De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ok de Hue spotjes zijn dus ook niet nodig, zijn nu in de aanbieding in de myshop als je een pasje weet te regelen.

Raphie

Staat je huis al te koop dan? Plafond is idd nu wel FLINK vernaggelt  :D
Maar niks wat een goede stukadoor en spuitmachine niet op kunnen lossen
Allleen flink wat gaten erin. Heb je de kisten ook nog lopen lijmen/kitten?
Als er stukken spuitwerk meekomen kan het hele plafond afgestoken worden, anders krijg je het nooit meer strak. Op zich ook niet onoverkomelijk, maar is een k#tklus en minimaal €500 zwart om het weer strak gespoten te krijgen.
JBL PRX Power!

blue-eyes

#7827
Quote from: Raphie on February 16, 2019, 09:11:17
Staat je huis al te koop dan? Plafond is idd nu wel FLINK vernaggelt  :D
Maar niks wat een goede stukadoor en spuitmachine niet op kunnen lossen
Allleen flink wat gaten erin. Heb je de kisten ook nog lopen lijmen/kitten?
Als er stukken spuitwerk meekomen kan het hele plafond afgestoken worden, anders krijg je het nooit meer strak. Op zich ook niet onoverkomelijk, maar is een k#tklus en minimaal €500 zwart om het weer strak gespoten te krijgen.


Het huis staat nog niet te koop. Zoals gezegd weten we ook nog niet of het andere huis doorgaat. Het bijzondere is wel dat we onderling al een prijs hebben afgestemd, maar dat wij nogmaals willen kijken. Financiering is geen probleem, we lenen 60% van ons maximum, 25% van ons netto inkomen.
We zijn alleen aan het spelen met het deel aflossingsvrij, de rente (% en periode) en de aflos periode. Ik heb er geen behoefte aan het volledige bedrag af te lossen. Daarnaast druk aan het kijken naar investeringen zoals een zonnepanelen, een nieuwe keuken, een nieuwe vloer en serre achter het huis. De offerte heb ik nagemaakt in Excel, kan nu zelf aan de knoppen draaien ;)
Als we gaan, gaan we goed. In enen klaar, ons laatste huis.

Het gaat nu om de omgeving (redelijk dicht bij de N305 en A6, Orgaworld), de genoemde verbouwingsopties, staat van het huis, etc. Dus alles behalve het geld, de functionele keuzes.


Als het doorgaat dan gaat z.s.m. ons huis in de verkoop. Met de verkopende partij zijn ook al vriendschappelijk de koopvoorwaarden doorgenomen. En afspraken gemaakt over de eventuele overgangsdatum. Deze worden geformaliseerd in het voorlopig koopcontract, dit naast de gebruikelijke zoals financiering, technische staat, etc. Uiteraard als het doorgaat.
Denk aan: VOOR het verlopen van onze offerte (Max 6 maanden) en MAXIMAAL 1 maand na verkoop van eigen huis (verkoper krijgt hierdoor 1 maand verhuistijd). Als ons huis niet snel genoeg verkocht raakt dan is de overgang vlak voor het verstrijken van de offerte (en start de dubbele lasten).
De huidige eigenaar kan er snel uit, maar vind het niet erg om zo lang mogelijk te blijven zitten. Zijn nieuwbouwproject duurt nog 2 jaar (zijn al wel bezig en heeft ook al alternatief).
Zo hebben wij daarmee minimale dubbele lasten en helpen wij elkaar. Wij zijn vrienden maar handelen dit wel zakelijk af (lijkt mij evident).


Plafond.....
Wat is nu die 500 euro op het geheel? Met name is het arbeid, verwijderen, "schoonmaken" (en ja, gekit :D :D) is ruck, maar wel te doen. Kennis van mij is schilder. 32 m2 spachtelputz is zo gedaan.

De enige kosten, afgezien van eigen arbeid, zijn de aanschaf van de HUE spullen, speakers, EV en bekabeling. De overige zaken is met name arbeid. Bouwmateriaal had ik allemaal nog in de schuur liggen, dan wel tientjes werk.

HUE gaat in het nieuwe huis ingezet worden. Ega liet gisteren vallen dat mijn idee voor het lichtplan, met de spotjes ook wel mooi zou zijn in het andere huis...... Dat biedt opties :D
Het nieuwe huis heeft binnen een hout constructie, stenen buitenmuren. Dit biedt zeker opties om de speakers in het plafond te bevestigen ;)
En anders de gekochte audio in de verkoop. En ach, dan is het een leuk traject geweest met een hoog uurtarief :D :D



Dit is echt zo uit de lucht komen vallen. Als je alles weet? We hebben 2 jaar geleden een keuken van 30k geplaatst.... Maar we hebben ook met erg veel plezier de afgelopen jaren hier gewoond. Als je alles weet bespaar je geld maar heb je niet geleefd zoals het komt. Regie gebeurd in een film, het leven moet je beleven en leven ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7828
Quote from: Kjelt on February 15, 2019, 18:05:28
Ok de Hue spotjes zijn dus ook niet nodig, zijn nu in de aanbieding in de myshop als je een pasje weet te regelen.

Zie boven, zijn al gekocht (10 stuks, plus 4 meter strip). Maar als we gaan heb ik nog veel meer nodig! Thx.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Mocht dat nieuwe huis door gaan, heb je dan een dedicated ht ruimte ?

eddy135

En verhuisd de geldboom ook mee?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

#7831
Quote from: Kjelt on February 17, 2019, 11:02:19
Mocht dat nieuwe huis door gaan, heb je dan een dedicated ht ruimte ?

Dat is wel een mogelijkheid, maar ga ik niet doen. Zoals ik er nu over denk (wij er overdenken). Maar wie weet. Als de Atmos mogelijk zou zijn in de woonkamer dan sowieso niet.


4 Slaapkamers, waaronder 2 stuks master bedroom afmetingen en een zolder van 10 * 6 meter.
We nemen de grootste, de 2e wordt voor de dochter, de zoon de 3e. De 4e wordt de studeerkamer, opslag. De zolder wordt het speel terrein voor de kinderen: game room, Lego bouwhoek, etc. Er zijn daar schuine wanden, handig voor de opslag van winterspullen, maar ook de speakerdozen, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7832
Quote from: eddy135 on February 17, 2019, 11:02:54
En verhuisd de geldboom ook mee?

Wat bedoel je? We hebben het goed en kunnen dit doen. De geldboom is relatief aan je inkomen, wat je hebt gespaard, etc. Voor het huidige huis betalen we maar 130 euro minder in de maand (bruto). Verschil is alleen dat met het nieuwe huis het maandbedrag een 100% verplichting is en in de huidige situatie het maandbedrag voor 50% verplichting (hypotheek contract bedrag) en de overige 50% van het maandbedrag is de vrijwillige extra aflossing.
Het boompje moet dan 130 euro zijn. Dat is geen grote boom :)


Komt er op neer dat wij in absolute zin gelijkwaardig aflossen aan wat we nu doen (einddoel, eindbedrag), maar in de maand zelf minder. Aangezien het maandbedrag wordt verhoogt gaan wij dus meer rente betalen (dus indirect ook meer aftrekposten, meer teruggave). Ik hou geen rekening met de netto bedragen, we rekenen alles bruto bedragen.
Bij de bruto berekening gaan wij 130 euro meer gaan betalen per maand. Na aflossing van 5% gaan we een tarief (0,2%) naar beneden, dan is het verschil met het huidige hypotheek nog maar 30 euro (meer).
Kortom, bij gelijkblijvende omstandigheden goed te doen.

Ziekte en overlijden zijn afgekocht, scheiden en werkloosheid is een risico. Z.s.m. aflossen naar executie waarde geeft "geaccepteerde zekerheid" / geen restschuld (normaliter).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

Rekensommetjes ben ik wel goed in, dat is ratio.

Nu het functionele...... Geluid, de buurt. De ruimtes, de kinderen gaan donderdag mee te kijken. Benieuwd wat ze er van vinden :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on February 17, 2019, 17:46:47
Rekensommetjes ben ik wel goed in, dat is ratio.

Nu het functionele...... Geluid, de buurt. De ruimtes, de kinderen gaan donderdag mee te kijken. Benieuwd wat ze er van vinden :)

En het belangrijkste BE, vooral het thuis voelen in een huis 😊.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on February 17, 2019, 19:01:31
En het belangrijkste BE, vooral het thuis voelen in een huis 😊.

Ik was niet uitputtend, ik had er "etc." bij moeten zetten :)



Vanavond lekker tapas wezen eten. Gewoon even alles doornemen. Het is lang niet zeker, maar als het gaat moet je weten waar je aan toe bent toch? Zegt de controlefreak in mij ;)

In enen komen op het onderwerp plafond. In alle oprechtheid, IK NIET, de vriendin. De spotjes optie waren toch wel een erg gaaf onderdeel van de verlaging.... Lang verhaal kort maken. Als we gaan verhuizen gaat het plafond eruit (is gips) en komt er een nieuwe gipsen plafond in, met de spotjes voor de ega. En driemaal raden waar de 4 Revell speakers dan heen gaan :)
Om de 60 cm een houten balk van 20 cm hoog, met ertussen isolatie. Daar kan ik wel iets mee ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Nieuws!

nieuwe woning is onder voorbehoud van wat zaken gekocht. Dus als de financiering, etc. rond komt gaan wij per 15 juli de sleutels krijgen!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

VlisChris

Dat doen jullie toch wel vrij vlotjes :D

Gefeliciteerd!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2019, 12:31:21
Nieuws!

nieuwe woning is onder voorbehoud van wat zaken gekocht. Dus als de financiering, etc. rond komt gaan wij per 15 juli de sleutels krijgen!




Gefeliciteerd!!

Erg gave woning  :clapping:, leuke auto ook van de huidige eigenaar :D

Tinus_

Gefeliciteerd, mooi huis hoor.
Rebuilding my HT

Kjelt

Mooi huis hoor  8) , vraag me af hoe dat zit met die vijf ramen is dat het trappenhuis ?

Marco66

Quote from: WickedGame on February 22, 2019, 13:41:00
Gefeliciteerd!!

Erg gave woning  :clapping:, leuke auto ook van de huidige eigenaar :D

Eigenaar met smaak  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Harry HT

Hi BE,

Gaaf, ziet er goed uit, gefeliciteerd alvast [emoji41]
gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

blue-eyes

Thx!
Renember, ik reed ook Lexus, vandaar dat we elkaar hebben leren kennen. Nu 10 jaar later zijn we nog steeds vrienden. Na vandaag weet ik dat niet meer :D

@Kjelt: nee, trappenhuis is verder naar binnen. Dat zijn de ramen van de keuken, de slaapkamer en de zolder.

Het ging idd vlotjes. Maar als de prijs goed is, het huis huis best veel heeft wat je als utopische zelfbouw ook zou doen, etc. is de keus snel gemaakt.
Vergelijkbare woningen zitten allemaal nog op het gas en hebben allemaal radiatoren en geen warmtepomp.
Alle woningen moest ook de keuken eruit. Of niet, maar wel de vloer, etc.
Kortom financieel minder investeren dan in de overige woningen. We kennen de woning, allemaal a merk spullen, etc. etc.

Als het goed is, waarom dan treuzelen?

15 juli gaan we los met breken ;)
En ja, plafond gaat eruit, nieuwe gipsen plafond erin, stucen en de Revel speakers inbouwen!


Feitelijk hoeft er NIETS te gebeuren. Wij gaan verbouwen wegens andere wensen en smaak. De keuken is bijzonder netjes en goed, maar niet wat wij willen. Idem voor de vloer, etc. Alles net geverfd, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7846
Dit maakt het duidelijker Kjelt. Tekening van de zolder kan ik even niet vinden. Maar als je beide tekeningen bekijkt kan je er iets bij voorstellen, een kleine 11 bij 6 meter lege ruimte met voldoende hoogte....



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Afspraak met de heren BB&G al gemaakt voor het inregenen? :D
Anders houden die jullie tempo ook niet meer bij ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

De afspraak is gemaakt dat Bjorn de set in komt regelen. Er is niet afgesproken wanneer en WAAR :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels