De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on February 10, 2008, 23:32:15
Met dien verstande, dat Classé dan nog bestaat, en TAG nu al niet meer. Dat is een extra significant verschil!

Daarom zei ik dat een hogere inruil op de Classé wel te verwachten was... Extra afschrijving op oude (niet HD) techniek blijft echter. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Pfoe... niet makkelijk om antwoorden op jouw te posten als je steeds de tekst aanpast... >:D

Je hoeft niet per se zo snel op 'Verzenden' te drukken, Eisse. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on February 10, 2008, 23:39:27
Pfoe... niet makkelijk om antwoorden op jouw te posten als je steeds de tekst aanpast... >:D

Je hoeft niet per se zo snel op 'Verzenden' te drukken, Eisse. :P

Ik zei toch: impulsief ;D

We kunnen beter MSN'en
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik moet MSN maar weer eens opduikelen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FFF

Quote from: Blue-Eyes on February 10, 2008, 23:47:58
Ik moet MSN maar weer eens opduikelen ;)

Ach, dit werkt toch prima.  ;D

Audiofiel

Quote from: Jack van Dijk on February 11, 2008, 03:19:30
Wat zei ik nu per MSN: Ook geen tijdelijke oplossingen.

Het heeft geen zin, Jack. Eisse heeft iets in zijn hoofd en dus zal het er waarschijnlijk ook komen. :P
Ik heb al zeker 3x gepost dat de SSP-300 net zo goed een hoge investering is in verouderde techniek... :-\


De enig juiste tijdelijke oplossing zou zijn terug te gaan naar een processor met een substantieel lage investering (dus meer tegen het einde van de levenscyclus). In geval van de kwaliteit van de SSP-300 is een gelijkwaardige oplossing de SSP-30 die je voor zo'n 35%(!) van dat bedrag kunt kopen... en het geluid zal zeker goed matchen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FFF

Ik moet ook eerlijk zeggen:

Die Classé set is ongeluisterd al een must have...

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij alles van 1 set wil.

Moch hij twijfelen, dan kan hij gewoon de tag houden, en mag hij de CA 2100 ruilen tegen zijn oude ML  >:D

PietDV

Wel grappig eigenlijk....eigenlijk gaat het hier niet meer over de beste geluidskwaliteit wel over wat het allemaal waard is...ik denk toch ook dat TAG nog altijd beter klinkt dan Classé. Kopen we hoogwaardige hifi/home cinema producten voor het uitzicht of voor de geluids(beeld) kwaliteit ?

PS Ik heb zelf een TAG natuurlijk  ;)

FFF

Quote from: PietDV on February 11, 2008, 09:30:30
Wel grappig eigenlijk....eigenlijk gaat het hier niet meer over de beste geluidskwaliteit wel over wat het allemaal waard is...ik denk toch ook dat TAG nog altijd beter klinkt dan Classé. Kopen we hoogwaardige hifi/home cinema producten voor het uitzicht of voor de geluids(beeld) kwaliteit ?

PS Ik heb zelf een TAG natuurlijk  ;)

Ik moet eerlijk zeggen.

Ik vind de classé ook zo mooi kwa design dat ik (ongehoord) overweeg een setje aan te schaffen (2dehands) als ik nieuw ga kopen ga ik uiteraard eerst luisteren.

Is (net als mijn avalon clones  >:D) een sierraad in je woonkamer, ipv een lelijk allergaartje wat je in een kastje moet stoppen  ;D

Moet zeggen dat ik de set van blue eyes, met de 2 ML's en de complete tag setup ook erg mooi vond, maar dan heb je zo'n beetje een halve woonkamer vol  >:D

PietDV

Classé is inderdaad heel mooi, maar er bestaat nog mooie apparatuur voor veel minder geld...ik denk dat het allemaal beetje in het hoofd zich afspeelt...het klinkt goed om te zeggen, ik heb Classé en/of TAG in m'n woonkamer staan....maar is het geluid dan van ondergeschikt belang ? Ik heb het voordeel van een dedicated ruimte te hebben dus uitzicht speelt minder een rol al hou ik er ook toch rekening mee...WAF hé

Audiofiel

Quote from: PietDV on February 11, 2008, 09:30:30
Wel grappig eigenlijk....eigenlijk gaat het hier niet meer over de beste geluidskwaliteit wel over wat het allemaal waard is...ik denk toch ook dat TAG nog altijd beter klinkt dan Classé. Kopen we hoogwaardige hifi/home cinema producten voor het uitzicht of voor de geluids(beeld) kwaliteit ?

PS Ik heb zelf een TAG natuurlijk  ;)

Misschien nog eens goed gaan luisteren? En dan natuurlijk apparatuur in dezelfde originele prijsklasse vergelijken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#1337
Tja. Mensen kennen mij dan wel erg slecht, ik vind je ook wel erg snel door de bocht gaan Piet.................. Zonder mij te kennen, zonder mij ooit gesproken te hebben, puur op basis wat je uit de postings denkt op te maken. Maar niets persoonlijk hoor, misschien zijn de postings wel te onduidelijk, etc. Kom eens langs, gaan we er over bomen met een lekker biertje oid :)

Als bovenstaande argumenten voor mij zouden kloppen..... Ik had een complete TAG set met ML eindversterkers, dat is toch wel wat mooier om te zeggen toch dan een Classé set? Nee. Dat soort dingen zijn voor mij geen reden. Nogmaals, dan had ik dat al veel eerder kunnen roepen. Laten we wel zijn, kwaliteit staat ook bij mij hoog op de lijst, ik ga immers altijd voor gelijke bekabeling, gelijke versterking, gelijke speakers, hoge kwaliteit bekabeling, etc. Wat moet ik daar nog meer in bewijzen? Maar met een verschil. Ik heb een bepaald kwaliteitsgrens, daar wil ik aan voldoen. Ik hoef niet het uiterste, ik ben tevreden met een bepaalde grens. En heeft soms letterlijk en figuurlijk zijn prijs.

Nee, wat audiofiel zegt komt eerder in de buurt. Ik heb het in mijn hoofd, ik heb de consequenties geaccepteerd. Ik wil geen verschillende merken componenten in mijn set. Ik wil alles van één set. En dat zou best kunnen betekenen dat ik her en der zaken laat liggen op kwaliteits gebied. En als de beslissing is genomen, dan ga ik als de brandweer, geen spijt, maar doen! Mijn grens is de SSP300, of zo je wilt de SSP30 oid. Echter de grootheid uiterlijk en uniformiteit komen dan om de hoek kijken. Het is ook niet dat ik teveel geld heb, zeker niet (ben lang niet de grootverdiener hiero) maar heb nu wel een fors bedrag te besteden door de nu nog relatieve hoge prijzen welke ik voor de TAG kan krijgen. Etc.

In mijn beleving zijn er meerdere grootheden bij het aanschaffen van apparatuur. Kwaliteit is de belangrijkste, maar voor mij zijn uiterlijk en integratie / uniformiteit net zo belangrijk.
En laat kwaliteit, uiterlijk en uniformiteit nu 100% in een TAG set verzameld zijn. Dus had ik voor TAG gekozen.



Dus nogmaals, niet iedereen heeft als ultiem doel kwaliteit om alles bovenaan te zetten.
Ik niet iig. Met Classe denk ik voldoende kwaliteit te halen zodat ik niet te ver naar achteren ga.
Kwa uiterlijk ga ik er ook op achteruit, ik vind de TAG domweg mooier.

Maar nogmaals, ik heb de keuze gemaakt, en dan moet je domweg gaan en niet meer achterom kijken!

En jammer dat ik toch wel het gevoel heb gekregen dat ik rekenschap moet afleggen........... Moet ik ook gewoon niet doen ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Jack van Dijk on February 11, 2008, 03:19:30
Wat zei ik nu per MSN: Ook geen tijdelijke oplossingen. De SSP300 is volgens mij wel een tijdelijk oplossing.

Gezien het termijn waarop de 800 aangeschaft kan worden praat je al niet meer over tijdelijk. Ook dat heb ik aangegeven ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1339
Update:
Het bod op de SSP300 is geaccepteerd.
En de CDP300 is ook gereserveerd, het bod is geaccepteerd. Op voorwaarde van luisteren, het in orde zijn, etc.




En kom maar op met de reacties ;D ;D. Lees het volgende stukje ;D
Ik overweeg doe de BR speler weer in de verkoop te doen. Dat klinkt impulsief (maar dat hebben jullie inmiddels al wel door dat ik dat ben). Maar is domweg een geldkwestie. Toen ik de BR kocht had ik nog niet dit pad gekozen, immers een BR speler met de CDP100. De CDP is een dedicated CD speler, de CDP300 is ook een DVD speler. En ik had nooit gedacht dat mijn biedprijs geaccepteerd zou worden. Alhoewel niet de hoofdprijs blijft het significant duurder dan een CDP en heb ik 2 DVD spelers. CD en BR was gaaf, maar nu het een DVD speler is geworden is BR leuk speelgoed, en te duur om er even bij te hebben.

Maar goed, mocht iemand belangstelling hebben hoor ik dat graag.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

El Penumbra

En de garantie enz? (van de BR spelert)

Raphie

Zo! feli dan maar, dus je hebt je voorlopige Classé stapel al bij elkaar  ;D (en een leuke TAG set over voor op de slaapkamer ;D )
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: El Penumbra on February 11, 2008, 19:15:49
En de garantie enz? (van de BR spelert)
De originele bon zit erbij, je hebt dus gewoon de nederlandse Pioneer garantie.


@Raphie: alleen de PRE nog ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Eindelijk rust in Huize Eisse... Zou tijd worden zo vlak voor de bevalling... ::)


Neem alle rust in acht, voor de (tweede) kleine en moederlief. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 19:39:31
Eindelijk rust in Huize Eisse... Zou tijd worden zo vlak voor de bevalling... ::)


Neem alle rust in acht, voor de (tweede) kleine en moederlief. ;)

Moet eerst allemaal nog aangesloten worden en de sterren van de hemel spelen...... dan zal er rust zijn  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Quote from: ajbalmere on February 11, 2008, 19:41:11
Moet eerst allemaal nog aangesloten worden en de sterren van de hemel spelen...... dan zal er rust zijn  ;D

Neem maar van mij aan dat zo'n (tweede) kleintje gelijk de sterren van de hemel speelt. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#1346
Quote from: Audiofiel on February 11, 2008, 19:39:31
Eindelijk rust in Huize Eisse... Zou tijd worden zo vlak voor de bevalling... ::)


Neem alle rust in acht, voor de (tweede) kleine en moederlief. ;)

Goed advies ;)  Thanks!

De rust keert bijna weder.... Alleen nog een EV'tje voor de rears en center. Iemand die een "koopje" weet? En ja, dit is iets wat echt de kwalificatie "tijdelijk" heeft. IJs en weder dienende.
Je weet het maar nooit, ik ben impulsief.

p.s. De Harman Kardon, 3 kanaals voor 650? Is dat wat? Ik begreep wel van de verkoper dat de prijs vast, maar dan ook vast is.
p.s. @Piet: ditmaal kijk ik niet naar kwaliteit, looks, etc. Dit is domweg iets willen hebben voor de rears en center ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Gefeliciteerd zal ik dan maar zeggen... damn snelle aankopen/afspraken gemaakt zeg.

1 tip begin maar te sparen voor balanced kabels  ;D

ajbeefde

#1348
Quote from: WickedGame on February 11, 2008, 20:50:06
Gefeliciteerd zal ik dan maar zeggen... damn snelle aankopen/afspraken gemaakt zeg.

1 tip begin maar te sparen voor balanced kabels  ;D

Speltip 9........  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WickedGame

Quote from: ajbalmere on February 11, 2008, 20:55:58
Speltip 9........  ;D

Weet waar je aan begint....

Dat gaat voor hem niet op... als iemand impulsief iets doet lijkt hij het wel te zijn ;) Al weet ik nu al dat het een prachtig plaatje oplevert en een mooie sound.