De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

vandaag besteld :



Ja hij is GROOT  ;D ;D ;D
JBL PRX Power!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Als je ballen hebt post je een plaatje op ware grootte :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Ruben on August 14, 2006, 22:15:18
Die tweedehands DD geen optie voor je? Ook in prachtig zwart. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47460.0

Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven voor een 2ehandse sub. De TIK moet daar wellicht voor te krijgen zijn. Een Velodyne bij lange na nog niet. De DD18 is ook wat te groot. Ik wil, tenminste zo denk ik er nu over, een kleinere snellere sub. 10" of 12" maximaal. Dus een 2ehandse DD10 is wellicht een optie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Oke, ik dacht dat een TIK wel wat hoger zou liggen. Dit is ook wel een hoop geld voor een tweedehands sub. Kleine DD is ook erg mooi.

Quote from: Blue-Eyes on August 14, 2006, 22:27:16
Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven voor een 2ehandse sub. De TIK moet daar wellicht voor te krijgen zijn. Een Velodyne bij lange na nog niet. De DD18 is ook wat te groot. Ik wil, tenminste zo denk ik er nu over, een kleinere snellere sub. 10" of 12" maximaal. Dus een 2ehandse DD10 is wellicht een optie.

blue-eyes

Ik heb de afgelopen 2 jaar alle 2ehands sites die ik ken in de gaten gehouden. Ik heb daar slechts 2 exemplaren gezien, beide voor 1400 euro (waarvan ik toen een gekocht had). Daarnaast kon ik bij de importeur een nieuwe kopen voor 999 euro....... Dat laatste was een absurde prijs. Diegene die het gekocht heeft is er erg blij mee, hij speelt met 2 TIK subs !
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


diceman

Quote from: Raphie on August 14, 2006, 22:19:21
vandaag besteld :



Ja hij is GROOT  ;D ;D ;D

Gefeliciteerd, betekend dit dus dat je niet meedoet met de eventuele powerbuy bij Smits ;-).

Heb je misschien ook de prijs doorgegeven aan Vincent( zoals hij zelf had voorgesteld) zodat wij ook voor een mooie prijs de 8000 kunnen aanschaffen :-).

Zou zeggen zeer veel kijk plezier maar dat gaat wel lukken.

Raphie

Vincent weet de prijs, maar heeft gekozen hier niet in mee te gaan ;)
JBL PRX Power!

diceman

Quote from: Raphie on August 15, 2006, 12:22:53
Vincent weet de prijs, maar heeft gekozen hier niet in mee te gaan ;)

Jammer, maarja dat is niet jouw probleem, jij heb een zeer mooie plasma tv en daar ging het uiteindelijk om.

Kun je mij misschien in een pm de eventuele prijs mailen van de 8000, kan ik de afweging maken of de 8000 ook aantrekkelijk is t.o.v de 507.

Sorry Blue voor de topic vervuiling.

blue-eyes

Geen probleem Dice, als je nu maar stopt :P


@Jack, Ruben: waarom de DD12 ipv de DD10?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Geen idee waarom eigenlijk. Puur op de specs zou ik ook voor een DD10 gaan. Ik haakte alleen in op jack's opmerking. Hopenlijk kan hij het verduidelijken. Ik herinnerde me alleen dat mooie aanbod(helaas in DL :()

http://www.velodyne.com/velodyne/products/specs/DigitalDrive.html

Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2006, 21:03:38
Geen probleem Dice, als je nu maar stopt :P

@Jack, Ruben: waarom de DD12 ipv de DD10?

DA BoSS

#262
Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2006, 21:03:38
@Jack, Ruben: waarom de DD12 ipv de DD10?

andere driver (vrij uit bbg ervaring: betere driver, zie oa hier)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Quote from: DA BoSS on August 16, 2006, 00:08:50
andere driver (vrij uit bbg ervaring: betere driver, zie oa hier)

Andere driver lijkt mij logisch, de type-aanduiding slaat op het aantal inches van de unit... ::)

Beter is ook een kwestie van smaak. Naar mijn ervaring zijn kleinere drivers vaak sneller dan grotere. Ze gaan dan vaak wel minder diep of hebben minder 'punch'. Maar het is net wat je zoekt. Aansluiting met een paar 'gewone' speakers lijkt mij logischerwijs makkelijker met de 10 inch dan met de 12 inch... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ook mijn gedachte eigenlijk. Dan vind ik die 1 hz die de DD 12 dieper gaat te verwaarlozen. Aan de andere kant heb ik ook weer naar de DD18 geluisterd, die is ook echt ontzettend snel.

Quote from: Citrofiel on August 16, 2006, 00:12:57
Andere driver lijkt mij logisch, de type-aanduiding slaat op het aantal inches van de unit... ::)

Beter is ook een kwestie van smaak. Naar mijn ervaring zijn kleinere drivers vaak sneller dan grotere. Ze gaan dan vaak wel minder diep of hebben minder 'punch'. Maar het is net wat je zoekt. Aansluiting met een paar 'gewone' speakers lijkt mij logischerwijs makkelijker met de 10 inch dan met de 12 inch... ;)

bmateijsen

Bij Velodyne is het eigenlijk net andersom, een DD-18 lijkt sneller te zijn dan een DD-10, daarnaast geeft de DD-18 ook meer resolutie in het laag en meer gelaagdheid dan de DD-10. Verder is het belangrijk dat de subwoofer goed gematched wordt met de ruimte. Wanneer een subwoofer te klein is voor de ruimte, zal deze ook nooit de ruimte goed kunnen vullen. 

Quote from: Citrofiel on August 16, 2006, 00:12:57
Andere driver lijkt mij logisch, de type-aanduiding slaat op het aantal inches van de unit... ::)

Beter is ook een kwestie van smaak. Naar mijn ervaring zijn kleinere drivers vaak sneller dan grotere. Ze gaan dan vaak wel minder diep of hebben minder 'punch'. Maar het is net wat je zoekt. Aansluiting met een paar 'gewone' speakers lijkt mij logischerwijs makkelijker met de 10 inch dan met de 12 inch... ;)

blue-eyes

Heren,


bevestigd mijn gedachten, bedankt!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jenkins

#267
Quote from: bmateijsen on August 16, 2006, 08:57:40Bij Velodyne is het eigenlijk net andersom, een DD-18 lijkt sneller te zijn dan een DD-10, daarnaast geeft de DD-18 ook meer resolutie in het laag en meer gelaagdheid dan de DD-10. Verder is het belangrijk dat de subwoofer goed gematched wordt met de ruimte. Wanneer een subwoofer te klein is voor de ruimte, zal deze ook nooit de ruimte goed kunnen vullen. 

De zeer uitgebreide inregelmogelijkheden van de DD-serie zijn bekend.
Maar hoe verhoudt zich deze waarneming;
Quotede 18 lijkt sneller te zijn dan de 10
in de goedkopere SPL-serie?  ???
:)

bmateijsen

De SPL-R serie gaat maar tot SPL-1500R. Ik heb het hierboven alleen over de DD serie.
Bij de SPL-R serie geven de kleinere de meeste perceptie van snelheid, de grotere geven meer stage en resolutie.

Quote from: Jenkins on August 16, 2006, 15:14:10
De zeer uitgebreide inregelmogelijkheden van de DD-serie zijn bekend.
Maar hoe verhoudt zich deze waarneming;  in de goedkopere SPL-serie?
???
:)

Jenkins

Quote from: bmateijsen on August 16, 2006, 15:16:00Bij de SPL-R serie geven de kleinere de meeste perceptie van snelheid, de grotere geven meer stage en resolutie.

EXACT de uitleg waar ik op hoopte!  :D
Voor m'n kleine Maggies is snelheid van een mogelijke toe te voegen sub zeer belangrijk, namelijk.

