De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Even ouderwets "meten" ;)

Het exacte midden van de 4 Atmos speakers. De bank is inmiddels verschoven, zitplaats (hoofd) zo goed als exact, loodrecht onder de "kruising" van beide draden.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

referentie vanaf de tweeterposities genomen?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Lol, ik heb een schroefje in de tweeter geschroefd :D :D :D




De draden lopen wel over de tweeter heen, op al de 4 speakers identiek. Dus ja. ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

 :thumbs-up:  't zijn de details die het 'em maken, iig mooi bezig!
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

#7804
Probleem is wel dat de bank niet 100% goed geschoven kan worden, ik zit dan deels op de naad (van de bank :P).
Ach, als je perfectie wilt moet je zorgen voor een dedicated ruimte en een dikke beurs :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

ik heb geen van beide, maar omdat hier geen ega is waar rekening mee wordt gehouden kan er natuurlijk veel meer  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on February  2, 2019, 13:03:44
ik heb geen van beide, maar omdat hier geen ega is waar rekening mee wordt gehouden kan er natuurlijk veel meer  ;D
Zelfs draden over het plafond?  :crazy: ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

heb ik niet nodig in stereo ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

#7808
Quote from: ruud2 on January 26, 2019, 11:28:43
:bigsmile:  als A je leverancier aan de achterzijde is komt het zeker goed!

Quote from: Blue-Eyes on January 26, 2019, 22:06:23
Het alfabet begint wel een A. :P

Na de A komt de B... ;)


Ik las het topic nog even door, we waren even te cryptisch. En een beetje aan het plagen. Ik wil daarom nog even benadrukken dat het zowel A als B betreft. Geen misverstand daarover!
Kan R ook weer tevreden zijn :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7809
Al even aangestipt in dit topic. Update over een zij onderwerp.

Out off the blue, beiden staan we nu open om te verhuizen. Had je dat niet eerder kunnen bedenken, had je de verbouwing niet hoeven doen. Ja, achteraf wel :D :D

Maar we kwamen toevallig op dit onderwerp. En wat praten over dit onderwerp bleken we er beiden wel oren naar te hebben.... Onze huidige inkomen, de promotie van (en de al betere baan) van de ega. Daarnaast het gegeven dat wij zo enorm veel meer dan nodig aflossen dat wij ook met dezelfde maand lasten een mooi vrijstaand huis zouden kunnen halen. Wat is dan een beter moment dan nu? Rente zal echt niet veel dalen, eerder stijgen. Het huis staat door de extra aflossingen het huis ook niet meer onder water staat ("helaas" zijn de huizenprijzen hier niet extreem gestegen).
We gaan niet heel actief zoeken. We gaan wel een gesprek aan met onze persoonlijk financieel adviseur, om iig de kaders te bepalen. Is het wel handig, wat te doen, etc. etc. Komt er iets langs wat erg goed is, dan kan het maar zo. Maar zoals gezegd, niet actief. We wonen nu ook erg goed, met een mooi en zeer goed onderhouden huis.

En, vrijstaand met ruimte biedt ook perspectief voor een mogelijkheid voor een leuke ruimte toch? :)


Verder geen voortgang, ben alleen aan het opruimen, alle verbouwingstroep wegdoen, garage opruimen.
Alleen nog wat verven en dan mag de beste man komen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on February  8, 2019, 12:18:07
Al even aangestipt in dit topic. Update over een zij onderwerp.

Out off the blue, beiden staan we nu open om te verhuizen. Had je dat niet eerder kunnen bedenken, had je de verbouwing niet hoeven doen. Ja, achteraf wel :D :D

Maar we kwamen toevallig op dit onderwerp. En wat praten over dit onderwerp bleken we er beiden wel oren naar te hebben.... Onze huidige inkomen, de promotie van (en de al betere baan) van de ega. Daarnaast het gegeven dat wij zo enorm veel meer dan nodig aflossen dat wij ook met dezelfde maand lasten een mooi vrijstaand huis zouden kunnen halen. Wat is dan een beter moment dan nu? Rente zal echt niet veel dalen, eerder stijgen. Het huis staat door de extra aflossingen het huis ook niet meer onder water staat ("helaas" zijn de huizenprijzen hier niet extreem gestegen).
We gaan niet heel actief zoeken. We gaan wel een gesprek aan met onze persoonlijk financieel adviseur, om iig de kaders te bepalen. Is het wel handig, wat te doen, etc. etc. Komt er iets langs wat erg goed is, dan kan het maar zo. Maar zoals gezegd, niet actief. We wonen nu ook erg goed, met een mooi en zeer goed onderhouden huis.

En, vrijstaand met ruimte biedt ook perspectief voor een mogelijkheid voor een leuke ruimte toch? :)


Verder geen voortgang, ben alleen aan het opruimen, alle verbouwingstroep wegdoen, garage opruimen.
Alleen nog wat verven en dan mag de beste man komen!

Wij zijn ook net verhuisd BE en dat is echt zo fijn.
Alles nieuw, opnieuw geverfd, schoon, GROOT en weer heerlijk opgeruimd.
(echt heel veel gratis op mp gezet, dat ruimt op joh...).

Ik zou het acuut doen!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Ik ook, woon al 25 jaar vrijstaand en heeft als voordeel dat je met niemand rekening hoeft te houden als de muziek boven 80 db speelt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

Het heeft absoluut voordelen :)

Wij willen het alleen doen als het een significante verbetering is, immers wonen we al erg mooi.....
Het is wel een opgave. Als we nieuwbouw zouden doen, bij de reguliere aanbieders, het standaard werk zeg maar, zijn de prijzen voor een kavel van 500 meter met een woonoppervlak van 120 - 140m2 ongeveer 400.000. En dan moet je nog een keuken, de tuin, de afwerking, etc. 500k dus.
Ons huidige huis is 170m2....
Het moet dus wel erg bijzonder zijn. Huizen van 170m2 en vrijstaand zijn weer fors duurder. We willen blijven leven, niet werken voor en huis, hoe mooi ook. Tenzij het ultieme, maar dat bestaat niet. Dan komt nieuwbouw, eigen ontwerp het dichtbij.

Kortom, het mag, we gaan rustig kijken, maar geen moeten, geen haast. En niet? Geen probleem. Dan wonen we erg prettig verder :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Heldere overwegingen en heel herkenbaar. Een jaar geleden hebben we ook behoorlijk wat rondgesnuffeld op Funda. Maar met de fiets naar het werk kunnen, in een hele fijne buurt wonen met alle voorzieningen op loopafstand, aan het einde van de maand een leuke zakcent over kunnen houden en een dedicated ruimte achter in de tuin hebben ons tot nu toe doen besluiten om niet verder te kijken.

Hopelijk kunnen jullie (snel) vinden wat je zoekt! Als je eenmaal het besluit hebt genomen, dan zal het vast niet lang duren ;).

Ik neem aan dat je wel je upgrade van de set-up tot in de perfectie af gaat maken? :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on February  8, 2019, 12:18:07
Al even aangestipt in dit topic. Update over een zij onderwerp.

Out off the blue, beiden staan we nu open om te verhuizen. Had je dat niet eerder kunnen bedenken, had je de verbouwing niet hoeven doen. Ja, achteraf wel :D :D

Maar we kwamen toevallig op dit onderwerp. En wat praten over dit onderwerp bleken we er beiden wel oren naar te hebben.... Onze huidige inkomen, de promotie van (en de al betere baan) van de ega. Daarnaast het gegeven dat wij zo enorm veel meer dan nodig aflossen dat wij ook met dezelfde maand lasten een mooi vrijstaand huis zouden kunnen halen. Wat is dan een beter moment dan nu? Rente zal echt niet veel dalen, eerder stijgen. Het huis staat door de extra aflossingen het huis ook niet meer onder water staat ("helaas" zijn de huizenprijzen hier niet extreem gestegen).
We gaan niet heel actief zoeken. We gaan wel een gesprek aan met onze persoonlijk financieel adviseur, om iig de kaders te bepalen. Is het wel handig, wat te doen, etc. etc. Komt er iets langs wat erg goed is, dan kan het maar zo. Maar zoals gezegd, niet actief. We wonen nu ook erg goed, met een mooi en zeer goed onderhouden huis.

