De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

#7500
Quote from: Blue-Eyes on December 10, 2018, 15:46:14
Grapjassen :P  :nowink:

En de balken dan mannen? Alles is mogelijk met trucs, maar ik ga de balken niet onderbreken. Idem voor de rachels. De balken zijn een gegeven.


Willekeurige foto: (balken zijn bij mij wel wat lager, kleiner (66 * 44)



Copy that!

Maar het baffeltje van Revel hoeft niet in de lengte van de rechthoek te liggen, he...
En kan het toch geen kwaad een rachel te onderbreken van balk naar balk
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Eens, maar dat maakt niet uit, immers is de baffle 22,7 bij 30,3. Past altijd, derhalve kan ik met de opening in de deksel schuiven.

Ik moet 27 liter maken, bovenkant deksel is 10 cm, ruimte tussen de balken is 60 cm. De rachels zijn geen discussie, die laat ik erom heen lopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on December 10, 2018, 15:52:49
Eens, maar dat maakt niet uit, immers is de baffle 22,7 bij 30,3. Past altijd, derhalve kan ik met de opening in de deksel schuiven.

Ik moet 27 liter maken, bovenkant deksel is 10 cm, ruimte tussen de balken is 60 cm. De rachels zijn geen discussie, die laat ik erom heen lopen.

Form follows function.....
Word het toch nog een rustgevende nacht.  ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on December 10, 2018, 15:57:03
Alweer :D

Vraagje?....Komt de grill flush met gips/stuc?
Zo ja...Wat is de afstand tussen baffle en grill?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Blijft de vraag naar materiaal en dikte over.

Reacties tot nu toe is MDF.

12mm of toch 18mm? 18 Is net wat gemakkelijker te bewerken en steviger. Nadeel is een iets langere box, maar dat is verwaarloosbaar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: scrutinizer on December 10, 2018, 15:59:01
Vraagje?....Komt de grill flush met gips/stuc?
Zo ja...Wat is de afstand tussen baffle en grill?


Dat geeft een antwoord op onze discussie mbt het loskoppelen. Normaal gesproken levering dit jaar, dan ga ik het weten. Er is een oversteek, maar hoe en wat...... Even afwachten op het fysieke exemplaar!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on December 10, 2018, 16:01:03
Dat geeft een antwoord op onze discussie mbt het loskoppelen. Normaal gesproken levering dit jaar, dan ga ik het weten. Er is een oversteek, maar hoe en wat...... Even afwachten op het fysieke exemplaar!

Right!
Met deze info kun je ook pas de diepte van je kast bepalen. ;)

Ikzelf zou gaan voor baffle flush met gips/stuc .....
Maar dat kost je dan weer veel nachtelijk werk om het door de ballotage te krijgen. :P
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

#7508
Oversteek gaat geen issue zijn. Dat kan gewoon niet. De 27 cm en de Max hoogte van 10 cm geven domweg een fors grotere kast dan de speaker grill breed en hoog is.
De diepte van de kast weet ik, inbouw diepte is 9,4 cm.  Theoretisch zou ik dus de bovenkant van de speaker behuizing op 9,4 cm kunnen maken, ik doe dit op 10 cm. Ik heb 6 mm speling. Prima.

Kortom: MDF, 12 of 18mm, 4 zijwanden en "deksel" met uitsparing voor de speaker unit. Maten liggen ook vast, immers, exact 10 cm hoog, Max breedte 60 en 27 liter geeft automatisch de maten....


Gips komt niet op de speaker behuizing, maar er tegen aan. Maw, de gipshoogte is ook de speakerhoogte. Dit wordt dus nauwkeurig werken. Een vlak, een geheel, geheel vlak :P
Stucen gaan we niet doen. Plafond wordt in meerdere malen afgewerkt en dan gesausd, wellicht spachtelputz / spuiten. Lukt dit niet ga ik alsnog stucen.


Maar de discussie om de speaker volledig, op het beton na, volledig los te koppelen van de verlaging was interessant!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on December 10, 2018, 17:39:49
Oversteek gaat geen issue zijn. Dat kan gewoon niet. De 27 cm en de Max hoogte van 10 cm geven domweg een fors grotere kast dan de speaker grill breed en hoog is.
De diepte van de kast weet ik, inbouw diepte is 9,4 cm.  Theoretisch zou ik dus de bovenkant van de speaker behuizing op 9,4 cm kunnen maken, ik doe dit op 10 cm. Ik heb 6 mm speling. Prima.

Kortom: MDF, 12 of 18mm, 4 zijwanden en "deksel" met uitsparing voor de speaker unit. Maten liggen ook vast, immers, exact 10 cm hoog, Max breedte 60 en 27 liter geeft automatisch de maten....


Gips komt niet op de speaker behuizing, maar er tegen aan. Maw, de gipshoogte is ook de speakerhoogte. Dit wordt dus nauwkeurig werken. Een vlak, een geheel, geheel vlak :P
Stucen gaan we niet doen. Plafond wordt in meerdere malen afgewerkt en dan gesausd, wellicht spachtelputz / spuiten. Lukt dit niet ga ik alsnog stucen.


Maar de discussie om de speaker volledig, op het beton na, volledig los te koppelen van de verlaging was interessant!

jammer!!

Wordt dan wel eerst de behuizing op zijn plek kitten en dan de balken structuur opbouwen.

En ik neem aan dat je baffle invreest .....Houd rekening met dikte baffle alvorens diepte bepaling.
Succes man
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

#7510
Baffle komt OP de behuizing. De gril valt daarover heen. De baffle dikte is enkele mm's.

Balken kunnen in redelijkheid worden gemonteerd. Ik kan de opening van de baffle verschuiven over 60 cm breedte ;)
Dus na het kitten kan ik de baffle opening eruit zaken met een decoupeerzaag. Of deksel vastschroeven met de montage, losschroeven, zagen, en weer vastschroeven en kitten.
Zoveel opties :)

Maar grofweg is dat wel wat we gaan doen. Kitten, dan de balk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Even speciaal voor Mr. Scrut :)


Opening kan zoals gezegd overal worden gezaagd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7512
Een stapje verder, de backbox staat dus min of meer vast :)

Dezelfde backbox, maar dan alvast de rachels gemonteerd aan de backbox. Het idee om de backbox los te maken van het plafond gaat niet werken omdat ik geen kier / naad wil zien. Dit komt indirect omdat de box te groot is, m.a.w. de gril is klein :D :P.

Kortom, losse montage gaat dus geen optie zijn, het wordt dus aan het gipsplafond vastgezet.
De rachels vallen exact over de balken heen.

Maar ja, dit is dus eigenlijk wat je niet wilt. Maar dit is natuurlijk niet anders dan veel muurspeakers, etc.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Ik volg dit project met de nodige interesse.... :worship:
Maar man,man wat heb ik het een stuk gemakkelijker gehad met het plaatsen van mijn atmos-speakers, met Monitor Audio ceilingspeakers waar de backbox al geïntegreerd zitten aan de speakers...
Ik had dan wel het geluk dat ik al een verlaagd plafond had...,maar het was uitmeten,gaten zagen,kabels trekken...,speakers er in 'klik,klik,klik'...en gaan met die banaan.  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scrutinizer

Resonantie is a bitch...
Kan niet meer dan emphasis geven voor zowel het los monteren van de behuizing van balken, rachels en het gips als voor de vierkante behuizing.
Of je er wat mee kunt is aan jou, eisse.  :xmas:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

#7515
Gipsplafond verlaging, met wat acceptatie criteria van de directrice is een gegeven voor compromissen. Dus ja, eens met je, maar helaas.
Zoals gezegd, ik ga niet de wereld omdraaien voor een relatief kleine winst, dan wel een optimaal sub resultaat op onderdelen terwijl dit voor het totaal resultaat geen invloed heeft..... Het is niet anders :)
Ik bedoel hiermee dat een gipsen plafond niet aan te raden is. Maw, ik doe dus niets aan de akoestiek met deze aanpassing. Wederom een helaas, een spanplafond is uit den boze. En dan had ik ALLE vrijheden gehad, onder het doek. Dan was het een ander verhaal geweest!


Ik krijg ATMOS, mooi afgewerkt plafond zonder naden en een mooie spotlights, lichtplan. Dat is ook gaaf! En een slecht klinkend plafond heb ik nu ook al. Dus wordt alleen maar beter :D :D


Ik kan alleen maar:

- volume conform voorschriften maken
- 10 cm verlaging realisatie
- vlakke afwerking zonder naden
- 9,4 cm diepte , tussen maat van balk van 60cm
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: papaleo on December 10, 2018, 19:39:27
Ik volg dit project met de nodige interesse.... :worship:
Maar man,man wat heb ik het een stuk gemakkelijker gehad met het plaatsen van mijn atmos-speakers, met Monitor Audio ceilingspeakers waar de backbox al geïntegreerd zitten aan de speakers...
Ik had dan wel het geluk dat ik al een verlaagd plafond had...,maar het was uitmeten,gaten zagen,kabels trekken...,speakers er in 'klik,klik,klik'...en gaan met die banaan.  :D

ideaal!

Omgekeerd veel naar jouw topic aan het kijken, ook voor dit onderwerp ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Je gaat wel heel grondig te werk 👍🏻. Ben benieuwd hoe het gaat worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Nu eerst maar eens slapen :)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

#7519
Quote from: Blue-Eyes on December 10, 2018, 23:05:57
Nu eerst maar eens slapen :)



Het niet koppelen aan het subplafond zou ik niet als een relatief kleine winst betitelen.
En naar je tekening kijkend zie ik, in lengterichting tussen de balken, geen probleem van het rechthoekig vervaardigen en monteren van een behuizing.
100x30x9 geeft je een zelfde inhoud met minder kastkleuring.
Behuizing net vrij onder gipsplaat met een opbouw voor inbouwdiepte baffle en uitsnede rondom vrij.

Have a good night. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Quote from: scrutinizer on December 11, 2018, 00:32:56
Het niet koppelen aan het subplafond zou ik niet als een relatief kleine winst betitelen.
En naar je tekening kijkend zie ik, in lengterichting tussen de balken, geen probleem van het rechthoekig vervaardigen en monteren van een behuizing.
100x30x9 geeft je een zelfde inhoud met minder kastkleuring.
Behuizing net vrij onder gipsplaat met een opbouw voor inbouwdiepte baffle en uitsnede rondom vrij.

Have a good night. ;)

We hebben toch niet samen gedroomd???? lol

EXACT hetzelfde bedacht!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on December 11, 2018, 08:04:14
We hebben toch niet samen gedroomd???? lol

EXACT hetzelfde bedacht!

Dreamscape!

;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

#7522
Even op de achtergrond overleg gehad. Ik ga het niet doen, maar ik vond de discussie wel leuk. Je hebt absoluut een punt. In een dedicated ruimte had ik deze moeite wel genomen had dit gemoeten.

Jij bedoelt dus dit: backbox op het plafond kitten, de plafond verlaging er zo dicht mogelijk op, maar geen connectie. De backbox zo laag dat de gipsplaten er overheen gaan, maar niet raken.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7523
Zojuist even koffie overleg gehad met de buurman / aannemer. Omdat we enige vrijheid met de balken willen houden heb ik de backbox smaller gemaakt, dit geeft meer vrijheid om naar links of rechts te schuiven. Ook kan ik de topplaat met het gat al voortijds maken.
Minder breedte betekent ook creëren van meer lengte! De maten zijn nu: 1000 * 333 * 100. Dit geeft 27 liter (en ja, alle extra zaken / steuntjes van het volume afgetrokken en het gat volume toegevoegd :P ). Dit bij 12mm dikte. 2e Ontwerp is getekend met 18mm. Daarbij is het bak iets breder en langer.
Omdat de baffle montage een bepaalde min. en max. dikte verwacht 2 extra steuntjes naast het gat gemaakt (min. 13mm, max. 25mm)


Er is een "beperking" op het plafond, de betonnen balk over de breedte. De speaker zal daar dan zo dicht mogelijk tegen aan moeten worden gemonteerd. Daarom het gat zo ver mogelijk naar boven gemaakt, om zo dicht mogelijk tegen de balk aan te komen. En zo ver als mogelijk van de luister positie (afstand hoofd naar plafond = afstand positie op plafond naar voren / naar achteren, 45 graden, gelijkbenige driehoek :D :P ).


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

 :thumbs-up:

Door meerdere inzichten een goed gemiddelde...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....