FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Started by -Freek-, August 24, 2005, 22:28:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Zie pagina 8 voor nieuwe foto's!!!


Hallo  :), ik zal me even voorstellen:
Ik ben Freek en ik woon in Nijmegen. Ik ben 13 14 15 jaar en het zou dus goed kunnen dat ik hier de jongste ben :).
Ik begon met een denon stereo-versterker die m'n vader toevallig op het zoldertje had staan. De DRA-55. Hij had ook nog hele simpele philips speakers staan. Ik was er natuurlijk ontzettend blij mee omdat ik toen 12 jaar was ofzo (misschien wel 11) en ik nog nooit een geluidssetje had gehad. Tot toen luisterde ik muziek via de oude computer die ik toen had wat ik helemaal geweldig vond. Tot ongeveer een jaar geleden was ik tevreden met de denon. Toen hoorde ik over surround en wilde ik zoiezo wat betere speakers hebben. Mijn vader herinnerde zich dat hij ooit een keer 2 MFB's (587) aan een oom had verkocht. Daarvan was één tweeter kapot dus ik kreeg ze van die oom toen ik vroeg hoeveel hij ervoor wou hebben. Eerst wilde ik allebei de speakers laten repareren omdat de andere speaker ook niet helemaal 100% meer was maar ik besloot ze als subwoofer te gebruiken bij een surroundset. Ik heb echt heel lang gezocht en info verzameld en uiteindelijk heb ik 2 maanden terug ineens alles vlak achter elkaar gekocht (2dehands). Eerst de frontjes, toen de versterker en daarna de surrounds en de center Alleen de cd-speler van sony had ik toen al eerder gekocht (CDP-XE200).
Vandaag en morgen post ik de foto's. Reacties zijn welkom ;).


-Freek-

#1


Dit is één van de twee JMlab Profil 3 speakers. Daarachter staat ook weer één van de twee MFB's ;). Ik ben erg tevreden met de JMlab's. In het laag zijn ze redelijk goed, en in de hoge en middentonen vind ik ze erg goed. M'n vader kende de tweater die erin zat dus ik was tevreden O0.

-Freek-

#2
Dit is mijn versterker, hier ben ik het meest trots op :), de Denon AVR-3801. Het is een oud model, maar ik ben er meer dan tevreden mee ;).



Hij ziet er op de foto trouwens heel vies uit, maar je ziet er niets van als je er gewoon zo naar kijkt. Het schermpje kreeg ik trouwens niet goed op de foto, maar jullie kennen zoiezo de versterker vast wel :).

Edit: hier is de link, want ik zie dat de foto niet helemaal past: http://img374.imageshack.us/img374/7663/pict23313tc.jpg

De rest zet ik er trouwens morgen wel op.

triple_A

heel mooie set :D
erg goed begin, vooral je receiver is idd erg mooi 8)
mvg, Triple_A

Kjelt

Wow voor een 13 jarige !!!!! Er is toch wel veel veranderd de laatste jaren  ;)
Geniet er van!

wh-vanderpost

Nu al zo'n set :o ... ik wil niet weten wat jij hebt als je straks een vast inkomen hebt!

Ik was op die leeftijd al rete-blij met m'n Sony torentje, die overigens nog steeds leeft :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

jantje112

Die 3801 is niet een lullige versterker, die verdient betere luidsprekers, kijk anders eens op de rommelmarkt, daar is soms leuk spul te vinden

Sjors

Quote from: wh-vanderpost on August 24, 2005, 23:34:46
Nu al zo'n set :o ... ik wil niet weten wat jij hebt als je straks een vast inkomen hebt!

Ik was op die leeftijd al rete-blij met m'n Sony torentje, die overigens nog steeds leeft :)

Nou idd! OMG wat een set zeg  :o  op je 13e...

Enne vlekken op je front dat zijn gewoon vingerafdrukken ;) gebruik de a.b. joh  ;)  ik heb mn knopjes nog nooit met mn vinger aangeraakt! :)

Groet, Sjors

-Freek-

#8
Ik ben nu een tvkastje aan het maken en daar zet ik 'm in alsie klaar is, maar nu staat hij nog op een of ander kubusje op wielen bij mijn bed ;D. Als ik alles moet loshalen om hem te verplaatsen naar dat kastje maak ik hem meteen ff schoon en vanaf dan gebruik ik waarschijnlijk alleen nog maar de afstandbediening.

Hier mijn achterspeakers:


http://img374.imageshack.us/img374/2117/pict23379id.jpg

Ze komen nog aan de muur te hangen, maar nu staat er één in m'n kast en de ander op een zelfgemaakt verhogingkje van een zitzak en een harry potter-doos ;D.
Het zijn trouwens de Magnat Vector Needle Dipol-speakers.

De enige specs die ik kon vinden op internet:

Surround-Lautsprecher:
- 100 W Nenn-Belastbarkeit
- 160 W Musik-Belastbarkeit
- min. Impedanz: 4 Ohm
- max. Impedanz: 8 Ohm
- Frequenzgang-Untergrenze: 38 Hz
- Frequenzgang-Obergrenze: 30000 Hz
- geschlossenes Lautsprechergehäuse
- Dipol-Bauweise (zweiseitige Abstrahlung)
- 2 Hochtöner
- 2 Tieftöner
- Breite: 28,4 cm
- Höhe: 22,5 cm
- Tiefe: 15 cm

-Freek-

Bedankt voor jullie reacties trouwens!
Dit is mijn centerspeaker, de Magnat Vector Center 13.


@Jantje: ik ben erg tevreden over de frontjes. Ookal kan de versterker veel betere speakers aan, ik heb 2 maanden geleden de JMlab's gekocht, dus nieuwe frontspeakers kan ik wel vergeten het komende jaar (ouders ;D). Maar ik ben toch nieuwsgierig: waar zat je aan te denken?

-Freek-

#10
Hier een nog een overzichtsfoto en dan vind ik het wel genoeg geweest :):


http://img374.imageshack.us/img374/2283/pict23395fe.jpg

Harry HT

Hoi JKI,

Mooie set heb je staan  8)

Heb je je set al afgesteld met een db meter en een daarbij horende dvd?

Hang je surrounds zo stabiel mogelijk op en probeer de tweeters van al je speakers op gelijke hoogte te krijgen, het liefst op oorhoogte.

Het zou waarschijnlijk nog mooier in surround klinken indien je ook Magnat (uit dezelfde serie) frontspeakers zou hebben. Maar ja, waarschijnlijk klinken je huidige in stereo weer mooier.  ;) 

Gegroet,

Harry

p.s. Plaats onderstaande link eens, en haal het * wel even weg.
[*img height=400]http://img374.imageshack.us/img374/7663/pict23313tc.jpg[/img]






De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

molle

Knap voor een 13 jarige kerel hoor. Men complimenten met de set. Ziet er al uitstekend uit ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

-Freek-

@Harry: Ik heb hier thuis wel een hele oude decibel-meter liggen maar daar moet ik nog batterijen voor kopen, ik was al wel van plan ze een keer met die decibel-meter precies goed af te stellen. Maar met wat voor dvd meot je dat dan doen?
En je zegt dus dat de tweeter (vooral van de surrounds) precies op oorhoogte moet komen te hangen? De centerspeaker krijg ik misschien precies op oorhoogte met het nieuwe kastje, maar daar is het huidige tafeltje van de tv te hoog voor. De JMlab's krijg ik ook niet precies op oorhoogte, maar dat begrijp je denk ik wel ;). En heb je nog tips waar ik de surrounds het beste kan hangen. Ik kijk altijd vanaf m'n bed. Het bed staat tegen de muur, ik had in gedachte om surrounds nét naast het bed te hangen. Of is het mooier als ze precies tegenover de frontspeakers komen te hangen?

Fransvis

ik had op mijn 13e een radio-cassette spelertje van 69 gulden....met 2 FerroChroom casettes. Was al heftig voor die tijd...

Leuke set heb je. Vooral de versterker.

Harry HT

Hoi,
Quote from: JKI on August 25, 2005, 12:13:01
@Harry: Ik heb hier thuis wel een hele oude decibel-meter liggen maar daar moet ik nog batterijen voor kopen, ik was al wel van plan ze een keer met die decibel-meter precies goed af te stellen. Maar met wat voor dvd meot je dat dan doen?
Ik gebruik die ( Digital Video Essentials DVD) je bij Frank (webshop ITC) kunt kopen. Maar misschien kun zo'n soort dvd lenen van iemand. In de powerbuy sectie kun je volgens mij ook deze test/afstel dvd kopen.
QuoteEn je zegt dus dat de tweeter (vooral van de surrounds) precies op oorhoogte moet komen te hangen? De centerspeaker krijg ik misschien precies op oorhoogte met het nieuwe kastje, maar daar is het huidige tafeltje van de tv te hoog voor. De JMlab's krijg ik ook niet precies op oorhoogte, maar dat begrijp je denk ik wel ;).
;D
Lees dit artikel van Patrick eens door: De 4 G`s voor AV.

QuoteEn heb je nog tips waar ik de surrounds het beste kan hangen. Ik kijk altijd vanaf m'n bed. Het bed staat tegen de muur, ik had in gedachte om surrounds nét naast het bed te hangen. Of is het mooier als ze precies tegenover de frontspeakers komen te hangen?
Ik heb m'n surrounds 110 graden achter me opgesteld, maar ik heb geen dipoolspeakers.
Zit er een schakelaartje op je dipoolspeakers? Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je dipoolspeakers ook op 90 graden kunt opstellen.
Onderstaand plaatje is de mooiste opstelling voor je speakers:


Gegroet,

Harry

p.s. bekijk ook de links waarnaar ik verwijs in m'n signature 
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

brtram

Uitstekend!

Ouwe bokken zoals ik hadden als dertienjarige een transitorradio.

Kleine tip.
Gewoon bij familie ed. vertellen waar je mee bezig bent.
Dan heb je grote kans dat je nog verrast wordt met goed spul wat anders toch maar op zolder stof staat te vergaren

   

triple_A

Quote from: brtram on August 25, 2005, 20:50:28
Kleine tip.
Gewoon bij familie ed. vertellen waar je mee bezig bent.
Dan heb je grote kans dat je nog verrast wordt met goed spul wat anders toch maar op zolder stof staat te vergaren
Ervaring? ;)

Wel een goeie trouwens  :)
mvg, Triple_A

denoontje

Haai

Ik draai zelf 7.1 waarvan 4 dipolen van B&W (DS6).

Volgens de manual moeten ze boven oorhoogte hangen.

Probeer anders een manual te pakken te krijgen van de dipolen (i-net??)

Success

Toen ik 13 was had ik een oude tuner reciever van philips (zo'n hele brede) en een philips cassettedeck...maar wel een dual platenspeler  :D..je weet wel, zo'n ding voor van die grote (en kleine) zwarte schijven) >:D
cassettedeck. Pas op mijn 15de had ik de eerste cd speler............

-Freek-

Volgens de manual van de denon moeten de surrounds en de surroundbackspeakers ook boven oorhoogte hangen, maar van veel mensen hoor ik weer dat ze op oorhoogte moeten hangen. Wie kan mij hier nou een duidelijk antwoord over geven want ik heb de dipoolspeakers nu nog niet opgehangen :).
Maar als je zuiltjes als achterspeakers gebruikt, hoe wou je ze dan ophangen? Dat gaat toch niet?

blue-eyes

Quote from: JKI on August 26, 2005, 09:19:20

Maar als je zuiltjes als achterspeakers gebruikt, hoe wou je ze dan ophangen? Dat gaat toch niet?

Op de grond zitten ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Guido

Ja, je bent goed bezig.

Ik mijn 13e had ik een infinity speaker setje met een jvc receiver/dvd speler (ik ben/was jvc addicted ;))

-Freek-

Iemand nou nog tips over op welke hoogte ik de dipols moet ophangen? Ik denk dat ik ze gewoon op oorhoogte ophang, maar als iemand zeker weet dat ze hoger moeten komen te hangen, zeg het dan :) .
Ik ga trouwens ook nog zelf  (simpele) surroundback-speakers maken. Ik houd ze simpel omdat ik eigenlijk niet genoeg plek heb voor de speakers. Ze worden opgehangen tussen de 2 dipolspeakers van magnat, ook aan de muur. Die Moet ik wel iets boven oorhoogte hangen, omdat ik met m'n rug tegen de muur aan zit als ik muziek luister...

Daklem

13 jaar en nu al zo'n set?  :o


In die tijd speelde ik nog in de zandbak en was ik nog volop aan het knikkeren met vriendjes... laat staan dat ik bezig was met geluid/hifi.

Ik vind het wel leuk dat ook het jonge publiek toch een voorliefde heeft voor goed geluid, hier zouden meer mensen gehoor aan moeten geven, dan zouden er ook veel meer orriginele cd;s verkocht worden ;)

op mijn 13de had ik een joekel van een discman waar jabba dabba dance 3 in speelde  ;D

Guido

Nu heb je niet veel beter, is het wel  :-* ;D