De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on March 11, 2007, 11:43:21
Nu nog in het Brabanste land gaan wonen en dan ben je weer terug bij af.
Uit Brabant komen namelijk de echte boeren...
Niet uit het noorden  >:D ;D

Niet gehinderd door enige kennis... ::)


Er van uitgaande dat je met 'echte boeren' doelde op agrariƫrs c.q. veeteelt, anders heb je ongetwijfeld gelijk. >:D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on March 11, 2007, 11:53:15
Niet gehinderd door enige kennis... ::)


Er van uitgaande dat je met 'echte boeren' doelde op agrariƫrs c.q. veeteelt, anders heb je ongetwijfeld gelijk. >:D ;D

Ja en?

;D ;D ;D

Ben wel eens een botte boer ;).
Maar volgens mij heb je jij je subtieliteit ook niet uit midden van ons land ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#627
Keuterboeren komen uit Brabant, de echte boeren komen uit Groningen ;D Daar zijn de boerderij huizen mooier dan de heren huizen van de koopmannen uit A'dam langs de Vecht ;)

In Brabant stinkt het naar varkens en kippen. Daarnaast heb je meer werk om je machine in- en uit elkaar te klappen dan de tijd die je nodig hebt om het werk op de kleine weilandjes uit te voeren. Man, wat vreselijk ineffcient! Stukken grond van minimaal 10 bunder is pas lekker werken!

Een voorbeeldje van een gewezen boerderij (vroeger was dit de graanschuur van europa, "slavenarbeid", armoede, etc. betekende extreme rijkdom van deze boeren):

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2007, 12:02:04
Keuterboeren komen uit Brabant, de echte boeren komen uit Groningen ;D Daar zijn de boerderij huizen mooier dan de heren huizen van de koopmannen uit A'dam langs de Vecht ;)

In Brabant stinkt het naar varkens en kippen. Daarnaast heb je meer werk om je machine in- en uit elkaar te klappen dan de tijd die je nodig hebt om het werk op de kleine weilandjes uit te voeren. Man, wat vreselijk ineffcient! Stukken grond van minimaal 10 bunder is pas lekker werken!

Een voorbeeldje van een gewezen boerderij (vroeger was dit de graanschuur van europa, "slavenarbeid", armoede, etc. betekende extreme rijkdom van deze boeren):



Hahaha heerlijk. ;D ;D ;D
De komaf wordt niet onder stoelen of banken gestoken.

Is overigens wel een leuk boederijtje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#629
De boerderijen zijn idd erg mooi, maar ik denk dat meeste boerderijen naast de rijkdom van enkele boeren erg veel armoede betekende voor de arbeiders. Dat was in Brabant ook niet anders. Ik denk 19e eeuw, begin 20ste eeuw ongeveer.


Mbt bovenstaande plaatje: dat is bij verre nog niet de mooiste en grooste boerderij. Er staan nog veel mooiere en grotere. Deze is in de buurt van Veendam. In het noorden (langs het Wad) staan ook erg veel van dit soort boerderijen, alhoewel minder mooi (minder rijk gebied).Lang niet de mooiste, maar wellicht wel een bekende is het trouwkappelletje van Imca Marina ;D

Overigens zijn er erg veel van dit soort boerderijen onder water gezet ten behoeve van de "Blauwe Stad"............ (Linkje
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on March 11, 2007, 11:57:39
Ben wel eens een botte boer ;).
Maar volgens mij heb je jij je subtieliteit ook niet uit midden van ons land ;).

Meer midden van het land dan Brabant. ;D Ik ben uit de klei getrokken in de Noordoostpolder. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2007, 12:02:04
Keuterboeren komen uit Brabant, de echte boeren komen uit Groningen ;D Daar zijn de boerderij huizen mooier dan de heren huizen van de koopmannen uit A'dam langs de Vecht ;)

Precies! De echte boeren komen uit Groningen. Mannen van (Edo) Staal op het vlakke land! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: Peerless Monster on March 11, 2007, 11:02:57
Je moet door je keuken om bij het toilet te geraken?

Als je te lang wacht weet je waar je dan uitkomt ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

Quote from: FrankB on March 11, 2007, 12:16:56
Als je te lang wacht weet je waar je dan uitkomt ;D

Ik denk dat ik zulke details niet wil weten... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Oracle

Quote from: Blue-Eyes on March 11, 2007, 12:08:45
...maar wellicht wel een bekende is het trouwkappelletje van Imco Marina ;D

Imca Marina

Quote from: Audiofiel on March 11, 2007, 12:13:05
Precies! De echte boeren komen uit Groningen. Mannen van (Edo) Staal op het vlakke land! 8)

Ede Staal

;)

Groet,
Mark

Audiofiel

#635
Quote from: Oracle on March 11, 2007, 21:15:36
Imca Marina

Ede Staal

;)

Sorry Orekul voor de tiepfoutun... 't Is ook al zo lang geleden dat ik "Winkeln bie Albert Heyn" voor het laatst heb gehoord... :P

Ik kon het niet laten, maar toch even een hele gave uit de oude doos, van de "Stamtoafel" van RoNo, categorie anti-climax moppen: ;D ;D

Quoten Joekel van n hond komt bie slachter Leverman in winkel mit n tasse in de bek.
Hai zet tasse hĆØn en gait veur t teunbaanke zitten.
"Wat is der mienjong", zegt slachter, "wolst vlaais kopen?"
"Woef!" zegt hond.
"Hmm", zegt slachter, "wat veur vlaais? Swienevlaais, rundvlaais..."
"Woef!" zegt hond.
"Houveul rundvlaais, n pond, twij pond...?" zegt slachter.
"Woef!" zegt hond.
Stomverboasde slachter weegt twij pond rundvlaais of, dut t in n puutje, pakt tasse van grond of en zigt dat t geld der gepast in zit.
Hai geft hond tasse weer, hond gaait weer aan raaize.
Slachter is nou toch wel nijschiereg van wel dij hond is, hai lopt hom noa.
Hond lopt noar n flatgebaauw, gaait twij trappens op en kraabt aan n deure.
Deure vlogt open en n man begunt oet te voaren tegen de hond.
"Wacht even!" ropt slachter "Dit is ja t maist intellegente daaier dat ik ooit zain heb."
"Intellegent, intellegent", schraauwd man, "dit is al daarde moal vandeweek dat e zien sleudel vergeten het!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle

Quote from: Audiofiel on March 11, 2007, 22:28:35
Sorry Orekul voor de tiepfoutun... 't Is ook al zo lang geleden dat ik "Winkeln bie Albert Heyn" voor het laatst heb gehoord... :P

Gepikeerd dat iemand je verbetert?  ;) ;D

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Oracle on March 12, 2007, 10:43:23
Gepikeerd dat iemand je verbetert?  ;) ;D

Nou, niet echt Mark, daar kan ik juist wel mee lachen. Maar je mist het Stamtoafel-punt. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#638
Quote from: Oracle on March 11, 2007, 21:15:36
Imca Marina

Ede Staal

;)

Groet,
Mark

Klopt helemaal! Imco...... zeker in de war met een oude functie van me: IMplementatie COordinator ;D

Goede CD's heeft Ede Staal gemaakt. Verplichtte kost voor iedere zelfrespecterende Groninger!







Aaaah. Nostalgie. Radio Noard, radio Noard....... Hee wat is dat
Koffie mit kouk etc etc

Stamtoafel!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on March 12, 2007, 19:33:21
Aaaah. Nostalgie. Radio Noard, radio Noard....... Hee wat is dat
Koffie mit kouk etc etc

Stamtoafel!

Win een mouwhemd of een dikke toarte! Wat vur 'n sport dut desse man? Oeh Ah Oeh Ah... :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#640
Quote from: Audiofiel on March 12, 2007, 19:43:59
Win een mouwhemd of een dikke toarte! Wat vur 'n sport dut desse man? Oeh Ah Oeh Ah... :P ;D

Sinds ik het extra pakket van UPC heb, ontvang ik TV noord ook. Als ze niet uitzenden is radio noord te beluisteren. Net of ik weer thuis ben ;)



Btw, de subwoofer die geruild is schijnt niet 100% te zijn....... Das balen, ik heb hier nooit enig verschil vernomen. Het lijkt erop dat dit met het filter te maken heeft. Het filter dat ik bypass en hij gebruikt wegens een stereo pre (sub aangesloten op pre outs). We hebben besloten de het versterker deel om te wisselen. Ik ga hem vanavond eruit halen, morgen op en neer naar het hoge noorden (en ja, waar ze nog plat gronings praten ;D).

We kunnen het beide niet verklaren. Iemand anders? De instellingen staan goed. Dat is 3 maal gecheckt door ons beiden.




p.s. Het is maauwhemd :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!

blue-eyes

Volume van beide subs verschilt
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

?!? als in de volume regeling werkt niet? of hij werekt wel maar speelt veel harder.zachter?
hoe staat de cross-over ingestelt?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Wanneer je de subwoofers op dezelfde plek hebt, met dezelfde fase (1 op 1 omgewisseld) met een dB meter gemeten, heb je dan echt een verschil? M.a.w. heb je het zo getest of heb je hem op de plek laten staan waar ze nu staan?

Quote from: Blue-Eyes on March 12, 2007, 19:52:45
Volume van beide subs verschilt

blue-eyes

Wat ik al aangaf: de instellingen zijn identiek. Om een gelijkwaardig volume te creeren moest de level knop van de sub fors omhoog gedraaid worden. Terwijl dit niet hoefde op de andere sub.

Het probleem doet zich niet bij mij voor, ik bypass het filter. Eigenaardig. We gaan morgenavond (moet nog afspreken) dit nader bekijken. Ik neem iig het versterker deel mee.

Ik heb geen verschil gehoord tussen beide subs, tenminste niet substantieel, wel marginaal. Dat is te verklaren doordat 1 sub in de hoek staat, de andere in het midden van een lange muur.


p.s. Ik dicht de beste man meer dan genoeg kwaliteiten toe om het verschil in het kantelpunt niet te verwarren met volume.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on March 12, 2007, 20:04:14
Wanneer je de subwoofers op dezelfde plek hebt, met dezelfde fase (1 op 1 omgewisseld) met een dB meter gemeten, heb je dan echt een verschil? M.a.w. heb je het zo getest of heb je hem op de plek laten staan waar ze nu staan?


Het verschil treedt niet bij mij op. Bij hem. Hij heeft geen volume meter, speelt op een stereo set (Mc Intosh pre / monoblokken met K2S9800 JBL speakers). Ik kan dat dus niet meer testen.

Het verschil tussen hem en mij is:

* Ik bypass het filter, hij gebruikt de filter wel

overige zaken zijn gelijk ingesteld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

dus hij gebruikt dan ook high level ingangen?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Nope, pre outs van speaker B uitgangen
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Hmmmmmmmmmmmz. Balen hiero!

Gisteren de versterker omgeruild. Bij Kor is het oude volume weer terug. Net een uurtje geleden de versterker hier weer ingebouwd en inderdaad. Een enorm volume verschil! Ik krijg het volume wel gelijk, maar dan moet ik van de ene sub het level op 0 zetten en het level van de andere sub op 10! En dan gebruik ik bij de sub waar het level op 10 staat ook nog een Y splitter (dus meer volume).

Ik snap er geen bal van. Ik moet later maar eens uitgebreidt gaan testen.

Het zouden specificatie verschillen kunnen zijn. Er zijn meerdere series JBL Ti-K subs geleverd. Ik denk dat ik met de beide versterkers een keer naar de JBL reparateur afreis om alles door te laten meten. In het negatieve geval kost me dat 700 euro voor een nieuwe versterker :(.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey