De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nyx

Misschien een idee om te fineren? Zou mooi bij de vloer staan denk ik.

Zeer mooi meubel iig :)

Moony

Mooi B-E! Toch makkelijk als je zelf 2 rechterhanden hebt! :)
De hele set-up is trouwens erg gaaf zo, volledig TAG/JBL/MIT.

Quote from: Blue-Eyes on December  3, 2006, 14:22:15
De kast zelf (als deze al wordt geverfd, we vinden dit best wel mooi zo) zou grijs worden.

Overigens als er niet geverfd gaat worden moeten er nog wat slotbouten in de panelen worden aangebracht, dit voor de symmetrie (schrijf je dat zo?).
Ik zou de panelen zeker niet onbewerkt laten. Ik heb dat zelf vorig jaar wel gedaan met een MDF-kast en kreeg daar vrij snel toch spijt van...uiteindelijk heb ik 'm een paar maanden geleden toch maar leeggeruimd en alsnog geschilderd.
Mijn advies is sowieso om, als je deze MDF-kleur wilt behouden, de panelen toch in de olie of blanke lak te zetten. Dat ziet er toch een heel stuk netter uit imo.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

blue-eyes

Dat klopt. Vooral dat vettig laagje op het MDF zorgt daarvoor.

De hoofdreden om het zo maar even te laten zijn mijn vakantiedagen die alweer op zijn en de drukte op het werk. Vanaf het begin was het altijd al de bedoeling om het zichtbare deel van het meubel grijs te maken en het niet zichtbare deel zwart. Vandaar ook dat niet alle bouten allemaal even recht onder elkaar / naast elkaar zitten vastgemaakt. Dat is niet nodig, ze worden toch verzonken en weggeplamuurd. Maar nu het zo in het zicht blijft......... ;)

Van het voorjaar is de bedoeling om te verfen. Maar eerst maar de apothekerlades ontwerpen, inbouwen en verfen. Alle panelen moeten er dan weer vanaf. Gelukkig zit elk paneel vooralsnog maar met 2 moertjes vast en niet elk boutje ;).

De kleur grijs is overigens dezelfde als mijn vorige dressoir meubel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Nyx on December  3, 2006, 15:11:37
Misschien een idee om te fineren? Zou mooi bij de vloer staan denk ik.

Zeer mooi meubel iig :)
merci!

Fineren zou voor mij een ramp zijn. Zulke rechterhanden heb ik niet en ik mis ook wat geduld om het 100% te maken. Vandaar ook de grote panelen voor het meubel dat daardoor alles verbergd ;D ;D

Afgezien daarvan denk ik vooralsnog dat fineren minder mooi zou zijn. Kwestie van smaak denk ik?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rielplayer

Ziet er goed uit :D maar wat een beest die Tiksub ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

R

Looking good Eisse. Erg gaaf idee en uitvoering. Helemaal zelf gemaakt?

Mag ik trouwens vragen of je er bewust voor hebt gekozen om alles ervoor te zetten. Mij zou het wel gaaf lijken om een stuk van de apparaten in het meubel te laten "vallen". Meteen alle kabels uit het zicht, en winst qua vloeroppervlak.

Ben wel benieuwd hoe het gaat worden.

blue-eyes

#456
Quote from: Ruben on December  3, 2006, 18:27:55
Looking good Eisse. Erg gaaf idee en uitvoering. Helemaal zelf gemaakt?

Mag ik trouwens vragen of je er bewust voor hebt gekozen om alles ervoor te zetten. Mij zou het wel gaaf lijken om een stuk van de apparaten in het meubel te laten "vallen". Meteen alle kabels uit het zicht, en winst qua vloeroppervlak.

Ben wel benieuwd hoe het gaat worden.

Toen het meubel zo goed als af was kwam ik ook op het idee om 2 componenten aan beide zijdes van de center in te bouwen, dit op gelijke wijze als de center. Echter bleek het meubel hiervoor 10 cm aan beide zijden tekort. Daarnaast kost dit veel ruimte die ik bedoeld heb voor de apothekerlades (+- 1000 DVD's passen daarin).

Hier een foto hoe ik de centerspeaker heb "gedaan" (2 stukje hout met ruimte ertussen aan de muur en op de voorste staanders een dragend stuk hout waarop de centerplaat weer rust)




Het verlies aan vloeroppervlakte is niet erg, die 2 m2 op de 60m2 maakt niet uit ;)

Mbt het maken: ontwerp van mezelf en on the fly aangepast. Het maken zelf hebben we met zijn 2' en gedaan. Dit was niet noodzakelijk maar wel vreselijk handig. En gezelliger natuurlijk ;)



@rielplayer: YUP ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#457
Hierbij nog wat foto's om enig idee te geven van de werkzaamheden en de constructie:











Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

graafke


Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Perfectionist

Echt heel mooi Blue-Eyes.....
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Wist niet dat je zo handig was. Super gedaan.

MarcoV


blue-eyes

Quote from: Ruben on December  4, 2006, 11:14:41
Wist niet dat je zo handig was. Super gedaan.
Ik ook niet ;D

Nee joh, het valt best mee. Gewoon alles netjes afmeten en precies werken. Wel moet ik zeggen dat ik de apparatuur van mijn vader heb gebruikt (DeWalt). Dat werkt plezieriger en veel netter, secuurder etc. Dat scheelt echt! Daarnaast heb ik niet voor niets afwerkplaten aan de voorzijde gemonteerd ;). Het raamwerk zit bijv. echt niet zo strak in het verf. Dat hoeft ook niet, het ging alleen om de zwarte kleur wat zichtbaar was tussen de voorpanelen door.


Quote from: Jack van Dijk on December  3, 2006, 22:35:46
Wow, je had meubelmaker moeten worden!
Verdiend dat een beetje? ;D ;)

Bedankt allemaal ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Deleted member

Ziet er erg mooi uit inderdaad, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

VlisChris

Wow Eisse: ziet er erg netjes uit zo :D
Petje af.
Even een vraagje: je hebt er bewust voor gekozen om je plasma toch nog een eindje boven je center te hangen? Dit aangezien je een tijd hebt ziten dubben over wat de goede hoogte zou worden?
Als ik de foto zo bekijk hangt het scherm niet heel laag, en toch nog een eindje boven je center. Klopt dat? Of is dat de foto die vertekend?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Quote from: Sinterklaas Sauer on December  5, 2006, 00:42:56
Wow Eisse: ziet er erg netjes uit zo :D
Petje af.
Even een vraagje: je hebt er bewust voor gekozen om je plasma toch nog een eindje boven je center te hangen? Dit aangezien je een tijd hebt ziten dubben over wat de goede hoogte zou worden?
Als ik de foto zo bekijk hangt het scherm niet heel laag, en toch nog een eindje boven je center. Klopt dat? Of is dat de foto die vertekend?

De center kan nog hoger worden geplaatst. Ik heb de plasma toch wat hoger gehangen voor de kleine. Maar de plasma had idd wel iets lager gekund, wellicht dat ik dat nog ga doen. Anderzijds als ik de apparatuur zo in het midden onder de center / plasma wil houden zal ik de plasma zeker niet lager moeten hangen. Ik zie liever nog wat meer ruimte tussen de apparatuur, dit kan nu niet omdat ik nu al bijna tegen de center aanzit.

Afwachten dus, zin maken en noem maar op ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

Eisse,

nog bedankt voor het lekkers!!  :D. Moest vriendelijk glimlachen toen ik het hele pakket openmaakte.. !  :D

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

#468
Quote from: Durk on December  5, 2006, 19:29:29
Eisse,

nog bedankt voor het lekkers!!  :D. Moest vriendelijk glimlachen toen ik het hele pakket openmaakte.. !  :D



Goede timing he ;)

Ik wilde eerst nog een gedichtje erbij doen, ingepakt in sinterklaas papier. Dat is er helaas bij ingeschoten. Het eerste idee was wat chocolade geld ter compensatie voor het renteverlies. Echter deze hebben de bewaarperiode tot 5 december niet overleefd ;D

Maar graag gedaan. Je hebt het wel verdiend na alle ellende van het wachten :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Peerless Monster

Ah je bent al flink opgeschoten.
Dat komt er vet uit te zien...

Su6 verder met je bouwsels, ik ga heb gemerkt dat ik wat vaker in jouw topic moet kijken nu ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reza

Erg mooi hoor!! Als je handig bent kan je zoveel mooie dingen maken. Helaas ben ik het niet ::) ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

Hier een 4-tal foto's welke een idee geven hoe de lades eruit gaan zien. Waarschijnlijk is dit niet definitief, dit is een probeersel. Anderzijds is het best wel goed afgewerkt, zeker na een verfbeurt ;D

Nog wat kleine aanpassingen te doen maar eerst maar weer uitrusten :P










Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#473
Ziet er erg gaaf uit Eisse. Mooi weggewerkt zo.

Alleen is het een beetje jammer dat je door de 'naden' de kleurige hoesjes van de dvd's kan zien.
Zou je die naden van achteren niet kunnen dichtmaken (met van dat dikke zwarte kartonpapier ofzo).

Martin

ps Wat zijn dat voor rare blokken aan je speakerkabel joh  ;D >:D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Perfectionist

Echt een stukje vakwerk. Complimenten!
Een beter forum begint bij jezelf.