De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra

Wellicht heb ik het gemist in je topic, hij staat immers al even te koop maar is die Zapp versterker niets voor je?

Raphie

Quote from: El Penumbra on January 26, 2008, 13:30:34
Wellicht heb ik het gemist in je topic, hij staat immers al even te koop maar is die Zapp versterker niets voor je?

Zapp?!? dat DYI broddelwerk? kom op zeg, dit forumlid komt van Levinson en gaat naar Classe, dan ga je hem toch geen Zapp aanbieden?!?  :-X
JBL PRX Power!

Sol

Erik's ESP-6 zou misschien meer van toepassing zijn, zodra voltooid? 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

#1128
El P.: ik heb er wel even aan gedacht maar doe het niet om de volgende reden: de prijs.
Daarmee niet zeggende dat deze EV de 850 euro niet waard is, zeker niet. Maar voor een tussenoplossing denk ik niet in bedragen van richting de 1000 euro, Duizend euro is al 16% van mijn nieuwe versterker ;)

Nu ik de Classé op de frontspeakers heb en met een ander merk als tussenoplossing is er een kwaliteitsverschil.
Dat heb ik geaccepteerd. Ik bewaar mijn geld voor een 3 kanaals Classé en wil dus niet teveel investeren, ik kan beter reserveren voor de toekomstige Classé.

Ik had nog wat hoop op de bonus dit jaar, maar GPR heeft in alle wijsheid besloten dat iedere werknemer gelijke bonussen krijgt. Ik ga derhalve van 22% van mijn jaarsalaris naar 11,25%...... Dag versterker :(     ;)

Maar leuk dat je meekijkt!

Mogelijke opties:
Rotel RM993 bijv., ik weet ook nog een Rotel 6 kanaals (brugbaar) voor < 300 euro. Ja, kwalitatief minder, maar acceptabel omdat ik wil sparen en toch mijn rears en center niet ongebruikt wil laten staan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: Sol on January 26, 2008, 13:38:37
Erik's ESP-6 zou misschien meer van toepassing zijn, zodra voltooid? 8)

Ja, dat is uber uber spitzenklasse ********** sterne  ;D
JBL PRX Power!

El Penumbra

Quote from: Raphie on January 26, 2008, 13:32:59
Zapp?!? dat DYI broddelwerk? kom op zeg, dit forumlid komt van Levinson en gaat naar Classe, dan ga je hem toch geen Zapp aanbieden?!?  :-X

Ik zie dat jij hem al gehoord hebt..... :-\

blue-eyes

;D

Maar dat is niet de discussie. Geweldig dat er wordt meegedacht, maar zie mijn eerdere posting om mijn richting te weten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Moony

Quote from: Blue-Eyes on January 26, 2008, 13:39:26
Mogelijke opties:
Rotel RM993 bijv., ik weet ook nog een Rotel 6 kanaals (brugbaar) voor < 300 euro. Ja, kwalitatief minder, maar acceptabel omdat ik wil sparen en toch mijn rears en center niet ongebruikt wil laten staan.


De 6-kanaals Rotels zijn niet geschikt voor 4 ohm speakers als je ze brugt, hou daar wel rekening mee! (je TiK's zijn toch 4 ohm?)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

blue-eyes

Quote from: Moony on January 26, 2008, 15:23:17
De 6-kanaals Rotels zijn niet geschikt voor 4 ohm speakers als je ze brugt, hou daar wel rekening mee! (je TiK's zijn toch 4 ohm?)

SPECIFICATIONS
Recommended Power Amplifier Range 10 -- 200 
Impedance 8 
Sensitivity (2.83V @ 1m) 88 
Frequency Response 45Hz -- 30kHz 
Crossover Frequency(ies) 3000
High-Frequency Driver 1" pure titanium dome 
Low/Mid-Frequency Driver 6 1/2" polypropylene cone on cast aluminum frame 

Dimensions
(H x W x D) 16-1/2" x 11" x 16-1/2"
42cm x 28cm x 42cm 
Weight 29lb (13kg) 


Geen 4 Ohm dus.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Het rare is dat de Ti-K10 weer 6 Ohm is. Ik wilde in eerste instantie dat ook posten, echter laat ik even een handleiding zoeken. Et voila, 8 Ohm.
Ik wil binnenkort toch mijn stands aanpassen, kijk ik wel even op de speaker zelf.

Kan dat nu niet zien, het plaatje zit aan de onderzijde van de speaker welke aan de stand is vastgeschroefd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Moony

Ok, dan is dat weer een meevaller, kun je toch mooi een cheapo Rotel gebruiken voorlopig. ;D
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

blue-eyes

Heden is van ons heengegaan.......

De TAG EV.

Het jammere is dat ie verkocht is, positieve is dat dit wel bewust is. Maar het mooiste is dat ie weer een lief baasje heeft gekregen. Iemand die gek van TAG is. Een echte audiofiele liefhebber dus ;D

En natuurlijk weer iemand leren kennen en wat leuke tips gekregen waar ik zeker wat mee ga doen (zekeringen).

Wim: bedankt en veel plezier ermee!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Ga nu even de set prepareren, alle overbodige kabels, stekkers etc. even loskoppelen.
Tevens in de PRE aangeven dat ik 2.1 speel ipv 5.1/. Dus even wat speakers deconfiggen etc.

En dan een film kijken. Ben erg benieuwd wat de achteruitgang is.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

En? Hoe bevalt 2-kanaals? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Of klinkt het in stereo zoveel beter dat je de hele nacht door hebt zitten luisteren? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Als mensen zeggen dat ze niets missen als je van 5.1 naar stereo terug gaan kan dit 3 oorzaken hebben:

1. Ze liegen om hun dommigheid te verbergen
2. Ze hadden een waardeloze 5.1 set
3. Hun 5.1 was vreselijk slecht afgesteld.

Als ze zeggen dat hun 2.0 of 2.1 best om aan te horen is geef ik hun gelijk. Maar in het eerste geval ga ik nu vreselijk hard lachen.


Ik mis de soundbubble........ Wat een verschil tussen 5.1 en 2.1. Bovenstaande 3 punten is natuurlijk grappig bedoeld, maar ik kan er niet bij dat mensen het niet missen. Dat lijkt me onmogelijk, want dan heb je de soundbubble van een 5.1 ook nooit echt mooi gevonden, dat laatste kan natuurlijk.
Laten ze in het vervolg zeggen dat ze nog steeds erg mooi een film kunnen kijken met 2.0 maar dat de echte beleving toch wel weg is.


Maar, nu de EV verkocht is kan ik op zoek naar een tijdelijke oplossing. Dus erg veel films worden er niet gekeken in 2.1 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wimck55

Dank je Eisse !

Ik ben blij dat de Tag op zijn plaats staat !
Twee trappen op.... Pfffff ! 
Had nog een "audiofiele" zekering liggen dus die er meteen in gedaan.

Het verbaasd mij nog steeds dat zo weinig mensen iets doen met zekeringen!
De standaard netkabel wordt niet gebruikt en blijft bij de meeste mensen in de doos want die is van matige kwaliteit.
Nee, daar moet een stevige dikke kabel voor komen waar niet zelden honderden euro's voor wordt neer gelegd.
Sommige mensen gebruiken zelfs gouden stekkers....... >:D  (geintje hoor Eisse)
En dan moet je eens goed kijken naar die standaard zekeringen, een miniscuul draadje waar al die brute power van die dure netkabel doorheen zou moeten  ???
Voor een paar euro stuk kun je die tweak echt niet nalaten.


Nu nog spades op de kop zien te tikken (tip?) en dan kan ik de Tag gaan beluisteren! 

blue-eyes

Quote from: wimck55 on January 27, 2008, 09:41:01
Dank je Eisse !

Ik ben blij dat de Tag op zijn plaats staat !
Twee trappen op.... Pfffff ! 
Geen dank, ik ben blij dat de EV naar een tevreden liefhebber gaat!

Lijkt zo ligt, maar toch zo zwaar!



Quote from: wimck55 on January 27, 2008, 09:41:01
Het verbaasd mij nog steeds dat zo weinig mensen iets doen met zekeringen!
De standaard netkabel wordt niet gebruikt en blijft bij de meeste mensen in de doos want die is van matige kwaliteit.
Nee, daar moet een stevige dikke kabel voor komen waar niet zelden honderden euro's voor wordt neer gelegd.
Sommige mensen gebruiken zelfs gouden stekkers....... >:D  (geintje hoor Eisse)
En dan moet je eens goed kijken naar die standaard zekeringen, een miniscuul draadje waar al die brute power van die dure netkabel doorheen zou moeten  ???
Voor een paar euro stuk kun je die tweak echt niet nalaten.
Gelukkig heb ik ook nog een zilveren ;D

Powercords doen zeker wat, daar moet je niet op bezuinigen. Aan de andere kant kan je voor relatief weinig geld zelf een goede powercord maken.

De tip van de zekering ga ik zeker opvolgen, voor die rijksdaalder per zekeringen is het een no brainer. Als het niet werkt heb je 1 biertje weggegooid ;)



Quote from: wimck55 on January 27, 2008, 09:41:01
Nu nog spades op de kop zien te tikken (tip?) en dan kan ik de Tag gaan beluisteren! 

Tip? Aub: WBT spades

Nog een tip? Ik zou niet reageren. De spades uit het linkje zijn al verkocht (aan mij :P).



Ik zal voor je rondkijken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: wimck55 on January 27, 2008, 09:41:01
Dank je Eisse !

Ik ben blij dat de Tag op zijn plaats staat !
Twee trappen op.... Pfffff ! 
Had nog een "audiofiele" zekering liggen dus die er meteen in gedaan.

Het verbaasd mij nog steeds dat zo weinig mensen iets doen met zekeringen!
De standaard netkabel wordt niet gebruikt en blijft bij de meeste mensen in de doos want die is van matige kwaliteit.
Nee, daar moet een stevige dikke kabel voor komen waar niet zelden honderden euro's voor wordt neer gelegd.
Sommige mensen gebruiken zelfs gouden stekkers....... >:D  (geintje hoor Eisse)
En dan moet je eens goed kijken naar die standaard zekeringen, een miniscuul draadje waar al die brute power van die dure netkabel doorheen zou moeten  ???
Voor een paar euro stuk kun je die tweak echt niet nalaten.


Nu nog spades op de kop zien te tikken (tip?) en dan kan ik de Tag gaan beluisteren! 


In de CA-2200 is ook een audiofiele zekering gestoken, om eens te proberen. Kosten zijn gering du zeker wel het proberen waard. Dus Blue-Eyes verander je zekering in je Classe bak ;)

blue-eyes

Gaat gebeuren ;)


Vraagje. Jullie hebben alles via de CAN bus aangesloten. Zijn de lichten te dimmen met de PRE / AB? De Classe heeft me toch een paar felle lampen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: wimck55 on January 27, 2008, 09:41:01

Nu nog spades op de kop zien te tikken (tip?) en dan kan ik de Tag gaan beluisteren! 

Ik gebruik zelf aan de Tag-zijde de WBT banaanstekkers. Ik vind dit beter werken omdat gewoon meer ruimte hebt en beter aan te draaien zijn.  Aan de speakerzijde heb ik wel de WBT spades.

blue-eyes

De WBT spades ga ik te koop zetten, klein meetfoutje mijnerzijds. Ik heb de 680 versie nodig.
Als iemand nog 4 stuks WBT spades wil, dat kan. De 6 mm versie, 37,50 inclusief verzenden.

Als iemand nog een setje weet te liggen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1147
Quote from: Blue-Eyes on January 14, 2008, 21:15:24
@R: daar ga ik nog even niets over zeggen.
Tzt zal ik het hier wel posten. Wat ik wel kan zeggen: detachering, het managen van meerdere projecten, ICT, regio landelijk, standplaast Zeist.

Wel, afgelopen vrijdag het bericht gehad dat ze het met mij willen proberen. En als beloofd kan ik nu iets meer kwijt, nog steeds niet veel, maar iig de naam van het bedrijf en de exacte functie. Functie inhoudelijk krijg ik pas later exact te horen.

Bedrijf: ISC, de ICT afdeling van de politie, brandweer en de ambulance diensten.
Functie: productmanager / tactisch beheer / projectmanagement voor de landelijke applicaties
Tijdsduur: langdurig
Ingang: 1 maart

Dus geen bankzitten, geen betaalde vakantie zonder dagen op te nemen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joris1971


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey