probleem met Sony HD 1080i@50 camera: beeld trilt

Started by KeesN, August 17, 2005, 21:32:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeesN

Ik heb vanavond samen met Rob D. geprobeerd mijn Sony HDV HDR-HC1 camera aan te sluiten op de BG808 via de Crystalio. De camera geeft alleen een 1080i@50 component signaal uit. Dit signaal komt binnen op de HDTV analoge ingang van de Crystalio.
Het probleem is dat het beeld niet stil te krijgen is.
Als input ziet de Crystalio netjes HDTV 1080i, als output gekozen voor Output Format 1080i@50 -> beeld trilt. Bij 50.11 trilt het beeld nog harder.
Weet iemand wat de correcte instelling op de Crystalio is om een perfect stilstaand beeld te krijgen?

J.A.F._Doorhof

Zorg even voor de nieuwste firmware en laat hem dan een autoposition doen op de analoge ingang.

Wat voor trillen bedoel je trouwens ?
Judder of echt trillen van het beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesN

Bovenkant van het beeld trekt naar rechts weg, en het hele beeld beweegt omhoog en omlaag.
Hoe doe ik een "autoposition" ?

J.A.F._Doorhof

Bij de nieuwste firmware is er een optie in het HD menu met een autosetup.

Het wegtrekken boven lijkt op een sync die niet goed zit.
Probeer het beeld eens naar beneden te laten verschuiven (vertical shift).

Je mag rustig een keer met de camera langs komen dan proberen we het hier wel op mijn crystalio dan kun je die settings zo overnemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KeesN

Ik weet niet of veel mensen het PMS forum volgen. Maar daar heb ik dit probleem ook gemeld.
Eindelijk een reactie: lever de Crystalio maar in bij je dealer, want we kunnen het probleem niet oplossen !!!!!  >:(

hoezo, hiervan raak ik enigszins gefrustreerd ????

J.A.F._Doorhof

Is te begrijpen maar laat me het uitleggen wat ik ook al via de mail heb gedaan.

De sony camera schijnt een NIET standaard 1080i signaal uit te sturen, dit klopt inderdaad want als ik een MB200 of sat receiver aansluit op 1080i heb ik zowel op DVI/HDMI als component een perfect signaal.
Op zich dus een probleem.

Wat ik vreemd vind is dat de Crystalio het wel doet als je 1 setting veranderd en ook goed.
Alleen als je de unit uitzet moet je die setting weer opnieuw veranderen.
Volgens PMS support komt dit omdat de lock op het signaal van de Sony cam afwijkt van de HD norm, de camera locked op 1440 ipv 1920 en daar heeft de DCDi chipset een probleem mee.
Ik kan dit niet verifieren maar ik geloof het wel aangezien elke andere 1080i bron die ik tot nu toe geprobeerd heb het wel doet.

Nu ligt de vraag wie kan hier wat aan doen ?
En daar heb ik geen antwoord op, PMS krijgt het niet aan de gang en weet het nu ook niet meer.

Ik heb mischien nog een idee maar ik heb daar even wat hulp bij nodig.
We kunnen proberen de unit aan te sluiten via een Transcoder, aangezien de Crystalio ook een VGA input heeft voor PC doorlussen zou het kunnen dat dit wel gaat werken, ik heb alleen geen transcoders meer liggen, dus bij deze een vraag wie heeft er één voor deze test.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

Ik heb nog zo'n ding over!
Kees komt vanavond langs dus kan ik hem wel die unit meegeven. Echter, misschien is het wel EEN oplossing maar ik verwacht dat Kees toch vindt dat het gewoon moet werken. Vind ik eigenlijk ook  :(

We zullen het eens proberen.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

jaco

In de ATSC standaard kan ik niets vinden over 1440x1080 resoluties

http://www.atsc.org/standards/a_53e.pdf
In tabel A3 staat ook wat er allemaal mogelijk is qua frame rate en aspect ratio.

Wellicht moet je ook even kijken naar de DVI receiver chip of die 1440 wel ondersteund op de digitale input.

Blijft natuurlijk erg vervelend dat het niet werkt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Hi,
Nogmaals ik vind het ook jammer.
Maar ik kan ook achter PMS staan, het is geen standaard en het ligt echt aan het apparaat, de Sat decoder/Xbox 360 en MB200 werken allemaal wel op 1080i via component.

Dus het is niet een aantoonbare fout.
Het kan best zijn dat bv een andere scaler het ook niet goed doet, of wel, net wat voor chip er in zit.
De Crystalio II locked bv wel op vreemde formaten, de CI alleen op ATSC standaarden.
Ik ben in ieder geval blij dat we het werkend hebben met 1 aanpassing.

En met een transcoder zou toch lijkt mij een perfecte oplossing zijn ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview