De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

#1100
De kabels zover afgemaakt als ik kon. Nog geen stekkers gevonden of aangeboden ;)



- Furutech IEC stekkers (1 * AG en 1* G)
- Snakeskin black
- Krimpkous blouw
- Lapp Öhlflex 3 * 2,5mm2 (1 mtr.)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Pieter-Jan

wow, nog een kleine blueeyes op komst ... de muzikale bende wordt groter ... een hele grote proficiat en geniet van de zwangerschap ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

TheSpeedSkater

Leuk! Gefeliciteerd!

Wanneer is de grote dag? ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Ik heb BE's vrouw de vorige keer al in blijde verwachting mogen aanschouwen. Ik hoop dat ze inmiddels iets minder last heeft van de ochtendmisselijkheid. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle

En zo ga je ineens van 'dat stel met kind' naar 'volwaardig gezin'!

Gefeliciteerd met de verwachting, en succes met behoud van vrije tijd (want die ben je nu dus defintief kwijt! ;) )

Groet,
mark

molle

Mooie kabel en feli met de toekomstige spruit 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

LexiconLogan

Inderdaad gefeliciteerd ( en sterkte  ;) )
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

#1109
Quote from: Jack van Dijk on January 24, 2008, 02:09:55
Wow, even gemist. Feli!
Ik heb her en der in wat topics subtiel wat laten vallen ;D

Raphie, Martin_M en Audiofiel wisten het. Maar ja, die komen wel eens langs, dan valt er weinig te ontkennen he ;D

Bedankt allemaal!
We zitten op ongeveer 20 - 21 wk. Uitgerekend medio juni.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1110
Quote from: Blue-Eyes on January 23, 2008, 19:17:29
En daarna, jawel, een tweede kinderkamer fabriceren ;)


En ook al bijna afgerond ;)
Er moet nog vloerbedekking gekozen / gelegd worden en de gordijnen moeten nog worden uitgekozen en opgehangen.



Wegens het bouwen van een bedombouw in onze eigen slaapkamer slapen we tijdelijk op de nieuwe kinderkamer. Dus de vloerbedekking kan nog niet gelegd worden. Dit zal nog wel enkele weken duren, ik kan normaliter alleen in het weekend in onze slaapkamer aan het werk (de kleine slaapt ernaast, dus avondwerk wordt lastig). De ombouw moet 4 maal geschuurd en viermaal geverfd worden.......


Het vervolg:
De logeerkamer is nu de kinderkamer geworden. We willen wel weer een dedicated logeerkamer houden. We willen dat de gasten een eigen ruimte hebben waar ze niet gestoord kunnen worden.


Nu heb ik nog een washok (op de tekening als bergruimte benoemd) en nog slaapkamer (nu mijn "serverruimte", op de tekening als werkruimte benoemd) over. In een van beide kamers ga ik een afscheiding maken. Dit zal een klein hokje worden wat als studeerkamer anex computerwerkplek zal worden bestempeld. Hier zullen de computers en server worden neergezet, de boekhouding worden gedaan, etc.

De wasruimte is vochtig. Maar in de tussenwand kan ik een deur inbouwen. Geen breekwerk.
In de andere ruimte moet ik een tussenwand maken en ook in de bestaande muur (tussen washok en werkruimte) een opening frezen /  hakken, plaatsen etc. voor een deur.

De ruimte links onder wordt dan de logeerkamer. Dit is geen discussie, dat is de enige plek waar een buitenraam, dus licht, binnenvalt. Een donkere studeerkamer interesseert me niet.


Zie ook de profisorische aanpassingen op de bouwtekening. Voor de duidelijkheid, dit is de begane grond. Dit is geen woonverdieping, die bevindt zich op de eerste, de slaapetage is de 2e verdieping. De rode lijnen geven de mogelijke tussenwanden aan, het korte bruine lijntje is de deur. Let even niet op de maten / verhoudingen / plaatsing van de lijnen. Het is even snel geschetst. De diepte zal ongeveer 150 moeten zijn: 60 cm voor het bureaublad. 90 cm om te zitten of langs te lopen.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Mijn voorkeur gaat uit naar:



Bruin is het bureau, de zwarte dingen zijn de bureaustoelen, rode lijn de tussenwand en de blauwe dingen zijn de LCD monitoren (dus plat).
Bovenstaand grofweg......... Eerst maar even nadenken hoe te doen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1112
Even een reactie naar PCH, hij heeft zijn eigen topic dichtgegooid. Wegens wat te kleine schoenen? Ik wil toch nog even reageren, want zoals het er nu staat klopt het niet. En hoef zijn opmerking niet te accepteren!
Jammer dat je mij als denigrerend en arrogant bestempeld. Als je dat idee hebt is dat wellicht ontstaan door een misverstand. Excuses hiervoor.



Hier zijn reactie, gevolgd door mijn commentaar.

Quote
Tsjonge wat ben jij nou denigrerend en arogant bezig zeg! "Tijdelijke oplossing" en "koopje" en "kwaiteit is even een mindere isue"...Wat wil je nou zeggen over de CAV-75? Dat het geen kwaliteit is?
Ik sluit dit topic per direkt en hou de mooie set gewoon zelf!!!

Gr. Paul.

P.s. Echt geinteresserden kunnen me nog pm'en, maar met Blue-Eyes ben ik klaar.




De Classe is juist NIET minder. Ik verwacht namelijk dat jij een prijs vraagt wat ik niet WIL betalen.

Kwaliteit is voor MIJ een mindere issue omdat ik wil doorsparen voor een 2e en 3e Classe Delta EV. Ik neem tot die tijd genoegen met een mindere versterker, ik heb immers al één Classé Delta EV. Ook een Rotel EV van 400 euro volstaat dan als EV voor de rears en center. Echter als ik tegen een koopje aanloop van een betere kwaliteit versterker zal ik dat niet negeren. De Classe van jou was een optie geweest onder de 800 euro. Vandaar dat ik geen bod wil doen, vandaar dat ik anderen de zaken laat doen. Want dat is geen reëele waarde voor je Classé.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

pch

Quote from: Blue-Eyes on January 24, 2008, 20:10:45
Even een reactie naar PCH, hij heeft zijn eigen topic dichtgegooid. Wegens wat te kleine schoenen? Ik wil toch nog even reageren, want zoals het er nu staat klopt het niet. En hoef zijn opmerking niet te accepteren!
Jammer dat je mij als denigrerend en arrogant bestempeld. Als je dat idee hebt is dat wellicht ontstaan door een misverstand. Excuses hiervoor.



Hier zijn reactie, gevolgd door mijn commentaar.




De Classe is juist NIET minder. Ik verwacht namelijk dat jij een prijs vraagt wat ik niet WIL betalen.

Kwaliteit is voor MIJ een mindere issue omdat ik wil doorsparen voor een 2e en 3e Classe Delta EV. Ik neem tot die tijd genoegen met een mindere versterker, ik heb immers al één Classé Delta EV. Ook een Rotel EV van 400 euro volstaat dan als EV voor de rears en center. Echter als ik tegen een koopje aanloop van een betere kwaliteit versterker zal ik dat niet negeren. De Classe van jou was een optie geweest onder de 800 euro. Vandaar dat ik geen bod wil doen, vandaar dat ik anderen de zaken laat doen. Want dat is geen reëele waarde voor je Classé.


OK, excuses aanvaard.
Ik weet trouwens nog wel een 6 kanaals Rotel RB-976 te koop staan.
P.M. me maar even voor verdere info.
Die is nl. wel onder de €800,-  ;)

Gr. Paul.

blue-eyes

#1114
;)


Mooi aanbod, ik zal even wat specs opzoeken van de Rotel.
Zodra mijn TAG EV verkocht is zal ik dan indien nog nodig contact met je zoeken.


Maar heb je alvast een indicatie van prijs, staat en leeftijd? En waar? Mag hier of in een PM.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Sorry dat ik het zeg maar onder de €800 zou ik iedere CAV-75 kopen die ik tegenkwam.. :P

Dat is namelijk echt veel te weinig voor zo'n mooie versterker. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pch

Quote from: Audiofiel on January 24, 2008, 20:38:08
Sorry dat ik het zeg maar onder de €800 zou ik iedere CAV-75 kopen die ik tegenkwam.. :P

Dat is namelijk echt veel te weinig voor zo'n mooie versterker. ::)

Audiofiel, dat is ook de reden dat ik mijn verkooptopic van de Classees definitief heb gesloten: ik hou het lekker naast stereo, dus 2 seperate sets!  ;D

Gr. PAul.

Audiofiel

Zo draai ik al meer dan 3 jaar. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January 24, 2008, 20:38:08
Sorry dat ik het zeg maar onder de €800 zou ik iedere CAV-75 kopen die ik tegenkwam.. :P

Dat is namelijk echt veel te weinig voor zo'n mooie versterker. ::)

Precies mijn mening.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1119
Een leuke pagina over het maken van netsnoeren. Even lezen. Merk op dat de afscherming aan de stekkerzijde samen met de aarde wordt gemonteerd!
Reactie hierop:

Quote
Ik kreeg per email een paar keer de vraag waarom de afscherming alleen maar aan de stekkerzijde wordt aangesloten. De therorie erachter is dat de geleidende mantel door straling in onze omgeving storingen oppakt. Hierdoor wordt in de afscherming een electrische lading opgewekt die we vanzelfsprekend weg willen houden bij onze apparatuur. Om een afgeschermd netsnoer goed te laten werken wordt deze lading aan de stekkerzijde aan de aarde verbonden en zo wordt de storing zo dicht mogelijk bij de bron geelimineerd.

DIY netsnoeren


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.H

Quote from: Blue-Eyes on January 24, 2008, 21:51:55
Een leuke pagina over het maken van netsnoeren. Even lezen. Merk op dat de afscherming aan de stekkerzijde samen met de aarde wordt gemonteerd!
Reactie hierop:

DIY netsnoeren




Duidelijk, zo heb ik hem in ieder geval ook gemaakt. (alleen dan zonder de stekkers van de gamma.)
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Sol

Allereerst gefeliciteerd met de kleine op komst, Blue!!

Ziet er allemaal geweldig uit, je verbouwingsplannen e.d..
Ben benieuwd hoe het er allemaal uiteindelijk uit zal gaan zien.

Succes met alles! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Merci Sol!

Als alles klaar is zal ik van elke verbouwing wel een fotootje maken. Als ik het niet vergeet ;)

Ik denk toch wel stiekum dat het audiomeubel eerst wordt afgemaakt. De verbouwing gaat pas van de zomer plaats vinden. En na een uurtje of wat schuren, een half uurtje verven van het bed, kan ik de rest van de dag toch niet stil zitten? Dus zaterdag eerst schuren, dan de eerste grondlaag en vervolgens met het audiomeubelpaneel aan de slag! Oeps, eerst nog plamuren :(

Let wel, eerst niet al te ultiem. Na realisatie van de 3 audiogroepen (deze zomer?) zal ik de bedrading opnieuw (en beter) aansluiten.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Zo, even wat proefboringen gedaan, lijkt erop dat het idee wel uitvoerbaar is. Nu maar even afwachten of ik wat tijd kan vrijmaken. Kan het jammergenoeg niet van wat resthout doen, dus eerste even een plaatje MDF ophalen morgen.


En een nieuwe aanschaf: een cinch kabel splitter, 1 male -> 2 female. Deze ga ik gebruiken op de subuitgang om beide subs met een identiek signaal aan te sturen.
Nékes / Rene bedankt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey