De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

#900
Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2008, 20:20:55
Hier maar even verder Rens

Dat van je huis wist ik niet. Maar vooralsnog richt(te) jij je met name op stereo.
PRE, ja alles van Classe (SSP-700 of 800). Maar dat pas over een jaar of 3 a 5. Eerst maar even wachten of Classe het BR HD goed onder de knie krijgt en toepast (lees ondersteuning en HD player).

Tot die tijd een el cheapo HD player van 4-500 euro en daar de tijd mee uitzingen, analoog 5.1 aansluiten op de TAG pre. Mijn loopwerk is veel te goed met CD's afspelen, daar wil ik nog wel een tijdje van genieten.


Maar vertel eens meer over je wensen mbt een huis en HT?
AMR is idd modulair, overheen gelezen.


Dat van mijn huis, tsja het borrelt.
Het staat niet te koop of zo.
Eerst een geschikte nieuwbouw zien te vinden.

Tsja ben nog aan het twijfelen of de boel in de huiskamer komt net zoals nu of apart op een zolder.
We waren net een huis tegengekomen die de woonkamer op de 1e verdieping had van een kleine 50 m2.
Lekker ruim dus. Maar ach nu staan we weer op de reserve lijst.
Dus ik kan van de daken roepen Eisse dat we willen gaan verhuizen, maar als je niet aan bod komt, komt het er nog niet van...
(starters vaak voorrang en je moet lang ingeschreven staan)....

Ik heb me altijd heel erg gericht op HT en de laatste 3 jaar op stereo.
Maar sinds ik de set van Arjen weer gehoord heb met de dynaudio's, is het weer gaan groeien...
En met de Plinius is het vrij makkelijk te integreren.
Alleen wil ik niet op zo'n niveau gaan spelen, zoals jij gaat doen op Ht gebied.
Ik vind 10.000 euro voor een versterker zonder de staatsloterij te hebben gewonnen heel veel geld.

Maar dat ik weer in Ht ga, dat zeker.
Maar eerst verhuizen en het wordt dan wel integratie met mijn set die ik nu heb.
Die vind ik zo lekker....

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on January  8, 2008, 20:28:21
Ik heb me altijd heel erg gericht op HT en de laatste 3 jaar op stereo.
Maar sinds ik de set van Arjen weer gehoord heb met de dynaudio's, is het weer gaan groeien...
En met de Plinius is het vrij makkelijk te integreren.
Alleen wil ik niet op zo'n niveau gaan spelen, zoals jij gaat doen op Ht gebied.
Ik vind 10.000 euro voor een versterker zonder de staatsloterij te hebben gewonnen heel veel geld.

Maar dat ik weer in Ht ga, dat zeker.
Maar eerst verhuizen en het wordt dan wel integratie met mijn set die ik nu heb.
Die vind ik zo lekker....



Ik ga geen niveau omhoog, eerder opzij. Ik heb al een hoog niveau, met de ML's hiervoor nog hoger. Het is meer "anders".
10000 is veel geld. Maar je kent me, Mr. 2ehands. Ik zei niet voor niets dat ik nog wel 3 a 4 jaar wacht. Alleen de EV's gaan eerder.

Goede integratie met minder componenten is beter dan slechte integratie met topcomponenten. Zeker met speakers,  maar voor app. geldt dit ook.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Volledig mee eens! denk dat je voorlopig met TAG pre en Classé eind ook niet mag klagen  ;D
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on January  8, 2008, 20:44:27
Volledig mee eens! denk dat je voorlopig met TAG pre en Classé eind ook niet mag klagen  ;D

Het is een tik van mij hoor, maar ik zou echt altijd dezelfde lijn willen hebben van een set. Vind het anders altijd zo'n "zootje" met verschillende merken en componenten ;D


blue-eyes

Quote from: WickedGame on January  8, 2008, 20:47:35
Het is een tik van mij hoor, maar ik zou echt altijd dezelfde lijn willen hebben van een set. Vind het anders altijd zo'n "zootje" met verschillende merken en componenten ;D



Ik ook. We zijn in de minderheid ;)

Echter kan ik niet 25 - 30.000 ophoesten om alles in enen te kopen (2 EV's, PRE en LOOPWERK). Dus pas over een aantal jaar is alles weer gelijk.
Ik wil wel eens een uitzondering maken voor de EV's. De andere componenten moeten wel van eenzelfde merk zijn. Indien er meerdere EV's komen, moeten deze ook van hetzelfde merk zijn. TAG heeft geen top EV's, dus de ML's aangeschaft.
Maar Classe heeft alles onder een dak, een van de redenen om voor Classe te gaan.


p.s. Kreeg net weer een mail van de staatsloterij dat mij lot klaar stond. Keep my fingers crossed ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: WickedGame on January  8, 2008, 20:47:35
Het is een tik van mij hoor, maar ik zou echt altijd dezelfde lijn willen hebben van een set. Vind het anders altijd zo'n "zootje" met verschillende merken en componenten ;D



Nou, doe mij maar liever een samengeraapt zooitje high end, i.p.v. een mooi "torentje"  ;D
JBL PRX Power!

