De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra

Is het verschil niet een beetje errug groot om 'slechts' een verschil in specificatie te zijn?

blue-eyes

Dat lijkt me ook.

Ik zal eens contact opnemen met de JBL reparateur, misschien dat een klein onderdeeltje kapot is, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 14, 2007, 20:19:24
Hmmmmmmmmmmmz. Balen hiero!

Gisteren de versterker omgeruild. Bij Kor is het oude volume weer terug. Net een uurtje geleden de versterker hier weer ingebouwd en inderdaad. Een enorm volume verschil! Ik krijg het volume wel gelijk, maar dan moet ik van de ene sub het level op 0 zetten en het level van de andere sub op 10! En dan gebruik ik bij de sub waar het level op 10 staat ook nog een Y splitter (dus meer volume).

Ik snap er geen bal van. Ik moet later maar eens uitgebreidt gaan testen.

Wat ik niet snap is dat hij nu zijn oude versterker terug heeft in een andere kast (pianolak). Alles is bij hem weer goed, dus de versterker was het probleem.

Dat betekent toch dat jij al een probleem had moeten hebben met deze versterker toen hij nog in de pianolak kast zat? Had jij toen dan géén verschil van 10 dB in volume tussen de beide subs? ??? ::)


Daarnaast zou ik zeker eens gaan zoeken naar een 'modificatie' als een spaningsdelertje van twee weerstandjes, zoals al voorgesteld. Misschien is hij direct achter de ingang zichtbaar of anders bij de ingang op de printplaat? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#653
Ik kan er ook niet bij..........

Ik snap totaal niet wat er aan de hand is. Ik zou het probleem voordien dan ook gehad moeten hebben. Of ik heb toen verkeerd gemeten.

Ik heb iig met de JBL reperateur gebeld, ze gaan de versterker tzt "even" nakijken. Voor 22 euro kan dat snel ;)



@jack: dat is maar te hopen ;D . Dat is iig simpel op te lossen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 15, 2007, 19:21:32
Ik heb iig met de JBL reperateur gebeld, ze gaan de versterker tzt "even" nakijken. Voor 22 euro kan dat snel ;)

Dat lijkt mij dan de beste oplossing. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Andere vraag:

Met een Lexicon MC12 voorversterker kan je gescheiden links en rechts subs gebruiken. Bij mijn TAG pre kan dit helaas niet.

Zijn er apparaten die dit kunnen als toevoeging op mijn set? Ik neem aan dat deze informatie uit het digitale signaal wordt gefilterd door de Lexicon, er zullen vast apparaten zijn die dit ook kunnen?

Ik heb ook even bij Velodyne gekeken (SMS1), maar deze kan dat volgens mij niet.

Ik denk dat ik een apparaat moet hebben met een digitaal in, en meerdere uitgangen voor de subwoofers.


BESTAAT DIT SOORT APPARAAT? ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Ja, zo'n apparaat bestaat. Het heet een crossover. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jaco

Ik gebruik een Behringer MX-882, dan heb je 1 ingang en 8 uitgangen en je kunt volume regelen per uitgang. Zuiver analoog. Maar dat is ook niet echt wat je zoekt denk ik.
Aan een SMS-1 kun je wel meerdere subwoofers aansluiten, maar ieder woofer krijgt hetzelfde signaal volgens mij. Dat is dan wel een gecorrigeerd signaal, dus je moet wellicht inmeten met beide woofers aangesloten.

blue-eyes

Misschien beter uitgedrukt:

ik zoek een apparaat dat een digitaal in heeft en het laag onder de 80 hz kan scheiden in laag links en laag rechts. Dus geen mono signaal naar de sub maar stereo!

SMS1 kan dat volgens mij ook niet.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Dit kan alleen maar met een stereo processor. mar je moet je het nut afvragen
LFE is altijd mono ;)
En onder de 80hz is over het algemeen ook altijd mono gemixed ;) (i.v.m. fase verschillen in afmixen, het is maar dat je het weet ;) )
Dus een nieuwe processor zou kunnen,

Een goedkopere oplossing is om de high level ingangen te gaan gebruiken d.m.v. het doorlussen van je monitoren ;)

n kan je i.i.g. zelf het stereoverschil ervaren zonder extra investering ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Het gaat me niet om de LFE, maar om het "normale" signaal onder de 80hz in stereo te krijgen.

Er zit wel degelijk stereo geluid onder de 80 hz. Zonder sub laat ik dat signaal door de frontspeakers weergeven, maar met sub gaat alles onder de 80 hz naar de sub. Volgens mij maakt de processor van het linkse < 80hz en het rechtse <80hz een gezamelijk mono signaal.

Vandaar dat ik ook vanuit het digitale signaal wil werken naar een soortement verdeel station.

Jammer genoeg heeft TAG dat niet ingebouwd zoals de Lexicon dat wel heeft. Ik heb ook wel eens rond gekeken naar de top pre van Classé, (Delta 600 serie) maar deze heeft dat ook niet........... Alhoewel een 2ehands Lexicon goedkoper is dan een nieuwe Classé pre ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Moony

Ik bespeur enige twijfel over het wel/niet behouden van de TAG pre...??
Bezint eer ge begint... ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

blue-eyes

#662
De TAG pre blijft, maak je maar niet blij met een hagelnieuwe TAG DP versie ;D Deze is veel te goed, alleen ik vind het jammer dat ze een slecht subwoofer beleid hebben ;D


Tzt loopt de TAG wel achter, niet op stereo gebied, daarin blijft het nog jaren ver boven gemiddeld. Maar op HT gebied wordt het al minder zeker als er nieuwe formaten er dadelijk aan komen. Dat laatste zal wellicht de doorslag geven om over te stappen. Aangezien ik ook de looks belangrijk vind zou ik bijvoorbeeld eerst naar Classe gaan luisteren. En mezelf kennende moet ik dan ook de hele serie hebben (pre / loopwerk). Bij voorkeur alles identiek, 1 merk, uit dezelfde serie. Eindversterkers zijn de uitzondering, die mogen van een ander merk zijn. Maar mocht het Classé worden dan zijn iig kwa looks deze EV ook niet lelijk ;D


Maar goed, dat zal nog wel een behoorlijke tijd duren. Ben meer dan tevreden momenteel!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Moony

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 19:51:07
De TAG pre blijft, maak je maar niet blij met een hagelnieuwe TAG DP versie ;D

:P

Quote from: Blue-Eyes on March 20, 2007, 19:51:07
Tzt loopt de TAG wel achter, niet op stereo gebied, daarin blijft het nog jaren ver boven gemiddeld. Maar op HT gebied wordt het al minder zeker als er nieuwe formaten er dadelijk aan komen.

Maar goed, dat zal nog wel een behoorlijke tijd duren. Ben meer dan tevreden momenteel!

Volgens mij gaat dat achterraken mbt de nieuwe formaten ook niet zo'n vaart lopen.
Je kunt altijd een fatsoenlijke dvdspeler kopen met ingebouwde decoders en deze analoog aansluiten op de bypass van de TAG. Ok, je hebt dan geen TM-Req maar imo is dat minder belangrijk bij films (ik ben daarin minder kritisch en kijk ook niet zoveel films) en juist wel belangrijk bij muziek luisteren (stereo) en die mogelijkheid blijft behouden.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Raphie

nogmaals
speakers op large zetten
LFE ook aanzetten

LFE wordt aangestuurd via LFE out (low level) main <80hz aftappen van TiKs en met speakerkabel high level aansluiten
dan heb je best of both worlds

Wil je pure stereo zonder processing dan ze je hem op DIRECT
wil je met LFE dan doe je DIRECT + SUB ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ik ga niet alleen het loopwerk vervangen, alles of niets! Uiteraard wel gefaseerd, dit wegens een te kleine portomonee ;D. Maar het is wel een reeele optie. De analoge 5.1 ingang gebruiken. Dit via een 4e generatie BlueRay speler, uit het zicht verstopt :P


Ik helemaal geen haast, als het aan mij ligt houden we de huidige standaards en ben ik nog jaren tevreden ;). TMREQ is met films belangrijker, je hebt alleen al meer speakers, dus meer te corrigeren. Dan is TMREQ alleen maar belangrijker!

Je doelt wellicht op de TAG sync. Deze ben je inderdaad kwijt als je een ander merk DVD speler zou gebruiken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#666
Quote from: Raphie on March 20, 2007, 20:05:10
nogmaals
speakers op large zetten
LFE ook aanzetten

LFE wordt aangestuurd via LFE out (low level) main <80hz aftappen van TiKs en met speakerkabel high level aansluiten
dan heb je best of both worlds

Wil je pure stereo zonder processing dan ze je hem op DIRECT
wil je met LFE dan doe je DIRECT + SUB ;)

Raphie,

dat hele LFE interesseert me niet ;D :P En ik wil ook geen aansturing via de sub, wil de speaker zo direct mogelijk op de eindversterking aansluiten. Afgezien dat JBL zegt dat je de of de LOW aansluiting moet gebruiken, of de HIGH level aansluiting.

Tijdens een CD luisteren wil ik het signaal wat onder de 80 hz komt ook netjes verdeeld hebben. Dus signalen welke normaliter door de linker front speaker wordt weergegeven moet door de linker sub weergegeven worden. Voor rechts idem dito. Niets meer en niets minder!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

doe mij nou even een plezier
lus even een stukje speakerkabel door van Tik monitor naar woofer ;)
Zet daarna in de TAG je mains even op LARGE
en kies soundfield DIRECT.

Dan heb je full range stereo over zowel je monitoren als je subs ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ik wil dat zonder high-level aansluiting ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Dat kan ook:


sluit de subs aan op je direct outs (niet geprocessed signaal, direct naast de main outs)
en zet de crossoverwaarde op de sub op dezelfde waarde als de TAG

Damn.... i am good  ;D ;D
JBL PRX Power!

blue-eyes

hehehe
zo sluit je subs aan in een stereo set ;)



Maar krijg je daar wel een signaal uit? En zo ja, heb ik dan nog wel signaal in de main outs?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

wacht ff
dit gaat oo kniet werken want dat signaal is line level....
daar moet dus nog volume regelaar tussen
NIET DOEN DUS......

maar......

gebruik een Y splitter op je L&R OUT
waarbij een ader gewoon naar je versterker gaat en de andere ader naar de woofers
dan zit je volume en TMREQ er wel in

je moet dan alleen je maain speakers wel op LARGE zetten
JBL PRX Power!

blue-eyes

Allemaal knoeien in de marge! TAG had gewoon 3 sub uitgangen moeten hebben ;D


Kom maar op met externe boxjes die dit regelen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!

Teejoo

#674
@ Raphie: Dat kan dus niet, want dan stuur je ook naar je front speakers een full range signaal.