De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Nieuw 1500 euro.
Ik heb de speler vooralsnog met een simpele toslink aangesloten, ik heb nog geen analoge kabels aangesloten. Dat zal niet zsm gebeuren, maar het is wel de bedoeling dat straks alles analoog wordt aangesloten (5.1 in mijn geval).

Ik moet alles nog eens goed overdenken hoe alles aan te pakken, een tijdelijke oplossing verzinnen. Immers, ik wil op termijn een Classé PRE, waarmee ik de EV's gebalanceerd ga aansturen. Dat betekent automatisch dat ik dan 3 paar MIT Magnums over heb wat dan als de 5.1 analoge aansluiting gebruikt gaan worden. Maar anderzijds.... Ach, teveel plannen, nog teveel in de verkoop.

Eerst maar even een sub verkopen en de DVD speler servicen en ook verkopen. Dan maar hopen dat die Classé pre nog te koop staat, en dan... Wordt ik wakker ;D ;D.



Maar zolang ik nog geen nieuwe EV erbij heb is het allemaal niet zo spannend, laat ik lekker de toslink kabel zitten. Even geld bewaren en sparen.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1226
Update:
- In de animotopic mijn PRE te koop gezet
- Zondag wordt de tuner opgehaald
- Zsm krijgt de DVD speler een servicebeurt en komt deze te koop (onder voorbehoud van een forumlid wie al gereageerd heeft in een PM)
- Zondag komt iemand langs om beide subs te bekijken, verkennend onderzoek dus ;)
- Mailwisseling met wat personen voor een andere PRE en CD speler (BR speler als DVD / BR speler)
- MIT Magnum M3 interlinks te koop gezet
- MIT Magnum M3 LS bi-wire kabel te koop
- Diverse kabels welke over zijn te koop gezet: interlinks, s-video kabels en component kabels.

Update 6-2-2008: CD speler was helaas verkocht.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Het gaat inmiddels in een stroomversnelling, Eisse. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

blue-eyes

#1229
Ik ben niet iemand die lang loopt na te denken, heb in het verleden daar ook nooit problemen mee gehad. Ik ga erg af op gevoel, veelal komt dat goed.

Heel simpel: ik kan nu nog wat geld maken van mijn TAG gear. Eenmaal overgestapt heb ik gebalanceerd nodig, dus beter ook de MIT Magnums te verkopen. Evenals alle andere kabelzooi wat ik overhoud.
Mijn MIT LS kabel gaat voorlopig niet weg, dat is een echte topper. Eenmaal een nieuwe set gaan we dan wel beoordelen of het een match is ja dan nee. Bij een nee gaat ie uiteraard ook weg.
Even over nagedacht: alles gaat weg!

Hiermee ook expliciet de beslissing genomen niet de Magnums als analoge 5.1 te gebruiken, beetje zonde van het geld. Dat ga ik liever investeren in goede gebalanceerde interlinks om zo het CD gedeelte nog meer kwaliteit te geven!

Ik realiseer me ook dat ik wel eens een tijdje zonder muziek kan komen te zitten ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Je kan zo meedoen in dat programma, 'De Metamorfose'  ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

#1231
Quote from: tiptop on February  6, 2008, 20:40:21
Je kan zo meedoen in dat programma, 'De Metamorfose'  ;D

Wat ik al zei, niet te lang stil staan, niet te lang nadenken, maar gewoon doen!

Let maar eens op hoevaak je na heel veel denkwerk, dagen peinzen, etc. terugkeert naar je eerste gedachte en deze uitvoerd ;) . Ik leef daar heel sterk na, ook in mijn werk als projectmanager. Heeft me nooit iets negatiefs opgeleverd, of iets wat niet meer ongedaan gemaakt kon worden, al dan niet met trucjes en dozen gebak ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tiptop

Jaja,
Dat heb ik idd heel vaak, maar toch ook een paar keer een cruciale fout gemaakt zo :P

Vanaf dien neem ik geen belangrijke beslissing zonder de (letterlijke) nacht slaap ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blue-eyes

Quote from: Raphie on February  3, 2008, 19:10:40
Zo! dat gaat de goede kant uit! mooie 2.1 set dus  ;D

De BR speler gaat dan voorlopig tevens dienen als loopwerk?

Gisteravond even een erg snelle vergelijk gedaan.

Uitkomst is simpel, dat hoor je na 2 seconden al. De TAG DVD loopwerk loopt met 2 vingers in neus rondjes rondom de Pioneer.
Ik zeg niet dat de Pioneer slecht is, maar als je de 2 naast elkaar zet stelt de Pioneer niet zoveel voor.....

Ik hoop niet dat ik de zeer gelukkige eigenaren van de Pioneer BDP-LX70 Blu Ray speler op hun tenen trap, maar ik verbaas me over het verschil. Dat sterkt me alleen maar dat mijn gedachtes vooraf de juiste waren, dus ik ga mijn pogingen om een dedicated CD speler te krijgen intensiveren.

Maar.............. het beeld is echt super! Wow, daar is geen woord van gelogen! Later nog even checken hoe de kwaliteit van DVD's is als ik ga upscalen (max 1080i, 1080P wordt niet geaccepteerd door mijn Plasma).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Omdat hier de vraag gesteld is, hier dan ook het antwoord. Scheelt me ook wat PM's ;)


Quote from: Raphie on January 29, 2008, 19:53:24
Je kan bij ons nog steeds €1.500 bruto in de week voor jezelf naar binnen fietsen ;D

Quote from: Blue-Eyes on January 29, 2008, 19:55:50
Ik heb volgende week een gesprek met mijn leidinggevende.
Ik ben moreel (zelf besloten) verplicht om eerst met haar te spreken. Als zij me geen volwaardig bod doet ga ik me oriënteren. Dan neem ik zeker even contact met je op.
Ik wil best 1500 euro naar binnen rijden hiero, maar niet op de fiets ;D

Quote from: Blue-Eyes on January 30, 2008, 20:47:26
Ja. Ik ben projectleider bij Getronics.

Wel gesprek gehad. Ik heb het aangehoord. Ik heb nog geen Ja of Nee gezegt, even laten inwerken.
Kortom, ik ben nu geen Projectleider senior meer, maar een Consultant junior. Tussentijdse beoordeling op een niveau hoger, bonus met 33% verhoogd en 20% salaris verhoging in totaal per 1-2-2009.

Staat wel wat tegenover. Moet fors, fors investeren in opleidingen. Ik ben nog de enige met dit salaris en niveau zonder opleidingen, cursussen etc. Dat wordt niet langer geaccepteerd.

Dus om het CV wat bij te werken:
IPMA D en Prince II (simpel, kost alleen tijd)
SLM of SPA: Service Level Manager opleiding, schijnt heftig te zijn. SPA Service programm Academie, idem dito. Keuze uit een van beiden.
Als opwarmertje vooraf: Service Level Management, goed te doen.
Financiel Economisch Management bij Erasmus dacht ik (FEM, opfriscursus van studie bedrijfskunde)
En nog wat vrij te kiezen in de softere hoek als zelfreflectie, beoordelen, slecht nieuws, communiceren etc.

Veel dus.....
Wordt lastig. De kleine wordt medio juni geboren, per 1 maart een nieuwe klus wat nog lastiger wordt dan oorspronkelijk de bedoeling was.....

Ik ga het wel doen. Uitdagingen moet je oppakken. En wat kan er mis gaan? Een slechte beoordeling op een hoger niveau is nog steeds een zeer goed op mijn huidige niveau ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ACQUA

Liever jij dan ik  ;D maar wat moet,moet je word er alleen maar beter van  succes met de studie's en gefeliciteert met de nieuwe blue eyes junior

R


El Penumbra


FFF

Blue eyes,

Weet jij hoe het zit met de garantie bepalingen van Classé?

Ik ben benieuwd hoe lang de garantie termijn is, overdraagbaarheid van de garantie, en hoe het zit bij aankopen uit bijv. Duitsland?

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on February  5, 2008, 22:51:04
Ik ben niet iemand die lang loopt na te denken, heb in het verleden daar ook nooit problemen mee gehad. Ik ga erg af op gevoel, veelal komt dat goed.


Hiermee ook expliciet de beslissing genomen niet de Magnums als analoge 5.1 te gebruiken, beetje zonde van het geld. Dat ga ik liever investeren in goede gebalanceerde interlinks om zo het CD gedeelte nog meer kwaliteit te geven!
Er zijn zo van die theorieën...die in de praktijk 'zeldzaam' muziekaal soelaas bieden.
Een mening... ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

JCL

Quote from: Blue-Eyes on February  7, 2008, 21:05:23
Ik ga het wel doen. Uitdagingen moet je oppakken. En wat kan er mis gaan? Een slechte beoordeling op een hoger niveau is nog steeds een zeer goed op mijn huidige niveau ;)

Precies. Destiny is not a matter of change, it is a matter of choice; it is not a thing to be waited for, it is a thing to be achieved. Heel veel succes de komende tijd!

blue-eyes

#1241
Quote from: FFF on February  8, 2008, 10:21:36
Blue eyes,

Weet jij hoe het zit met de garantie bepalingen van Classé?

Ik ben benieuwd hoe lang de garantie termijn is, overdraagbaarheid van de garantie, en hoe het zit bij aankopen uit bijv. Duitsland?

Ik heb de klantenpas van de verkoper van de Classé gekregen, daarmee ook de garantie meegekregen. Wel via Classé Dld. Echter kan ik conform de europesche wet ook de Classé in Nld. aanbieden. Maar daar zitten ze minder op te wachten is mijn ervaring.

Ach, Voor 80 euro heb je het opgestuurd. En het voordeel is wel wat meer dan 80 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: scrutinizer on February  8, 2008, 10:55:04
Er zijn zo van die theorieën...die in de praktijk 'zeldzaam' muziekaal soelaas bieden.
Een mening... ;)

Anton.

Gelukkig zijn er heelveel theorieën ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

#1243
Quote from: Blue-Eyes on February  8, 2008, 16:56:21
Gelukkig zijn er heelveel theorieën ;)
En veel te weinig ervaringen
QuoteDat ga ik liever investeren in goede gebalanceerde interlinks om zo het CD gedeelte nog meer kwaliteit te geven!
die vooral deze theorie rechtvaardigd. ;D

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Elke theorie klopt als je het zelf geloofd ;D

En als je tevreden bent ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Quote from: Blue-Eyes on February  8, 2008, 19:12:43
Elke theorie klopt als je het zelf geloofd ;D

En als je tevreden bent ;)
Met het respekt voor het individu en zijn geloof :P.....I'll rest my case ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Dat hebben we weer mooi bedacht ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1247
De TIK sub is verkocht. Het begint al lekker op te schieten. Een goed bod ontvangen op de LS kabels, dus die zijn vrijwel zeker ook verkocht.

Maar wat te doen......

Ik kan nu kiezen, wie helpt me? Beiden aanschaffen is geen optie, dan kom ik zo'n 3500 tekort (wie koopt mijn PRE ;D). Daarbij meegegeven dat er een goede kans is dat mijn DVD loopwerk ook verkocht is.

Beiden zijn op termijn nodig. Immers, ik wil overstappen naar Classé, en mijn BR speler heeft een bar slechte CD weergave. Een EV moet ook nog en is wellicht de beste oplossing, maar is momenteel niet in de aanbieding en ik heb al een bod gedaan op een 3 kanaals EV.

Een CDP300 (DVD en CD speler) (2ehands staat er een te koop) (3500 euro)
Een CDP100 (CD speler) (2ehands diverse te koop) (1500 - 2100)
Of een SSP300 (surround processor) (2ehands staat er een te koop) (3500 euro)
Of een CA3200 Eindversterker (wellicht het mooist, maar er staat geen tekoop, en 8000 euro nieuw wil ik en kan ik niet betalen).

Wat zou jullie pad zijn? Eerst de CD speler of eerst de PRE?
Welke CD speler zouden jullie kiezen?



Ik heb al een PRE, maar staat in de verkoop. Deze kan ik houden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lucky.L

Quote from: Jack van Dijk on February 10, 2008, 16:42:03
Ik zou zeggen, geen tijdelijke oplossingen. Dus als de SSP300 bijvoorbeeld niet uiteindelijk is wat je wil, niet doen dan gewoon de Tag lekker laten staan.
Lijkt mij ook,zeker als je over dat soort bedragen praat  ;)!

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

WickedGame

#1249
En ik heb een vermoeden wie de LS-kabels heeft opgevraagd/bod geplaatst  ;D

begint bij iets met een K. ;) Kwam vanmiddag thuis en gaf aan dat hij een bod had gedaan...

Overigens wil je combi speler Delta of een cd-speler. Qua cd-speler zou ik de CDP-100 nemen ipv de 102. De 100 heeft een betere DAC dan de 102 en velen geven ook in recensies aan dat de CDP-100 beter is.