De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Als ze jong zijn nooit alleen laten (binnen ingrijp bereik) en heel jong beginnen dat ze van dingen af moeten blijven als ze er geen toestemming voor hebben gehad...dat helpt ook als zij op bezoek zijn bij andere mensen thuis of in "ongecontroleerde" situaties...

Het gaat bij mij tot nog toe heel goed, mja ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan  ;)

Moony

Wat is het toch makkelijk als je zelf handig bent!
Mooi meubel BE.

En idd, die kabels hangen er zo supernetjes bij!
Dat is voor mij hier thuis de grootste ergernis: die enorme kabelzooi. Ben er al meerdere keren aan begonnen met alles netjes rechtleggen enzo maar ik krijg het echt niet voor elkaar.  :(
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Jimmy Conway

Jeetje Spacebass
Berichten: 10858  :o

Jij heb zeker wel versleten vingertoppen van het typen  ;D

Niels.

Daklem

Wauw, ik vind het zeker een verbetering van je setup!


Het is nu meer een geheel geworden met de rest van de kamer en het staat een stuk rustiger, terwijl de sound hetzelfde blijft  O0

Toppertje!

blue-eyes

Quote from: Spacebass on August 28, 2005, 13:09:21
Als ze jong zijn nooit alleen laten (binnen ingrijp bereik) en heel jong beginnen dat ze van dingen af moeten blijven als ze er geen toestemming voor hebben gehad...dat helpt ook als zij op bezoek zijn bij andere mensen thuis of in "ongecontroleerde" situaties...

Het gaat bij mij tot nog toe heel goed, mja ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan  ;)

Ik ben het daar helemaal mee eens SB!

Echter, je zegt het zelf al, er zijn ook ongecontroleerde situaties. Maar, nogmaals, het gaat me niet zozeer om de apparatuur zelf alswel om de kleine meid. Voor de apparatuur zelf ben ik niet zo bang ;)

Je komt binnenkort toch langs, ik zal je het laten zien. De ML eindversterker heeft veel uitstekende en scherpe koelribben. Ik heb mezelf daar al meerdere malen aan verwond. Stel je voor dat de kleine omvalt, zich vastgrijpt aan de ML.......... Ik geef je op een briefje, dan zijn haar hele handen kapot!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#155
Quote from: Daklem on August 28, 2005, 13:35:23
Wauw, ik vind het zeker een verbetering van je setup!


Het is nu meer een geheel geworden met de rest van de kamer en het staat een stuk rustiger, terwijl de sound hetzelfde blijft  O0

Toppertje!


Merci ;)

Echter, je conclusie dat de sound gelijk blijf is niet waar. Ik kan het geheel weer opnieuw instellen..... Eerst maar een laptop regelen voor dat instellen gaat lukken (wegens TMREQ). Ja, het is niet zo simpel een dergelijke PRE goed in te stellen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Moony on August 28, 2005, 13:09:49
Wat is het toch makkelijk als je zelf handig bent!
Mooi meubel BE.

En idd, die kabels hangen er zo supernetjes bij!
Dat is voor mij hier thuis de grootste ergernis: die enorme kabelzooi. Ben er al meerdere keren aan begonnen met alles netjes rechtleggen enzo maar ik krijg het echt niet voor elkaar.  :(

Merci!

Maar zo handig ben nu ook weer niet hoor. Ik heb geen twee linkerhanden, maar 100% rechts zijn ze nu ook weer niet. Foto's verdoezelen veel.

Ik heb genoeg aandachtspunten wat beter kan. Als ik al meer geduld zou hebben en een betere ruimte zou dat al veel schelen. En het gereedschap is ook niet altijd ideaal. Maar ik ben zelf niet ontevreden. En als de kleine wat veiliger is, komt het oude meubel gewoon weer terug. Veel audiofieler ;D

Mbt de kabels: die hangen gewoon los achter het meubel. Het meubel staat 10cm vrij van de muur. Je kan derhalve de kabels niet zien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jimmy Conway on August 28, 2005, 12:31:41
Netjes die kabels zo, moet ik ook eens wat aan gaan doen (niet dat
ik zulke mooie kabels als jij heb).

Kinderen zijn gek op apparaten met knopjes. Heb in een hifi winkel
een keer een tweeter gezien die was "ingedrukt" door een kind
omdat hij dacht dat het een grote Fisherprice knop was  ;D

Groet,
Niels.


De kabels zijn natuurlijk altijd te koop Niels :P

Hier zijn ook al tweeters gesneuveld, en dat terwijl er alleen maar een groot kind in de buurt was  :-X ::)

;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jimmy Conway

Quote from: Blue-Eyes on August 28, 2005, 15:17:30
De kabels zijn natuurlijk altijd te koop Niels :P

Nu even niet  :'( :)

molle

Mooie kast heb je daar. Moet toch wel een stevig zaakje zijn om die ML's op te vangen :)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Sullivan

He, die kast die ken ik. ;) Ziet er netjes uit, maar dat mag ook wel na kast nr. 20. ;D Geeft een veel rustigere indruk.

mvg,
Frank


Moony

Quote from: Blue-Eyes on August 28, 2005, 15:15:26
Merci!

Maar zo handig ben nu ook weer niet hoor. Ik heb geen twee linkerhanden, maar 100% rechts zijn ze nu ook weer niet. Foto's verdoezelen veel.

Ik heb genoeg aandachtspunten wat beter kan. Als ik al meer geduld zou hebben en een betere ruimte zou dat al veel schelen. En het gereedschap is ook niet altijd ideaal. Maar ik ben zelf niet ontevreden. En als de kleine wat veiliger is, komt het oude meubel gewoon weer terug. Veel audiofieler ;D

Mbt de kabels: die hangen gewoon los achter het meubel. Het meubel staat 10cm vrij van de muur. Je kan derhalve de kabels niet zien.

Als je zelf zo'n meubel in elkaar klust ben je toch een behoorlijke Nico imo.  ;D
En het is verdomd handig als je, wanneer je iets tijdelijk nodig hebt, zoiets zelf in elkaar kunt zetten.
Bovendien kun je het precies naar je eigen behoeften maken.

Dat de kabels loshangen dacht ik al, maar toch ziet het er netjes uit zo.
Helaas heb ik die mogelijkheid niet omdat ik glasplaten heb en bovendien is de achterkant geheel open.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Sibran

#162
Ziet er echt wel goed uit Blue-Eyes, en schitterende presentatie in dit topic van je materiaal en je opstelling enzo  ::)  ::)

Daklem

Quote from: Blue-Eyes on August 28, 2005, 15:12:48

Echter, je conclusie dat de sound gelijk blijf is niet waar. Ik kan het geheel weer opnieuw instellen..... Eerst maar een laptop regelen voor dat instellen gaat lukken (wegens TMREQ). Ja, het is niet zo simpel een dergelijke PRE goed in te stellen ;)

Je moet vaker je apparatuur verplaatsen, dan blijft je tevredenheid het langst aanwezig met de huidige apparatuur  ;D

blue-eyes

Quote from: Sullivan on August 28, 2005, 16:05:42
He, die kast die ken ik. ;) Ziet er netjes uit, maar dat mag ook wel na kast nr. 20. ;D Geeft een veel rustigere indruk.

mvg,
Frank


Je bent de eerste die de kast heeft gezien. Martin heeft de kast ook nog gezien, eergisteren nog. Maar meer mensen niet. Jij had dus de primeur ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: molle on August 28, 2005, 15:29:40
Mooie kast heb je daar. Moet toch wel een stevig zaakje zijn om die ML's op te vangen :)

30mm MDF is inderdaad sterk genoeg ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Sibran on August 28, 2005, 17:29:42
Ziet er echt wel goed uit Blue-Eyes, en schitterende presentatie in dit topic van je materiaal en je opstelling enzo  ::)  ::)

Dank je Sibran :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Omdat het oog ook wat wil heb ik maar de UTP bekabeling (nodig voor TAG TRONICS BUS) van gelijke kleuren voorzien. Ik had eerste een blauwe en een grijze. Het zijn nu twee blauwe geworden.

Tja, maakt niets uit, maar ach. Ik kwam tijdens het opruimen nog een blauwe tegen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

PaulB.

Hi Blue-eyes,

Sjesus.......weer een hele mooie kast in elkaar geflanst :)
Leftovers van Raymen z'n spullen,of.....................??

MvrGr. paul

p.s.  Blijft erg mooie apparatuur allemaal hoor......
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

blue-eyes

Ha die Paul!

Merci ;). En nee, het enige wat van Raymond is zijn de ladegeleiders. Alle stukken RVS zijn opgeborgen totdat het weer veilig is. Dan gaat deze kast naar de schuur om gereedschap in op te bergen oid ;D

p.s. Toen jij hier was, had ik toen al TAG? ik weet het niet meer  :'(
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#170
En omdat we toch optisch bezig zijn, ook maar de DVD speler in het midden gezet. De tuner en de PRE links en recht. De grootste in het midden, de tuner en de pre hebben dezelfde behuizing (DVD speler ook, maar met een extra verdieping).

Als het weer licht is maak ik wel een foto.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Pierre

Nou blue/eisse omdat jij mensen ook 2 keer feliciteerd(Daklem, got forum) zeg ik hier ook nog maar een keer: Mooi meubel, en ik vind hem zelfs mooier dan de vorige! Nu weetk het zeker zoiets ga ik ook make voor op kamers maar dan niet voor tv mara gedeelte voor klere erbij(anders ruimte te weinig ben ik bang  :-X )


Mvg,

Oracle

Quote from: Blue-Eyes on August 28, 2005, 21:32:59
Als het weer licht is maak ik wel een foto.

Zijn je flitsblokjes weer op?  >:D



Maar ehh... Mooi meubel hoor! Ook zo met die grepen, en ingefreesde scharnieren, lijkt net uit de winkel. Heb je een bovenfrees daarvoor of zo?

Groet,
Mark

blue-eyes

:D

Heb jij dan ook kinderen als je op kamers gaat? Dit is een veiligheidsmeubel ;D

Maar ben benieuwd naar je eindresultaat!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#174
Quote from: Mark Lemmens on August 28, 2005, 21:45:29
Zijn je flitsblokjes weer op?  >:D

Maar ehh... Mooi meubel hoor! Ook zo met die grepen, en ingefreesde scharnieren, lijkt net uit de winkel. Heb je een bovenfrees daarvoor of zo?

Groet,
Mark

hehehehe en bedankt :D

Ik heb een oude camera, wel digitaal en ook met flits. Maar overdag zijn de foto's mooier. Wordt tijd voor een Canon EOS 800 denk ik ;D

De scharnieren zijn best simpel: met een boor (speedboor heet dat?) boor je een gat van 35mm (afhankelijk van de diameter scharnier) en 12 mm diep. Dit op ongeveer 22mm van de rand (tot midden circel). Dit afhankelijk van de diepte van je deurtjes.

Ach........ Moeilijk uit te leggen. Foto's zeggen meer. Als je hier bent zal ik je het laten zien. Stelt niets voor.

Foto van het internet. Het rechter gedeelte, met de "deuk" erin is het stuk waarin je een gat van 35mm boort.


p.s. Dit is niet de scharnier die ik heb, maar dit geeft een beeld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey