Crystalio overleden?

Started by KeesN, August 19, 2005, 16:01:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeesN

even in het engels, zoals op het PMS forum, anders kan ik alles weer opnieuw intikken:

After my last post (2 days ago) I powered down the system as usual. Today I had the intention to upgrade to 4.0.2a to accomodate the HDTV changes made in that version.
Before upgrading i wanted to write down all previous settings, just in case anything might go wrong. I selected HDTV_component input and the system completely locked. No button worked anymore.
I powered down, and after power up the system came back in Component 1 mode. Again I tried HDTV_component. Again system locked.
Then I decided to first perform the upgrade. That went well. But again, I could not select HDTV_component.
I unplugged the system, waited a few minutes, tried again, and now the Crystalio stops at the version screen.

Wie heeft een oplossing ?????

Rob_Dingen

Hoi Kees

Dat is kl*t*.
Trek er de stekker eens even uit en probeer het na 10 min weer.
Ga dan gewoon naar component of sdi en doe de upgrade opnieuw.
Als dat niet werkt weet ik het ook niet mischien dat frank D iets weet.

Rob

KeesN

Stekker eruit , rebooten, alles geprobeerd....
telkens bleef de Crystalio hangen bij z'n software scherm - en reageerde dus ook niet op schakelen naar component of SDI
daarna nogmaals flink op alle knoppen gedrukt
en nu heb ik 'm eindelijk van HDTV-component af

... en ik durf niet nog een keer naar HDTV te schakelen, met het risico dat alles wéér vastzit

Heel vreemd is dat het scherm "OUTPUT FORMAT" nu geen ">" pijltjes indicator meer heeft om iets te selecteren, en ook de hele lijst van output formats is weg....

het word gekker en gekker

J.A.F._Doorhof

Net over de telefoon wat dingen doorgesproken dus we zijn ermee bezig.

Even een tip voor mensen met DVI HD problemen naar CRT's, heb je geen beeld, reset de unit dan terwijl hij op HDDVI staat bij de volgende opstart kun je gewoon kijken (ondanks de opmerking HDCP bron :D)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Wat bedoel je met reset?
Gewoon uitschakelen en dan weer aan?
En ik neem aan dat je het over een bron met hdcp hebt.

Rob

J.A.F._Doorhof

Gewoon uitschakelen en weer aan inderdaad.

Ik weet niet ZEKER of het HDCP is maar voor de upgrade naar de HDCP had ik geen probleem.
Na de update werkte mijn component HD wel gewoon, maar kreeg ik met geen mogelijkheid mijn DVI weer aan de gang.
Wat me wel opviel was dat ik 2 seconden beeld had, dat de melding HDCP begon te branden en dat mijn beeld wegviel naar zwart.

Op zwart beeld de crystalio uitzetten en weer aanzetten geeft me elke keer weer gewoon beeld.

Ik zou niet weten of HD1 en de Qualitv HDCP hebben maar het lijkt me dat de melding niet voor niets gaat branden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Dat kun je snel testen met je dvi uitgang van de dvd speler die heeft HDCP.

Rob

J.A.F._Doorhof

Dat kan ik inderdaad binnenkort wel eens doen, helemaal niet aan gedacht :D
Zal er eens een 7600 heen slepen volgende week of zo.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesN

mijn update op het Crystalio forum

Today I have done another factory reset: with success. All settings were erased.
Then I tried HDTV-component: with success. After choosing output format 1080i@50 I first had a problem at the top of the image, Then I switched to 1080p@60 complete image want black. Then back to 1080i@50, and the image was stable.
I was happy

until

I selected SDI1 for my normal DVD input: now the complete image was compressed to the top half of my screen ! The same with the Component input. This never happened before.
I switched of both Barco and Crystalio and tried again.
Same result: image compressed to top half of the screen.

Then I tried HDTV-component again: image unstable at the top, and the complete image was shifted to the left again and their were pink bars all over the image.

So now I'm really F***ked: no SDI and component image, and an unwatchable HDTV-component image

J.A.F._Doorhof

Heb je net gemailed dat de unit maar hier heen moet dan zal ik eens kijken wat er aan de hand is en eventueel swappen we hem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ik denk toch echt dat het een software probleem is.
Gisteren ook bezig geweest en mijn DVD speler met DVI aangesloten op de Crystalio met de software versie 4.0.0.
Na beeld op de DVI ingang kon ik niet meer terug schakelen naar andere inputs kreeg rare tekens op het LCD display en geen beeld meer uit.
Na het opnieuw opstarten was alles weer in orde.


J.A.F._Doorhof

weird,
Hoe heb je je DVI instellingen staan ?
Probeer het eens met passthrough blijft het probleem mail me dat dan even dan stuur ik het door naar support.

Probeer het dan aub wel even met 4.0.2a
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Nee ik had hem op input 576p en gewoon op de RGBHV uit.
Wat heb ik aan passtrough ik kan toch niet op dvi uit.

Rob

J.A.F._Doorhof

De passthrough geeft hier ook zwart beeld als ik hem aanzet heb ik van DVI naar RGBHV wel gewoon beeld.
Zou officieel niet mogen maar het gebeurt wel.

Als ik beeld van 1080i wil hebben moet ik de unit op HDTV input DVI zetten, dan heb ik zwart beeld.
Start de unit opnieuw op en ik heb direct beeld en dat blijft ook, ik kan dan gewoon terugschakelen naar Component/SDI etc. Alleen niet meer terug naar DVI dan word ik weer getrakteerd op zwart beeld en een melding HDCP.
Unit opnieuw opstarten en je hebt weer beeld.

Maar installeer AUB 4.0.2a er word veel veranderd in de firmware op dit moment ook dingen die niet in de release notes staan, oa wat DVI problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesN

back to topic:

vandaag ben ik bij Frank geweest met de Crystalio. Er is een nieuwe Flash memory card geïnstalleerd. Eén probleem is nu verholpen: wanneer ik switch van HDTV naar SDI of Component blijft de Crystalio in ieder geval stabiel, en raakt het hele systeem niet corrupt zoals voorheen. Bij deze: PMS en Frank bedankt !  :)

Het originele probleem blijft echter bestaan  :( ik heb nog steeds geen stabiel beeld van mijn Sony HDR HC1E High Definition Video camera.
Wordt vervolgd...

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview