De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oracle

Quote from: Blue-Eyes on August 23, 2005, 21:11:40
Maar afgezien van de reden die opgeeft, was de DVD van mijn buurman geript naar MPEG formaat. Vandaar mijn opmerking een originele DVD te willen zien.

Dan was het dus gewoon een DivX filmpje en geen echte dvd! En dan is het helemaal niet zo raar dat een speler dat niet speelt, want behalve de onderkant van de markt spelen er weinig high-end spelers divx. Waarschijnlijk ook omdat de bezitter van een high-end apparaat zich over het algemeen niet inlaat met low-end beeld/geluid...

Groet,
Mark

Martin_M

Quote from: Jack van Dijk on August 23, 2005, 11:31:11
[edit]Wat mij er aan doet denken dat ik ook 1 DVD heb met MPEG geluid  :([/edit]

Hier ook. Lord of the Dance heeft ook een MPEG track. Maar ik heb geen problemen met afspelen (oud bakkie hè 8))
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Mark Lemmens on August 25, 2005, 16:40:47
Dan was het dus gewoon een DivX filmpje en geen echte dvd! En dan is het helemaal niet zo raar dat een speler dat niet speelt, want behalve de onderkant van de markt spelen er weinig high-end spelers divx. Waarschijnlijk ook omdat de bezitter van een high-end apparaat zich over het algemeen niet inlaat met low-end beeld/geluid...

Groet,
Mark

De speler speelde het prima af. De PRE decodeerde het geluid alleen niet. IK had beeld met ondertiteling.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#128
Nog even en TMREQ wordt ingesteld.

Hopelijk lag het aan de kabels die ik heb gebruikt, of de dB meter. Dat zou betekenen dat het nu wel gaat lukkenn ;). Martin is iig nu onderweg met laptop, externe geluidskaart (de mijne is uitgeleend), kabels en dB meter.

Ik ben benieuwd of we hier het bassproblematiek ietwat kunnen maskeren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jinsu

Hoi,

Ziet er goed uit, alles is opgeruimd ;D en het klonk toen al lekker ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

blue-eyes

Quote from: Jinsu on August 26, 2005, 09:20:38
Hoi,

Ziet er goed uit, alles is opgeruimd ;D en het klonk toen al lekker ;) .

MvGr,

Jens

Merci, maar er is ook nog wel wat veranderd. De SP versie is vervangen door de DP versie (of had ik die toen al? Volgens mij niet) en er is een TAG tuner bijgeplaatst.

p.s. Heb nu ook een beetje opgeruimd, visite he ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jinsu

Quote from: Blue-Eyes on August 26, 2005, 09:22:49
p.s. Heb nu ook een beetje opgeruimd, visite he ;D

Hoi,

Uhm geen idee of je toen al de DP versie had, misschien weet Martin dit ;) . Mja dat komt me bekent voor, geen visite is chaos :D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

blue-eyes

ik had toen de zilveren uitvoering, dat was de SP versie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Quote from: Jack van Dijk on August 25, 2005, 19:15:44
Wow, dan had ik bijna 2 DVD's gehad die ik niet meer kon beluisteren. Ware het niet dat ik deze DVD ooit heb uitgeleend en nooit meer heb teruggekregen (niet aan Martin_M uitgeleend overigens  ;D)

Jack

Daar zal dan wel wat over zijn afgesproken O0

Sullivan

#134
Quote from: Blue-Eyes on August 26, 2005, 09:18:47...Martin is iig nu onderweg met laptop, externe geluidskaart (de mijne is uitgeleend), kabels en dB meter...

En de pronto? ;) Voor je macrootjes over te beamen.

Quote from: Blue-Eyes on August 26, 2005, 09:22:49
p.s. Heb nu ook een beetje opgeruimd, visite he ;D

Had je bij mij ook wel mogen doen... ;D >:D ;)

mvg,
Frank

Oracle

Quote from: Martin_M on August 25, 2005, 19:09:28
Hier ook. Lord of the Dance heeft ook een MPEG track. Maar ik heb geen problemen met afspelen (oud bakkie hè 8))

Quote from: Jack van Dijk on August 25, 2005, 19:15:44
Wow, dan had ik bijna 2 DVD's gehad die ik niet meer kon beluisteren. Ware het niet dat ik deze DVD ooit heb uitgeleend en nooit meer heb teruggekregen (niet aan Martin_M uitgeleend overigens  ;D)

Jack

Mijn beeld van jullie beiden is wel enigzins gewijzigd, na deze posts....     Lord of the Dance.....   Tssss.....


>:D

Groet,
Mark

blue-eyes

ik heb martin niet meer kunnen bereiken, hopenlijk is de boodschap aangekomen.....

Opruimen? Man, zo netjes is het nog nooit geweest in de drie jaar dat we er wonen. Frank komt langs..... Drie dagen poetsen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbo

Quote from: Jack van Dijk on August 23, 2005, 13:26:59
Ik ook niet. Ik heb 1 DVD met puur MPEG geluid. Ben dus veel goedkoper uit met alleen het vervangen van die DVD.

Jack

De meeste DVD speler kunnen MPEG->PCM conversie.   Selecteer vervolgens DPL-II en voila ......

blue-eyes

Quote from: Jack van Dijk on August 26, 2005, 12:38:41
Volgens mij doet de DVD32FLR dat niet.

Jack
Idd, anders had ik wel geluid gehad!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#139
Martin is vanmiddag om een uur of 3 weer naar huis gegaan. Was leuk even bij te kletsen, het was dan ook al weer een 2 week geleden dat we elkaar gesproken hadden. Er waren tijden dat we elkaar wekelijks zagen ;D

Veel goed nieuws te melden. Allereerst is het niet mijn externe geluidskaart en / of de dB meter die defect zijn, integendeel. Ze zijn 100% in orde. Het zijn de dropveterkabels, wellicht een kortsluiting door de vele connectors. Ach, het zijn toch maar dropveters. Zodra de laptop binnen is direct maar nieuwe kabels halen. Van het goedkopere, het is alleen nodig voor een testsignaal en calibratieruis. Profigold zal goed genoeg zijn en goedkoop.

Toen het afregelen. Als je weet hoe het werkt stelt het niets voor. Het programma bied enorm veel spielerij, dat hebben we dus ook uitgebreid gedaan.

Met resultaat! Toch zijn er slechts 2 pieken weggewerkt bij het afregelen op 60dB. Vervolgens afgeregeld op 55dB, hierdoor moesten al 6 filters geplaatst worden. Het midden kreeg meer lucht waardoor er meer ruimte ontstond, meer diepte, een nog betere stage en pinpointing. Het instrument stond niet alleen iets naar rechts maar ook een paar cm naar boven, etc.

Met name de lage regionen heb ik een probleem. Dat valt niet 100% weg te werken. Alle frequenties tonen een serieuze dip. Of anders gezegt, de mid en hoge tonen maken een beste bult in de lijn. We hebben uiteraard als eerste het systeem gecalibreert op 75 dB. De lage frequenties bleken voor de fronts dan in de meetcurve een lijn rond de 55dB te geven....... Beste dip! Maar wel over de gehele breedte van het laag. De bass die er is is snel en strak, maar met minder dB's.

Derhalve hebben we een extra filter gezet die de bass een boost geeft. Net zolang getest dat het midden nog sprankelend, diep en open was maar dat de bass wel werd bijgetrokken. Dit werd bereikt met een gain van 6dB.

De rear speakers gaven een iets ander beeld, daar was eveneens een behoorlijke dip, evenzo over de gehele breedte, maar lag toch wat hoger: rond de 65 dB.

Samengevat: goede upgrade! Meer diepte en een betere stage. Natuurlijker geluid.

Wellicht dat Martin het wat beter en techischer uit kan leggen. En zijn oordeel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Klint goed. Zijn de dips (of bulten) een probleem van de JBL's of is dit echt grotendeels te wijten aan de ruimte?

Je hebt het over filters. Is dit iets interns in de TAGMcLaren of zijn dit losse filters?

mvg,
Frank

blue-eyes

Akoustiek is de oorzaak samen met de inrichting: kasten, bank, kinderbox etc. Je hebt het gezien, vrij druk, vrij veel opstakels.

Dit zijn interne filters van TAG. Dit zit in TMREQ ingebouwd. Per speaker kan ik 8 filters plaatsen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Wat vertelde ik ook al weer over die dip 8) op hoeveel hertz heb je nu geboost? (ergens tussen de 60hz en 80hz?)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Nope.............

De grootste dip zat bij de 40. Maar het was eigenlijk een grote dip ;)


Ik heb toch nog een aantal DVD's van je staan, kom je die even ophalen, kan je direct het verschil even horen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Na vanavond weer een tweetal nummers geluistert te hebben valt me nog iets op. Doordat je per speaker de filters instelt trekt TMREQ ook automatisch een stukje balance recht.

Sinds kort is de kamer anders ingedeeld, wegens de box, en heb ik regelmatig de neiging om de left/right balance bij te werken, telkens als ik luister. Als ik nu schakel tussen TMREQ aan / uit merk ik dat met de modus uit het klankbeeld meer naar links trekt. Met TMREQ aan is het center ook de echter center.

Frappant ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#145
Quote from: Sullivan on August 26, 2005, 18:24:43
Klint goed. Zijn de dips (of bulten) een probleem van de JBL's of is dit echt grotendeels te wijten aan de ruimte?

Hoi Frank,

Het ligt duidelijk aan de ruimte. De kamer is (net als vele andere huiskamers) niet echt symetrisch te noemen. Dit komt door de opstelling van de meubels (waaronder nu ook nog een box ;)). Het was interessant om te zien dat waar het linkerfront-kanaal een dipje had, de rechterfront juist een piekje liet zien. Dat geeft dus al aan dat het echt door de kamer komt (als er geen defect in de apparatuur zit natuurlijk ;D).


Quote from: BlueEyesSinds kort is de kamer anders ingedeeld, wegens de box, en heb ik regelmatig de neiging om de left/right balance bij te werken, telkens als ik luister. Als ik nu schakel tussen TMREQ aan / uit merk ik dat met de modus uit het klankbeeld meer naar links trekt. Met TMREQ aan is het center ook de echter center.

Frappant
Erg herkenbaar (maar was mij gisteren op mijn luisterplaats niet opgevallen). Dit geeft al aan dat je met TMReq de invloeden van de ruimte wat kan 'weghalen'.
Ik zit er net aan te denken dat GerritZ ook zo'n 'probleempje' heeft. Als je door de kamer loopt verandert het geluid iets als je jezelf naar links verplaatst. Naar rechts is dat veel minder het geval. We hebben één en ander getest en het blijkt toch echt door de ruimte te komen (links ramen of gordijn, rechts vrij gladde muur). Ben benieuwd of TMReq bij hem ook één en ander wat recht kan trekken. Dat wordt weer een ritje richting oosten.... ;D


Eisse heeft het verder allemaal wel goed uitgelegd. Eisse had helemaal niet zo'n basprobleem in de zin van dat de boel wat volloopt. Maar na implementatie van TMREQ hoor je toch dat het middengebied er nog schoner op is geworden. Hierdoor worden stemmen en instrumeten voor mij echter geprojecteerd. Het geeft me een meer live-gevoel. De plaatsing is er weer wat beter op geworden. Pinpointen gaat net even gemakkelijker. Het eerste wat mij opviel was dat het geluid gewoon nog meer van de speakers loskwam.

Doordat je wat pieken weghaalt hebben we een lo-shelf filter toegevoegd om de laagweergave weer een beetje in verhouding te krijgen (een sub calibreer je immers achteraf ook weer). Hiermee geef je het gehele frequentiebereik een boost vanaf 0Hz t/m de opgegeven frequentie (met een keurige afzwakking naar 0 db.)
Hier was het even zoeken. Als eindfrequentie hebben we getest met 100 Hz. en 150 Hz. (zelfs even voor de grap met 5000 Hz. ;D). We zijn uitgekomen op 150 Hz.
Een te lage gain gaf wel een strakke bas maar net even te weinig. Een te hoge gain gaf voldoende bas maar het wordt dan net wat te warm en te soft naar Eisse's (en mijn) smaak. Toch hebben we hier een goede verhouding in kunnen vinden. Het is even afwachten of Eisse bij CD's misschien een iets lagere gain wil hebben. Dat moet 'ie nog even bekijken (zelf verwacht ik het niet). Op zich niet zo'n probleem want hier zou je de optie 'alternatieve luisterpositie' voor kunnen gebruiken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on August 27, 2005, 10:50:12
Het ligt duidelijk aan de ruimte. De kamer is (net als vele andere huiskamers) niet echt symetrisch te noemen. Dit komt door de opstelling van de meubels (waaronder nu ook nog een box ;)). Het was interessant om te zien dat waar het linkerfront-kanaal een dipje had, de rechterfront juist een piekje liet zien. Dat geeft dus al aan dat het echt door de kamer komt (als er geen defect in de apparatuur zit natuurlijk ;D).
Inderdaad, geen twijfel over mogelijk!


Quote from: Martin_M on August 27, 2005, 10:50:12
Erg herkenbaar (maar was mij gisteren op mijn luisterplaats niet opgevallen). Dit geeft al aan dat je met TMReq de invloeden van de ruimte wat kan 'weghalen'.
Ik zit er net aan te denken dat GerritZ ook zo'n 'probleempje' heeft. Als je door de kamer loopt verandert het geluid iets als je jezelf naar links verplaatst. Naar rechts is dat veel minder het geval. We hebben één en ander getest en het blijkt toch echt door de ruimte te komen (links ramen of gordijn, rechts vrij gladde muur). Ben benieuwd of TMReq bij hem ook één en ander wat recht kan trekken. Dat wordt weer een ritje richting oosten.... ;D
Ik denk het wel, het verschil is hier erg duidelijk te merken.

Op zich ook logisch. Je meet vanaf de sweetspot ALLE speakers en regelt alle speakers afzonderlijk in tov de sweetspot. Dan zal automatisch ook de balance worden meegenomen. Immers, op de sweetspot zullen alle speakers een even sterk signaal afleveren ;)

Quote from: Martin_M on August 27, 2005, 10:50:12
Eisse heeft het verder allemaal wel goed uitgelegd. Eisse had helemaal niet zo'n basprobleem in de zin van dat de boel wat volloopt. Maar na implementatie van TMREQ hoor je toch dat het middengebied er nog schoner op is geworden. Hierdoor worden stemmen en instrumeten voor mij echter geprojecteerd. Het geeft me een meer live-gevoel. De plaatsing is er weer wat beter op geworden. Pinpointen gaat net even gemakkelijker. Het eerste wat mij opviel was dat het geluid gewoon nog meer van de speakers loskwam.

Doordat je wat pieken weghaalt hebben we een lo-shelf filter toegevoegd om de laagweergave weer een beetje in verhouding te krijgen (een sub calibreer je immers achteraf ook weer). Hiermee geef je het gehele frequentiebereik een boost vanaf 0Hz t/m de opgegeven frequentie (met een keurige afzwakking naar 0 db.)
Hier was het even zoeken. Als eindfrequentie hebben we getest met 100 Hz. en 150 Hz. (zelfs even voor de grap met 5000 Hz. ;D). We zijn uitgekomen op 150 Hz.
Een te lage gain gaf wel een strakke bas maar net even te weinig. Een te hoge gain gaf voldoende bas maar het wordt dan net wat te warm en te soft naar Eisse's (en mijn) smaak. Toch hebben we hier een goede verhouding in kunnen vinden. Het is even afwachten of Eisse bij CD's misschien een iets lagere gain wil hebben. Dat moet 'ie nog even bekijken (zelf verwacht ik het niet). Op zich niet zo'n probleem want hier zou je de optie 'alternatieve luisterpositie' voor kunnen gebruiken.

Merci ;D Dat valt dan weer mee ;)

Ik heb nu de gain teruggezet naar 4 dB. Daar laat ik hem een paar weken op staan, en dan eens terug zetten zonder TMREQ, en pas daarna nog vogelen met de gain.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De nieuwe meubel. Reden? Binnenkort gaat de kleine vast wel een keer kruipen. En de ML eindversterkers zijn nu niet de apparaten waar kleine kinderen aan mogen zitten. Niet dat de EV's kapot gaan, integendeel, maar er zitten veel scherpe randen aan. Dat worden geheid dikke sneden in de kinderhandjes. En als ze valt......... Laat maar :). Overigens heb ik meestal handschoenen aan bij het verplaatsen of shoot-outs, anders geheid een snede in je hand. Of niet Raphie ;D ;D. Verder zijn de TAG componenten bovenop het meubel gezet, dat duurt jaren voordat ze daar bij kan. En als ze erbij kan zal ze normaliter al geleerd hebben daar niet aan te komen. En tegen die tijd kan het oude meubel weer terug. Die is toch wel meer dempend, meer trillingsvrij dan dit meubel.

Dit meubel is gemaakt van allerlei afvalstukken en stukken uit oude meubels. Dat is best wel lastig werken. Ik heb ook niet alles weg kunnen werken. Ook wel omdat ik na een middag schuren er wel zat van was. Ik heb niet het geduld van Erik ;D.

Ik heb geen foto's van het fabrikage proces, alleen van het bijna eindresultaat. Ik moet nog 2 lades maken en de twee linkerdeurtjes hebben goedkope scharnieren, deze vervang ik nog door goede scharnieren waardoor het deurtje er ook beter in komt te zitten. De gaten zitten 100% exact gelijk, maar toch steken de deurtjes met de goedkopere scharnieren iets uit terwijl de dure scharnieren vlak met het meubel zijn..... Raar. Tevens zit er wat speling in de goedkope scharnieren en niet in de duurdere scharnieren. De goedkope zijn overigens 4 euro, de duurdere 8 euro per stuk. De reden hierachter is dat de duurdere ook 180 graden kan zwenken, de goedkope niet. Omdat de deurtjes voor de EV's toch alleen maar open moeten voor aan/uit acties hoefden daar niet de duurdere scharnieren in. Toch maar wel dus..... Maar dat is voor later. Eerst maar eens afwachten of de warmte die de EV's creeren voldoende afgevoerd kan worden.










Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Aanvulling:

Er zitten geen spikes onder dit meubel, de mogelijkheid ervoor heb ik wel opengelaten. De voorbereidingen zijn er al wel voor gedaan. Het meubel staat op wieletjes.

De kleur is GRAFIET en MODDDER GRIJS oid  ??? ;D.

Onder de TV is nog ruimte, deze is bedoeld voor de playstation. Eerst maar even een nieuwe kabel kopen, met S-video out vanuit de PS2 naar de PRE. Ik heb niet genoeg vrije scarts aan de achterzijde van de TV. En ik wil niet de composiet en s-video op de voorkant van de TV gebruiken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jimmy Conway

Netjes die kabels zo, moet ik ook eens wat aan gaan doen (niet dat
ik zulke mooie kabels als jij heb).

Kinderen zijn gek op apparaten met knopjes. Heb in een hifi winkel
een keer een tweeter gezien die was "ingedrukt" door een kind
omdat hij dacht dat het een grote Fisherprice knop was  ;D

Groet,
Niels.