De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on October 29, 2006, 15:40:30
Even een fotootje om de gedachtes te kietelen (ook al in mijn andere topic geplaatst).

Onderstaand ongeveer wat wij mooi vinden. Moet iets worden wat voor mij audiofiel verantwoord is, voor mijn vriendin functioneel en mooi ogen.

Onderstaand plaatje voldoet iig aan de wens dat het mooi moet ogen (wij willen wel andere kleuren, gaat om de stijl).



Waar is het finite rack?
Achter de muur ;D

Erg mooi Eisse. Ik ben ook wel van dat strakke.
Nu nog in de praktijk gaan brengen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Kost meer dan mijn loopwerk nieuw koste........


Dat wordt toch echt zelf klussen. Zal wel erg lang duren, heb eigenlijk geen tijd. Wel een neef die hier erg goed in is, ergo, beduidend beter dan ik zelf ooit zou kunnen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on October 29, 2006, 15:46:34
Kost meer dan mijn loopwerk nieuw koste........


Dat wordt toch echt zelf klussen. Zal wel erg lang duren, heb eigenlijk geen tijd. Wel een neef die hier erg goed in is, ergo, beduidend beter dan ik zelf ooit zou kunnen.

Ah joh, als je wil kan je alles!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Ik heb ondertussen enkele foto's gemaakt van de nieuwe TV annex DVD/CD kast c.q. meubel, echter de spullen om deze foto's op de computer te zetten zitten al in de verhuisdoos.

Komt dus nog.

Verder een vraagje: weet iemand waar je inbouw UTP aansluitingen kan kopen? Praxis en de Gamma hebben alleen de telefoonvariant. Ik had nog 350 meter UTP kabel liggen, heb daarmee wat lose leidingen gevuld.

Ik neem aan dat bijv. een Conrad dit wel heeft, maar zoek eigen iets dichterbij Lelystad zodat ik even snel daarheen kan rijden.

O ja, ik zoek ook nog iemand met een UTP knijptang om wat kabeltjes te voorzien van sockets ;D (Raphie? Koffie?) ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

je kunt gewoon bij de elektricien ze kopen... ik heb dezelfde als mijn andere inbouwdozen, dat is wel zo mooi. De meeste merken/types hebben wel van de UTP inbouwdozen. Heb je ook gelijk een betere kwaliteit.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

Voor de duidelijkheid een foto van de site van Conrad:




@Durk: ik was even bij de enige electronicazaak die ik ken in Lelystad, was ie dicht op koopavond..... (vermoedelijk even eten oid). Ik zal er morgen overdag maar even heen gaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on November 23, 2006, 22:41:35
O ja, ik zoek ook nog iemand met een UTP knijptang om wat kabeltjes te voorzien van sockets ;D (Raphie? Koffie?) ;D ;D

Als je in je directe omgeving niet gaat slagen, is dat wellicht een goede reden om eens af te spreken? ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

zo'n tang heb ik ook nog wel..

overigens bedoelde ik niet de speciaalzaak, maar gewoon de elektrotechnicus.. ik haal de spullen meestal bij http://www.pietbrouwer.nl/, in lelystad zul je ook wel ergens terecht komen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on November 24, 2006, 00:25:30
Als je in je directe omgeving niet gaat slagen, is dat wellicht een goede reden om eens af te spreken? ;) ;D

Met of zonder tang, komen doe je toch wel :P ;D

Maar eerst moet ik volgende week nog een pakketje maken voor een niet nader te noemen persoon ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Geen probleem, meesterknijper hier  ;D
zeg maar wanneer....
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on November 24, 2006, 22:54:47
Geen probleem, meesterknijper hier  ;D
zeg maar wanneer....

Als het lukt ergens op zondag? Maandag morgen wordt UPC etc. omgezet, heb het dan nodig. Ik heb dan 4 a 6 sockets nodig. Heb je dat ook nog? Geef maar even aan of je geld wilt of nieuwe sockets.

Mocht je niet kunnen, later kan uiteraard ook. Ik heb nog wel een kabeltje liggen.

Btw, zaterdag kan niet, teveel volk, te druk met andere zaken.



Maar iig: ALVAST BEDANKT MEESTERKNIJPER! :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Ergens Zondag gaat wel ff lukken. PM maar ff voor exacte tijd
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ik ben er vanaf 8:00 tot in de avond. Overdag lijkt me handiger, het licht is nog niet denderend. Enig licht lijkt me dus handig.

Ik zal het adres en tel. wel even PM' en. Bel dan even hoe laat, dan zie ik je daar wel.

Stekkertjes? ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!

blue-eyes

Stekkertjes had je wel, dat klopt ;D

Kijk eens in je PM box ;)



Verder is het meubel visueel af. De apotheker-lades moeten er nog in, maar dat is uit het zicht. Verder alleen nog het verven. Persoonlijk vind ik het erg mooi geworden, zelfs ongeverfd. De binnenkant heb ik zwart geverfd en de buitenkand is nu MDF kleur. Kleurt erg goed bij elkaar. Over de volledige breedte heb ik 40 cm hoge platen van 18 mm MDF gehangen, tussen de platen een kier van 2 cm waar het zwarte van de binnenkant mooi tegenaf steekt.

Uiteraard staan de foto's alweer klaar, maar net als eerder moet een en ander nog uitgepakt worden.

Internet doet het alweer, zit nu op mijn server in de meterkast even wat te typen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Blue-Eyes on November 27, 2006, 20:31:58
Internet doet het alweer, zit nu op mijn server in de meterkast even wat te typen ;)
Zo, een huis met een meterkast groot genoeg om er een server in te plaatsen, en daar dan fysiek bovenop te gaan zitten  ;D

Martin_M

Quote from: jaco on November 27, 2006, 20:35:32
Zo, een huis met een meterkast groot genoeg om er een server in te plaatsen, en daar dan fysiek bovenop te gaan zitten  ;D

.....en Eisse is ook de kleinste niet. Foto's >:D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Wat zijn we weer eensgezind ;D



Ach, de set speelt hier al weer een paar dagen. In tegenstelling tot het oude huis waar ik wegens acoustiek te weinig bass had, heb ik hier juist te klagen over het teveel aan bass. Beter gezegt aan het slechte bass. Ook dat is wel weer op te lossen.

Zelfs zonder de sub ingeschakeld heb ik meer dan voldoende bass. Ik wijt het vooralsnog aan de vloer (laminaat). Ik zal tzt de speakers op een tegel zetten voorzien van rubberen voetjes. Wellicht dat dit het ergste oplost?

Verder klinkt het erg ruimtelijk, open, 3D, stage, noem maar op. Eigenlijk hetzelfde als mijn oude opstelling maar dan minder beperkend door de ruimte. 60M2 is toch een mooiere ruimte dan de 25 die ik eerst had.

Morgen naar de notaris, het oude huis overdragen. Zijn we daar ook weer vanaf.

O ja, laatste vraag. Iemand die weet wat een TIK sub in standby stand verbruikt? Ik heb nog even geen zin om diepgaand onderzoek op het net te verrichte ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Heb hier eens zitten neuzen, maar kan het ook 1, 2, 3 niet vinden Eisse...
http://www.jbl.com/home/product_support/default.aspx?ProdId=TI-KSUB/230&Buy=N

Lijkt mij dat het niet meer dan een paar watt mag verbruiken...
Je kan zo'n wattagemeter kopen bij de conrad om het te bevestigen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Toch nog een dubbele RJ45 stekkerdoos gevonden bij de Gamma. Direct maar geplaatst en even wat gepriegel en beide kabels zitten erin.

Een van de twee doet het nu, dat is al een verbetering. De tweede kabel blijkt niet goed te zijn, het bruine kabeltje zit niet goed in het schoentje. Dus een nieuw schoentje halen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Hier de beloofde foto's. Ik heb eindelijk de cardreader gevonden in een van de tientallen verhuisdozen ;D .

De kast is nog niet af. De beide lades moeten nog geplaatst / gemaakt worden en het meubel moet nog geverfd worden. Dit nadat alle slotbouten zijn verzonken en de beide lades zijn gemaakt. Ook moet de verlichting en overige bedrading nog worden aangelegd / aangesloten.

De foto's geven wel een goed idee hoe het gaat worden:



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Mooi hoor, ziet er strak uit!  8)

Zijn de panelen nu nog blank? die worden toch nog zwart gemaakt mag ik aannemen?
JBL PRX Power!

Martin_M

Ziet er mooi en strak uit Eisse.
Maar had je nu niet net zo goed je oude CRT-bak kunnen houden en laten verzinken in de kast >:D ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Merci!

Zwart? Nee. Dat wordt zo'n massief blok. De kast zelf is wel zwart gemaakt, dit kan je aan de zijkanten goed zien, ook kan je dit goed zien tussen de naden door. Dit voor het "effect".

De kast zelf (als deze al wordt geverfd, we vinden dit best wel mooi zo) zou grijs worden.

Overigens als er niet geverfd gaat worden moeten er nog wat slotbouten in de panelen worden aangebracht, dit voor de symmetrie (schrijf je dat zo?).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FFF

Echt heel mooi die setup zo.

Zwart lijkt me idd niets, misschien een licht grijze kleur of anders een warme zachte kleur.