En, vrijstaand met ruimte biedt ook perspectief voor een mogelijkheid voor een leuke ruimte toch? :)


Verder geen voortgang, ben alleen aan het opruimen, alle verbouwingstroep wegdoen, garage opruimen.
Alleen nog wat verven en dan mag de beste man komen!

Bij ons ingegeven doordat werkgever van mijn vriendin verkast maar wel al tijdje de wens om vrijstaand te wonen en nu maar gelijk van nood een deugd gemaakt.
Zien erg uit naar wat meer rust en vrijheid en id geen contactgeluiden van directe buren, van je zelf naar anderen en meer ruimte voor de hobby.
Door de mooie overwaarde vh huidige appartement is dit ook realiseerbaar nu en regio waar we heen gaan goedkoper.
Succes met de beslissing, wij hebben er nu al geen spijt van en moeten nog over haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

#7815
Geen echte voortgang. Beetje laten bezinken dat ik mijn verlies moet nemen met de plafond installatie :D (als de aankoop, verkoop lukt).


Wel verder met verven van de kozijnen, etc. De woonlaag is nu zo goed als af, dadelijk nog de keuken. Als de aankoop doorgaat moet ik nog opschieten ook, immers goed in de verf, beter in de verkoop!


Het plafond laat ik wel doorgaan, afbestellen geeft een slordige zolder, gaat ten koste van de prijs. Montage is 28 Februari.
Ik overweeg de gaten in de LS units niet uit te snijden. Dat doe ik wel of niet, afhankelijk of de aankoop door gaat, of niet door gaat. Zonder gaten heeft de koper wel een erg mooi strak plafond. Met onzichtbaar 4 dikke MDF dozen :)
Bekabeling verwijderen en gebruiken in volgende huis.
Er zijn absoluut opties voor een dedicated ruimte, maar dat heeft absoluut geen prioriteit, maar dat lijkt mij logisch.

Kortom, rust, rouw proces :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jean Sibelius on February 10, 2019, 13:50:14
Heldere overwegingen en heel herkenbaar. Een jaar geleden hebben we ook behoorlijk wat rondgesnuffeld op Funda. Maar met de fiets naar het werk kunnen, in een hele fijne buurt wonen met alle voorzieningen op loopafstand, aan het einde van de maand een leuke zakcent over kunnen houden en een dedicated ruimte achter in de tuin hebben ons tot nu toe doen besluiten om niet verder te kijken.

Hopelijk kunnen jullie (snel) vinden wat je zoekt! Als je eenmaal het besluit hebt genomen, dan zal het vast niet lang duren ;).

Ik neem aan dat je wel je upgrade van de set-up tot in de perfectie af gaat maken? :colgate:

Thx, en ook helder :)
Laten we eerlijk zijn, audio functioneel afmaken heeft weinig zin, we zijn een kleine groep audiofielen, de kans is wel heel erg klein dat de koper ook een ATMOS liefhebber is :)
Maar zoals boven al gesteld, het plafond moet wel perfect worden afgeleverd, dan maar even geen insnedes voor de LS, spanplafond daarmee intact latend. Dan is de keuze aan de nieuwe bewoners. In die zin, absoluut functioneel afmaken.
Desgewenst verwijder ik het spanplafond voor hun, de backboxen en pvc buizen. En laat ik het spachtelputzen. 32m2. Prima, het huis is dan toch leeg.
De HUE spotlights ga ik ook niet installeren, ik haal voor 35 euro 10 spotlights van de Ikea.


Morgen gaan we kijken, vrijstaand, 212m2 woon oppervlak, 640 m2 kavel. Grootste slaapkamer is 6 * 9, daar past een mooie HT in :D :D
Zolder 6 * 11..... Er zijn nog 3 andere slaapkamers van 6 * 4 . . .




Dat is dromen. Morgen begint de rationaliteit met de bezichtiging.

Set zal gewoon eerst in de woonkamer komen, 5.1 .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on February 13, 2019, 17:55:13
Thx, en ook helder :)
Laten we eerlijk zijn, audio functioneel afmaken heeft weinig zin, we zijn een kleine groep audiofielen, de kans is wel heel erg klein dat de koper ook een ATMOS liefhebber is :)
Maar zoals boven al gesteld, het plafond moet wel perfect worden afgeleverd, dan maar even geen insnedes voor de LS, spanplafond daarmee intact latend. Dan is de keuze aan de nieuwe bewoners. In die zin, absoluut functioneel afmaken.
Desgewenst verwijder ik het spanplafond voor hun, de backboxen en pvc buizen. En laat ik het spachtelputzen. 32m2. Prima, het huis is dan toch leeg.
De HUE spotlights ga ik ook niet installeren, ik haal voor 35 euro 10 spotlights van de Ikea.


Morgen gaan we kijken, vrijstaand, 212m2 woon oppervlak, 640 m2 kavel. Grootste slaapkamer is 6 * 9, daar past een mooie HT in :D :D
Zolder 6 * 11..... Er zijn nog 3 andere slaapkamers van 6 * 4 . . .




Dat is dromen. Morgen begint de rationaliteit met de bezichtiging.

Set zal gewoon eerst in de woonkamer komen, 5.1 .

Leuk man, welke regio?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Raphie

Ik zou persoonljk als koper geen spanplafond willen, maar gewoon gespoten betonplaten, zoals het was, zeg maar. Maaruh kopen in Lelystad of elders?
JBL PRX Power!

blue-eyes

#7819
Quote from: Raphie on February 14, 2019, 07:53:39
Ik zou persoonljk als koper geen spanplafond willen, maar gewoon gespoten betonplaten, zoals het was, zeg maar. Maaruh kopen in Lelystad of elders?

Dat is de keuze van de koper. Ik heb spanplafonds gezien dat je het niets eens ziet..... Maar ik heb ook plafonds gezien dat je handen gaan jeuken om te verwijderen.
Zoals gezegd, keuze aan de koper. Ik ben bereid te verwijderen en plafond te spuiten.
Er zit ook voor 500 euro aan LS bekabeling in, die wil ik wel graag eruit hebben.... ;)

We gaan vandaag kijken, we hebben nog 14 dagen voordat de spanplafond komt. Stel dat we de aankoop doorzetten, dan ga ik de spanplafond cancelen. Ook dat kost geld, maar altijd minder dan de installatie door te laten gaan.
De audio hardware is verkoopbaar, maar nieuwe huis biedt ook opties, dus verlies bij niet gebruik is de afschrijving, maar die heb ik nu ook.
Vriend van mij is schilder, ik moet hem maar even op de koffie vragen.


2e Vraag:
We zijn zoekend, maar zoeken met name bij jou in de omgeving ;)
En nee, niet dat huis iets verderop :P (wel bekeken).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Marco66 on February 13, 2019, 21:10:16
Leuk man, welke regio?

We blijven in Lelystad. Hier zijn de vrijstaande huizen "betaalbaar".
Kinderen zitten in groep 7 en klas 2 middelbare school. Mijn vriendin fiets naar haar werk, heeft daar veel perspectief. Mijn werk is in Zeist, als voormalig detacheerder is de 75km enkele reis peanuts :)



En, maar even reclame maken, Lelystad heeft echt zaken die gaaf zijn! Veel natuurgebieden, mooie havens, gezelligheid rond en bij Batavia. Erg mooie ruime woonwijken. Tegen de randstad aangehouden relatief goedkoop.
Goede infra (A6, vliegveld en station). Goede infrastructuur.
Ik zit in 30 minuten in Zwolle, Utrecht en Amsterdam. Leeuwarden (Goede Mexicaan :D ) is ook maar een uur rijden.
En ja, het oudere Lelystad is anders.... Lelystad centrum mist sfeer en is wat doods. Het wordt al wel iets beter, maar als je bijv. Harderwijk, Utrecht, oude centra van andere steden gewend bent is het niet leuk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: Blue-Eyes on February 14, 2019, 08:31:14
We blijven in Lelystad. Hier zijn de vrijstaande huizen "betaalbaar".
Kinderen zitten in groep 7 en klas 2 middelbare school. Mijn vriendin fiets naar haar werk, heeft daar veel perspectief. Mijn werk is in Zeist, als voormalig detacheerder is de 75km enkele reis peanuts :)



En, maar even reclame maken, Lelystad heeft echt zaken die gaaf zijn! Veel natuurgebieden, mooie havens, gezelligheid rond en bij Batavia. Erg mooie ruime woonwijken. Tegen de randstad aangehouden relatief goedkoop.
Goede infra (A6, vliegveld en station). Goede infrastructuur.
Ik zit in 30 minuten in Zwolle, Utrecht en Amsterdam. Leeuwarden (Goede Mexicaan :D ) is ook maar een uur rijden.
En ja, het oudere Lelystad is anders.... Lelystad centrum mist sfeer en is wat doods. Het wordt al wel iets beter, maar als je bijv. Harderwijk, Utrecht, oude centra van andere steden gewend bent is het niet leuk.

Klopt, nichtje van mij woont vlakbij de haven en is leuk gebied.
Prijzen zijn ook erg aantrekkelijk id.
Wij gaan 13 km van het werk wonen, is ook wel lekker en met mooi weer te fietsen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

Vanochtend de man van het spanplafond gesproken. Mijn project wordt van de planning gehaald, vooralsnog geen annulering.

Zodra ik weet dat wij wel of niet het huis gaan kopen ga ik dan wel een nieuwe afspraak maken (wachttijd 2 maanden) of als nog annuleren. Dit weet ik met 2 weken.
Geen annuleringskosten, hij heeft ook nog geen kosten gemaakt.


Open op tafel gelegd, bovenstaand was zijn voorstel. Blij mee! ALs de consequentie was betalen, etc. had ik dat ook gedaan.
Maar dit is stukken beter, dit scheelt toch weer 3500 euro. De KK moet je tegenwoordig zelf mee brengen, mag niet meer in een hypotheek ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

#7823
Quote from: Blue-Eyes on February 15, 2019, 13:11:23
Vanochtend de man van het spanplafond gesproken. Mijn project wordt van de planning gehaald, vooralsnog geen annulering.

Zodra ik weet dat wij wel of niet het huis gaan kopen ga ik dan wel een nieuwe afspraak maken (wachttijd 2 maanden) of als nog annuleren. Dit weet ik met 2 weken.
Geen annuleringskosten, hij heeft ook nog geen kosten gemaakt.


Open op tafel gelegd, bovenstaand was zijn voorstel. Blij mee! ALs de consequentie was betalen, etc. had ik dat ook gedaan.
Maar dit is stukken beter, dit scheelt toch weer 3500 euro. De KK moet je tegenwoordig zelf mee brengen, mag niet meer in een hypotheek ;)

Keurige regeling ....

Neem aan dat je de stuc weer op orde brengt voor mogelijk nieuwe bewoners?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Ja, voor de verkoop wel zo handig.

En anders, mochten zaken snel gaan, in overleg. Maar zodra de eventuele aankoop rond is ga ik de backboxen verwijderen.
Kijken wat de schade is en hoe te repareren.

Nut en noodzaak, verkoopbaarheid, deal breaker, etc.




En idd netjes, ik was er vanuit gegaan dat ik wat zou moeten doen. Maar goed, de deal is nog niet afgebroken, dit alleen als de aankoop doorgaat.
Voordeel van een erg drukke agenda, wachtlijst en standaardisatie. Geen specifieke aanschaf door hem gedaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey