De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Revel Ceiling speakers zijn dieper dan de inwall speakers. De inwall is dacht ik 9,4 cm, de ceiling speaker iets van 13 cm.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

#7327
Quote from: Blue-Eyes on November  6, 2018, 11:59:51




3 weg vs 2 weg. Ik ben niet zo onderlegd in de achterliggende materie. Waarin zit dit verschil dan voor jou? Jij zou dus voor de 783 kiezen.



Iha kun je dichter op een tweeweg luisteren terwijl het geluid coherent blijft.
Gevolg van minder units , dichter op elkaar.

Wel bundelt een grotere unit ,die gedwongen is hoger te gaan (bij een tweeweg dus), eerder.
Heeft voor en nadelen:
minder kamerinvloed vs er rechter voor (of onder ;)) te moeten luisteren.
Eea hangt van van de crossoverfrequenties.

Revel zal het wel op orde hebben, het is m.i. één van de meest onderlegde producenten, en de heren van BB&G zullen zeker kunnen adviseren/toelichten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

#7328
Thx!


Update: op voorhand alvast wat gekocht: WBT-0765 speaker connectors  (8 stuks). Dat kan ik mooi achter de set bevestigen, de boel netjes wegwerken. Het risico maar genomen dat het doorgaat. Ik weet alleen nog niet hoe de betere helft thuis te overtuigen :D

De WBT's waren een mooie aanbieding, die raak ik desnoods nog wel weer kwijt voor dat geld.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Quote from: Blue-Eyes on November  8, 2018, 17:48:18
Thx!


Update: op voorhand alvast wat gekocht: WBT-0765 speaker connectors  (8 stuks). Dat kan ik mooi achter de set bevestigen, de boel netjes wegwerken. Het risico maar genomen dat het doorgaat. Ik weet alleen nog niet hoe de betere helft thuis te overtuigen :D

De WBT's waren een mooi aanbieding, die raak ik desnoods nog wel weer kwijt voor dat geld.
Het begin is er dus... :clapping:
Hoop voor je dat het project door mag/kan gaan want als je eenmaal 'verwent' bent door de toevoeging van Atmos/DTS-x (of AURO-3D) wil je alleen maar content zien/horen met een van deze audio tracks  8) :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Ik ga er blind in...... Nog nooit gehoord ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7331
Dronken gevoerd, bos bloemen gehaald, gekookt, met de kidz gespeeld, stofgezogen, vaatwasser in- en uitgeruimd, tafel gedekt, vuilnis buiten gezet, zelfs niet direct in slaap gevallen / langer dan 10 seconden en weet ik allemaal niet meer wat ik heb gedaan :D  :clapping: :clapping:
Maar ondanks alle enorm goede argumenten (mooi lichtplan, egaal plafond, onderhoud) en de boter op mijn hoofd argumenten (4 maal Atmos) blijft er een harde NEE komen van de directrice.

De 9,4 cm (10 cm) verlaging is niet acceptabel... Plafond is 275cm, 265 cm is niet bespreekbaar. Eens kijken welk chantage middel er nog ingezet moet worden.

- De kamer moet nog verbouwd worden (heb ik geen zin meer in natuurlijk :D)
- We moeten nog nieuw behang uitzoeken (het lijkt mij dat er helemaal geen enkel behang is wat ik mooi ga vinden :D)
- Slaapkamer kinderen moeten ruimer gemaakt worden => bureau eruit, studeerkamer beneden veranderen (is niet nodig toch? :D)

Een jammerlijk helaas... We strijden voort. Ik snap haar argument, maar 9,4 cm, dus 10cm, is voor een plafond verlaging op een plafond van 275 cm toch niet schokkend? Zeg ik ;)



p.s. Ze vroeg al waarom ik net een foto maakte van de stereo.... Ik heb gezegd dat ik geen lol meer in de hobby heb, de boel te koop ga zetten... Alle middelen worden ingezet  :devil: :devil:
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Goed bezig. Om je zin te krijgen is alles geoorloofd. Geen tegenprestaties beloven. Gewoon dingen onthouden...moet je wel kunnen beargumenteren. Geen zin is niet voldoende.

Liegen ook een optie ? Iemand gevonden die ervoor zorgt dat het plafond niet 10 cm ervan afsnoept maar 5 cm. Hoe opvallend is nu 5 cm ? En die 10cm ziet ze uiteindelijk ook niet. Zit gewoon allemaal in haar hoofd, ws is macht hetgeen waar het over gaat. 

:D :D :D

Succes...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

papaleo

Ja...,man je heb al best veel uit kast gehaald om het tot een slagen te doen komen. ???
Het lijkt er bijna op dat ze mee kan lezen op dit forum.... :D
Mààr de aanhouder wint,succes de komende tijd  :headbanging:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

Mijn oorspronkelijk plafond was slechts 2m48 en ik heb het omwille vh spanplafond toch 13cm laten verlagen.
dat was meer dan "strikt nodig" omwille van verlichting of speakers, maar hoe groter je plenum (= de luchtlaag tussen de absorptie en het geperforeerde doek) hoe beter de akoestisch dempende eigenschappen...dus ben ik voor het maximaal haalbare gegaan.

Bijkomend voordeel was dat de keuze qua inbouwverlichting dan ook plots veel uitgebreider én goedkoper werd ;)
Ik was er voor de werken ook wat huiverig voor, mede omdat ik zelf 1m93 ben was, maar omdat je na de plaatsing met een perfect vlak geheel zit voelt het absoluut niet "lager" aan, wel integendeel.
Ik kan het enkel maar ten zeerste aanraden, 't is hier iig de beste investering ooit geweest vwb interieur-verfraaiing icm 100% onzichtbare akoestiek-verbetering.

Qua minpunten kan ik er eigenlijk maar één klein iets bedenken en dat is dat je vooraf zeer goed over alle leidingen (die over of langs dat plafond moeten lopen) moet nadenken die je ooit denkt nodig te hebben, want je kan (iig bij mijn type van folie) niet "even een lampje bijhangen" oid, want verwijderen en plaatsen kan alleen door de vakman gebeuren...en tijdelijk even losmaken en dan terugplaatsen van dezelfde folie behoort ook niet tot de mogelijkheden, maar dat heb je natuurlijk bij een regulier massief plafond ook allemaal niet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Geen gezicht man een plafond van 2.30m in de huiskamer lijkt wel of je in een kelder woont. Kruip door sluip door... een kamer heeft volume nodig. Wat vrijgezelle gekkies doen moeten ze zelf weten, maar buiten een dedicated ruimte is het geen porum.
JBL PRX Power!

Tinus_

Raphie woont in een nieuwbouw huis?? :notify:
Rebuilding my HT

Raphie

Ja :D wordt claustrofoob van lage plafonds
JBL PRX Power!

Kjelt

Herengracht 17e eeuws pandje hebben plafonds van 4 meter.
Lekker koel in de zomer en kouuuuuuuud in de winter   :D

activ

Quote from: Raphie on November 10, 2018, 17:43:59
Geen gezicht man een plafond van 2.30m in de huiskamer lijkt wel of je in een kelder woont. Kruip door sluip door... een kamer heeft volume nodig. Wat vrijgezelle gekkies doen moeten ze zelf weten, maar buiten een dedicated ruimte is het geen porum.
En hoe zou jij het dan doen met Atmos speakers ?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Raphie

Quote from: activ on November 10, 2018, 19:56:12
En hoe zou jij het dan doen met Atmos speakers ?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
niet..... gewoon niet in de huiskamer......
Als je geen dedicated ruimte hebt moet je dat soort gekkigheid niet willen.
Heb je een betonnen woonkamer, ga je je druk maken over speakertje 7 en 8 die af en toe een pufje doen en zo de "bubble" versterken. Verbeter de bubble eerst maar eens met traps, absorbtie en diffusie. En néé dan hebben we het niet over een kleedje of een "akoestisch doekje" aan de muur.

JBL PRX Power!

blue-eyes

#7341
Quote from: Raphie on November 10, 2018, 17:43:59
Geen gezicht man een plafond van 2.30m in de huiskamer lijkt wel of je in een kelder woont. Kruip door sluip door... een kamer heeft volume nodig. Wat vrijgezelle gekkies doen moeten ze zelf weten, maar buiten een dedicated ruimte is het geen porum.

265 na verlaging Raphie :)

Stoere woorden zo te lezen. Ik weet nog wel een aantal uitspraken van jou over mijn velgen, verlagen en noem maar op. Gelukkig ga je daar niet in mee. Hier in het dorp weet ik er een te staan, een Mercedes. De grootste patserbak van het dorp, ik zie 'm vaak staan. Toevallig niet de jouwe?  :pompom: :headbanging:



p.s. Ik snap stiekem wel dat je de post van Dynky bedoelde, maar dan is het niet leuk :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Raphie on November 10, 2018, 20:03:42
niet..... gewoon niet in de huiskamer......
Als je geen dedicated ruimte hebt moet je dat soort gekkigheid niet willen.
Heb je een betonnen woonkamer, ga je je druk maken over speakertje 7 en 8 die af en toe een pufje doen en zo de "bubble" versterken. Verbeter de bubble eerst maar eens met traps, absorbtie en diffusie. En néé dan hebben we het niet over een kleedje of een "akoestisch doekje" aan de muur.



Dat is dus het mooie van een verlaag plafond, dan werk je alles weg zonder dat je het ziet. Voor de Revel speaker heb je maar 10cm nodig....
En, ook akoestisch aangepakt, ook de achterwand. Dus er gebeurd wel iets meer dan dat.


Ik bedoel, het zou moeten gebeuren :) lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Kjelt on November 10, 2018, 19:31:39
Herengracht 17e eeuws pandje hebben plafonds van 4 meter.
Lekker koel in de zomer en kouuuuuuuud in de winter   :D

kouuuuuuuud  of duuuuuuuuuuur :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Kostte maar de prijs van een tulp in de 17e eeuw  :D

Tja lastig dilemma heb je BE , ik heb destijds mijn partner uitgekocht, het hometheater gedeelte mocht blijven maar dan moest er wel ern uitbouw komen voor de gezellige zithoek om bezoek te kunnen ontvangen.
Daarna was het makkelijk, ik z**k niet over haar uitbouw en inrichting en zij z**kt niet over 13 speakers in de ht gedeelte  :D
Misschien een kelder? Of zoals JeanSebelius een eigen gebouwtje in de achtertuin, het blijft allemaal compromis zoeken en vinden.

Raphie

Ga gewoon lekker genieten man, laat je niet gek maken, hoevaak luister je nu 5.1?
het er anders eerst een 2 side of back speakers bij en beleef het eens.
Of leen de speakers en zet ze eens op een profesorisch statief?

JBL PRX Power!

Raphie

Wat gaan jullie dan allemaal doen wanneer de eerste Dolby Nimbus 21.4 versterkers komen? Ergens stopt het toch?
JBL PRX Power!

Kjelt

Blijft hobbie en Atmos is echt een mooie toevoeging voor de bubble en beleving.

blue-eyes

#7348
Quote from: Raphie on November 10, 2018, 20:56:05
Wat gaan jullie dan allemaal doen wanneer de eerste Dolby Nimbus 21.4 versterkers komen? Ergens stopt het toch?


Ik wil / kan dit alleen omdat de Atmos speakers met een verlaagd plafond onzichtbaar wordt weggewerkt. Alleen de 4 roosters, erg kleine prijs voor wat je krijgt.

Een 2e sub wordt al erg lastig, en 7.x.x ipv een 5.x.x al helemaal. De x.x.4 is zeer goed realiseerbaar. Als het kon in de woonruimte zonder de woonruimte geen woonruimte meer te laten zijn had ik dat al lang gedaan. Zoals het nu is met de 5.1 wordt al redelijk gematst, ik denk niet dat een ieder dat thuis voor elkaar krijgt.




Naast de Atmos wordt het plafond daarmee ook strak, voorzien van een goed lichtplan. Echter de baas denkt daar anders over :)
Ze vind het plafond ook lelijk, maar accepteert het.


Quote from: Raphie on November 10, 2018, 20:54:36
Ga gewoon lekker genieten man, laat je niet gek maken, hoevaak luister je nu 5.1?
.....


Ik kijk bijna elke avond wel een film.
Genieten doe ik volop!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Kjelt on November 10, 2018, 20:53:02
Kostte maar de prijs van een tulp in de 17e eeuw  :D

Tja lastig dilemma heb je BE , ik heb destijds mijn partner uitgekocht, het hometheater gedeelte mocht blijven maar dan moest er wel ern uitbouw komen voor de gezellige zithoek om bezoek te kunnen ontvangen.
Daarna was het makkelijk, ik z**k niet over haar uitbouw en inrichting en zij z**kt niet over 13 speakers in de ht gedeelte  :D
Misschien een kelder? Of zoals JeanSebelius een eigen gebouwtje in de achtertuin, het blijft allemaal compromis zoeken en vinden.

Bij dat soort uitbreidingen praat je over totaal andere prijzen. Spanplafond zou ik tussen de 3 en 4 k kunnen doen. Daar komen de speakers en de EV nog bij.

De buurman heeft voor meer dan 100k een kelder / uitbouw gemaakt. We hebben identieke huizen.... Als je over dat soort bedragen gaat spreken zou ik iig een andere baan moeten hebben maar sowieso ook niet deze uitbreiding doen, dan zou ik gaan verhuizen.
Er zijn wat opties, kwa ruimte, maar deze zijn voor andere doeleinden, studie, washok (en bergruimte) ( = 4 * 5 meter! :D ). Dat is ook voor mij geen optie. Dan gaan gezin en leefruimtes etc. voor.

Als het niet gaat dan gaat het niet.
Jammer, maar je weet maar nooit ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey