De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

zet deze op je pass through

http://de.m-audio.com/products/de_de/AudioBuddy-main.html



dan moet je wel handmatig volume regelen, maar kunnen je speakers i.i.g. op small blijven staan ;)
JBL PRX Power!

Raphie

je kan hier natuurlijk iedere willekeurige stereo voorversterker of mengpaneel voor gebruiken ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

#677
Quote from: Teejoo on March 20, 2007, 20:32:44
@ Raphie: Dat kan dus niet, want dan stuur je ook naar je front speakers een full range signaal.

Teejoo,

jij bent bewust overgestapt naar de Lexicon. Mocht je bij je TAG zijn gebleven, had je hiervoor een `oplossing `?

Raphie: goed speurwerk, maar blijf het freubelen in de ruimte vinden. Er zal toch wel een device zijn met mijn wensen?


p.s. Met ander device bedoel ik geen andere pre ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Hoi Eisse,

Wat je zoekt kan wel in een Meridian G68J processor. Die kan in een 5.3 setup worden gezet, dus had je de derde sub ook kunnen houden ;).

Deze heeft stereo-bass management.

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on March 20, 2007, 21:01:14
Hoi Eisse,

Wat je zoekt kan wel in een Meridian G68J processor. Die kan in een 5.3 setup worden gezet, dus had je de derde sub ook kunnen houden ;).

Deze heeft stereo-bass management.

Groet,

Bjorn

Meridian kan dit ook, dat wist ik niet.

Maar ik begrijp dat jij ook niet 123 een oplossing weet? Jammer dat je SMS1 dat niet kan!



p.s. Ik heb iemand getipt voor de SMS1. Hij heeft al contact met jullie gehad en is serieus. Waarschijnlijk van de zomer. Maak even een mooi prijsje, ik had gezegt dat jullie goed zijn met uitstekende service :) .

Als je de JBL K2S9800 wil horen met een TIK sub moet je de SMS1 langsbrengen en afstellen. Ik wil dan wel rijden, ik ben ook wel benieuwd! Is wel 300 km heen en terug ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 19:20:54
Misschien beter uitgedrukt:

ik zoek een apparaat dat een digitaal in heeft en het laag onder de 80 hz kan scheiden in laag links en laag rechts. Dus geen mono signaal naar de sub maar stereo!

Tsja, je vraagt gewoon iets heel moeilijks. Je wilt dat het geregeld wordt in het digitale domein. Maar jouw TAG kan alleen maar het laag weghalen van de fronts en dat optellen bij het LFE-signaal. Dat alles gebeurt mono... ::)

Als het analoog mag zijn, is er uiteraard wel een oplossing. Je zet simpelweg de fronts op large, de LFE op uit (LFE gaat dan naar de fronts) en zet een crossover tussen de TAG en de eindversterker van de fronts. Hierop kun je naar hartelust de frequenties weghalen en naar de stereo subs sturen (low pass sectie) en de rest naar de monitoren (high pass). ;)

Uiteraard bepaalt de kwaliteit van het crossover mede het eindresultaat. Een Bryston 10B zal dan stukken beter presteren dan een Behringer. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

#681
Wat jij wilt kan niet met de TAG (of enige andere processor met maar 1 LFE out)

Waarom?

Jij wilt je main speakers niet op large zetten en op SMALL zal je main out altijd dan het >80Hz signaal geven > hier heb jij dus niks aan voor je subs ;)

Blijft over de enige stereo uitgang die altijd full range signaal geeft (welliswaar volledig onbewerkt op line level)
het nadeel hiervan is dat je dus apparte volume regeling nodig hebt om deze output te kunnen trimmen (je zou hier zelfs de volume regeling van je sub voor kunnen gebruiken, maar dan ontregel je je LFE instellingen weer)

Je gaat je probleem van volume dus nooit oplossen omdat je de enige uitgang die fullrange uitstuurt met volume op SMALL wilt laten staan.
Geen enkel kastje kan hier dan nog iets mee ;)

JBL PRX Power!

blue-eyes

Of twee stuks SMS1 ertussen zetten, is Bjorn ook blij ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:11:27
Geen enkel kastje kan hier dan nog iets mee ;)

Kijk eens naar de post boven die van jou... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#684
Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:11:27

Je gaat je probleem van volume dus nooit oplossen omdat je de enige uitgang die fullrange uitstuurt met volume op SMALL wilt laten staan.
Geen enkel kastje kan hier dan nog iets mee ;)



Het volume probleem staat hierbuiten, dat is iets anders wat de reparateur van de zomer gaat oplossen.



Mbt je eerste opmerking, ik ben er bang voor. Maar ik had hoop, dit omdat nu al 2 pre´s dit wel hebben. Ik dacht waarom dan niet middels
een los kastje? En de DVD speler heeft een dubbele DIG OUT, de PRE ook. Maar goed, misschien zien we ooit iets dergelijks.


Volgens mij kan je de speakers wel degelijk op small laten staan. Je moet alleen exact tunen dat de subs zijn eigen crossover ook op 80 hz staat afgesteld! Maar dat is wel erg moeilijk!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#685
Nog een idee:


een oude receiver kopen (of een 2e TAG pre voor de subs). De 2e DIG OUT van de DVD speler naar de receiver zetten en op de main outs de subs aansluiten ;D.

Crossover van de sub op 80 hz.



Dit creeert vast weer andere problemen zoals lipsync oid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:14:36
Het volume probleem staat hierbuiten, dat is iets anders wat de reparateur van de zomer gaat oplossen.


Neeheeee...... Ik bedoel het probleem van continu 2x volume moeten afregelen (op kastje) en TAG :P
alleen door gebruik te maken van de main out (waarbij je de fronts in de TAG op large moet zetten) kan je dit voorkomen ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:19:03
Neeheeee...... Ik bedoel het probleem van continu 2x volume moeten afregelen (op kastje) en TAG :P
alleen door gebruik te maken van de main out (waarbij je de fronts in de TAG op large moet zetten) kan je dit voorkomen ;)

Ok  :-*
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

maar als je dan toch besluit om je TAG fronts op LARGE in te stellen,

Dan voldoet 2x een RCA spitter waarbij één ader naar de 100x5R gaat en de ander naar de TiK sub.
Je volume loopt dan ook mooi mee en je hebt al een prima crossover op je JBL subs zitten ;)
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:19:03
Neeheeee...... Ik bedoel het probleem van continu 2x volume moeten afregelen (op kastje) en TAG :P
alleen door gebruik te maken van de main out (waarbij je de fronts in de TAG op large moet zetten) kan je dit voorkomen ;)

Was het maar alleen het afregelen van het volume. Het probleem is dat die andere uitgang helemaal niet geregeld is, dus gewoon een vast volume geeft. Je moet dus bij iedere draai aan het volume, je sub opnieuw op het juiste volume gaan zetten. Ik hoef niet uit te leggen dat dat onwerkbaar is... :P

@Eisse: waarom probeer je niet eens gewoon een analoog crossover er tussen? Je mag mijn Behringer wel lenen om eens te testen... zitten alleen wel XLR in- en uitgangen op, maar daar kun je een verloopje voor gebruiken (zo deed ik dat zelf in het begin ook). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:24:23
maar als je dan toch besluit om je TAG fronts op LARGE in te stellen,

Dan voldoet 2x een RCA spitter waarbij één ader naar de 100x5R gaat en de ander naar de TiK sub.
Je volume loopt dan ook mooi mee en je hebt al een prima crossover op je JBL subs zitten ;)

Maar geen crossover op de fronts, dus dan ga je hele vervelende dubbelingen krijgen tussen sub en frontspeakers... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Dat is de oplossing waar ik wel eens aan gedacht heb.

Nadeel: extra schakel, ga ik een beetje mijn dure kabels aanschaf teniet doen.
Voordeel: investering van 30 euro.


Audiofiel: wellicht leuk omdat van de zomer eens te testen? Verloopje heb ik, maar er zit ook een XLR ingang op de sub. Echter dan worden alle instellingen die gedaan kunnen worden op de sub gebypassed.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

#692
Nee, want hij blend de subs in om de afval van de fronts, via de cross over op de sub. die kun je dus zonder poespas perfect op elkaar afstemmen
LFE stuur je nog steeds naar de sub, dus it komt nooit op de fronts aan ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on March 20, 2007, 21:26:36
Maar geen crossover op de fronts, dus dan ga je hele vervelende dubbelingen krijgen tussen sub en frontspeakers... :-\

Dan moet je wellicht de crossover op 35 zetten oid, of geluk hebben met een dal in de lagere regionen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:28:23
Nee, want hij blend de subs in om de afval van de fronts, via de cross over op de sub. die kun je dus zonder poespas perfect op elkaar afstemmen
LFE stuur je nog steeds naar de sub, dus it komt nooit op de fronts aan ;)

Alleen als hij ze high-level achter zijn sub gaat knopen en dat doet hij toch niet? Als je Large instelt en LFE op 'no', dan gaat toch echt ook ALLE laag en het LFE naar zijn frontspeakers. En vooral dat laatste lijkt mij wat bezwaarlijk voor die monitoren... :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:28:15
Audiofiel: wellicht leuk omdat van de zomer eens te testen? Verloopje heb ik, maar er zit ook een XLR ingang op de sub. Echter dan worden alle instellingen die gedaan kunnen worden op de sub gebypassed.

Waarom zou de sub anders werken met de XLR-ingang dan met een cinch-ingang?  ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Op de XLR ingangen wordt het hele circuit aan instellingen niet aangesproken. Deze XLR ingang is bedoeld om subs door te lussen. Dus van een JBL TIK MASTER naar de gewone TIK. De instellingen als crossover, level, counter, phase etc. worden dan van de eerste sub overgenomen.

Met cinch aansluitingen wordt dit circuit niet gebypassed, of je moet dit met een keuze schakelaar zo instellen (bypass on off)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: Audiofiel on March 20, 2007, 21:30:54
Alleen als hij ze high-level achter zijn sub gaat knopen en dat doet hij toch niet? Als je Large instelt en LFE op 'no', dan gaat toch echt ook ALLE laag en het LFE naar zijn frontspeakers. En vooral dat laatste lijkt mij wat bezwaarlijk voor die monitoren... :o

Waar ga ik fout?:

De Tik monitoren hebben hun eigen afval in het laag (for arguments sake 50hz?!?)
dus: als je full range naar de monitoren stuurt, dan geven ze alleen tot 50Hz weer
als je tevens full range naar de sub stuurt en daar de crossover op +/- 50hz zet en wat met de steilhied van het filter speelt dan zou je dit redelijk naadloos moeten kunnen laten over gaan, helemaal omdat je hier ook nog de TMREQ op los kan laten voor de laatste correcties.

TAG heeft de mogelijkheid om LARGE te kiezen zonder verplicht ook LFE erheen te sturen ;) dit is een vrij unieke feature die in dit geval erg handig is.
Ik zie geen enkel bezwaar anders dan dat de monitor op z'n volledige bereik wordt aangestuurt wat iets meer zal vergen van de 100x5R eindversterker.

Of zie ik nu iets over het hoofd? ???
JBL PRX Power!

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 21:05:07
Meridian kan dit ook, dat wist ik niet.

Maar ik begrijp dat jij ook niet 123 een oplossing weet? Jammer dat je SMS1 dat niet kan!

Eigenlijk heb je met een bepaalde crossover nog niet wat je exact wil. Wat jij wil is denk ik stereo bass-routing (of management) en niet een mono-signaal nog een keer splitsen. Dus ook 2 sms-1'en doen natuurlijk alleen een compensatie van het laag in de ruimte via die subwoofer, maar het blijft een mono-signaal.

Als je de front-kanalen op large zet en vanaf de processor zou splitsen, en dan de interne crossover van de subwoofer gebruiken dan ben je ook een stukje verder. Echter, krijgen je fronts dan ook een full-range signaal en dat zal niet altijd beter klinken. Toch maar een meridian dan ;)

Quotep.s. Ik heb iemand getipt voor de SMS1. Hij heeft al contact met jullie gehad en is serieus. Waarschijnlijk van de zomer. Maak even een mooi prijsje, ik had gezegt dat jullie goed zijn met uitstekende service :) .

Als je de JBL K2S9800 wil horen met een TIK sub moet je de SMS1 langsbrengen en afstellen. Ik wil dan wel rijden, ik ben ook wel benieuwd! Is wel 300 km heen en terug ;D

Ik ben benieuwd! We kijken tzt wel, kunnen we weer eens gezellig ouwehoeren ;).

blue-eyes

Quote from: Raphie on March 20, 2007, 21:28:23
Nee, want hij blend de subs in om de afval van de fronts, via de cross over op de sub. die kun je dus zonder poespas perfect op elkaar afstemmen
LFE stuur je nog steeds naar de sub, dus it komt nooit op de fronts aan ;)

Nope, de speakers krijgt het volledige signaal, tot elke Hz aan toe! De crossover op de fronts gebruik je niet.

Maar de crux zit hem in wanneer de speaker begint af te vallen en wanneer de sub begint mee te doen zoals je al aangaf.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey