Wat is de beste DVD HDMI speler voor plasmascherm Panasonic 37PV500

Started by Wild_Willy, August 23, 2005, 10:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wild_Willy

Hoi allemaal,

ik heb eigenlijk een heel simpel vraagje, maar zoals het altijd gaat met simpele vragen.... het antwoord zal dat wel niet zijn:

Eind deze week wordt mijn nieuwe plasma scherm afgeleverd (Panasonic 37PV500) ;D
Omdat ik nog een oude (zeg maar gerust antieke) DVD speler heb wil ik ook daarvoor een vervanger gaan aanschaffen. De Panasonic 37PV500 heeft een HDMI ingang dus lijkt het me slim een DVD speler aan te schaffen met een HDMI uitgang. Het geluid is niet zo interessant omdat dat via mijn Denon 3805 zal lopen.

Dus mijn simpele vraag is:
Wat is de beste DVD HDMI speler voor mijn plasmascherm?

Ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn (p.s. 1000 euro is het maximale wat ik wil uittrekken)

Groetjes Arno
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

PaulB.

Hi,

feli met je mooie aankoop.

Ik zou het simpel houden en de panasonic dvd-s97 pakken.
No nonsens speler, erg goede kwaliteit en passend bij je scherm. Bovendien hou je dan nog wat centen over voor wat andere dingen :)

Succes met je keuze,

MvrGr. paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Wild_Willy

Nu lees ik (o.a. in diverse postings hier) dat Denon midden volgende maand met de 1920. Deze is ook met HDMI echter heeft ook een DIVX playback optie....zou dat dan niet beter zijn (prijzen ontlopen elkaar niet zo volgens mij)

Arno
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Hoeksel

De 1920 lijkt me dan zeker een betere optie. Persoonlijk heb ik ervaren dat geluid wel degelijk uitmaakt: je wil niet weten hoeveel verschil ik merkte van mijn oude Pioneer naar een Denon 2910 terwijl de rest van de set gelijk bleef !!

Ik ben overigens bijzonder tevreden over de kwaliteit van Denon.

Rody

De Pioneer 868 of 668 zal ook wel een 'leuke' speler zijn.
De 668 moet je nieuw wel binnen je budget kunnen kopen :)

Starred

Quote from: PaulB. on August 23, 2005, 10:33:03
Hi,

feli met je mooie aankoop.

Ik zou het simpel houden en de panasonic dvd-s97 pakken.
No nonsens speler, erg goede kwaliteit en passend bij je scherm. Bovendien hou je dan nog wat centen over voor wat andere dingen :)

Succes met je keuze,

MvrGr. paul

Inderdaad erg goede speler

Moondance

Vergeet de Philips 9000S HDMI-speler niet. Perfect beeld en geluid. Kun je voor nog geen 300 euro krijgen. Mail maar voor het adres als je belangstelling hebt (en nee, ik heb daar geen aandelen). De vorige keer dat ik het adres en de naam van de zaak op dit forum zette, werd daar censuur op toegepast.
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

revo

Living Cinema

Wild_Willy

Heren,

jammer dat jullie er nog niet uit zijn  ;D
Ik heb in de tussentijd maar besloten de Denon 2910 aan te schaffen omdat dit qua "set" beter aansluit bij mijn Denon 3805, deze ook HDMI heeft en in de diverse postings op deze site goede recenties krijgt.

Des al niet te min mijn dank voor het meedenken!

Groetjes Arno   
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Hoeksel

Laat nog even weten hoe de 2910 bevalt; zelf is voor mij de kans best groot dat ik ook een Pana plasma koop (42PV500 staat in mijn top 3).

Fransvis


dmeerpa

Ik kan zelf ook de DV7600 aanraden, wat een beeld (bij mij momenteel nog via RGB aangesloten) en geluid.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Wild_Willy

Hoi Allemaal,

gisteren mijn nieuwe Denon DVD-2910 ontvangen en aangesloten via HDMI (1080i) op mijn Panasonic plasma scherm en ik kan zeggen het beeld is in één woord GRANDIOOS!  ;D Nu moet ik natuurlijk toegeven dat het bekijken van één DVD-tje (Gladiator) natuurlijk geen echte objectieve meting is en dat ergenissen altijd pas na enige tijd komen boven drijven maar de eerste indruk is dus zeer goed!

Groetjes Arno 
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M