De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

#7700
Als de kamer leeg zou zijn, ja, sleufenfrees.

Met de keuken verbouwing heb ik de truc gedaan met de gatenboor, en dan uitkappen. Nauwelijks stof. En dan hoef ik maar 30 cm (even snel gemeten), dus 5 gaten, daarmee zit ik al achter de kast. Als de kast weggaat kan ik alsnog wel de sleuf verder naar beneden trekken.
Brede sleuf maken, 2 gatendozen op 30cm waar de kabels uitkomen, sleuf dicht smeren ;)

De muur nat houden scheelt ook. Maar de kamer is niet leeg.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eddy135

Quote from: BBE hannes on January  8, 2019, 21:26:44
Beamer wordt ook nooit zo mooi als een TV scherm qua zwartwaardes (om over het constante gezoem boven je hoofd nog maar te zwijgen). Nieuwe Samsung the wall moet perfecte zwart waardes hebben.. en het is modulair. Dus een scherm van 2x3 zonder beamer begint steeds dichterbij te geraken. Hier wacht ik in ieder geval op, om dezelfde redenen als Blue aandraagt...
Zo wacht ik nog even op de zelfrijdende fiets! Zit eraan te komen... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

Die TV's van 90" zijn er al, ook met de goede technische specs (en kijk wat de CES '19 nu ook brengt!). Alleen de prijs nog. Mijn TV is net 1 jaar oud, 4 jaar kan ik nog wel wachten, gaat dus goedkomen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

Ja meeste waren eerder simpele reclame schermen, maar inmiddels 98" QLED 8K met HDMI 2.1 en 8K input, aangekondigd.

BBE hannes

Quote from: eddy135 on January  8, 2019, 22:15:01
Zo wacht ik nog even op de zelfrijdende fiets! Zit eraan te komen... ;D

Komt gewoon dit jaar uit. Haal ik denk ik op met mijn zelfrijdende auto.

eddy135

Quote from: BBE hannes on January  9, 2019, 17:28:12
Komt gewoon dit jaar uit. Haal ik denk ik op met mijn zelfrijdende auto.
Ophalen?
Jij begrijpt het dus niet, he...

Als dat ding zelf kan rijden, weet ie vast m'n huis wel te vinden!  :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

ferdi.kluytmans

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2019, 21:57:35
Als de kamer leeg zou zijn, ja, sleufenfrees.

Met de keuken verbouwing heb ik de truc gedaan met de gatenboor, en dan uitkappen. Nauwelijks stof. En dan hoef ik maar 30 cm (even snel gemeten), dus 5 gaten, daarmee zit ik al achter de kast. Als de kast weggaat kan ik alsnog wel de sleuf verder naar beneden trekken.
Brede sleuf maken, 2 gatendozen op 30cm waar de kabels uitkomen, sleuf dicht smeren ;)

De muur nat houden scheelt ook. Maar de kamer is niet leeg.....
Sleuvenzaag (geen frees) met bouwstofzuiger erop welke automatisch inschakelt, is stofvrij werken. Is gewoon te huur


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

#7707
Bij Boels zou ik samen met een dikke stofzuiger zo'n 100 euro kwijt zijn voor 4 uurtjes. 2 Sleuven van Max 2,80 moet dan wel klaar zijn.

Maar ja, wat is weinig stof....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ferdi.kluytmans

Je woont vast niet bij mij in de omgeving (regio Ehv) anders had je mijn demoset kunnen gebruiken.
Hoeveelheid stof is minimaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ferdi.kluytmans

Oke, dat is niet echt in de buurt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Davey

Komt inderdaad zo goed als geen stof bij vrij en is een mooie oplossing. Lag bij ons alleen wat op de plint maar mag echt geen naam hebben. Het waren twee sleuven van 2 meter dus wel iets minder dan bij jou  :D

blue-eyes

Ok, dus toch maar serieus overwegen dan. Op het totaal maakt deze 100 euro ook niet meer uit :D


En is het wel direct goed.


Vorderingen:
- Behang besteld
- Behanger besteld, medio feb.

Morgen komt de spanplafond man om alles door te nemen en dan de knoop doorhakken. Met name vragen over eventuele andere demping, Electra tbv spotlights, afwerking plafond bij de backbox en extra werkzaamheden. of wat kan ik zelf al doen, etc.
Potentieel datum eind februari. Schijnt veel vraag te zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Ik weet niet of je de spanplafonners al opdracht heb gegeven maar ik zou meteen voor een spuitplafond gaan...dus doorsparen of prioriteiten veranderen.
Iets voor de galm zoeken gaat hem enerzijds niet (goedkoop) lukken en anderzijds is het geen vergelijk met zo een groot behandeld oppervlakte.
Vergeet niet dan het niet alleen je audio naar een veel/zeer veel hoger plan tilt maar ook verder voor een opvallend heerlijke rust zorgt in huis.

Enfin just my two cents  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Hoi Erik,

verder als dit mag ik niet gaan.
Ik mag een verlaging doorvoeren. Aanpassingen naar akoestiek mogen wel, maar wel binnen dit budget. Maw, deze aanpassingen gaan dus niet passen, niet gedaan worden. Immers, budget is een opgedragen gegeven.

Reden voor spanplafond is dan ook niet het geclaimde effect of akoestiek, maar puur op praktische basis: binnen een dag klaar, geen geouwehoer. Geen stof, geen noem maar op.


Ik ga niet zeggen dat geld geen issue is, maar de prijs voor een goed plafond met akoestische aanpassingen is er wel, maar mag alleen niet ingezet worden. Dus, sec een rationele keuze voor gemak in werkzaamheden. Slechter of beter dan nu wordt het niet. Voordelen zijn Atmos, strak plafond en een lichtplan naar eigen wens.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

Okay is een keuze. ;)

Het plafond was trouwens bij mij binnen 6 uur gereed... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eddy135

Quote from: Erik van Voorst on January  9, 2019, 22:01:18
Hoi

Ik weet niet of je de spanplafonners al opdracht heb gegeven...
Of is het plafondspanners...?  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

#7717
Ontspannen spanplafondspanners :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

#7719
Quote from: Erik van Voorst on January  9, 2019, 22:01:18
Hoi

Ik weet niet of je de spanplafonners al opdracht heb gegeven maar ik zou meteen voor een spuitplafond gaan...dus doorsparen of prioriteiten veranderen.
Iets voor de galm zoeken gaat hem enerzijds niet (goedkoop) lukken en anderzijds is het geen vergelijk met zo een groot behandeld oppervlakte.
Vergeet niet dan het niet alleen je audio naar een veel/zeer veel hoger plan tilt maar ook verder voor een opvallend heerlijke rust zorgt in huis.

Enfin just my two cents  :D

Hoi Erik,

mooi weer een posting van je na al die tijd , je bent ons niet vergeten!
ik een eerder stadium had ik in dit topic en diverse andere al verwezen naar je ontzettend mooi plafond en de duidelijk verbeterde akoustiek en het warm aanvoelen, zoals ik dat destijds zelf heb mogen ervaren.
echter zoals altijd laat men zich in vele gevallen meer leiden door prijs dan door het uiteindelijk resultaat en effect.
de opbouwkasten op het plafond in dit topic maken het estethisch minder geschikt voor jouw oplossing en het oog wil natuurlijk ook wat.
speelt nauurlijk ook mee dat onze "directie" leden wat meer toelaten voor onze hobby. :devil:

groet, Ruud

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Topic van Erik ken ik uiteraard (gaaf!), en was ook een van de voorbeelden waar ik naar toe wilde. Dan wel een uitwerking van bijvoorbeeld Mutrox.


