De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on March 19, 2019, 19:44:44
Gewoon vaker bij je medeforummers komen 😊

Even een statement maken. Ons laatste bezoek aan elkaar was de mijne, bij jou :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

#7901
Quote from: Blue-Eyes on March 19, 2019, 20:55:44
Even een statement maken. Ons laatste bezoek aan elkaar was de mijne, bij jou :D :P

Yup, maar dat neemt niet weg dat ik weet waar je huis woont :P
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2019, 14:05:37
Komende week 7 bezichtigingen, dat na 1 dag op Funda.... Blij verrast! Het zijn uiteraard kijkers, nog geen kopers. Maar het geeft een goed gevoel over het huis, de staat en potentie...!



Op de 2e dag weer 7 bezichtigen gepland.....
Inmiddels bijna alles gehad, wel hectisch omdat dit veel creativiteit vraagt, met name van de kinderen die vaak niet thuis mogen zijn. Voor het goede doel denk ik dan maar.

Strategie is veranderd, we gaan nu voor de "open inschrijving". 16 bezoeken in 2 dagen met nog een wachtrij. Moet toch goedkomen.... Fingers crossed!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

16 Bezoeken in TWEE dagen :o
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Davey

Quote from: Blue-Eyes on March 21, 2019, 19:55:44
Op de 2e dag weer 7 bezichtigen gepland.....
Inmiddels bijna alles gehad, wel hectisch omdat dit veel creativiteit vraagt, met name van de kinderen die vaak niet thuis mogen zijn. Voor het goede doel denk ik dan maar.

Strategie is veranderd, we gaan nu voor de "open inschrijving". 16 bezoeken in 2 dagen met nog een wachtrij. Moet toch goedkomen.... Fingers crossed!

Als dat niet meer goed gaat komen  :D

blue-eyes

#7905
Quote from: VlisChris on March 21, 2019, 21:23:45
16 Bezoeken in TWEE dagen :o

Staat er krom, na 2 dagen op Funda 16 bezoeken ingepland.... Zaterdag nog 4, dan hebben er 16 gehad.
Overigens duurt een bezoek ongeveer 30 minuten.

Zondagavond sluit de open inschrijving. Maandag ochtend weten we dus of er daadwerkelijk geboden is, hoeveel bieders, bedragen, data en voorwaarden.
Of, ook gewoon een optie, geen biedingen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin!!!

Spannende tijden, succes man!
mainly British stuff

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on March 21, 2019, 21:38:22
Staat er krom, na 2 dagen op Funda 16 bezoeken ingepland.... Zaterdag nog 4, dan hebben er 16 gehad.
Overigens duurt een bezoek ongeveer 30 minuten.

Zondagavond sluit de open inschrijving. Maandag ochtend weten we dus of er daadwerkelijk geboden is, hoeveel bieders, bedragen, data en voorwaarden.
Of, ook gewoon een optie, geen biedingen.

Spannende dag! Succes BE!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#7908
Quote from: Peerless Monster on March 25, 2019, 07:39:37
Spannende dag! Succes BE!

Attent van je :)

Idd, spannende dag....... Nu ben ik niet bang dat het huis niet verkocht wordt, ruimte genoeg. Zowel in tijd als vraagprijs.
Maar het is een spel. Hoe beter de deal, hoe beter de situatie met het nieuwe huis.
En, ik ben behoorlijk impulsief, wil als er iets moet dat direct geregeld hebben. Ik kan er dus slecht tegen dat het huis te koop staat. Te koop en aftikken. In alles ben ik zo. Als ik weet dat er een nieuwe TV gaat komen? Dezelfde middag staat er een nieuwe TV :D ;)


HT gerelateerd. Afgelopen vrijdag weer even geweest om te kijken. Hoe kan ik audio groepen aanleggen tot in de woonkamer. Idem voor Cat6 bekabeling. En, waar komende Atmos speakers.
Plafond mag eruit, dus de Atmos is niet lastig.
Helaas geen akoestische aanpassingen, dat had ik al eerder uitgelegd.
Is het handiger de sub links of rechts van de TV neer te zetten. En dan, waar moet dan het meubel staan ivm het afmonteren van de aanlsluitingen LS en stroom. Het wordt best lastig als alles links wordt afgemonteerd en de sub ook links komt te staan. Dat worden dan lange kabels :D :D

Luxe keuzes, lekker dromen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2019, 07:44:07
Attent van je :)

Idd, spannende dag....... Nu ben ik niet bang dat het huis niet verkocht wordt, ruimte genoeg. Zowel in tijd als vraagprijs.
Maar het is een spel. Hoe beter de deal, hoe beter de situatie met het nieuwe huis.
En, ik ben behoorlijk impulsief, wil als er iets moet dat direct geregeld hebben. Ik kan er dus slecht tegen dat het huis te koop staat. Te koop en aftikken. In alles ben ik zo. Als ik weet dat er een nieuwe TV gaat komen? Dezelfde middag staat er een nieuwe TV :D ;)


HT gerelateerd. Afgelopen vrijdag weer even geweest om te kijken. Hoe kan ik audio groepen aanleggen tot in de woonkamer. Idem voor Cat6 bekabeling. En, waar komende Atmos speakers.
Plafond mag eruit, dus de Atmos is niet lastig.
Helaas geen akoestische aanpassingen, dat had ik al eerder uitgelegd.
Is het handiger de sub links of rechts van de TV neer te zetten. En dan, waar moet dan het meubel staan ivm het afmonteren van de aanlsluitingen LS en stroom. Het wordt best lastig als alles links wordt afgemonteerd en de sub ook links komt te staan. Dat worden dan lange kabels :D :D

Luxe keuzes, lekker dromen!

Lekker is dat! 😄
Even tipje als je geen akoustische aanpassingen gaat doen in de kamer.
Bij mij heeft de PVC vloer een enorme positieve uitwerking op de akoustiek alleen al.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

PVC is een no go.
Waarschijnlijk gaan wij voor leefbeton, of welke naam je wil gebruiken. Een laagje van 3 - 4 mm over de bestaande tegels heen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2019, 09:43:31
PVC is een no go.
Waarschijnlijk gaan wij voor leefbeton, of welke naam je wil gebruiken. Een laagje van 3 - 4 mm over de bestaande tegels heen.

Beton, eton, ton, on, nnnnn
Echo, echo, echo. 😬
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

VlisChris

Parket en laminaat identiek.
Akoestisch plafonnetje kiezen :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Tja. Dat is niet anders. Wel veel gordijnen, grote stoffen bank en vloerkleden. Potentieel veel galm idd....


Wat niet is kan nog komen. Op dit moment prioritering op wonen, audio is een volgende stap.


Btw, verder geen inhoud, maar 5 biedingen ontvangen, dus vanavond keuzes maken. Een kiezen, of alles afwijzen. Gezien de biedingen wordt er vanavond een keuze gemaakt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Gefeliciteerd dan alvast maar :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

5 biedingen, wat een luxe.
Veel wijsheid toegewenst.

Raphie

Hoogste bod toch lijkt me?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Niet perse.

Bij een open inschrijving wordt gevraagd:
- transportdatum
- bod
- motivatie
- ontbindende voorwaarden

Acceptatie van het bod is alles omvattend, er is geen onderhandeling van beide kanten mogelijk. Bod zoals geboden is de acceptatie of niet.


Hypothetisch kan iemand met het hoogste bod wellicht een bod hebben gedaan dat niet te realiseren is. Het kan ook gewoon gunnen zijn door het mooie verhaal.
Of bedenk een reden.
Samenspel van zaken. Het is wat je belangrijk vindt.

Hogere biedingen dan dit lijken onwaarschijnlijk, dit zijn de mensen die echt geïnteresseerd waren, zijn. Als wij alles weigeren gaat het reguliere traject lopen.
Gezien de biedingen.... Dat gaat in een 1 op 1 onderhandeling niet gegeven worden.
Er is tegen elkaar opgeboden, dat is anders en vooraf bedacht en gelukt.
Stel dat we het hoogste kiezen, maar na 6 weken haakt hij / zij af..... Kunnen we overnieuw beginnen en kom je nooit meer op dit niveau.
Er is dus meer dan domweg het hoogste bod.

Lastig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen V

Spannend! Ik hoop voor je dat alles lekker loopt... Voor jou is dit natuurlijk heel erg prettig, maar het geeft wel aan hoe overspannen de huizenmarkt op het moment is... (maar ach, ik ga zelf binnen 10 jaar toch niet verhuizen :))

blue-eyes

Ja, precies.

Een van de bieders blijkt achter mij te wonen en kwam op zondagochtend nog even langs om wat extra vragen te stellen. Op zich wat raar, maar het was een leuk gesprek. Kopje koffie gedronken :) Haar dillemma, termijn sloot om 22 uur, en als je nog vragen hebt op de dag zelf (zondag) moet je maar gewoon aanbellen.
Uiteraard alleen de technische vragen beantwoord, ver van het bieden, voorwaarden, etc. weggebleven.

Wel generiek over het biedproces gesproken. Ik heb ook gezegd dat ik echt niet zou weten hoe met dit spel om te moeten gaan. Wat is reeel? Als je de enige bieder bent bied je altijd te hoog, met meerdere bieders..... vul maar in. Hoe graag wil je het hebben, je weet dat er in 2 dagen 16 kijkers zich hebben aangemeld.
De dame in kwestie voelde zich wel onder druk gezet en stressig. Weinig tijd, veel bieders, etc. Ja, overspannen markt.
Het is een enorme luxe voor ons. Voor de bieder een enorm dillemma.


Hoe dan ook, wij hebben de keuze gemaakt. Nu in de loop van de dag even communiceren met de makelaar.
Wij hebben zelf ook de moeite genomen om voor elke bieder een stuk tekst te maken met onze redenen voor het afwijzen. Dat vonden wij een soort van verplichting naar de bieders.
Leuk om de motivaties te lezen waarom men ons huis wil kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen V

Quote from: Blue-Eyes on March 26, 2019, 07:23:46
Hoe dan ook, wij hebben de keuze gemaakt. Nu in de loop van de dag even communiceren met de makelaar.
Wij hebben zelf ook de moeite genomen om voor elke bieder een stuk tekst te maken met onze redenen voor het afwijzen. Dat vonden wij een soort van verplichting naar de bieders.
Leuk om de motivaties te lezen waarom men ons huis wil kopen.
Mooi! (ik ga geen gefeliciteerd zeggen voordat het koopcontract er is, en nee ik ben niet bijgelovig :D)

En heel netjes dat je iedereen persoonlijk een antwoord hebt gegeven...

blue-eyes

Quote from: Jeroen V on March 26, 2019, 11:03:57
Mooi! (ik ga geen gefeliciteerd zeggen voordat het koopcontract er is, en nee ik ben niet bijgelovig :D)

En heel netjes dat je iedereen persoonlijk een antwoord hebt gegeven...

In die zin persoonlijk dat wij dat hebben geschreven, de makelaar is de postbode, brenger van de informatie en nieuws.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen V

Quote from: Blue-Eyes on March 26, 2019, 11:46:29
In die zin persoonlijk dat wij dat hebben geschreven, de makelaar is de postbode, brenger van de informatie en nieuws.
Als ik iemand een mailtje tik zet ik ook de mail server niet zelf op :D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Blue-Eyes on March 25, 2019, 18:15:37
Tja. Dat is niet anders. Wel veel gordijnen, grote stoffen bank en vloerkleden. Potentieel veel galm idd....
Je krijgt toch lage temperatuur vloerverwarming ?
Mij is altijd uitgelegd dat vloerkleden niet goed werken, wij hebben er 1 liggen en het gaat prima.
De warmte trekt er alleen niet goed door heen bij die van ons, maar koud voelt het ook niet aan.