Falling Down

Started by J.A.F._Doorhof, August 25, 2002, 11:39:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
3 (14.3%)
8
6 (28.6%)
9
11 (52.4%)
10
1 (4.8%)

Total Members Voted: 20

J.A.F._Doorhof

Na het zien van One Night At Mc Cool's kwam deze film weer naar boven, en ik zal geen lange review geven (aangezien het een oudere film is) maar ik ben wel benieuwd wie hem gezien heeft en wat jullie ervan vonden.

Voor de mensen die hem niet kennen.

Verhaal
Michael Douglas is het HELEMAAL zat als hij voor de zoveelste keer vast staat in de file besluit hij maar te gaan lopen. Onderweg komt hij van alles tegen en voordat hij het weet loopt hij met een shotgun een fast food keten binnen omdat hij trek heeft in een ontbijtje, probleem is echter dat dit maar tot 12:00 geserveerd wordt en dat het precies 1 minuut voor 12 is. Tja dit zijn dus de frustaties die Michael te veel worden.

Een echt hilarische film die eigenlijk ook een plekje onder aktie zou mogen hebben. Veel mensen die ik spreek weten net als ik niet zo goed raadt met Falling Down, is het een drama, een comedy of een aktie film. Ach ik vindt het gewoon een gigantisch goede film waarbij ik me regelmatig bescheur van het lachen, maar Falling Down heeft ook zijn zielige kanten, ik denk zelfs dat onbewust Falling Down ons ALLEMAAL een spiegel voorhoudt en dat als je dat inziet je toch wel even wakker geschud wordt en je realiseert in wat voor maatschappij we eigenlijk leven.

Voor mij een 9/10.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lynxxx

you call THIS.. a burger? :) heheheh

scene komt elke keer weer opborrelen als ik bij de McDonalds sta :) haha


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

jaco

Ik bezit deze film ook. Inderdaad een erg goed verhaal. De amerikaanse maatschappij wordt mooi neergezet door de flippende Douglas.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

CineBarkoos

Blijft een geweldige film, erg goeie rol van M. Douglas.
Ik wil eigenlijk wel een betere transfer dan mijn huidige reg. 2 versie. Iemand??

Gr.
Koos.
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

J.A.F._Doorhof

De Regio 1 versie is niet slecht, maar geen echte topper.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

patrick_vdb

Heb deze nog niet op dvd gezien (zal dus ook nog geen punt geven) maar inhoudelijk is de film erg goed. Het laat op pijnlijke wijze zien waartoe normale mensen gedwongen kunnen worden in een westerse maatschappij, alhoewel Douglas steeds verder afdrijft in het "zinloze" geweld is het dankzij de zeer herkenbare intro (de file ;)) dat je je als kijker toch kunt identificeren met Douglas. Voor de omstaanders lijken zijn akties regelrecht op zinloos geweld, als kijker echter krijg je de (vaak belachelijke) achtergrond te weten en wordt het opeens begrijpelijk (minder zinloos). De film is echter geen propaganda-film voor (zinloos) geweld, het laat alleen zien dat elk mens tot elke actie gedwongen kan worden door de maatschappij wanneer je aan een aantal randvoorwaardes voldoet.

Mvrgr

Patrick

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 25, 2002, 11:39:36
Een echt hilarische film die eigenlijk ook een plekje onder aktie zou mogen hebben. Veel mensen die ik spreek weten net als ik niet zo goed raadt met Falling Down, is het een drama, een comedy of een aktie film. Ach ik vindt het gewoon een gigantisch goede film waarbij ik me regelmatig bescheur van het lachen, maar Falling Down heeft ook zijn zielige kanten, ik denk zelfs dat onbewust Falling Down ons ALLEMAAL een spiegel voorhoudt en dat als je dat inziet je toch wel even wakker geschud wordt en je realiseert in wat voor maatschappij we eigenlijk leven.

Voor mij een 9/10.

Daar ben ik het helemaal mee eens, Frank. Zeer goede film. Eind juni stond ie bij dvd.com in de aanbieding voor 12,73 dollar en heb ik heb maar meteen besteld. Is nog steeds niet aangekomen; hetzelfde geldt voor twee andere bestellingen in dezelfde periode (maar wel afgehouden van m'n VISA!). :'(
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Mr. Anderson

Heb deze film r2. Goede film. Goed verhaal.

Erik

Ooit in de Bios gezien, erg goede film, snap alleen niet waarom deze onder humor staat.
Was voor mij gewoon actie/drama.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Erg gelachen met deze film, een van de weinige rollen waarin Douglas prima te pruimen is  :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Del member

Vind dit ook een van de betere films uit de 90's, maar vind em zeker geen humor kwa genre. Een film waar je best niet naar kijkt als je de blues hebt.

Eerder drama met het nogal deprimerende einde, maar ja, dat hangt af van hoe je naar de film kijkt.