LexiconLogan

Ik denk dat je ook wel een high end mooi torentje kan krijgen.. :-X
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2008, 20:52:24
Ik ook. We zijn in de minderheid ;)

Echter kan ik niet 25 - 30.000 ophoesten om alles in enen te kopen (2 EV's, PRE en LOOPWERK). Dus pas over een aantal jaar is alles weer gelijk.
Ik wil wel eens een uitzondering maken voor de EV's. De andere componenten moeten wel van eenzelfde merk zijn. Indien er meerdere EV's komen, moeten deze ook van hetzelfde merk zijn. TAG heeft geen top EV's, dus de ML's aangeschaft.
Maar Classe heeft alles onder een dak, een van de redenen om voor Classe te gaan.


p.s. Kreeg net weer een mail van de staatsloterij dat mij lot klaar stond. Keep my fingers crossed ;D

Hier ging het ook niet per direct, heeft iets langer als een jaar geduurd. Begonnen met de SR9200 als Pre, en DV8300 Vm als bron en de CA-2200 als EV om de aangekochte 802's aan te sturen. Daarna kwam via een mazzeltje een CP-500 erbij en de DV8300 Vm bleef wel bron. SR9200 via SSP. Daarna de CDP-100 als laatste (bijna een jaar verder).

Tja en daarna tweaken met kabels, stroomgroep, filters etc. etc. Kijk in wezen ging er wel meer aan vooraf maar als ik mijn pa zijn audio historie moet opraken ben ik nog wel even zoet. Op zijn 16e al met Marantz begonnen en nooit verlaten, en tja waar je mee omgaat raak je mee besmet (nou ja zie signature ;))

blue-eyes

Quote from: Raphie on January  8, 2008, 20:54:06
Nou, doe mij maar liever een samengeraapt zooitje high end, i.p.v. een mooi "torentje"  ;D

Jij hebt boven je stand geleefd, daar ben je gelukkig van terug gekomen. Je kon uit de faillissementverkoop de TAG nog redden welke je nu hebt aangevuld met een low budget PS3  >:D

Dus niet liever, maar noodgedwongen ;D ;D


:P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Raphie on January  8, 2008, 20:54:06
Nou, doe mij maar liever een samengeraapt zooitje high end, i.p.v. een mooi "torentje"  ;D

Ik verkies een mooi torrentje High End  ;D Nee alle gekheid op een stokje tuurlijk kan het zijn dat bepaalde componenten beter matchen, maar het is puur iets voor het oog.. kan het niet helpen :)

Raphie

Ik had ALLES NIEUW ;D
en was meer op het randje van m'n stand ;D

(Maar listprijs betaal ik NOOIT)  ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Jij doet er dan ook beter aan om over je eigen set te praten dan over die van je vader.
Dat is een eerlijker vergelijk tussen jou en mij ;D

Ik haal mijn vader er ook niet bij  >:D  :-*

Just kiddin' ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

Quote from: WickedGame on January  8, 2008, 20:57:22
Ik verkies een mooi torrentje High End  ;D Nee alle gekheid op een stokje tuurlijk kan het zijn dat bepaalde componenten beter matchen, maar het is puur iets voor het oog.. kan het niet helpen :)
Ik heb hetzelfde ''probleem''. Het oog wil ook wat...
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Raphie

vind ik eigenlijk stiekem ook wel, maar net zo als bij BE zijn de "torentjes" die ik mooi vind nieuw onbetaalbaar....
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2008, 20:58:24
Jij doet er dan ook beter aan om over je eigen set te praten dan over die van je vader.
Dat is een eerlijker vergelijk tussen jou en mij ;D

Ik haal mijn vader er ook niet bij  >:D  :-*

Just kiddin' ;)

nou ja laat k dan maar mijn stappen plan uitstippelen. Ga ook naast mijn Marantz stereo hanteren. Maar dan Primare met als Front B&W 803. Dus je raad het al de 805's worden surround. Maar eerst me geld maar nuttig besteden aan mijn nu in aanbouw zijnde appartement.

Maar Marantz gaat niet weg, op surround presteert die bijzonder goed, op stereo ook. Maar wil het gescheiden hebben. En tja weet hoe Primare B&W combi klinkt. Dus was weer eens op slag verliefd, nadeel van verliefd zijn bij mij is dat ik het MOET hebben. En tja daar heb ik dan toch even de staatsloterij nodig ofzo  ;D

Dit jaar wil ik alleen nog een 2e hands HTM op de kop tikken, qua speakers is het nu een bij elkaar geraapt zooitje  ;D (zegt diegene die een zooitje niks vind haha)

blue-eyes

Quote from: WickedGame on January  8, 2008, 21:04:06
nou ja laat k dan maar mijn stappen plan uitstippelen. Ga ook naast mijn Marantz stereo hanteren. Maar dan Primare met als Front B&W 803. Dus je raad het al de 805's worden surround. Maar eerst me geld maar nuttig besteden aan mijn nu in aanbouw zijnde appartement.

Maar Marantz gaat niet weg, op surround presteert die bijzonder goed, op stereo ook. Maar wil het gescheiden hebben. En tja weet hoe Primare B&W combi klinkt. Dus was weer eens op slag verliefd, nadeel van verliefd zijn bij mij is dat ik het MOET hebben. En tja daar heb ik dan toch even de staatsloterij nodig ofzo  ;D

Dit jaar wil ik alleen nog een 2e hands HTM op de kop tikken, qua speakers is het nu een bij elkaar geraapt zooitje  ;D (zegt diegene die een zooitje niks vind haha)

Dat bedoel ik ;)
Vergeet niet dat 99,99% van de mensen dat domweg niet kan betalen, laat staan in enen. Mijn persoontje iig niet. Dus dan is het wel wat makkelijk gezegt dat je alles gelijk moet trekken. Zeker de dure merken waarover we het hier hebben.


Huis is idd belangrijker. Hier ook. Gezin op 1, huis op 2. Daarna overige zaken waarvan HT er een van is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2008, 21:16:25
Dat bedoel ik ;)
Vergeet niet dat 99,99% van de mensen dat domweg niet kan betalen, laat staan in enen. Mijn persoontje iig niet. Dus dan is het wel wat makkelijk gezegt dat je alles gelijk moet trekken. Zeker de dure merken waarover we het hier hebben.


Huis is idd belangrijker. Hier ook. Gezin op 1, huis op 2. Daarna overige zaken waarvan HT er een van is.


Hier idem hoor :) Nu rot ik dan eindelijk op uit huis  ;D althans over een jaar ongeveer dan wordt het opgeleverd. En dan zien we wel verder.

Wat je ook zegt de sets die besproken worden, worden niet vaak in 1 keer aangeschaft, misschien is dat de hobby dan ook wel het stap voor stap naar verbeteringen zoeken. Hier ging het eigenlijk heel anders moet ik eerlijk zeggen. Alles was de schuld van een B&W Demo met Classé bij RAF in Hilversum. Toen was me pa verkocht haha, en na jaren niet op vakantie te zijn geweest (me moeder is ziek dus weinig mobiel) was er wat geld om langzaam iets op te bouwen. Overigens nooit de listprice voor betaald en de 802's zijn 2e hands.

Ach het is een leuke hobby zolang het maar leuk blijft :)

blue-eyes

Quote from: WickedGame on January  8, 2008, 21:24:24
Overigens nooit de listprice voor betaald en de 802's zijn 2e hands.

Ach het is een leuke hobby zolang het maar leuk blijft :)

Precies!
Ik heb ongeveer 30% van de originele adviesprijs betaald. En dat blijf ik proberen, ook met toekomstige sets.
Ook dat vind ik al een sport op zich!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2008, 21:26:31
Precies!
Ik heb ongeveer 30% van de originele adviesprijs betaald. En dat blijf ik proberen, ook met toekomstige sets.
Ook dat vind ik al een sport op zich!

Haha, dat hoor ik ze hier ook altijd zeggen dat het een sport is met onderhandelen. Ik doe het ook, en weet ook hoe het spelletje werkt :) Dat is misschien dan ook wel weer de kick die je krijgt als het je het lukt.

LexiconLogan

adviesprijs of winkelverkoopprijs?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Quote from: Lexicon Logan on January  8, 2008, 21:34:38
adviesprijs of winkelverkoopprijs?

Zeker met Classe (weinig dealers) is vaak de adviesprijs toch ook wel de winkelprijs. Nog geen enkele keer in NL een lagere prijs gezien afgezien van Demo.

LexiconLogan

hobo en raf hebben niet dezelfde winkelverkoopprijs.. ;)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Quote from: WickedGame on January  8, 2008, 21:37:44
Zeker met Classe (weinig dealers) is vaak de adviesprijs toch ook wel de winkelprijs. Nog geen enkele keer in NL een lagere prijs gezien afgezien van Demo.

Ik heb andere bronnen welke mij beste kortingen beloven ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Lexicon Logan on January  8, 2008, 21:38:38
hobo en raf hebben niet dezelfde winkelverkoopprijs.. ;)

Zou nu best kunnen, we hebben de Delta set nu alweer bijna een jaar draaien, toen had Hobo de delta nog niet eens in het assortiment opgenomen. Tegenwoordig dan wel. Maar de prijzen lagen precies zoals B&W nederland ze voorschreef. Heb al een tijdje niet meer naar de Delta gekeken hoe de prijzen nu lopen, kan zijn dat er iets van concurrentie ontstaat.

blue-eyes

Dan moet moet je wat minder stellig zijn, of jullie hebben slecht onderhandeld ;D

Prijzenbeleid van Classe in Europa ligt redelijk dicht bij elkaar, er zijn verschillen maar niet substantieel. Alhoewel shoppen in Europe in bepaalde gevallen best veel voordeel op kan leveren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey