De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Fantastisch! Mooi gedaan hoor. Best 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Martin_M on December 23, 2006, 19:38:52
Alleen is het een beetje jammer dat je door de 'naden' de kleurige hoesjes van de dvd's kan zien.
Zou je die naden van achteren niet kunnen dichtmaken (met van dat dikke zwarte kartonpapier ofzo).

Als het zonder flits ook duidelijk te zien is, zou ik dat ook overwegen inderdaad!

Quoteps Wat zijn dat voor rare blokken aan je speakerkabel joh  ;D >:D ;D

Dat is om de kabels aan de grond vast te houden. Met de juiste muziek gaan ze anders zweven... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#477
Quote from: Martin_M on December 23, 2006, 19:38:52
Ziet er erg gaaf uit Eisse. Mooi weggewerkt zo.

Alleen is het een beetje jammer dat je door de 'naden' de kleurige hoesjes van de dvd's kan zien.
Zou je die naden van achteren niet kunnen dichtmaken (met van dat dikke zwarte kartonpapier ofzo).

Martin

ps Wat zijn dat voor rare blokken aan je speakerkabel joh  ;D >:D ;D

Die blokken zijn lucht ;D

De kleurige hoesjes ga je straks niet meer zien (straks is ergens volgend jaar). Ik ga er nog zwarte platen voor hangen.


En iedereen maar weer bedankt voor de complimenten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass


blue-eyes

#479
Net de eerste luisteraar gehad, moet toch even proefdraaien voordat anderen langskomen ;D


Gekheid natuurlijk, wel leuk om de bevestiging te horen dat het erg goed klinkt. Daarnaast is het altijd gezellig natuurlijk! Even bijlullen, peuterpraat etc.

Ik denk dat ik op de goede weg ben!


Vriendin en de kleine zijn een dagje weg, dus volume kan veel verder open ;D Testdag dus. Gebruik nu ook de plasma TV als beeldscherm. Zag een pc ingang, dus ook direct maar even getest. 1024*768 is prima vanaf 4 mtr te lezen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Ja, klonk goed, zag er perfect uit. Set komt nu VEEL beter tot z'n recht! echt de moeite waard!
JBL PRX Power!

blue-eyes

#481
Quote from: Raphie on January  6, 2007, 19:14:48
Ja, klonk goed, zag er perfect uit. Set komt nu VEEL beter tot z'n recht! echt de moeite waard!

Klinkt als een verslag onder showcase :P

En een correctie: plasma doet 1280*768. Ben een absolute nitwit op dit gebied. Zal nog eens de handleiding lezen. Begin nu te twijfelen of ik nu wel of niet 720 native kan weergeven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2007, 19:17:08
Klinkt als een verslag onder showcase :P

En een correctie: plasma doet 1280*768. Ben een absolute nitwit op dit gebied. Zal nog eens de handleiding lezen. Begin nu te twijfelen of ik nu wel of niet 720 native kan weergeven.

niet ;) Er is geen 42" Pio die dat kan, ook de nieuwe 7e gen niet. De 50" is een ander verhaal ;)

blue-eyes

#483
Volgens mij kan deze plasma dat ook niet. Overigens is het geen 42" en ook geen 7e generatie. Het is de Pioneer 434HDE, een 43" versie van de 4e generatie (2 jaar oud inmiddels).


Ik raakte alleen in twijfel toen ik de resolutie van 1280*768 zag, ik dacht altijd dat deze Pioneer een resolutie van 1024*768 had. Raar, dus maar even uitzoeken hoe dit zit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Eisse het ziet er erg gaaf uit!! Mooi weggewerkt zo, en bijna een bron van inspiratie 8)

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on January  7, 2007, 12:10:17
Eisse het ziet er erg gaaf uit!! Mooi weggewerkt zo, en bijna een bron van inspiratie 8)

Bedankt Bjorn  :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Eriks

Heel gaaf idee zo met die DVD's hoeveel kun je er zo ongeveer kwijt? heb trouwens even gezocht met betrekking op je plasma en de native resolutie.
het is een 1024X768 paneel volgens pioneer   http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/PDP-434HDE/index.html dus die resolutie zou het strakste plaatje moeten geven als ik het goed,  verder ga ik je topic nouwlettend in de gaten houden complimenten

Erik

blue-eyes

#487
Quote from: Eriks on January  7, 2007, 12:27:05
Heel gaaf idee zo met die DVD's hoeveel kun je er zo ongeveer kwijt? heb trouwens even gezocht met betrekking op je plasma en de native resolutie.
het is een 1024X768 paneel volgens pioneer   http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/PDP-434HDE/index.html dus die resolutie zou het strakste plaatje moeten geven als ik het goed,  verder ga ik je topic nouwlettend in de gaten houden complimenten

Erik
Bedankt Erik! Zou nauwlettend moet je het niet in de gaten houden, prioriteiten liggen nu weer bij het huis (een dikke maand geleden verhuist). Wellicht dat de tweede lade er nog in wordt gebouwd (paar uurtjes werk) maar dat de afwerking de komende zomer gebeurd.


Als beide kanten af zijn moet ik tussen de 700 en 800 DVD's kwijt kunnen. CD's weet ik niet, ik denk dat ik het huidige audiomeubel (even snel in elkaar gezet) nog ga vervangen door een exemplaar met 3 lades voor de CD's.

Wat jij opgezocht hebt is ook de informatie die ik heb. Maar ik snap alleen niet waarom het scherm dan wel een computer signaal van 1280*768 kan weergeven. Als het scherm echt 1024 *768 is zou het toch gedownscaled moeten worden? Of er fuzzy uitzien, etc.? Als ik de resolutie opvraag van het scherm geeft ie keurig 1280*768 aan.

De sheet geeft aan dat PC mode WIDE XGA ondersteund wordt, dit is 1366*768.......... Hoe kan een scherm die mode weergeven terwijl het scherm 1024*768 is? Dat wordt even spitten op het net ben ik bang!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Eriks

Als ik het fout heb corrigeert iemand mij wel  O0 maar voorzover ik weet schaalt je plasma naar die resoluties, je zou het kwaliteitsverschil moeten bekijken (ook vandichtbij) tussen de resoluties die jij aangeeft en de native paneel resolutie die pioneer opgeeft, dat het er niet fuzzy uitziet zou kunnen komen doordat de resoluties elkaar niet veel ontlopen. Dan nog, wat op jou het best over komt telt en als dat dan niet de native resolutie is : jammer dan. Dat is wat telt lijkt mij. Nogmaals over bovenstaand : Correct me if I'm wrong

blue-eyes

Mijn punt is dat de scherminfo van Pioneer aangeeft dat ie 1280*768 weergeeft.

Na scaling zou ie moeten zeggen dat het 1024*768 is!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

hij geeft het inganssignaal aan, niet zijn output ;) (dat is namelijk altijd 1024 * 768 door de scaler)
JBL PRX Power!

Lynxxx

Erg mooi gedaan met die kast zo!
Ik ben toevallig momenteel met een vergelijkbaar "apothekerskast" idee bezig voor mijn woonkamer. Ik heb een kast van ca 1 meter diep(!) en 60cm breed beschikbaar die ik graag op een efficientere manier wil indelen voor het opbergen van DVD's. Ik zat er aan te denken om er een drietal "apothekersladen" in te bouwen zodat ik er 3x zoveel dvd's in kwijt kan als nu het geval is.
Dus ik ben erg benieuwd naar het volgende:
- Wat voor ladengeleiders heb je gebruikt voor jouw project?
- Hoe lang zijn ze, wat is de maximale belastbaarheid en minstens zo belangrijk: wat kosten ze en waar koop je die? :-)
- heb je de achterzijde van het dvdrek dichtgemaakt met hardboard of is dat ook mdf ofzo?
- hoe heb je de metalen rails bevestigd waarop de dvd's komen te staan?



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

blue-eyes

Quote from: Raphie on January  7, 2007, 15:08:07
hij geeft het inganssignaal aan, niet zijn output ;) (dat is namelijk altijd 1024 * 768 door de scaler)

That make sense ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#493
Quote from: Lynxxx on January  7, 2007, 15:22:35
Erg mooi gedaan met die kast zo!
Ik ben toevallig momenteel met een vergelijkbaar "apothekerskast" idee bezig voor mijn woonkamer. Ik heb een kast van ca 1 meter diep(!) en 60cm breed beschikbaar die ik graag op een efficientere manier wil indelen voor het opbergen van DVD's. Ik zat er aan te denken om er een drietal "apothekersladen" in te bouwen zodat ik er 3x zoveel dvd's in kwijt kan als nu het geval is.
Dus ik ben erg benieuwd naar het volgende:
- Wat voor ladengeleiders heb je gebruikt voor jouw project?
- Hoe lang zijn ze, wat is de maximale belastbaarheid en minstens zo belangrijk: wat kosten ze en waar koop je die? :-)
- heb je de achterzijde van het dvdrek dichtgemaakt met hardboard of is dat ook mdf ofzo?
- hoe heb je de metalen rails bevestigd waarop de dvd's komen te staan?



Merci! En dat lijkt me voor jouw ook de meest efficiente manier van opbergen!

Mbt je vragen: ik weet niet alles meer voor de ladegeleiders, deze heb ik al ruim 2 jaar in bezit (te stoffen in een kast ;D)0
Ladegeleiders: RVS uit de keukenindustrie
Lengte: uit mijn hoofd ongeveer 55cm (ongetwijfeld kan je ook andere maten krijgen)
Gewicht: meer dan je nodig hebt, 10-tallen kilogrammen
Kosten / waar: weet ik niet meer, ik dacht verscheidene tientjes per rails, bij Raymond hier op het forum
Achterzijde: hardboard idd. Dit om gewicht te besparen. De functie is alleen het tegenhouden van de DVD's en als het eenmaal zwart is geverfd voor de looks.
Metalen rails: dit zijn 15mm verwarmingsbuizen. Met een speedboor een gat geboord aan beide zijden van de lade en de buis daardoor heen gestoken. Met een schroefje aan de zijnkant vastzetten zodat de buis niet meer kan glijden.


Nog wat. Mijn kast is 30 cm diep, en dat voor een lade. Jij zult als je identieke ladegeleiders wilt gebruiken aardig dunne materialen moeten gebruiken en aardig precies moeten werken om uit 60cm 3 lades te maken. Voor de 3 DVD's ben je 40cm kwijt, dat betekend dat je 20cm overhebt voor de geleiders, bevestiging en noem maar op! Even goed uitdenken en tekenen dus!

Succes!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Een verslagje volgt trouwens nog, na m'n familie verplichtingen  ;D
JBL PRX Power!

Lynxxx

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2007, 16:00:59
Nog wat. Mijn kast is 30 cm diep, en dat voor een lade. Jij zult als je identieke ladegeleiders wilt gebruiken aardig dunne materialen moeten gebruiken en aardig precies moeten werken om uit 60cm 3 lades te maken. Voor de 3 DVD's ben je 40cm kwijt, dat betekend dat je 20cm overhebt voor de geleiders, bevestiging en noem maar op! Even goed uitdenken en tekenen dus!

Ik ben er inderdaad nog niet uit of ik twee of drie lades ga maken. drie wordt wel erg krap zeker aangezien ik ook die geleiders nog ergens aan vast moet maken. Ik weet ook nog niet of ik ruimte ga reserveren voor een toekomstige inbouwluidspreker die dan aan de zijkant van de kast bevestigd zou gaan worden. In dat geval zijn twee lades misschien sowieso beter :) Mooie opzet in ieder geval, ik zat te denken aan een compleet houten constructie maar die buisjes en hardboard schelen natuurlijk weer veel gewicht. Back to the drawingboard dus :)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

blue-eyes

Quote from: Raphie on January  7, 2007, 16:09:35
Een verslagje volgt trouwens nog, na m'n familie verplichtingen  ;D

Voor een beetje kerel betekend dat seconden werk ;D ;D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

@Lynxxx

hierbij een iets duidelijkere foto van de ladegeleiders. Mocht je ze nog duidelijker willen hebben: wachten tot ik met de volgende lade ga beginnen :P

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lynxxx

mooie pic,thanx!

Oei.. net even gecheckt wat een ladegeleider kost die minimaal 1 meter uitschuifbaar is.. dat valt effe vies tegen :(


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

blue-eyes

Quote from: Lynxxx on January  7, 2007, 17:19:10
mooie pic,thanx!

Oei.. net even gecheckt wat een ladegeleider kost die minimaal 1 meter uitschuifbaar is.. dat valt effe vies tegen :(


Je hebt er vier nodig per lade..........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey