De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Bestelling geplaatst. 10 Shuko inlets (bij de Audiofabriek).

QuoteSchuko Inlet zwart
Degelijke inlet met schroef aansluit. heeft een zeer goede klemverbinding tussen stekker en inlet contacten.
Zeer geschikt voor het maken van stekkerblokken.

Ik ga deze 10 inlets in het meubel plaatsen, direct achter de set. Tzt als ik de stroomgroepen heb aangelegd worden deze inlets doorop aangesloten. Tot die tijd lus ik al de inlets aan elkaar door en connect deze met een WCD direct naast het meubel.

Om de Classé niet continue aan te laten staan (heeft geen aan/uit knop) wil ik op 1 (plus nog 2 voor de toekomst) inlet een aan/uit schakelaar inbouwen. De Classé gebruikt 100 watt standby. Me net een beetje teveel. Zoveel purist ben ik zeker niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Quote from: Blue-Eyes on January 17, 2008, 19:09:32

Om de Classé niet continue aan te laten staan (heeft geen aan/uit knop) wil ik op 1 (plus nog 2 voor de toekomst) inlet een aan/uit schakelaar inbouwen. De Classé gebruikt 100 watt standby. Me net een beetje teveel. Zoveel purist ben ik zeker niet.


Uhhhhhhhh..... nu je het zegt. Ik heb ook even gekeken, ik had er totaal nog niet aan gedacht, maar bij mij is het 166+222 = 388W in idle  >:(
Rebuilding my HT

Audiofiel

#1077
Hebben jullie het gebruik gemeten of is dat het getal dat in de folder staat?  ::)

Mij is opgevallen dat de Classé's in de praktijk minder verbruiken dan op papier. Mijn CA-400 gebruikt bijvoorbeeld op papier 350W, maar op de energiekostenmeter komt hij maar tot 230W idle als hij aan staat (bij mij staat hij trouwens uit). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sol

Quote from: Blue-Eyes on January 17, 2008, 19:09:32
Bestelling geplaatst. 10 Shuko inlets (bij de Audiofabriek).

Ik ga deze 10 inlets in het meubel plaatsen, direct achter de set. Tzt als ik de stroomgroepen heb aangelegd worden deze inlets doorop aangesloten. Tot die tijd lus ik al de inlets aan elkaar door en connect deze met een WCD direct naast het meubel.

Om de Classé niet continue aan te laten staan (heeft geen aan/uit knop) wil ik op 1 (plus nog 2 voor de toekomst) inlet een aan/uit schakelaar inbouwen. De Classé gebruikt 100 watt standby. Me net een beetje teveel. Zoveel purist ben ik zeker niet.

Weer iemand met twee rechterhanden, zie ik.
Dit soort topics vind ik altijd zeer leuk om te volgen, beetje de creativiteit opfrissen, en je kunt er heel wat van opsteken.
Ik woon nu pas een maandje in mijn nieuwe appartement, maar als ik er langer in woon ben ik zeker van plan een en ander ( lees: heel wat ;D ) aan te gaan passen.
Met name aanpassingen zodat het interieur lekker 'strak' wordt.
Maar goed, nu blijf ik jou nog met alle aandacht volgen. En bij de tijd dat ik zelf met 'verbouwen' ga beginnen, zie je het vanzelf wel. ;)

Succes met alle aapassingen. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January 18, 2008, 09:18:02
Hebben jullie het gebruik gemeten of is dat het getal dat in de folder staat?  ::)

Mij is opgevallen dat de Classé's in de praktijk minder verbruiken dan op papier. Mijn CA-400 gebruikt bijvoorbeeld op papier 350W, maar op de energiekostenmeter komt hij maar tot 230W idle als hij aan staat (bij mij staat hij trouwens uit). ;)
Quote from: Tinus_ on January 18, 2008, 08:16:49

Uhhhhhhhh..... nu je het zegt. Ik heb ook even gekeken, ik had er totaal nog niet aan gedacht, maar bij mij is het 166+222 = 388W in idle  >:(

Dat zijn aardig wat eurootjes in de maand ;D


Quote from: Audiofiel on January 18, 2008, 09:18:02
Hebben jullie het gebruik gemeten of is dat het getal dat in de folder staat?  ::)

Mij is opgevallen dat de Classé's in de praktijk minder verbruiken dan op papier. Mijn CA-400 gebruikt bijvoorbeeld op papier 350W, maar op de energiekostenmeter komt hij maar tot 230W idle als hij aan staat (bij mij staat hij trouwens uit). ;)

Nog niet, meter ligt al klaar. Maar al is het maar 50 watt, dan nog gaat ie uit ;)


@Sol: dat van die 2 rechterhanden valt best tegen ;) . Ik kom een aardig eind. Echter de laatste paar procenten om het 100% te maken en helemaal af ontbreken ook bij mij. Als voorbeeld ben ik blij dat er verf en plamuur bestaat. Mensen als Gé of Erik kunnen het zo maken dat er geen plamuur nodig is!

Maar bedankt, ik zal als de bestelling binnen is, en er wat geklust is wat foto's plaatsen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Hmmmm


0 (!!!!) Watt standby.
70 Watt bij een volume welke ik nooit draai zo hard.

Of de meter is niet goed of de waarden uit de fabriek kloppen niet. Binnenkort maar een contra meting doen.
Vooralsnog voordeel van de twijfel, geen aan/uit schakelaar ertussen.


p.s. Zoek nog Furutech onderdelen om nog één stroomkabel te maken (voor de EV). De rest is voorzien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Ik vermoed dat jij of de handleiding de termen idle en standby door elkaar heeft gehaald. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LexiconLogan

Er staat een Classé CA-2200 voor €4300 op ebay. Is dat te duur?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Als ie 10 jaar oud is wel ;D

Als ie nieuw is, een besparing van ongeveer 2000 euro. Aan jou om het oordeel te vellen ;D


@Audiofiel: laten we het hopen ;D

Handleiding:
■ Opgegeven vermogensopname 260W
■ Vermogensopname in standby 104W
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Hahaha lekker flauw ben jij.
Ik had wel een heel verhaal verwacht, maar helaas... :(
Of ben je nog niet zo uitgebreid aan testen toegekomen?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

#1086
Nope. Ik zal wel eens wat meer vertellen.

Maar afgezien daarvan ben ik niet zo van de verhalen, of van de bijzonderheden. Ik kan dat ook niet. Ik heb ook niet zo een verfijnd gehoor. Ik denk als ik een beter gehoor had gehad ik wellicht een ander pad had gekozen, of ook niet.
Geeft iig aan dat ik gewoon emotioneel luister, niet overdreven technisch.

Als ik je zeg dat ik weer zit te genieten, vaker een CD'tje opzet, wat ik met de vorige EV al minder en minder deed, is dat voor mij een perfecte beschrijving van mijn aankoop.

Beschrijvingen (technisch) komen vanzelf, er komen regelmatig mensen hierlangs die dat wel kunnen en willen.
Niet zeggende dat ik het niet interessant vindt, integendeel. Ik leer daar elke keer weer wat van. Kleine greep om je enigzins gerust te stellen: controle, detail, stevig fundament. Niet warm, maar in vergelijk met de TAG warm (dat zocht ik nu net ;) ). De versterker draait op zijn slofjes rondjes rond de TAG. EIgenlijk alle positieve zaken van de TAG meegenomen, maar dan minder analytisch, minder scherp maar juist warmer. Kortom, de muziek is weer pakkend!

En de set zelf: ik had altijd al een hele goede stage, enorme 3D en detailering (de MIT Magnum bekabeling). Dat is nu niets in veranderd. Zoals ik al zei, de positieve punten zijn gebleven, de negatieve vervangen door positieve.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Magura

Quote from: Blue-Eyes on January 19, 2008, 18:06:06

Geeft iig aan dat ik gewoon emotioneel luister, niet overdreven technisch.


Kortom, de muziek is weer pakkend!



Daar gaat het uiteindelijk toch om  O0

Mooie set hoor!  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

blue-eyes

Nog even wat "gescoord" vanavond:

Nieuw, nooit gebruikt: Furutech IEC Stekkers
1 stuks FI-11 (AG)
1 stuks FI-11 (G)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January 19, 2008, 18:06:06
Nope. Ik zal wel eens wat meer vertellen.

Maar afgezien daarvan ben ik niet zo van de verhalen, of van de bijzonderheden. Ik kan dat ook niet. Ik heb ook niet zo een verfijnd gehoor. Ik denk als ik een beter gehoor had gehad ik wellicht een ander pad had gekozen, of ook niet.
Geeft iig aan dat ik gewoon emotioneel luister, niet overdreven technisch.

Als ik je zeg dat ik weer zit te genieten, vaker een CD'tje opzet, wat ik met de vorige EV al minder en minder deed, is dat voor mij een perfecte beschrijving van mijn aankoop.

Beschrijvingen (technisch) komen vanzelf, er komen regelmatig mensen hierlangs die dat wel kunnen en willen.
Niet zeggende dat ik het niet interessant vindt, integendeel. Ik leer daar elke keer weer wat van. Kleine greep om je enigzins gerust te stellen: controle, detail, stevig fundament. Niet warm, maar in vergelijk met de TAG warm (dat zocht ik nu net ;) ). De versterker draait op zijn slofjes rondjes rond de TAG. EIgenlijk alle positieve zaken van de TAG meegenomen, maar dan minder analytisch, minder scherp maar juist warmer. Kortom, de muziek is weer pakkend!

En de set zelf: ik had altijd al een hele goede stage, enorme 3D en detailering (de MIT Magnum bekabeling). Dat is nu niets in veranderd. Zoals ik al zei, de positieve punten zijn gebleven, de negatieve vervangen door positieve.




I told you dat MIT matched ;)

Hmm vraag me af of me pa wel weet dat die bakken in stand-by zoveel slurpen. CA-2200, CP-500 en CDP-100 staan allemaal in standby. Maar goed na een jaar hoor ik hem nog niet klagen over de energie rekening dus zal wel goed zijn  ;D

Audiofiel

Quote from: WickedGame on January 19, 2008, 21:57:07
Hmm vraag me af of me pa wel weet dat die bakken in stand-by zoveel slurpen. CA-2200, CP-500 en CDP-100 staan allemaal in standby. Maar goed na een jaar hoor ik hem nog niet klagen over de energie rekening dus zal wel goed zijn  ;D

Gewoon een keertje echt meten met een EKM er tussen op de totale contactdoos. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Nieuwe aanwinsten:

2 stuks Furutech IEC stekkers
4 stuks WBT spades (voor de centerspeaker, is nu nog bare-wire)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

En voorlopig stereo? aangezien je de 100x5r moet gaan inpakken?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Yep. Daar gaat het wel op lijken.

Heb nog niet echt leuke aanbiedingen gezien waarmee ik nog 3 jaar wil spelen. Maar ik heb de tijd ;)

Morgen op gesprek, intake voor een nieuwe klus. Dat gaat me zeker in het begin erg veel tijd kosten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

#1094
Suc6, ik heb net m'n nieuwe rol geaccepteerd, geef nu leiding aan een team van 9 man (god have mercy on their souls >:D )
JBL PRX Power!

molle

Quote from: Raphie on January 22, 2008, 22:35:35
Suc6, ik heb net m'n nieuwe rol geaccepteerd, geef nu leiding aan een team van 9 man (god have mercy on their souls >:D )

Augch :-X ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Sol

Quote from: Blue-Eyes on January 19, 2008, 18:06:06
Nope. Ik zal wel eens wat meer vertellen.

Maar afgezien daarvan ben ik niet zo van de verhalen, of van de bijzonderheden. Ik kan dat ook niet. Ik heb ook niet zo een verfijnd gehoor. Ik denk als ik een beter gehoor had gehad ik wellicht een ander pad had gekozen, of ook niet.
Geeft iig aan dat ik gewoon emotioneel luister, niet overdreven technisch.

Als ik je zeg dat ik weer zit te genieten, vaker een CD'tje opzet, wat ik met de vorige EV al minder en minder deed, is dat voor mij een perfecte beschrijving van mijn aankoop.

Beschrijvingen (technisch) komen vanzelf, er komen regelmatig mensen hierlangs die dat wel kunnen en willen.
Niet zeggende dat ik het niet interessant vindt, integendeel. Ik leer daar elke keer weer wat van. Kleine greep om je enigzins gerust te stellen: controle, detail, stevig fundament. Niet warm, maar in vergelijk met de TAG warm (dat zocht ik nu net ;) ). De versterker draait op zijn slofjes rondjes rond de TAG. EIgenlijk alle positieve zaken van de TAG meegenomen, maar dan minder analytisch, minder scherp maar juist warmer. Kortom, de muziek is weer pakkend!

En de set zelf: ik had altijd al een hele goede stage, enorme 3D en detailering (de MIT Magnum bekabeling). Dat is nu niets in veranderd. Zoals ik al zei, de positieve punten zijn gebleven, de negatieve vervangen door positieve.




Klinkt goed!
De mate van passie waarmee je vertelt, zegt mij al genoeg. Een en al positieve opmerkingen.
Ik zou zeggen: Ga maar weer lekker zitten en genieten van je muziekcollectie! ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

De inlets en de IEC stekkers zijn binnengekomen.

Ik kan dus op de stekker na de stroomkabels maken en in het meubel de inlets monteren. Overigens zijn dit inlets die gebruikt worden voor stroomsloffen. Ik heb straks een stroomslof van 4m2 ;D
Wellicht dat ik ooit nog eens Furutech inlets ga monteren, eerste deze maar even. Kosten derhalve ook maar 7 euro per stuk, daar kan je wel wat van profiteren.

Ik heb al wat ideeen hoe dit uit te voeren, maar zal ook wat ad hoc besluiten vergen.

Het paneel waarin de inlets gemonteerd worden moet demontabel blijven. Ik zit te denken om de kabel goed te verankeren, zowel bij de inlets alswel waar de kabel het meubel in komt. En daarvanuit een extra kabellengte van 1 mtr te hanteren ipv de benodigde 30cm. Dit biedt met genoeg speelruimte om het paneel op de grond te laten zakken.

Wordt vervolgd.

Ben eerst een bedombouw aan het afwerken. Nu nog 4 maal schuren, verven etc.

En daarna, jawel, een tweede kinderkamer fabriceren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

oud_account_1

Quote from: Blue-Eyes on January 23, 2008, 19:17:29
En daarna, jawel, een tweede kinderkamer fabriceren ;)
Gefelicteerd :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

R

Feli!!

niet met het bouwen dan ;)