Thanks!  8)

ps.: Sorry, Blue-Eyes, voor het vervuilen van je topic. ;D

bmateijsen

Echter wel met de opmerking dat een subwoofer nog steeds te klein kan zijn voor een bepaalde ruimte.
Groet,

Bjorn

Quote from: Jenkins on August 16, 2006, 15:30:22
EXACT de uitleg waar ik op hoopte!  :D
Voor m'n kleine Maggies is snelheid van een mogelijke toe te voegen sub zeer belangrijk, namelijk.

Thanks!  8)

ps.: Sorry, Blue-Eyes, voor het vervuilen van je topic. ;D

Jenkins

#271
Quote from: bmateijsen on August 16, 2006, 15:36:48Echter wel met de opmerking dat een subwoofer nog steeds te klein kan zijn voor een bepaalde ruimte. Groet, Bjorn

Ben ik me van bewust; Mijn kamer is 55 kuub + ik speel niet luid (pieken van zo'n 85 ~ 90 dB).
Lijkt me voor de SPL800R een makkie, toch?

bmateijsen

800 of 1000 inderdaad.

Groet,

Bjorn

Quote from: Jenkins on August 16, 2006, 15:43:16
Ben ik me van bewust; Mijn kamer is 55 kuub + ik speel niet luid (pieken van zo'n 85 ~ 90 dB).
Lijkt me voor de SPL800R een makkie, toch?

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on August 16, 2006, 15:36:48
Echter wel met de opmerking dat een subwoofer nog steeds te klein kan zijn voor een bepaalde ruimte.

Of te groot. Waardoor de boel juist weer sneller vol loopt... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#274
Hier het geupdate overzicht:



















FunctieMerkTypeKleurNieuw / 2ehands
Voorversterker / DACTAG McLarenAV32R BP192 5.1 DP  ZwartNieuw
CD / DVD loopwerkTAG McLarenDVD32FLRZwart2e Hands
TunerTAG McLarenT32RZwartNieuw
5 Kanaals eindversterker  TAG McLaren  5*100RZwart2eHands
FrontspeakersJBLTi-K2Zwart  2eHands
RearspeakersJBLTi-K2Beuken2ehands
CenterspeakerJBLTi-K1Zwart2eHands
Digitale interlinkMITDigital ReferenceZwart2ehands
Analoge InterlinkMITMagnum M3 1 meterZwartNieuw
Analoge InterlinkMITMagnum M3 1 meterZwartNieuw
Analoge InterlinkMIT330 series II 1 meterZilver / grijs  2e hands
Analoge InterlinkMITTerminator II, 1 meter  GrijsNieuw
S-Video kabelOehlbachXXL® Series 70, 1 meter  BlauwNieuw
S-Video / ScartkabelOehlbachS-VHS HPOCC®, 2 meter  ZwartNieuw
Video Componentkabel  OehlbachXXL® No Limit Picture  BlauwNieuw
Luidsprekerkabel fronts  MITMagnum M3 bi-wire, 3 meter  Zwart2ehands 
Luidsprekerkabel rears  No brand4mm2, 15 meter  Blank plastic  Nieuw
Plasma TV  PioneerPDP-434HDEZwart / zilver2eHands
Buiten antenneMagnum Dynalab Ltd.  ST 2ChroomNieuw
Antenne kabelHirschmannRFC 75 / KOKA799WitNieuw
NetkabelsLAPPOlflex 2,5mm2Grijs / zilverNieuw
2 stroomgroepen  LAPPOlflex 2,5mm2Grijs / zilverNieuw
IsolatorKennard IndustriesVibrapodZwartNieuw
ConesKennard IndustriesVibraconeZwartNieuw
SpikesSoundcareStandard spikeChroom / zwart  Nieuw
StroomslofRittaln.b. met filterGrijs / wit  Nieuw
SpadesWBT0680-CUDivers Nieuw
TV / Audio RackAudio / TV rack  30mm MDF  Ahorn  Zelfbouw
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey