De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:38:46
Nope, de speakers krijgt het volledige signaal, tot elke Hz aan toe! De crossover op de fronts gebruik je niet.

Maar de crux zit hem in wanneer de speaker begint af te vallen en wanneer de sub begint mee te doen zoals je al aangaf.

De enige manier om de fronts na de main out alsnog te knijpen is met een crossover met high pass. (zoals Audiofiel al aangaf)
Je JBL woofer voorziet alleen in low pass filtering ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

#701
Quote from: bmateijsen on March 20, 2007, 21:37:53
Toch maar een meridian dan ;)

Ik ben benieuwd! We kijken tzt wel, kunnen we weer eens gezellig ouwehoeren ;).

Je verkoopt geen Lexicon begrijp ik ;D . Maar beide merken zijn geen optie, voor dit soort zaken ga ik geen set omgooien!

We kijken tzt wel, ik spreek de man wekelijks. En lijkt me ook leuk om weer eens bij te kletsen.




-------------

Tja. Interessante discussie. Opvallend dat deze nog niet eerder gevoerd is. De voorzichtige conclusie mijnerzijds is dat wellicht een signaal splitsing op de main-outs de oplossing is, maar domweg teveel nadelen heeft.

Derhalve lijkt het erop dat ik gewoon lekker blijf genieten van de huidige opstelling.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:41:00
De enige manier om de fronts na de main out alsnog te knijpen is met een crossover met high pass. (zoals Audiofiel al aangaf)
Je JBL woofer voorziet alleen in low pass filtering ;)


Lijkt me correct.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:37:40
Waar ga ik fout?:

De Tik monitoren hebben hun eigen afval in het laag (for arguments sake 50hz?!?)
dus: als je full range naar de monitoren stuurt, dan geven ze alleen tot 50Hz weer
als je tevens full range naar de sub stuurt en daar de crossover op +/- 50hz zet en wat met de steilhied van het filter speelt dan zou je dit redelijk naadloos moeten kunnen laten over gaan, helemaal omdat je hier ook nog de TMREQ op los kan laten voor de laatste correcties.

Daar gaat het al fout. Dat een speaker begint af te vallen bij een bepaalde frequentie, wil niet zeggen dat het signaal wordt weggefilterd... Hij zal alleen steeds minder laten horen. Maar pak een willekeurige midwoofer van 15 cm en ga met een frequentiesweep naar beneden, dan zul je de conus bij lagere tonen (dan hij weer kan geven) juist giga-uitslagen zien maken, ook al hoor je niets.

Om nu flinke volumes aan LFE-effecten naar die monitoren te sturen lijkt mij bepaald geen strak plan als je graag lang van deze speakers wilt kunnen blijven genieten. :'(

QuoteTAG heeft de mogelijkheid om LARGE te kiezen zonder verplicht ook LFE erheen te sturen ;) dit is een vrij unieke feature die in dit geval erg handig is.

Zo uniek is dat niet. Dat doet toch iedere receiver? Large en LFE zijn gewoon twee verschillende keuzes. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

blue-eyes

#705
Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:46:01
2x zoiets dus  ;D

http://www.thinksrs.com/products/SIM965.htm


Per stuk $1,095.00 .

Ik heb het niet helemaal gelezen, lijkt me wel in de buurt komen. Maar veel te duur.

Een 2ehands receiver is nog de goedkoopste oplossing ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

#707


kan ook goedkoper, simpele inline highpass
JBL PRX Power!

mikeske

wel interessant al dit leesvoer  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!

blue-eyes

#711
Hoe zou je dit apparaten moeten gebruiken Audiofiel?

Hoe zou jij dit aansluiten? En welke nadelen heeft deze constructie? En uiteraard als 100% hollander, wat kost dat?



Er staat een te koop (2ehands) voor 599 euro: Linkje
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Je mag in ieder geval al al je interlinks verdubbellen, want wat erin gaat moet er ook weer uit ;)
JBL PRX Power!

Raphie

lees ook dit eens:
http://www1.electusdistribution.com.au/images_uploaded/crossovr.pdf

een highpass (of bandpass) filter modificatie op je fronts is mischien een nog goedkopere en elegantere oplossing (geen extra device en geen dubbele interlinks)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:54:35
Er staat een te koop (2ehands) voor 599 euro: Linkje

Nog in nederland ook ;D

Audiofiel, sla je slag!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:54:35
Hoe zou je dit apparaten moeten gebruiken Audiofiel?

Hoe zou jij dit aansluiten? En welke nadelen heeft deze constructie? En uiteraard als 100% hollander, wat kost dat?

Enige nadeel heeft Raphie al genoemd: je hebt meer kabels nodig, in principe maar 1 kort setje. Je sluit simpelweg de L/R uitgangen van je voorversterker aan op de ingangen van de crossover. Dan heb je 4 uitgangen, 2 laag en 2 hoog en die gaan weer naar je subs en naar je eindversterker fronts. Heel simpel.

Nadelen zie ik verder niet. Deze bryston houdt als geen ander de kwaliteit bijzonder hoog.

Quote
Er staat een te koop (2ehands) voor 599 euro: Linkje

Dat is een XLR-versie en die zou ik niet gebruiken met verloopjes, want dan heb je grote kans op een dikke brom. Er is een speciale cinch-versie van de 10B en die moet je hebben. Meestal zit je overigens rond de 1000 euro voor een 10B, tenminste daarvoor gaan ze meestal op ebay van de hand. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Oh jawel.... maar het is of een combinatie van 5995 euro of 12,000 Euro ;).

Of je stapt gewoon over op velodyne DD-18's en gebruikt de in-board digitale crossover ;). Moet je wel lange MIT shotgun's gaan gebruiken....

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:42:26
Je verkoopt geen Lexicon begrijp ik ;D . Maar beide merken zijn geen optie, voor dit soort zaken ga ik geen set omgooien!

We kijken tzt wel, ik spreek de man wekelijks. En lijkt me ook leuk om weer eens bij te kletsen.




-------------

Tja. Interessante discussie. Opvallend dat deze nog niet eerder gevoerd is. De voorzichtige conclusie mijnerzijds is dat wellicht een signaal splitsing op de main-outs de oplossing is, maar domweg teveel nadelen heeft.

Derhalve lijkt het erop dat ik gewoon lekker blijf genieten van de huidige opstelling.

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on March 20, 2007, 22:04:13

Of je stapt gewoon over op velodyne DD-18's en gebruikt de in-board digitale crossover ;). Moet je wel lange MIT shotgun's gaan gebruiken....


Leg eens uit?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GPO

#718
Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:37:40
...
TAG heeft de mogelijkheid om LARGE te kiezen zonder verplicht ook LFE erheen te sturen ;) dit is een vrij unieke feature die in dit geval erg handig is.
...

Uniek? Deze feature heeft mijn Marantz SR7500 ook, bovendien kunnen veel 'mainstream' receivers dit wel (bv die van Denon, HK). Tegenwoordig zijn die bassmanagement functies op de meeste receivers al behoorlijk uitgebreid geworden. ;)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

bmateijsen

Iedere Velodyne uit de DD serie heeft een ingebouwde crossover met doorlus functie. Dus je kan vanuit de voorversterker naar de subwoofer en dan van subwoofer weer naar de eindversterker. Je krijgt dan direct een 80 hrz crossover.

Groet,


Bjorn

Quote from: Blue-Eyes on March 21, 2007, 18:44:03
Leg eens uit?

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on March 23, 2007, 15:43:56
Iedere Velodyne uit de DD serie heeft een ingebouwde crossover met doorlus functie. Dus je kan vanuit de voorversterker naar de subwoofer en dan van subwoofer weer naar de eindversterker. Je krijgt dan direct een 80 hrz crossover.

Groet,


Bjorn


Aaah.

Merci!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Maar wat doe je dan met je LFE als je dit doet?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Dit kan alleen als je met Large draait en dus LFE via Fronts laat routen.


Quote from: Raphie on March 25, 2007, 15:00:03
Maar wat doe je dan met je LFE als je dit doet?

Raphie

#723
Ok, is dus interssant voor een stereo pre, niet zo zeer voor een pre met bassmanagement
JBL PRX Power!

bmateijsen

Dit is een oplossing voor B-E, het enige is dat je LFE via fronts moet routen, maar een TAG moet dat prima kunnen.
De andere oplossing is een Lexicon MC12 of Meridian G68J aanschaffen voor echt stereo-bassmanagement.

Quote from: Raphie on March 25, 2007, 15:24:14
Ok, is dus interssant voor een stereo pre, niet zo zeer voor een pre met bassmanagement