Maar ik ben het niet eens met je stelling, ik heb me niet laten leiden door de prijs, in die zin, het is niet de keuze om de prijs geweest om niet de akoestische aanpassingen te maken.
Ik was wel degelijk bereid nog 3k extra te investeren, maar zoals gezegd, de directie niet. De directie heeft aangegeven dat de verbouwing ok is, maar binnen de 3,5k euro moest worden uitgevoerd, exclusief de apparatuur.
Nogmaals, dit spanplafond is niet de keuze voor akoestiek, maar pragmatisch, geen bouwellende gedurende 1 week.
Daarnaast, met 3,5K moet je al creatief zijn igv een spanplafond met alles erbij....
Een volledig gipsen plafond met goede akoestische aanpassingen, bijv. zoals bij Erik, heb je ook bij lange na niet voor 3,5k.


Mensen onderschatten de bijkomende kosten. Even een tube plamuur, wat platen MDF, wat elektra spullen en ga maar door. Zo stiekem loopt dat ook op :)


Voordeel is wel dat dit doek wel verwijderbaar is, dat tzt er wel degelijk aanpassingen gedaan kunnen worden. Ja, dat is dan samen fors duurder dan nu, maar nu mag het niet, wellicht als de spaarpot weer wat voller is of wat jaren :D






Je moet een keer tevreden zijn. Het is primair een woonkamer. Wij als audiofielen denken dat we alleen kunnen genieten als alle items op het ultieme zijn ingevuld. Daar geloof ik niet in. Gezien mijn set in inrichting denk ik oprecht dat de directie hier bovengemiddeld flexibel is en bijna alles toelaat.
Geven en nemen, dat is de meer dan acceptabele prijs voor een relatie :)
Ik kan ook genieten van een slechte radio met een goed nummer. Jullie ook?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

qua kosten heb ik opgemerkt veelal , dit was meer een algemene opmerking en niet toegespitst op jouw situatie
want ik merk ook op dat de esthetica en een spuitplafond icm. met de kasten op het plafond in jouw situatie niet samengaan.

met high end: the sky is the limit.....
heb het al eens meer opgemerkt : wat is de definitie van een boot ? ; een gat in het water wat je vult met geld.
audio is heel erg vergelijkbaar.
en er gaat heel veel geld zitten in dingen die je niet ziet ( is ook bij iedere verbouwing).


en mijn huiskamer installatie : een 45 jaar oude draagbare philips radio/ casetterecorder met een half afgebroken antenne en daarom verlengt meet een draadje, en goeie muziek .... afhangkelijk van de zender natuurlijk en de wisselende ontvangst.

groet, Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7723
Afspraak is gemaakt, eind februari.

Wat gaat hij doen:
- De backbox is prima in orde, opzet randje wordt door hun gedaan, dit ivm lasermeting, exacte hoogte van de rand (doek wordt op de rand gelijmd)
- 11* onderbouw voor spotlights (1 zonder afmontage, nodig bij eventuele uitbreiding naar 2e deel van de woonkamer, symmetrisch houden van de lamp afstanden)
- Montage van stroomverziening, montage van alle lampen (8 maal doorlussen, plus 2 maal doorlussen en WCD, er zijn 2 stroompunten)
- Koof langs de volledige zijkant (raamzijde)
- Voorbereidingen en montage LED strip boven de tv (extra, mini koofje)
- Montage scheidingsbalk tussen beide helften van de woonkamer
- Spandoek en isolatie


Zelf nog doen:

- 2 sleuven frezen, PVC buis en dichtsmeren (vanmiddag frezen, daarna direct afwerken)
- 3 loze leidingen monteren op plafond (2 maal LS, 1 maal reserve, HDMI? CAT7 ?)
- WCD monteren achter de toekomstige koof, dit voor eventuele elektrisch rolgordijn) plus PVC leiding monteren
- backbox zwart maken: akoestische isolatie is zwart, de boxen zijn bruin. Dat verschil kan je mogelijk zien. Riscio vermijden is backbox een identieke kleur aan de isolatie geven, dus zwart.
- Zichtbare deel scheidingsbalk wit lakken
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Sleuven zitten erin..... ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey