Piovra

Started by s.t., August 18, 2005, 17:13:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s.t.

Ter info voor diegene die net zoals ik genoten hebben van de Piovra serie op DVD:

QuoteBeste Sjoerd

Voor het einde van het jaar komen er zeker nog een aantal delen (in ieder geval 5, 6 en 7) van de Octopus uit. De exacte datum van deze releases is echter nog niet bekend dus hier kan ik u verder nog niets over zeggen. Ik raad u aan tot die tijd onze website in de gaten te houden.
Ik hoop hiermee je vraag voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,
John Nota
Dutch Filmworks BV
www.dfw.nl

ThomasBelgium

Excellent nieuws!

La Piovra is een uitstekende serie, maar de beeld- en geluidskwaliteit van de reeksen 1 tem 3 is onwaarschijnlijk slecht.

s.t.

Klopt helaas, maar een ongelooflijke goede soundtrack en een super verhaal met mooi acteerwerk maakt erg veel goed

s.t.

Volgens dvd release lijst zou deel 5 en 6 op 14/2 worden gereleased.

donaldk

De latere series werden in Hi-Vision geschoten. De eerste series, is daarvan de productiekwaliteit slecht, of slechts de dvd versie? Was het dan geen 35mm productie (is ook al weer zo lang geleden, dat weet ik niet meer hoor;-))?

s.t.

De eerste series waren niet zo goed van beeld kwaliteit en zijn gewoon rechtstreeks op de DVD gezet (oude opnames, slecht geluid) zonder enige verbeteringen.

El Nino

Ja en toch hoort dit ook wel een beetje bij het karakter van de serie en het verhaal. Zelden zo'n mooie serie gezien (objectief bekekeken zijn de eerste delen eigenlijk langdradig...), het neemt je zo ontzettend mee naar en in Italië....zo geraffineerd.

Tano Carridi.....is eigenlijk de held van de serie!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Erik

Vroeger wel vaak gezien op tv, goede serie. Stond me alleen bij dat het kwaad eigenlijk altijd won, dat was al apart voor een serie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

El Nino

Om deze reden is door de Italiaanse overheid een verbod uitgevaardigd om dat het EN een te natuurgetrouwe weergave was van de macht van de maffia EN dat ze uiteindelijk toch weer ondanks tegenslagen door kunnen gaan met hun praktijken.

Juist dat aspect maakt het natuurlijk wel boeiend. Je moet alleen geen "Jack" uit 24 willen hebben die overwint.....dat gebeurt in La Piovra niet....niemand wordt ontzien.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Erik

Nee inderdaad er staat me nog een scene bij van een harde vrouwelijke rechter die wordt verkracht in een bestelbusje met de mededeling "je kan me toch niets maken"
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MartijnR

Oud topic, maar is ook een oude serie. Vroeger met veel plezier naar gekeken op televisie. Heb een paar weken geleden de serie op DVD aangeschaft. Ik kan weer de nodige uurtjes vooruit. Eens kijken of ik het nog steeds zo'n goede serie vind.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

El Nino

Vast wel, verwacht alleen géén HD kwaliteit beeld en geluid.......(en je gaat je bedenken dat je inmiddels wel oud geworden bent!  :) ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

MartijnR

Quote from: El Nino on August 28, 2007, 11:14:49
Vast wel, verwacht alleen géén HD kwaliteit beeld en geluid.......(en je gaat je bedenken dat je inmiddels wel oud geworden bent!  :) ;D

Tja, inderdaad wordt je er niet jonger op. In mijn beleving is het pas een paar jaar geleden. Och en qua beeldkwaliteit verwacht ik er niks van. Ik heb gewoon nog een ouderwetse CRT-beeldbuis. HD-beeld - en geluidskwaliteit heb ik op dit moment dus toch al niet.

Het gaat ook om de kwaliteit van het verhaal. Ik ben niet zo geïnteresseerd in audiofiel verantwoorde software. gaat het samen, dan is het natuurlijk perfect.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"