De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

#550
Quote from: DA BoSS on February 21, 2007, 22:45:18
oude liefde, nieuwe liefde....allemaal prima!
dat word ongetwijfeld nog lang genieten 8)

Yep!

Ik heb nu geen wensen meer, al was de aanschaf van een 2e sub meer een extreem luxe wens die toevallig ingevuld is.

Ik kan nu niets meer bedenken wat ik zou willen upgraden. Acoustiek? Geen akkoord van de wederhelft. Speakerbekabeling rears en center? 7000 euro om alles identiek te maken, dacht het niet! Apparatuur? Heb de topmodellen van alle onderdelen van TAG, uitgezonderd de EV. Echter de EV is niet volledig naar mijn smaak, maar het compromis weegt hierin zwaarder dan de wens een andere EV. Een beamer? Wellicht, ooit. Als het financieel weer goed gaat en 1080P gemeengoed is geworden. Plasma van 43" voldoet meer dan genoeg!

De EV zou wellicht het enige zijn, samen met de stroomvoorziening.

DVD's en CD's kopen, dat is de te bewandelen weg!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Deleted member

Quote from: Blue-Eyes on February 21, 2007, 22:54:55
DVD's en CD's kopen, dat is de te bewandelen weg!

En de enige juiste, zeker als je eenmaal tevreden bent met je set!  :)

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on February 21, 2007, 22:54:55
Ik heb nu geen wensen meer, al was de aanschaf van een 2e sub meer een extreem luxe wens die toevallig ingevuld is.

Ik kan nu niets meer bedenken wat ik zou willen upgraden. Acoustiek? Geen akkoord van de wederhelft. Speakerbekabeling rears en center? 7000 euro om alles identiek te maken, dacht het niet! Apparatuur? Heb de topmodellen van alle onderdelen van TAG, uitgezonderd de EV. Echter de EV is niet volledig naar mijn smaak, maar het compromis weegt hierin zwaarder dan de wens een andere EV. Een beamer? Wellicht, ooit. Als het financieel weer goed gaat en 1080P gemeengoed is geworden. Plasma van 43" voldoet meer dan genoeg!

Slotje? ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on February 21, 2007, 22:05:16
Maar.........

Als iemand ervaringen heeft op het gebied van dubbele subwoofers, hoor ik dat graag in dit topic! Ik doel niet op ervaringen van mensen die een PRE hebben met meerdere uitsluit mogelijkheden voor subwoofers, maar op ervaringen van mensen met subs aangesloten op een single aansluiting. Hetzij gelust, subwoofer doorgelust (sub in / out op de sub zelf) of highlevel aansluiten.

Ik gebruikte bij mijn Acoustat One's ook twee laagkasten (subs). Voor films ging er dan van de LFE naar de subs een zelf gemaakte 'splittende kabel'. In een XLR-plug soldeerde ik aan het mannetje (uitgang prepro) twee kabeltjes die naar twee vrouwtjes (ingang eindversterker) gingen.


Ik heb bewust op die manier maar een heel 'kort splittertje' gemaakt van 25 cm, aangezien ik dan kon kiezen of ik hem bij de prepro of de eindversterker zou inzetten. Door het mannetje-vrouwtje systeem kun je XLR kabels immers simpelweg doorlussen: je maakt de kabel zo lang als je wilt. ;)


Voor cinch zou ik eenzelfde splitter gebruiken, liefst direct vanuit 1 plug twee kabels laten komen. Als dat niet mogelijk is door de te dikke kabels, dan zou ik zelf een heel kort splittertje maken. Alles is beter dan die Y-splitters die je kant-en-klaar kunt kopen. En VEEL beter dan ze high level aansluiten!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

JCL

#554
Quote from: Audiofiel on February 22, 2007, 07:31:07
Slotje? ;D ;D

Voordat er fotos zijn gepost? >:D

Het was al een super set maar het wordt alleen maar beter ;)

Martin_M

Quote from: Jack van Dijk on February 22, 2007, 10:24:26
Volgens mij zijn er nog best fatsoenlijke Y-splitters te koop, maar je hebt wel gelijk de meeste zijn duidelijk op een ander segment gericht  ;D

Ik heb ooit een Y-splitter van monster gehad die wel ok was. Dat was een volledig metalen Y-adapter:
Misschien heb ik die dingen nog wel ergens liggen, laat maar weten of ik moet kijken.

Jack

Met een beetje gepiel zijn deze toch ook wel als Y-splitter te gebruiken >:D >:D

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on February 22, 2007, 10:57:51
Met een beetje gepiel zijn deze toch ook wel als Y-splitter te gebruiken >:D >:D

De bekende audiofiele kroonstenen! Ook verkrijgbaar in stemmig wit. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: Audiofiel on February 22, 2007, 11:02:44
De bekende audiofiele kroonstenen! Ook verkrijgbaar in stemmig wit. ;D

Ook verkrijgbaar in Rhodium ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on February 22, 2007, 07:39:55

Voor cinch zou ik eenzelfde splitter gebruiken, liefst direct vanuit 1 plug twee kabels laten komen. Als dat niet mogelijk is door de te dikke kabels, dan zou ik zelf een heel kort splittertje maken. Alles is beter dan die Y-splitters die je kant-en-klaar kunt kopen. En VEEL beter dan ze high level aansluiten!

High level noemde ik als optie, ik wil slechts weten hoe dit werkt. Mijn voorkeur heeft het doorlussen op de sub zelf en anders een splitter vanaf de pre uitgang met of een splitter of een kort kabeltje.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#559
@Martin: toch niet die dingen die je op je verjaardag van mij had gekregen? ;D

@Jack: ik zal het laten weten, ik ga volgende week zaterdag de sub ophalen, ik krijg dan tevens al zijn subwooferkabels, dus de kabels van beide subs met alle toebehoren.

Dat zal wellicht ook mijn oude kabel weer bijzitten (een MCB850SW). Ik heb nu de MCB1000SW. Dat wordt dus nog een MB1000SW scoren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#560
Deze bijvoorbeeld had ik op het oog, voor 15 dollar:



Nog twee:



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Niet duur, maar dichterbij kan misschien ook wel:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56193.msg845320#new

Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2007, 20:04:01
Deze bijvoorbeeld had ik op het oog, voor 15 dollar:



Nog twee:





blue-eyes

#562
Bedankt voor het zoeken! Dat is hetzelfde splittertje.
Ik was ook al van plan om onze andere monsterkopers op dit forum te benaderen maar ik wil nog even afwachten wat voor kabels ik erbij geleverd krijg.

Mischien zit een splitter erbij, mischien een MCB1000SW. Ik wil iig gelijke bekabeling.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Gefeliciteerd BE! Toen ik bij jouw was had je zeker geen sub? Anders heeft hij weinig indruk op me gemaakt.  ;D

mvg,
Frank

blue-eyes

Quote from: Sullivan on February 22, 2007, 21:40:07
Gefeliciteerd BE! Toen ik bij jouw was had je zeker geen sub? Anders heeft hij weinig indruk op me gemaakt.  ;D

mvg,
Frank

Bedankt kerel! Goed dat je ook hier weer wat zichtbaar wordt ;) Hoe is het met je uitvinding?

En inderdaad, toen je bij me was had ik mijn oude sub al verkocht. Wel had ik toen 4 stuks Ti-K10, dus 8 maal 8" woofers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Echt complimenten met de set, fantastische apparatuur en zeer fraai meubel! Misschien wel de mooiste set qua compleetheid en uniformiteit hier op het forum!

Die JBL monitors vind ik er echt heel mooi uitzien, vooral op de bijbehorende stands en de sub(s) zo ernaast. En dat is raar want de vloerstaanders die je eerst had vind ik gedrochten van heb ik jouw daar  :-\

Maar nogmaals complimenten en gefeliciteerd met het feit dat je je niet meer druk hoeft te maken over het upgradevirus


...


...


...


...

toch?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

#566
Quote from: Grindtegel on February 23, 2007, 19:28:44
Echt complimenten met de set, fantastische apparatuur en zeer fraai meubel! Misschien wel de mooiste set qua compleetheid en uniformiteit hier op het forum!

Die JBL monitors vind ik er echt heel mooi uitzien, vooral op de bijbehorende stands en de sub(s) zo ernaast. En dat is raar want de vloerstaanders die je eerst had vind ik gedrochten van heb ik jouw daar  :-\

Maar nogmaals complimenten en gefeliciteerd met het feit dat je je niet meer druk hoeft te maken over het upgradevirus


...


...


...


...

toch?

BLOOS BLOOS  Dank je wel!

Optisch ben ik het absoluut met je eens, blijkbaar hebben we dezelfde smaak. Klank technisch / kwalitatief zijn er genoeg setjes beter ;) .



Upgrade virus? Zie verhaaltje ergens hierboven. Denk aan kleine dingen als natuurstenen tegels onder de speakers (op vorm gesneden), spikes onder subs (met weer natuurstenen tegels) etc. Geen grote zaken meer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Even pauze tussen het zaagwerk door ;)


Omdat ik beide subs naast de frontspeakers wil plaatsen heb ik het meubel iets smaller gemaakt, beide zijden 4 cm eraf. Ook de gaten wat moeten verplaatsen. Dus allemaal loze gaten te zien ;D . Dit is geen probleem, dit meubel is toch tijdelijk (en van restjes hout gemaakt).

Tevens als proef een center standaard op het meubel gemonteerd, eens kijken of dit bevalt. Dit omdat de huidige positie van de center me doet vermoeden dat het geluidsbeeld tegen beide subs zal botsen. Proberen of deze oplossing werkt, de center zal zo's 30 cm verder naar voren komen.

Ik heb net nog foto's gemaakt van de voor de verandering, zal dadelijk weer wat foto's maken. Van het meubel zelf heb ik geen foto's gemaakt tijdens de werkzaamheden. De overzichtfoto is duidelijk genoeg! De foto's worden vanavond geplaatst.

Ook ga ik proberen (als de kabels lang genoeg zijn) om de tuner van de Pioneer en de UPC box uit het meubel te halen en deze helemaal aan de zijkant van het huis te plaatsen, dit waar de radio en tv signaal de kamer binnenkomen. Dit omdat ik dan kortere coax kabels kan gebruiken en deze lelijke componenten niet de mooie compositie van de TAG's verstoren :P  8)



;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#568
Hier wat beloofde foto's:

Situatie voor de verandering:




Ontmanteld en de gleuf waarin voorheen de "centerplankje" in stak:




1 Stang achter de PRE zit exact achter de S-VHS aansluitingen, de 2e stang past precies tussen T-link en digitale uitgang:




Kabelbende, achteraanzicht:





De nieuwe situatie:





Vooraanzicht, duidelijk is het "5e been" te zien, dit voor het doorbuigen en nu ook handig voor de "center stand":





p.s. Inderdaad stoffig ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rody


blue-eyes

Ik kreeg laatst nog van iemand de vraag wat de rode kabels zijn en doen. Wel, dat zijn UTP kabels (cat5) die alle componenten met elkaar laat communiceren / aan elkaar koppelt. De zogenaamde TAG link.

Hierdoor kan ik alle apparatuur met een AB bedienen en reageren de diverse componenten op signalen van de PRE. Bijv. schakelt de EV al naar gelang het signaal van de PRE 2 of 5 kanalen in. Gaat de tuner aan als ik de tuner selecteer. Als ik de tuner aanzet terwijl de DVD speler nog aanstaat springt de PRE op tuner en schakelt de DVD speler zich uit, evenals de eventueel 3 EV kanalen.

Erg handig dus.

Ik ga alleen nog even de UTP kabels op maat maken. Het zijn nu standaard stukken van 1 mtr, ik heb stukken van 60cm, 60cm en 30 cm nodig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Pracht van een set. Absoluut. Persoonlijk vind ik het mooier staan dat je vorige set. Dit is wat evenwichtiger.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kippekop

Heel erg fraai hoor!

Wel één vraagje: verwacht je bezoek ofzo dat de stofkapjes er weer voorgaan??   ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

R

Veel mooier zo!. Ik weet trouwens niet of het ergens staat, maar ga je je meubel nog voorzien van een kleurtje?