De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: Garmt on August 15, 2005, 11:50:00
Ja, ik vond het best goed klinken op de SF Cremona Auditor. Iets te 'clean' misschien naar mijn smaak, maar het ging als een tiet! En SF doet het ook goed op Mark Levinson... ;) 

Wellicht dat sommige mensen het bij mij nu ook al clean vinden klinken ;) Een goed teken voor mij dus.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

QuoteJa he? Let op de accenten van de wc....... De deuk die in de WC zit sinds jij hier bent geweest heb ik zelfs meegenomen

Mooi hoor ;). De volgende keer zal ik me niet omdraaien wanneer ik aan het plassen ben ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

henkt1

ziet er goed uit hoor. Wow O0
Plenty of power en mooi strak uitgevoerd :P
Gezien de grootte van je speakers in combi met de grootte van je kamer lijkt me een center idd niet nodig.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

blue-eyes

Mijn website is wel in de lucht, maar niet zoals jij dat bedoeld :P

Maar dat moet idd hoognodig gebeuren!

@Henk: idd. Weg met de centers, toch altijd al moeilijk neer te zetten, laat staan de WAF: wat moet dat ding op de TV :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

henkt1

nou ja weg met de centers...
Bij jou lijkt me dat idd meer dan logisch. In mijn geval werkt het wel prima.
Ik heb dan ook geen hinderlijke t.v. tussen mijn luidsprekers staan 8)
Maar zal het zelf ook eens proberen zonder. Tenminste, als mijn versterker fantoom kan weergeven.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

blue-eyes

Ik weet niet anders dan als je aangeeft in je setup van je versterker dat je geen center hebt, dat het aangeleverde centersignaal over je fronts wordt gerouteerd. Gelijk als je geen sub hebt dat de bass, LFE naar je frontspeakers wordt gestuurd.

Het zou mij raar voorkomen dat dit niet zo zou zijn. Dat zou betekenen dat je een compleet signaal kwijt bent, dat zou wel erg slordig zijn van de fabrikant.

Let wel, het grootste nadeel van een Phantoom center is het beperkter worden van de hotspot. Met een fysieke center is het niet noodzakelijk exact in het midden te zitten, bij een Phantoomcenter wordt dat stukken kritischer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2005, 11:19:02
Merci!

Als jij een passende center kan vinden hou ik me aanbevolen. En dan nog weet ik het niet of ik de center ga toepassen. Ik denk niet dat ik een homogener geluid kan krijgen dan dat ik nu heb...... De kwaliteit van mijn EV, PRE en LS geven een erg goede phantoom center!

p.s. De "bijpassende" Ti-K1 center heb ik al gehad (voor rear en front) maar die match niet.....

Nog een zelfde JBL door 5 gelijke speakers toe te passen ;D Hele vette set verder!

Peerless Monster

QuoteNog een zelfde JBL door 5 gelijke speakers toe te passen  Hele vette set verder!

En dan? Voor het beeld zetten ;D...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

henkt1



Let wel, het grootste nadeel van een Phantoom center is het beperkter worden van de hotspot. Met een fysieke center is het niet noodzakelijk exact in het midden te zitten, bij een Phantoomcenter wordt dat stukken kritischer.
[/quote]

aj, ik wil nog wel eens horizontaal op de bank hangen bij film kijken. Dan 'val' ik uit mijn hotspot ;D

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

blue-eyes

#34
Quote from: JCL on August 15, 2005, 13:07:51
Nog een zelfde JBL door 5 gelijke speakers toe te passen ;D Hele vette set verder!
Voor SACD of DVD-A zou dat perfect zijn! Niet voor film idd, daar heeft Rens gelijk in. Voor het scherm werkt niet echt ;)

En dan moet er nog een ML bij. Gelukkig heb ik nog een level liggen om op het rack te plaatsen, dus er past nog een op ;D


Goed dat jullie me er op wijzen: een center is te duur: center, interlink, LS kabel en EV. Veel te veel :P

p.s. Ik heb een 3e en 4e paar hier in huis gehad, maar niet getest  :'(   ::)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jack van Dijk on August 15, 2005, 13:46:46
De meeste surroundversterkers zouden het inderdaad wel moeten doen. Waar je mee moet oppassen is SACD spelers. Bijna geen enkele SACD speler (op de Sony's na) kunnen een phantom center creeeren. Hier liep ik tegenaan toen ik vorig jaar overwoog om een combi speler te gaan kopen. Vandaar dat ik toen gewoon bij mijn Tag dvd speler ben gebleven en er een Sony SACD speler bij heb gezet.

Jack

Dat vertelde je inderdaad.

Zou je nog eens aan kunnen geven welke combispelers je toen naar gekeken hebt? Wellicht handig voor anderen ;).

Ik meen te herrinneren dat je onder andere naar de TEAC DV50 had gekeken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Oracle

Leuk disco-setje heb je daar, BE... Lekker house knallen op die JBL's?  >:D








;D ;D ;D



Mooi hoor!

Ik zie ook dat je audio-meubel inmiddels aan zijn 6e leven begonnen is... ;)
Verder blijf ik die ML eind-bakken wel erg gaaf vinden! Speel je overigens met of zonder de stofkappen op de speakers?

Groet,
Mark

blue-eyes

Ik kom nog uit de beroemde disco tijd ;D

House, hmmm. Niet echt een liefhebber van. Afgezien van wat trance CD's die ik hier heb. In de auto is dat wel leuk ;)


6e leven? Volgens mij was dit de allereerste. Dat is het mooie van dit soort bouw, enorm flexibel. Altijd weer toepasbaar, multifunctioneel en binnen een mum van tijd opgebouwd of afgebroken!

Ik speel met stofkappen, zeker nu de kleine binnen niet al te lange tijd wellicht zal gaan kruipen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jimmy Conway

Mooie set zeg.  8)
En gezellig warme uitstraling in de woonkamer.

Groeten,
Niels

Johnny_Bravo

#39
Quote from: Garmt on August 15, 2005, 11:23:47
Mwah, valt wel mee hoor, heb er toch weer mooie klanken uit gehoord op de Sonus Fabers van FrenkB.

@Garmt:
Probeer de Tannoy Dimension TD serie eens....
De warme sound van de tannoy's gecombineerd met de gedetaileerde aansturing van de TAG geeft een compleet geluidsbeeld. de 3D imaging is sinds de modificatie van de Tannoy''s drastisch toegenomen  :)

Maar even terugkomen op het topic....

Schitterende set BE.
Mijn complimenten.

blue-eyes

#40
Quote from: Johnny_Bravo on August 15, 2005, 15:15:12
Probeer de Tannoy Dimension TD serie eens....
De warme sound van de tannoy's gecombineerd met de gedetaileerde aansturing van de TAG geeft een compleet geluidsbeeld. de 3D imaging is sinds de modificatie van de Tannoy''s drastisch toegenomen  :)

Ik heb hier al extreme 3D weergave! Met name door de MIT Magnums, sinds die in de set zitten is er met name een hele mooie stage en 3D. Ook voor jouw aan te raden, TAG, MIT en ML gaat goed samen. Raphie is daar ook van overtuigd ;)

En bedankt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jack van Dijk on August 15, 2005, 14:24:43
Hoe moeilijk is het nu om zoiets te maken in Visio?

Ik had het binnen een uur door, in zoverre dat bovenstaande tekening relatief gemakkelijk gemaakt kon worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jimmy Conway on August 15, 2005, 14:18:27
Mooie set zeg.  8)
En gezellig warme uitstraling in de woonkamer.

Groeten,
Niels

Dank je wel!

Dat proberen we idd ook een beetje door met de kleuren rood, grijs en paars te spelen. Voorzien van donkerbruine kasten. Het is even wennen, maar persoonlijk vind ik het wel lijken en ook zeker wel iets warm aandoent.

Alleen is het te druk in de woonkamer. Op de foto's heb ik dan ook diverse stukken weggehaald ;) Maar daar wordt aan gewerkt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Johnny_Bravo

#43
Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2005, 15:19:26
Ik heb hier al extreme 3D weergave ;) Maar toch bedankt!

Met name door de MIT Magnums, sinds die in de set zitten is er met name een hele mooie stage en 3D


Was ook eigenlijk gericht aan Garmt.....

Bij mij wordt het TAG - ML - Nordost (speakerkabel) / MIT interlinks

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#45
Quote from: Jack van Dijk on August 15, 2005, 14:11:51
Bij SACD werd als je de center uitzette dat kanaal gewoon volledig weggelaten.

De Marantz SA17S1 (stereo en multichannel SACD speler) kan ook een phantom center creeren, ideaal voor de centerlozen  ;)

Impressive setup set BE, HEEEL anders dan toen ik er was, volgens mij is er niet 1 component meer hetzelfde behalve de Front Tik10's en 1 ML331 ;D , je had toen wel de center JBL en een JBL subwoofer geloof ik.

blue-eyes

#46
Merci Riwi ;)

Er is nog een ding hetzelfde: de MIT Terminator II interlink, echter zit deze nu tussen de PRE en TV :) . En de diverse onderdelen voor het rack, met name de RVS delen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

LOL ik bedacht net dat je de ML331 toen ook al had. Die maakte samen met de TIk10 toch de grootste indruk  8)

blue-eyes

Dat moet haast wel. Ik had mijn Rotel set helemaal compleet, toen ik idd de eerste ML kocht!

Dat moet dan alweer meer dan een jaar geleden zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Ik heb dat niet getest, maar ik keek uit naar audiofielere CD speler en wil tegelijk mijn SACD 'collectie' niet weg gooien, vandaar. Ik draai zelf met center (htm1) dus ik heb het zelf niet nodig. Op de Marantz website staat het wel gemeld voor de SA17S1 : http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ArchProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=1813&type=sac