Review B&W 804S

Started by Starred, August 23, 2005, 20:33:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_3/b&w-804s-htm3s-speakers-8-2005-part-1.html

QuoteConclusions
Well, the verdict is in. Of all the speakers made throughout the world, for those that I have listened to, B&W remain some of my favorites. Their powerful, yet smooth, sound reminds me of some of my other preferred designs, namely, ribbons and ESLs. In particular, the HTM3S is one of the best center channel speakers out there.

I would have absolutely no problem being very satisfied with a set of 804S all around, and that terrific HTM3S as the anchor in my home theater.



etienne

Starred : heb je ze al staan thuis? ik heb ze zelf ook beluisterd........mooie warme neutrale speakers, alleen schrok ik toch wel van de prijs. ;D
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

blackball147

heeft er iemand ergens een idee van de gangbare prijzen van de nieuwe nautilus reeks ( niet de duitse prijzen...)?

R


Starred

Quote from: etienne on September 16, 2005, 18:56:44
Starred : heb je ze al staan thuis? ik heb ze zelf ook beluisterd........mooie warme neutrale speakers, alleen schrok ik toch wel van de prijs. ;D

Heb je ze al thuis staan? Nee, ook nooit de intentie gehad ze aan te schaffen


guitarman

Quote from: blackball147 on September 16, 2005, 19:31:55
heeft er iemand ergens een idee van de gangbare prijzen van de nieuwe nautilus reeks ( niet de duitse prijzen...)?

Wat bedoel je eigenlijk met duitse prijzen? zijn die zoveel lager dan gangbaar in NL???
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

blackball147

Quote from: mnoorder on September 17, 2005, 10:11:27
Wat bedoel je eigenlijk met duitse prijzen? zijn die zoveel lager dan gangbaar in NL???

zo staan het toch bekend bij onze duitse medevrienden dat daar de HIFI prijzen over het algemeen lager zijn dan in het belgische en nederlandse systeem  ;)

wat direct leidt tot een algemene discussie over garantie, dozenschuiverij,.....

het is gewoon een kwestie wat je zelf eventueel wilt en kunt. woon je dicht bij duitse grens is het mss wel eens de moeite om daar eens te gaan kijken naar de gangbare prijzen.

guitarman

volgens is dat een van de voordelen van europa. Ik had begrepen dat garantieafwikkeling lokaal kan als je in een willekeurig EU land iets koopt..
dit staat overigens ook in de documentatie van mijn B&W speakers.
b&W zit er dus niet echt mee waar je hun spullen koopt, als 't maar B&W is!! :-)
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

FrankB

#9
Quote from: mnoorder on September 20, 2005, 09:56:45
volgens is dat een van de voordelen van europa. Ik had begrepen dat garantieafwikkeling lokaal kan als je in een willekeurig EU land iets koopt..
dit staat overigens ook in de documentatie van mijn B&W speakers.
b&W zit er dus niet echt mee waar je hun spullen koopt, als 't maar B&W is!! :-)

Dat klopt op zich wel, maar de importeur die garantie moet geven boeit het natuurlijk wel waar het is gekocht. Op een set speakers die in Duitsland is aangeschaft heeft hij niets op verdiend maar moet wel kosten maken om de garantie te verlenen. Dat vindt hij niet zo leuk, maar is er vaak wel toe verplicht.

Sommige importeurs kiezen er dan voor om het geimporteerde product als laatste te behandelen, wat betekend dat je lang moet wachten op de reparatie. Overigens geldt dit, iets dat het woord sommige al impliceerd, niet voor alle importeurs ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Markaudio

Deze speakers heb ik ook 9 dagen thuis gehad. Uiteindelijk niet gekocht. Eerlijk gezegd vallen ze me tegen. "er klopt iets niet" is mijn gevoel bij deze speakers. Technisch luisteren gaat prima maar emotie heb ik er niet bij.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

hillie

#11
Markaudio, heb je de N804 of de N804S beluisterd? Ik vraag het omdat dit nogal verschil uit maakt.

Ik heb ervaren dat als je te dicht op de N804 gaat zitten (minder dan 2 meter) dan kun je de scheiding tussen laag/midden/hoog waarnemen, zo van "er klopt iets niet" met deze speaker. Dan wil hoog wel eens domineren. Maar op een goede afstand (meer dan 2 meter) dan vervalt onmiddelijk dit effect. Dit is wel appart bij deze speaker. In de luisterruimte heb ik dit ondervonden en ben een metertje verder gaan zitten en dan klinkt de N804 wel heerlijk. Nu moet je bij elke speaker de juiste afstanden aanhouden, maar de N804 is er zeer gevoelig voor.

De emotie wordt volledig bepaald door alle componenten en niet enkel door de speaker.

Nu heb ik de N804S nog niet gehoord en ik heb me laten vertellen dat de N804S op essentiele punten is verbeterd. Ook bij deze speaker is een threshold van minimale afstand vereist.


Markaudio

@hillie

Het gaat hier om de S versie. De "normale" 804 heb ik nooit gehoord. Overigens moet ik zeggen dat mijn oren "vertannoyd" zijn. Maar dit neemt niet weg dat ik van Totem's bijvoorbeeld wel enorm kan genieten en dat is precies wat ik bij de 804S mis.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!