De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkt1

Quote from: Peerless Monster on October 11, 2005, 22:13:33
Same initials as Jesus christ ...
Verdacht.

Of onze Johan.
Ik zie zijn nieuwe quote al: "als je de versterker niet aanzet kan je ook niet luisteren, logisch toch?"
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

patrick_vdb


blue-eyes

QuoteJouw 331 + MIT Magnum is voor mij de reden geweest dat ik nu de 431 heb staan. Voor de mensen die de Tik nog nooit gehoord hebben, deze geven echt een heerlijk diep warm geluid met een brede stage. Het meest opvallend vond ik de hoogte details die het systeem kan weergeven.

Benieuwd wat je nu gaat schrijven, je bent de eerste die de "nieuwe set" gehoord heeft ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#228
Quote
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

Er zijn de laatste tijd behoorlijk wat veranderingen geweest sinds de laatste reply. Dat het lang geleden is bevestigd bovenstaande quote toen ik een berichtje wilde typen.

Ik heb eerst het topic maar weer even doorgelezen, om maar enigzinds een beeld te vormen. Duidelijk is in ieder dat onderstaande foto het toppunt was van mijn HT beleving aan apparatuur (met als aanvulling (niet zichtbaar op de foto: Epson beamer en dezelfde speakers als rears).



Tja........... Toch jammer dat het allemaal weg is! Maar wel goed over nagedacht. Als de beslissing genomen is, moet je doorzetten!


De verandering. Beter gezegt, veranderingen. Mijn vorige set, om het zo maar te noemen, was groots in alle opzichten. Echter niet voor mijn huidige woonruimte. Maar dat was bekend, immers we zouden naar een groter huis verhuizen en de aanschaffen waren financieel aantrekkelijk om ze al eerder aan te schaffen. Echter de komst van onze dochter heeft toch wat zaken in een ander perspectief doen plaatsen.

We gaan nog steeds verhuizen (huis staat nu 2 week te koop, inmiddels 5 meldingen voor bezichtigingen) maar in het nieuwe huis willen we geen grote dedicated ruimte meer, dus de grote fronts en rears met de bijbehorende Mark Levinson eindversterkers moeten de deur uit. Ook willen we van de beamer en scherm af. Dit alles binnen de restrictie dat ik ook geen uitgaven meer ga doen op HT gebied zoals de afgelopen jaren. Sterker, de downgrade en de daarbij behorende aanschaffen moeten 100% gefinancierd worden met de verkoop van huidige spullen. Wat ook geldt is dat ik zowel de TAG set alswel de MIT Magnums absoluut niet wegdoe, dezen zijn de ruggegraat van mijn set!

De Mark Levinson werd 1 op 1 omgeruild voor een TAG 100*5R eindversterker, de beamer verkocht, setje Ti-K10 verkocht, 2e setje Ti-K10 morgen verkocht en er rest nog een ML eindversterker die waarschijnlijk deze week verkocht is.

O ja, daar zat ik zonder speakers. Aangezien ik wel de Ti-K sound wilde blijven horen en ook niet een extreme downgrade wilde doen heb ik besloten om voor de instappers te gaan van de Ti-K serie, de Ti-K2. Gelukkig kon ik relatief snel 2 paar vinden en voor een leuke prijs kopen. Leuk detail hierbij is dat een van deze 2 paren mijn eigen oude paartje was ;)

Ik heb altijd gezegt dat ik of een beamer met een kleine TV wilde of een grote TV (>= 42"). Aangezien de beamer nu verkocht is moet ik op jacht naar een nieuwe TV. Ik heb nu twee opties, op de plasma van Raphie of een nieuwe 7G model in de powerbuy van Smits. Hoe dan ook, de plasma komt over niet al te lange tijd.

Ook werd in dit topic genoemd dat ik een center hater zou zijn ;D Och, iets overtrokken maar komt goed in de buurt. Ik blijf erbij dat (iig in mijn set bevestigd) dat met een erg goede pre / bekabeling / speakers / ev de phantoom center beter is dan de fysieke. Homogeniteit!
Maar ja......... De Ti-K2 doet leuke dingen, maar de phantoom center trekt ie niet naar behoren, dus aan de centerspeaker  :'( :-X ;D . Gelukkig match deze Ti-K1 wel meer dan goed met de Ti-K2's, dus weer helemaal tevreden.

Rest na de plasma nog een restpunt, een subwoofer. En dat moet uiteraard weer een Ti-K sub worden. Probleem is echter dat deze zo goed zijn dat ze domweg niet 2ehands aangeboden worden (en ik heb er zelf een gehad in het verleden  :-X ::) :-X).



Geluid....... Is anders geworden. Maar ik wil mijn nieuwe huis maar eens afwachten om hier wat meer over te gaan roepen. Het is absoluut niet slecht, integendeel, maar ik mis wat body (door geen sub en slechte acoustiek). Volgens Raphie ben ik teveel gefocused op het gemis aan fundagment/body dat ik me niet realiseer hoe open, diep en breed de stage is.

Tja.......... Even wennen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Eisse, helaas heb ik je vorige set nooit gehoord. Dat heeft als voordeel dat ik bij een eventueel bezoek onbevooroordeeld ben... ;D

Ik heb respect voor de manier waarop je het aanpakt. Het leven draait niet alleen om een goede stereoset, HT ruimte of snelle open auto. De beleving van de meer belangrijke zaken verdient veel meer aandacht. Dat je met een downgrade ook heel gelukkig kunt zijn, staat voor mij als een huis boven water. Het is gewoon even wennen... :D

Ik denk dat als je 'klaagt' over een gebrek aan fundament zowel je '331's' mist als de grotere speakers. Ik denk dat je inderdaad gewoon een goede subwoofer moet aanschaffen. Kleine moeite, groot effect. Een extra dikke laag onder het geluid, als een 'bodem' er onder... ;D

Ik kom nog steeds graag een keertje bij je langs. Met wat leuke audio-apparaten mee, zonder gesleep, of zelfs zonder helemaal met HT bezig te zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Gisteravond bij BE langsgeweest, volgens mij heeft BE in de afgelopen 2 jaar meer meubels / opstellingen versleten dan menig forumlid hier.
Deze keer stond er een mooi laag meubel waarde de TV met center opstond en wederom een nieuw Hifi meubel waar de gehele TAG opstelling in stond.

Voordat ik op de huidge set in ga alvast 2 zaken duidelijk maken: BE mist een subwoofer en een groot scherm (maar beiden wordt aan gewerkt)  ;D

Nadat we nog even door de TAGtronic settings waren heengelopen (de 100x5R wilde nog niet helemaal luisteren...) begonnen we met Paolo Conté en Dire Straits.

Het eerste wat me opviel aan de nieuwe speakers was dat de gelaagdheid weg was. Niet zo zeer de gelaagdheid in de opname, maar de gelaagdheid in de speakers. Ik kon bij BE's vorige speakers altijd goed drie lagen op elkaar gestapeld horen, ipv een homogeen geluidsbeeld. Nu met de monitoren staat er een veel strakker / egaler, maar vooral veel dieper plaatje. De combinatie TAG/MIT/JBL zorgt voor een mooie diepe stage die langzaam in een denkbeeldige conus uitvloeit (3m a 4m) de breedte is ook perfect, intiem zonder iel te worden. Voor het mooi hadden de speakers nog een cm of 50 verder uit elkaar gekund (dan evt. met iets meer toe inn) maar het klonk nu al erg goed.

Wat is verbeterd:
Meer lucht: het klankbeeld is minder "sompig" ik vind zelf het slaglaag van de JBL's er mooi maar vond het sublaag uit de vorige speakers een beetje té (wollig / traag) op het moment is er helemaal geen sublaag, maar dit is de stage en drive zeker ten goede gekomen. Deze monitoren aangevuld met een snelle sub kunnen subliem klinken.

De stage Hoewel niet optimaal opgesteld, paste het complete plaatje gewoon, ogen dicht en je kon de instrumenten plaatsen. Ik betrapte mezelf op toe tapping en geloof me, dat gebeurt niet vaak. Wederom denk ik omdat het trage laag verdwenen is.

Het hoog komt ook veel beter uit de verf, subliem bij Dire Straits, killing bij Fourplay (de engineer die dat gemixed heeft is echt doof), wat een vullingen / zenuwsnijdend hoog. de speakers zijn genadeloos maar supergedetaileerd.

Dit alles was natuurlijk wel op de huidige Levinson 331, dit type staat wel bekend als een beetje "bruin café" geluid.
Ik denk dat op het moment dat deze set over de 100x5R gaat spelen met de juiste subwoofer en een dagje TMREQ BE een killer set heeft staan.

Behalve het sublaag heb ik eigenlijk geen mindere punten kunnen ontdekken t.o.v. de vorige set. Ik denk dat BE tevreden kan zijn.
JBL PRX Power!

blue-eyes

#231
@Audiofiel: ik denk dat we er het wel hetzelfde overdenken. En uiteraard moeten jullie hier nog steeds langskomen, maar eerst alles even op een rijtje (lees verhuist zijn ;) ). En al de drie vormen zijn leuk om te doen ;)

@Raphie: ik denk, wat je niet hebt genoemd, dat de MIT Magnums enorm veel doen voor de set......

En ja, wederom een nieuwe meubel, echter for the time being ;D (ik had nog een 4 oude platen hout liggen en uiteraard de RVS onderdelen).


Sub is denk ik ook wel een vereiste. Nog een beetje afwachten wat de TAG gaat doen als EV ipv de Mark Levinson..... Ik hoop dat het meevalt, anders moet ik toch weer stiekum aan een ML431 ;D

En zoals gezegt, aan het grote scherm wordt gewerkt, en als iemand een TIK sub ziet: WAARSCHUWEN!


p.s. Het was me ook opgevallen dat je zat "te tappen" ;D :P.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Waarom persé de TIK sub als ik vragen mag? Integreert die zoveel beter dan elke andere sub? Ik denk dat nu met je 2's speelt, een sub makkelijker toe te voegen zal zijn. Die TIk is ook vrij prijzig he?

Quote from: Blue-Eyes on August 12, 2006, 20:16:20
En zoals gezegt, aan het grote scherm wordt gewerkt, en als iemand een TIK sub ziet: WAARSCHUWEN!


blue-eyes

Quote from: Ruben on August 12, 2006, 20:20:29
Waarom persé de TIK sub als ik vragen mag? Integreert die zoveel beter dan elke andere sub? Ik denk dat nu met je 2's speelt, een sub makkelijker toe te voegen zal zijn. Die TIk is ook vrij prijzig he?



Integreert goed (onderdeel van de serie) smoelt goed (zelfde design) en ik weet wat deze kan, ik heb deze zelf gehad. Deze sub kost afhankelijk van de uitvoering en winkel 3500 tot 4500 euro (een jaar of 3 geleden). En deze sub is gewoon erg, erg goed. Uiteraard zijn er betere, en uiteraard ook wel die goedkoper zijn. En een voordeel wat een niet nader te noemen merk heeft hoef ik niet, ik heb TMREQ op mijn PRE zitten. En ik loop (met alle respect voor de kopers van het merk en het merk zelf, niet zo achter iets dergelijks aan).

Wat foto's van mijn oude sub:







Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#234
Nog een oude maar leuke foto gevonden: ik had (wegens handel) 3 paar Ti-K10 in huis ;D




Ik heb toen deze speakers van een stel uit Duitsland gekocht. Ik heb nog nooit speakers gezien die er zo ontzettend goed uitzagen, terwijl ze al jaren oud waren! Bij wijze van spreken beter dan een nieuw exemplaar! Ik meen me te herinneren dat ik deze speakers weer verkocht heb  aan een liefhebber in Belgie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Quote from: Blue-Eyes on August 12, 2006, 20:33:25
Integreert goed (onderdeel van de serie) smoelt goed (zelfde design) en ik weet wat deze kan, ik heb deze zelf gehad. Deze sub kost afhankelijk van de uitvoering en winkel 3500 tot 4500 euro (een jaar of 3 geleden). En deze sub is gewoon erg, erg goed. Uiteraard zijn er betere, en uiteraard ook wel die goedkoper zijn. En een voordeel wat een niet nader te noemen merk heeft hoef ik niet, ik heb TMREQ op mijn PRE zitten. En ik loop (met alle respect voor de kopers van het merk en het merk zelf, niet zo achter iets dergelijks aan).

Ha ha, je mag het beestje wel noemen hoor >:D VELODYNE :P. Meelopen vind ik nou ook wel weer kort door de bocht  :-\ Ik doelde er trouwens helemaal niet op. Genoeg merken subs die erbij kunnen. TMREQ op de tag is natuulijk dan een prachtig tool om te gebruiken en je ben lekker flexibel qua merk. Ik loop zelf ook aardig wat 2dehands markten af, gewoon om te kijken meestal en die TIk is toch wel vrij zeldzaam zoals je zelf aangeeft. Dat zou wel eens heel lang wachten kunnen worden. Juist nu je ook wat aan het schalen lijkt te zijn, wat in mijn ogen, een best wel aardige stap lijkt, zou dat voor de sub ook wel kunnen. Dit blijft wel echt een beest zeg.

blue-eyes

#236
Dat meelopen klinkt negatiever dan ik bedoel ;) . Maar toch meen ik dat wel zo. Ben benieuwd welk merk volgend jaar opkomt :P . Overigens ben ik wel overtuigt van het feit dat de Velodyne's wellicht de beste koop zouden zijn voor veel mensen.


Maar ze zijn idd zeldzaam. Dat kan wel eens lang wachten worden. Wellicht een ander merk goede sub als tussenstap tot ik een TIK sub heb gevonden.

Ik ben wel aan het downgraden, maar wel bewust, met maximale rendement uit mijn verkopen en hopelijk zo min mogelijk verlies aan kwaliteit. Gezien Raphie reacties lijkt het nog gelukt ook ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Tja, je zou het niet zeggen gezien mijn set, maar ik heb ook een zwak voor monitoren.. Helemaal rondom. Erg veel potentie, zeker met TAG in surround. Zal mijn ogen ook open houden voor je O0

Quote from: Blue-Eyes on August 12, 2006, 21:30:11
Dat meelopen klinkt negatiever dan ik bedoel ;) . Maar toch meen ik dat wel zo. Ben benieuwd welk merk volgend jaar opkomt :P . Overigens ben ik wel overtuigt van het feit dat de Velodyne's wellicht de beste koop zouden zijn voor veel mensen.


Maar ze zijn idd zeldzaam. Dat kan wel eens lang wachten worden. Wellicht een ander merk goede sub als tussenstap tot ik een TIK sub heb gevonden.

Ik ben wel aan het downgraden, maar wel bewust, met maximale rendement uit mijn verkopen en hopelijk zo min mogelijk verlies aan kwaliteit. Gezien Raphie reacties lijkt het nog gelukt ook ;)

blue-eyes

#238
Zodra ik weer een goede overzichtsfoto kan maken zal ik weer foto's plaatsen. De huidige opstelling veranderd binnenkort. Ten eerste staat de ML nog te draaien en ten tweede zal de TV binnenkort vervangen worden door een plasma.

Wel alvast een (oude bekende foto) van de nieuwe fronts. Overigens zijn deze speakers gemodificeerd door de interne bekabeling te vervangen door Siltech bekabeling.



Op de foto is goed te zien dat bekabeling niet ideaal aangesloten is. Op de foto is nog net te zien dat normaliter de bekabeling door de stand heen wordt geleid. Dit kan echter niet met de MIT Magnum bekabeling. De oorzaak hiervan is dat het gaatje waar de kabels doorheen worden geleid niet recht onder de terminals zitten.

Dit ga ik oplossen door recht onder de terminals een gat van 5 cm doorsnede te boren. De kabels kunnen dan netjes via de stand worden geleid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#239
Zo al mijn oude spullen zijn verkocht op mijn 7 jaar oude Sony 28"" BB na, maar die blijft nog even tot de Pioneer Plasma is gearriveerd. Ik denk dat deze wordt weggeven aan mijn zwager die het met een 20" tv met 1 scartaansluiting moet doen (heeft een DVD player en een playstation, dus een probleem ;D). Ach, hij woont net samen, nog een mooi cadeautje voor hun ;).

Verder zijn mijn vriendin en ik eral wel uit welk huis we willen bekijken, dus dat wordt misschien wel snel een nieuwe woonkamer met nieuwe audio uitdagingen ;)

Wordt weer vervolgt met misschien morgen al foto's van een nieuwe aanwinst......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Spannend...

Enig idee wat voor soort huis je wilt?  Ook altijd leuk om mee te lezen.

Quote from: Blue-Eyes on August 13, 2006, 21:53:10
Zo al mijn oude spullen zijn verkocht op mijn 7 jaar oude Sony 28"" BB na, maar die blijft nog even tot de Pioneer Plasma is gearriveerd. Ik denk dat deze wordt weggeven aan mijn zwager die het met een 20" tv met 1 scartaansluiting moet doen (heeft een DVD player en een playstation, dus een probleem ;D). Ach, hij woont net samen, nog een mooi cadeautje voor hun ;).

Verder zijn mijn vriendin en ik eral wel uit welk huis we willen bekijken, dus dat wordt misschien wel snel een nieuwe woonkamer met nieuwe audio uitdagingen ;)

Wordt weer vervolgt met misschien morgen al foto's van een nieuwe aanwinst......

Oracle

Ben ook wel benieuwd!  8)

Wel grappig om te lezen, dat mensen mij bijna voor gek verklaarden dat ik mijn 4 zuiltjes wegdeed vanwege mijn dochter, en dat dat bij jouw situatie geen enkele rol blijkt te spelen..  ;D

Anyway, heb voor dezelfde keuzes gestaan, dus snap het 100%!

Groet,
Mark

jaco

Quote from: Blue-Eyes on August 12, 2006, 20:33:25
En een voordeel wat een niet nader te noemen merk heeft hoef ik niet, ik heb TMREQ op mijn PRE zitten. En ik loop (met alle respect voor de kopers van het merk en het merk zelf, niet zo achter iets dergelijks aan).
Dat dacht ik ook met mijn woofers en het MRC (RT-60 correctie systeem) in mijn Meridian. Alleen was de woofer niet echt goed te meten voor het systeem, en dus werd de woofer ge-bypassed. Een SMS-1 (dezelfde correctie techniek als in de DD serie zit) doet wat dat betreft wonderen. Na het lineariseren van de freqeuntie response werkt nu ook de MRC prima.

Had jij al TMREQ toen je nog die subwoofer had, zodat je weet of het samenwerkt ?

VlisChris

Je moet je sig nog aanpassen ;)
Versterkers en speakers zijn zowieso al anders tegenwoordig.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Quote from: Ruben on August 13, 2006, 22:01:44
Spannend...

Enig idee wat voor soort huis je wilt?  Ook altijd leuk om mee te lezen.


We gaan zaterdag kijken. Als het wat concreter is zal ik wel eens foto's plaatsen.









p.s. De gehele beneden verdieping is bergruimte en garage.......... Dus had ik toch mijn spullen kunnen houden en een dedicated HT kunnen bouwen  :-X  :-X

Oeps....... ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Christiaan Sauer on August 14, 2006, 12:09:33
Je moet je sig nog aanpassen ;)
Versterkers en speakers zijn zowieso al anders tegenwoordig.

Komt in orde, eerst alle aanwinsten binnen hebben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: jaco on August 14, 2006, 07:34:39
Dat dacht ik ook met mijn woofers en het MRC (RT-60 correctie systeem) in mijn Meridian. Alleen was de woofer niet echt goed te meten voor het systeem, en dus werd de woofer ge-bypassed. Een SMS-1 (dezelfde correctie techniek als in de DD serie zit) doet wat dat betreft wonderen. Na het lineariseren van de freqeuntie response werkt nu ook de MRC prima.

Had jij al TMREQ toen je nog die subwoofer had, zodat je weet of het samenwerkt ?

Ik had toen nog geen TMREQ.

Maar een goed aandachtspunt!  Ik begrijp dat jij na eventuele aanschaf van de sub dat komt demonstreren ;D

p.s. Een mooie Velodyne 2ehands is natuurlijk ook niet te versmaden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Oracle on August 13, 2006, 23:54:43
Ben ook wel benieuwd!  8)

Wel grappig om te lezen, dat mensen mij bijna voor gek verklaarden dat ik mijn 4 zuiltjes wegdeed vanwege mijn dochter, en dat dat bij jouw situatie geen enkele rol blijkt te spelen..  ;D

Anyway, heb voor dezelfde keuzes gestaan, dus snap het 100%!

Groet,
Mark

Mijn dochter luistert :P

Ik vind persoonlijk mijn speakers mooier, maar jij hebt het mooier weggewerkt en overdacht.... Ik kan nog spijt krijgen van de keuze in relatie met kinderen, dat zal bij jouw niet hoeven ;)

En gelukkig een begripvol medestander ;D

Mbt het huis, zie antwoord op Ruben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Om de administratie te vervolmaken, we leven nu eenmaal in een proces gestuurd, papier verwerkend tijdperk hier ook nog maar even de vermelding, het is tenslotte mijn eigen topic :P

De downgrade is voltooid zoals gemeld, nu weer aan de gang met de upgrade. Nog twee stappen te gaan. De eerste is vanavond in orde gemaakt (aanschaf Pioneer plasma scherm) en de tweede is de aanschaf van een sub. Maar dat zal zoals gemeld nog wel even kunnen duren.

In afwachting van een eigen foto hier alvast een fabrieksfoto van de Pioneer PDP434HDE:


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Quote from: Blue-Eyes on August 14, 2006, 18:46:23
Ik had toen nog geen TMREQ.

Maar een goed aandachtspunt!  Ik begrijp dat jij na eventuele aanschaf van de sub dat komt demonstreren ;D

p.s. Een mooie Velodyne 2ehands is natuurlijk ook niet te versmaden ;)

Die tweedehands DD geen optie voor je? Ook in prachtig zwart. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47460.0