De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Dat is idd een mogelijke oorzaak.

Ik ga vanavond nog wat testen, bepaalde zaken uitsluiten en dan weg brengen naar de reparateur.


p.s. Oude woning is niet meer sinds afgelopen DO :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on August 19, 2019, 10:08:39
p.s. Oude woning is niet meer sinds afgelopen DO :D

Heerlijk is dat.
Zeker na 2 werkdagen wachten :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Quote from: Blue-Eyes on August 19, 2019, 10:08:39
p.s. Oude woning is niet meer sinds afgelopen DO :D

Dat is inderdaad oh zo lekker  :D. Gefeliciteerd BE met een woning minder  :pompom:

denoontje

Quote from: Blue-Eyes on August 19, 2019, 10:08:39
Dat is idd een mogelijke oorzaak.

Ik ga vanavond nog wat testen, bepaalde zaken uitsluiten en dan weg brengen naar de reparateur.


p.s. Oude woning is niet meer sinds afgelopen DO :D

gaat mij even wat dagen
.....

Mijn arcam trekt ook veel stroom bij inschakelen en toen ikhem eens aansloot op de een groep in de woonkamer klapte de beveiliging (in de stoppenkast) er uit.
Sloot ik hem aan op de special audio groep in de ht ging dat wel goed.

Wellicht is de zekering dus iets te zwak voor de piek die de arcam vraagt.
Probeer hem eens op een andere groep aan te sluiten duzzz


blue-eyes

Quote from: denoontje on August 19, 2019, 20:07:18
gaat mij even wat dagen
.....

Mijn arcam trekt ook veel stroom bij inschakelen en toen ikhem eens aansloot op de een groep in de woonkamer klapte de beveiliging (in de stoppenkast) er uit.
Sloot ik hem aan op de special audio groep in de ht ging dat wel goed.

Wellicht is de zekering dus iets te zwak voor de piek die de arcam vraagt.
Probeer hem eens op een andere groep aan te sluiten duzzz



Dat is ook afgetest. Andere groep, andere stroomkabel, andere stekkerblok, etc. Andere interlink, andere EV, andere speaker, verschillende in- en uitgangen, etc.

DO naar BB&G.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Maar is die dood? Of knippert er wel iets? Wanneer dood kan je ook gewoon de zekering checken, wanneer die een optaterheeft gehad kunnen andere componenten ook nog wel stuk zijn.
JBL PRX Power!

blue-eyes

Alles is uitgelopen wat uitgelopen kon worden. Met de middelen hier beschikbaar.

Dood, nee. Standby is OK. Maar uit de standby halen, dus het activeren, dat gaat mis. Na 1 seconde naar safe mode.

Je laatste opmerking. Ja, zeer goed mogelijk. Ik heb met de andere EV en PRE nu een slecht geluid. Er is dus iets mis.
1 EV per def. naar de reparateur, voor de 2e kan ik dat niet goed vaststellen (wisselende test resultaten waar geen conclusie PRE of EV uit te halen is). Is het de PRE of beide? De 2e EV start wel normaal en goed op. De PRE ook. Maar de totaal som geeft slecht geluid.

Daarom naar BB&G, de laatste checks, uitsluiten en dan door naar de reparateur, iig 1 EV.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Blue-Eyes on August 10, 2019, 08:40:36


Laatste grote actie is op 16 september aanstaande, dan komen de zonnepanelen op het dak te liggen.


- Hal beneden stucen (na inloopkast en zonnepanelen, plafond ligt nog open wegens doorvoer stroomkabel tbv zonnepanelen.

Laat ze een AC werk schakelaar bij de inverter maken. Wel zo veilig want alleen een groep in meterkast is minder veilig.
En laat ze goed de vereffening maken aan een degelijke aarde.

blue-eyes

Eindelijk......

Beide EV's zijn gerepareerd, voeding. Top opgelost en n u draaien!

En een ander staat nog niet goed, patchkast is even van de plek, kabels nog niet netjes. Maar ik wilde even testen, even kijken.
Foto van het onderste deel van de patchkast, het audiodeel met daarboven 2 maal 19" Synology NAS en een 19" Dahua NVR.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lucky.L

Het ziet er "iets" meer organized uit dan bij mij  :-X!
Mooi hoor.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

blue-eyes

Bewust geen foto van de bovenkant van het rack en de achterzijde :D

Kabels van het netwerk zijn functioneel gepatched, nu nog op lengte maken, ordenen en op kleur zetten (bijv. groene kabels voor camera, paars voor TV, etc.).


Vanavond eerst maar even provisorisch inmeten, snel afstanden en even de dB meter erbij.
Over 6 - 8 weken komen de gordijnen, etc. Dan een afspraak net BB&G om de set goed in te meten.
De Atmos speakers moeten ook nog gemonteerd worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Wat was nou gebeurt met de voeding?

Dirk

#8087
psst...nog wel ff die rackschroeven vervangen door zwarte exemplaren hé  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Quote from: Teejoo on September 12, 2019, 18:07:13
Wat was nou gebeurt met de voeding?

Geen idee, voeding is onder garantie gerepareerd. Ik kan speculeren, maar ik ben geen techneut.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#8089
Quote from: Dynky on September 12, 2019, 18:08:53
psst...nog wel ff die rackschroeven vervangen door zwarte exemplaren hé  ;)


Dat staat idd wel op het lijstje :D

Aan de andere kant, het rack moet nog op zijn plek, zijkant panelen erop en de frontdeur. Die is grotendeels van rookglas.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De Atmos speakers zijn nu ook gemonteerd. Er komt geluid uit, technisch functioneert alles.
Even snel ingemeten (afstand en dB).

Over een paar weken komen de gordijnen, dan komt BB&G om de zaak GOED in te regelen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#8091
Nieuwe 4K HDMI kabel van Audioquest is onderweg.
Bedoeld als kabel tussen de PRE en de TV, dus puur het beeld. Daarvoor volstaat de instapper, de Pearl.
Tussen de Oppo en de PRE zit nu een Carbon, dit is voor beeld en geluid, hier maakt de kabel veel meer uit. De Vodka zou dan een optie zijn.

Dit op advies van BB&G, ik ga geen kabeltesten doen.

O ja, 5 meter lengte.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#8092
Zo spreek je daar over en zo zie je er een op MP staan. Derhalve een nieuwe aanwinst: Audioquest Vodka hdmi 1 meter, deze komt tussen de Oppo 203 en de Arcam PRE AV860.
De 4K HDR versie, dus wat ik zoek. Indien dit toch niet voldoet mag de kabel terug. Prima deal.

De "oude" Carbon komt dan tussen de Appel TV 4k en de PRE.


Over is, zie later de marktsectie, een oudere generatie Audioquest HDMI, Carbon, 3 meter. Deze doet geen 4K.
De kabel is onderweg.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Komende week komt een deel van de vitrage, gordijnen, etc.
In ieder geval de gordijnen in de woonkamer.

Dan kan ik vervolgens een afspraak met Bjorn van BB&G maken om de zaak netjes af te stellen!

Heb inmiddels al diverse films gekeken, geen Dirac ingesteld, maar even snel met een CM band, dB meter in de hand. Dit zal niet goed zijn, maar goed genoeg om tijdelijk te luisteren.
Als het ingemeten is weet ik ook de definitieve plekken van de speakers, maar met name de sub.
Dan kan ik de wandmeubel ook afmaken en de bekabeling goed wegwerken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on October  5, 2019, 12:44:34
Komende week komt een deel van de vitrage, gordijnen, etc.
In ieder geval de gordijnen in de woonkamer.

Dan kan ik vervolgens een afspraak met Bjorn van BB&G maken om de zaak netjes af te stellen!

Heb inmiddels al diverse films gekeken, geen Dirac ingesteld, maar even snel met een CM band, dB meter in de hand. Dit zal niet goed zijn, maar goed genoeg om tijdelijk te luisteren.
Als het ingemeten is weet ik ook de definitieve plekken van de speakers, maar met name de sub.
Dan kan ik de wandmeubel ook afmaken en de bekabeling goed wegwerken.

Ben echt zo benieuwd naar het resultaat.

Ook de serverkast met alle apparatuur is echt een geweldige oplossing. Als ik daarvoor de ruimte had, had ik zoiets ook wel gewild.

blue-eyes

Gisteren is Bjorn, Beter Beeld en Geluid langs geweest om een oude belofte in te vullen, het afstellen van de Atmos speakers.

Echter zijn wij onverwachts verhuisd, derhalve de sessie uitgesteld na de verhuizing, op het moment dat de verhuizing in redelijkheid is afgerond.
Dat was dus gisteren.
Niet alleen de Atmos, maar het geheel.
Na een uur of 3 was Bjorn tevreden.

Zelf heb ik nog niet geluisterd of gekeken. Wel geprobeerd, maar de gedownloade Atmos demo's wilden maar niet als Atmos afgespeeld worden, puur als TrueHD...
Gaan we nog maar even uitzoeken hoe en wat.
Dezelfde demo vanaf de disc van Bjorn deed het wel. Alhoewel ik uit het geluidsbeeld stond om de metingen niet te verstoren was ook daar het verschil goed hoorbaar.

Het gaat leuk worden!

Foto's volgen een keer als de kamer klaar is. Er moet nog wel wat gebeuren, maar ik heb het te druk met andere zaken, andere zaken te doen.

BB&G: top, dank!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#8097
Quote from: WickedGame on October  5, 2019, 13:55:29
Ben echt zo benieuwd naar het resultaat.

Ook de serverkast met alle apparatuur is echt een geweldige oplossing. Als ik daarvoor de ruimte had, had ik zoiets ook wel gewild.

Ik overweeg, ondanks de in mijn ogen gave oplossing het toch weer om te draaien.
Ik heb nu een cleane woonkamer, dat was een doel. Ook alle apparatuur bij elkaar, ICT, stereo, etc. In de technische ruimte staat nu het serverrack met ICT en stereo, de forse warmtepomp, wasmachine en droger. Best vol.

Mijn vriendin wil toch meer ruimte hebben voor het wassen en het opbergen, soort van werkbank, kasten en lades. Dit zou dan betekenen dat mijn mooie rack (Pagode Elements) weer van zolder wordt gehaald en toch in de woonkamer wordt gezet.
De ICT voorziening in een kleinere patchkast, aan het plafond / muur ipv een full size versie.

Ik zeg niet dat ik het doe, maar ik ben wel de opties aan het uitlopen, vriendin is best stellig :)
Bouwtechnisch voor de woonkamer, stereo is dit geen punt. Ruimte genoeg, aanpassingen van het hangende meubel aan de achterwand moeten sowieso gedaan worden, ook met de huidige inrichting. Beide zijkanten van het meubel zijn nog niet klaar, dit in afwachting of de sub links of rechts zou komen (hangend wandmeubel, volledige breedte van de kamer).



Ik zal als het anders wordt sowieso nog wat foto's maken. En als het niet veranderd, ook ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on November 14, 2019, 08:10:34
Ik overweeg, ondanks de in mijn ogen gave oplossing het toch weer om te draaien.
Ik heb nu een cleane woonkamer, dat was een doel. Ook alle apparatuur bij elkaar, ICT, stereo, etc. In de technische ruimte staat nu het serverrack met ICT en stereo, de forse warmtepomp, wasmachine en droger. Best vol.

Mijn vriendin wil toch meer ruimte hebben voor het wassen en het opbergen, soort van werkbank, kasten en lades. Dit zou dan betekenen dat mijn mooie rack (Pagode Elements) weer van zolder wordt gehaald en toch in de woonkamer wordt gezet.
De ICT voorziening in een kleinere patchkast, aan het plafond / muur ipv een full size versie.

Ik zeg niet dat ik het doe, maar ik ben wel de opties aan het uitlopen, vriendin is best stellig :)
Bouwtechnisch voor de woonkamer, stereo is dit geen punt. Ruimte genoeg, aanpassingen van het hangende meubel aan de achterwand moeten sowieso gedaan worden, ook met de huidige inrichting. Beide zijkanten van het meubel zijn nog niet klaar, dit in afwachting of de sub links of rechts zou komen (hangend wandmeubel, volledige breedte van de kamer).



Ik zal als het anders wordt sowieso nog wat foto's maken. En als het niet veranderd, ook ;)
::)

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on November 14, 2019, 08:10:34
Ik overweeg, ondanks de in mijn ogen gave oplossing het toch weer om te draaien.
Ik heb nu een cleane woonkamer, dat was een doel. Ook alle apparatuur bij elkaar, ICT, stereo, etc. In de technische ruimte staat nu het serverrack met ICT en stereo, de forse warmtepomp, wasmachine en droger. Best vol.

Mijn vriendin wil toch meer ruimte hebben voor het wassen en het opbergen, soort van werkbank, kasten en lades. Dit zou dan betekenen dat mijn mooie rack (Pagode Elements) weer van zolder wordt gehaald en toch in de woonkamer wordt gezet.
De ICT voorziening in een kleinere patchkast, aan het plafond / muur ipv een full size versie.

Ik zeg niet dat ik het doe, maar ik ben wel de opties aan het uitlopen, vriendin is best stellig :)
Bouwtechnisch voor de woonkamer, stereo is dit geen punt. Ruimte genoeg, aanpassingen van het hangende meubel aan de achterwand moeten sowieso gedaan worden, ook met de huidige inrichting. Beide zijkanten van het meubel zijn nog niet klaar, dit in afwachting of de sub links of rechts zou komen (hangend wandmeubel, volledige breedte van de kamer).



Ik zal als het anders wordt sowieso nog wat foto's maken. En als het niet veranderd, ook ;)

De knop omgezet. sinds een paar dagen, elke dag na het werk wat geknutseld.

O ja, de beloofde foto's zijn er bij in geschoten (van de patchkast).
De patchkast is leeg..... Op de IT na.


De TV meubel wat aan de muur hangt is zo goed als af, alleen nog afstellen, deurtjes er voor hangen.

Ik ga nu kijken of de TV iets lager kan komen te hangen, dan wel de bovenste kastjes iets hoger moeten komen te hangen. De kastjes kunnen alleen open als de TV naar voren is getrokken.
In de deze kastjes komen alle schijfjes met content.

Vandaag hoop ik de TV te verhangen, morgen de LS en stroom bekabeling omzetten van de technische ruimte naar de woonkamer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey