuurlijk :P en levensonderhoud nog betaald door ouders >:D (valt vies tegen als je net gaat studeren zeg.. poe :P!)

nog uitbreidings plannen?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165