De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Ik zou dan eerder kiezen voor een extern crossover zoals de Bryston. Kun je een hoop meer aan instellen en die zal kwalitatief zeker beter presteren dan het ingebouwde crossover van de Velodyne. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Zie de gehele discussie......

Daarom stelde ik ook dat ik graag het digitale signaal wilde gebruiken. Niet in het minst om dat nog alle informatie inzit voor bewerking.


Maar goed, ik heb dit even in de kast geparkeerd. Ga eerst 50m2 parkeer terrein voor het huis bestraten. Daarna nog 40 meter achter het huis en nog 30 meter graszaaien.

Druk zat. Maar moet opschieten, het wordt mooi weer, de zandbak moet geplaatst worden en de schommel, en de wipwap, en de...... Veel te veel dus!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2007, 16:17:57
Daarom stelde ik ook dat ik graag het digitale signaal wilde gebruiken. Niet in het minst om dat nog alle informatie inzit voor bewerking.

Vooropgesteld dat het beginsignaal in de versterker al digitaal was, anders heeft dat geen voordeel. Een oplossing die je analoge uitgangssignaal eerst weer digitaal maakt om het digitaal te 'crossen' schiet uiteraard zijn doel voorbij. ;)

Tsja, als je het digitale signaal wilt gebruiken, dan is er maar 1 methode: een andere voorversterker gaan kopen. En dat wilde je toch ook niet?


QuoteMaar goed, ik heb dit even in de kast geparkeerd. Ga eerst 50m2 parkeer terrein voor het huis bestraten. Daarna nog 40 meter achter het huis en nog 30 meter graszaaien.

Druk zat. Maar moet opschieten, het wordt mooi weer, de zandbak moet geplaatst worden en de schommel, en de wipwap, en de...... Veel te veel dus!

Je hebt het maar druk! :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Of via de dubbel digitaal uit op de DVD speler. Gewoon een 2e TAG pre kopen voor de subs ;D

Ik weet niet wat de digitaal uit op de PRE voor een signaal bevat.





Druk, ja..... Maar dat ga jij ook wel krijgen, alhoewel ik nog niet weet of je wat grond ter beschikking hebt voor de kleine!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2007, 16:29:02
Of via de dubbel digitaal uit op de DVD speler. Gewoon een 2e TAG pre kopen voor de subs ;D

Ik weet niet wat de digitaal uit op de PRE voor een signaal bevat.

Ik zeg maar 1 ding: GEEN volumeregeling... :P :P

QuoteDruk, ja..... Maar dat ga jij ook wel krijgen, alhoewel ik nog niet weet of je wat grond ter beschikking hebt voor de kleine!

Ik zie niet echt een relatie tussen 'druk zijn', 'een kind' en de 'hoeveelheid grond' die je tot je beschikking hebt... ???

Wij hebben deze eerste periode geregeld met een 50% ouderschapsverlof en per 1 november een teruggang van 4 naar 3 werkdagen van Ursula. Ik werk voor mijzelf – en onregelmatig – dus ben er vaak wel en soms niet... Per 1 november heb ik ook vaste momenten dat ik niet ter beschikking van mijn klanten sta.

Als ik kijk naar de hoeveelheid lol die wij hebben van ons dochtertje, dan lever ik heel graag wat salaris (omzet) in voor wat meer vrije tijd. Het is zóóóó leuk! :D ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Helemaal mee eens Audiofiel, geniet ervan zo lang het duurt (en kan!) Deze tijd is voorbij voor je het weet ;)
JBL PRX Power!

bmateijsen

Dat weet jij niet, want je hebt het nooit geprobeerd ;). De ingebouwde crossover van velodyne heeft maar 1 beperking en dat is dat deze alleen op 80 hrz werkt. Daarnaast is deze heel puur opgebouwd.

Quote from: Audiofiel on March 25, 2007, 15:50:21
Ik zou dan eerder kiezen voor een extern crossover zoals de Bryston. Kun je een hoop meer aan instellen en die zal kwalitatief zeker beter presteren dan het ingebouwde crossover van de Velodyne. ;)

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on March 25, 2007, 21:19:32
Dat weet jij niet, want je hebt het nooit geprobeerd ;).

Ik heb ze niet met elkaar vergeleken, inderdaad. Maar ik durf wel uitspraken te doen in vergelijking met de Bryston. Het lijkt mij stug dat een crossover in een Velodyne subwoofer even goed zou presteren als een los crossover wat even duur is als de hele subwoofer. ;D

QuoteDe ingebouwde crossover van velodyne heeft maar 1 beperking en dat is dat deze alleen op 80 hrz werkt. Daarnaast is deze heel puur opgebouwd.

Alleen 80 Hz is natuurlijk wel naadje. Hoe puur hij ook is opgebouwd*, een crossover moet je kunnen instellen (frequentie, gain, hellingshoek), anders heb je er vrij weinig aan. ::)

* Wat bedoel je eigenlijk met een puur opgebouwd crossover? Wat is het verschil met andere? Foto's?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

#733
Quote from: Audiofiel on March 26, 2007, 09:36:41
Ik heb ze niet met elkaar vergeleken, inderdaad. Maar ik durf wel uitspraken te doen in vergelijking met de Bryston. Het lijkt mij stug dat een crossover in een Velodyne subwoofer even goed zou presteren als een los crossover wat even duur is als de hele subwoofer. ;D

Je doet namelijk wel voorkomen alsof je hem hebt beluisterd. ;)

QuoteAlleen 80 Hz is natuurlijk wel naadje. Hoe puur hij ook is opgebouwd*, een crossover moet je kunnen instellen (frequentie, gain, hellingshoek), anders heb je er vrij weinig aan. ::)

* Wat bedoel je eigenlijk met een puur opgebouwd crossover? Wat is het verschil met andere? Foto's?

Die 80 hrz is als je de subwoofer zet tussen een voor- en eindversterker  via de doorlu functie en dan mag je inderdaad verder niets bepalen.

De crossover die Velodyne gebruikt voor de doorlus functie is gewoon fraai opgebouwd en bederft het signaal niet, zoals je dat vaker wel ziet. Ik heb er verder geen foto's van.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on March 25, 2007, 19:49:17
Ik zeg maar 1 ding: GEEN volumeregeling... :P :P

Ik zie niet echt een relatie tussen 'druk zijn', 'een kind' en de 'hoeveelheid grond' die je tot je beschikking hebt... ???

...



Ik doelde daarmee op het maken van een speeltuin in je tuin ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De laatste tijd wat na kunnen denken over de set. Rustig de tijd voor genomen ook, ook omdat ik nauwelijks meer aan serieus luisteren toekom.

Ik ben nog steeds zeer tevreden na de laatste downgrade van de set. Echter begint toch weer iets te knagen. Muziekaal is er wat achteruitgang, dat wijd ik met name aan de eindversterking (TAG 100R 5).

Het geluidsbeeld is goed, breed, diep, 3D en noem maar op. En bovenal erg, erg gedetailleerd. De combi TAG apparaatuur, MIT Magnum bekabeling en JBL Ti-K speakers zorgen hiervoor. Maar het is toch TE veel van het goede. Luistermoeheid treedt op. Teveel aan informatie, wellicht iets te scherp aangesneden hoog geven deze setting.

Dus............  Eens goed gaan afwegen en iig op de bonus van april 2008 wachten (als deze al niet uitgegeven is aan andere dingen, HT is geen prio 1 meer). Ik denk derhalve dat ik toch op termijn (wegens financiën ;) ) toch weer terug wil naar high-end eindversterking á la Mark Levinson oid. Om zodoende een warmere sound te krijgen, wat meer aanzet in het laag, meer fundament, strakker en wellicht wat minder detaillering.

Dit hoofdstuk wordt vervolgt!


Verdere gegevens:
* de 2e sub staat nog steeds werkeloos aan de kant. Ik wil dit monster eerst laten nakijken, maar daar heb ik geen haast mee.

* het audio meubel is iets aangepast. De centerspeaker is 15 cm omhoog gebracht. De units liggen nu bijna gelijk aan die van de frontspeakers

* het videomeubel is nog steeds niet meer aan gedaan sinds een 3 kwart jaar. Geen tijd. Domweg geen tijd. Ik heb slechts 26 vakantiedagen waarvan ik 12 per jaar kwijt ben aan 1 dag per maand oppas voor de kleine. Verder nog wat dagen timmeren en verhuizen, over 2 week nog een vakantie van 5 dagen en de dagen zijn alweer op ;D . Dat moet ik derhalve gedwongen naar volgend jaar verschuiven. Zaterdag werk voor het meubel is geen optie, het duurt meer dan 1, 2 dagen. En ik wil de rotzooi niet een week laten liggen in de kamer. Dus als ik begin, wil ik een weekje vrij nemen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DA BoSS

maar je bent niet van plan terug te gaan naar Stereo, toch??
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

blue-eyes

Quote from: DA BoSS on August 20, 2007, 19:35:32
maar je bent niet van plan terug te gaan naar Stereo, toch??

No way!

Maar wil toch het stereo op een hoger plan brengen. Ben zeer, zeer tevreden over de pre / dac  loopwerk . Het is puur de eindversterking. De meerkanaals EV zal ook niet gaan verhuizen, er zal in geval van verandering, een 2 kanaals EV bijkomen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Goed nieuws Eisse! denk dat een Levinson (of Classé) een welkome aanvulling is ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Een Mark Levinson is bekend, maar wellicht zijn er andere opties.

Classe is een optie, maar nog niet echt 2ehands te krijgen (Delta serie). Eerst maar even wachten tot volgend jaar, eens afwachten wat het budget gaat worden, dan maar even reeel verder kijken.

Maar dat de EV een upgrade moet hebben heb ik toch wel besloten. Nu maar even afwachten of het 2 maand of 20 jaar gaat duren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on August 20, 2007, 19:13:59
Ik ben nog steeds zeer tevreden na de laatste downgrade van de set. Echter begint toch weer iets te knagen. Muziekaal is er wat achteruitgang, dat wijd ik met name aan de eindversterking (TAG 100R 5).

Met het voorbehoud dat ik jouw set (nog steeds niet) gehoord heb (welke afspraak al 2 jaar op een invulling wacht, wij beiden zijn daar debet aan), zou ik ook de vinger in de richting van de TAG EV wijzen. ;)

Quote from: Blue-Eyes on August 20, 2007, 19:41:55
Een Mark Levinson is bekend, maar wellicht zijn er andere opties.

Classe is een optie, maar nog niet echt 2ehands te krijgen (Delta serie).

Waarom moet het per se de Delta serie zijn, Eisse? ::) De oudere versies klinken even goed en zijn echt stukken betaalbaarder... En dan zijn de looks nog altijd beter dan die TAG EV. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on August 20, 2007, 20:12:43
Met het voorbehoud dat ik jouw set (nog steeds niet) gehoord heb (welke afspraak al 2 jaar op een invulling wacht, wij beiden zijn daar debet aan), zou ik ook de vinger in de richting van de TAG EV wijzen. ;)

Waarom moet het per se de Delta serie zijn, Eisse? ::) De oudere versies klinken even goed en zijn echt stukken betaalbaarder... En dan zijn de looks nog altijd beter dan die TAG EV. ;D

Nog een dingetje, dan is het volgende een afspraak met iig jouw persoontje ;)

Mbt het tweede: Kwestie van smaak, dromen en wensen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on August 20, 2007, 20:33:11
Nog een dingetje, dan is het volgende een afspraak met iig jouw persoontje ;)

Afspraak qua persoon is OK, maar qua locatie zou mij veelzeggender zijn. ;)

QuoteMbt het tweede: Kwestie van smaak, dromen en wensen ;D

Als je die drie dingen (smaak, dromen en wensen) belangrijker vond dan prijs/performance, had je ook die 331 nooit gekocht. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on August 20, 2007, 22:00:48
Afspraak qua persoon is OK, maar qua locatie zou mij veelzeggender zijn. ;)

Als je die drie dingen (smaak, dromen en wensen) belangrijker vond dan prijs/performance, had je ook die 331 nooit gekocht. ;) ;D

Locatie: eerst bij mij.

Mbt het tweede: je antwoord is de bevestiging van de 3 woorden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on August 21, 2007, 19:48:55
Locatie: eerst bij mij.

Is prima. :D

QuoteMbt het tweede: je antwoord is de bevestiging van de 3 woorden ;)

ROTFLOL ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik zal er haast mee maken, ik ga eerst een paar dagen op vakantie (1e week van september) vervolgens een klein dingetje inregelen.

Moet toch zeker in oktober kunnen. Het heeft nu veel te lang geduurd, het wordt nu wel eens tijd! Vertel het alvast je vrouw en kind dat je een avondje niet thuis zal zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Pierre

Hej Eisse,

Ik las elders op fora dat je in de zomer je tv wand/meubel zou gaan schilderen. Nu de zomer zo onderhand wel voorbij is was ik benieuwd hoe het er bij stond? Is het al geschilderd etc. ? Het is namelijk nu al een hele mooie wand maar toch ben ik benieuwd naar het eind resultaat :p

Mvg,

Reinout

blue-eyes

Quote from: Jean Pierre on August 31, 2007, 12:57:42
Hej Eisse,

Ik las elders op fora dat je in de zomer je tv wand/meubel zou gaan schilderen. Nu de zomer zo onderhand wel voorbij is was ik benieuwd hoe het er bij stond? Is het al geschilderd etc. ? Het is namelijk nu al een hele mooie wand maar toch ben ik benieuwd naar het eind resultaat :p

Mvg,

Reinout

Yep, de meteologische zomer is vandaag voorbij, 21 september is de zomer afgelopen welke jij bedoeld. Ik heb dus nog 3 weken ;)

Tja.......... Helaas niets aan gedaan. Moet nog wel gebeuren, ik wil het toch geschilderd hebben. Echter wat andere prioriteiten en drukte op het werk gecombineerd met slechts 26 vakantiedagen (waarvan 12 dagen aan oppas voor de kleine meid opgaan) houd het niet over!

Wellicht begin volgend jaar inplannen, dan tevens ook wat activiteiten voor stroomvoorziening, 2e DVD lade, etc.

Wederom: wordt vervolgt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on April  2, 2007, 21:03:59
Ik doelde daarmee op het maken van een speeltuin in je tuin ;D



Hier een klein voorbeeldje ;)


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#749
Een update:

Een Pioneer DVR-645H-S HDD DVD recorder gekocht, 2ehands. Ik ga deze niet vaak genoeg gebruiken om een nieuwe te rechtvaardigen. Dus 50% besparing, goed om andere zaken zoals DVD´s etc. te gaan kopen.



250 Gb (Hoe krijg ik dat vol....), HDMI uitgang, 1080i. Voldoende voor mij.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey