De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 17:12:55
Dat is interessant!
MIT matched dus goed met Classe! Ik heb zelf de MIT Magnum lijn. Erg fijne maar dure bekabeling. Dus deze kan ik dus bij een eventuele overstap behouden.
Leuk dat je dat even meld.


Overigens, wordt het geen tijd voor je ouders om de monoblokken aan te schaffen?
Ik meld me bij deze aan als koper voor de CA2200 ;D

Me pa zou best willen, maar ja dan heb je de moeder des huizes nog die de CA-2200 al log en groot vond. Ben bang dat dat hem niet gaat worden.

blue-eyes

Quote from: qinq on January  7, 2008, 17:49:10
Je had daar inderdaad een stelletje prachtige EV's staan! Ik heb de JBL's nooit gehoord, maar blijkbaar is het een goed afgewogen keus. Veel succes dan maar met je zoektocht.

Ze zien idd geweldig uit. Maar ze klinken ook echt goed.

Alhoewel nu een weloverwogen keuze waren ze dat bij aanschaf minder. Echter ben ik overtuigd geraakt van de capaciteiten van deze speakers. Ben ze gaan waarderen.

En bedankt, het zoeken gaat zeker lukken. En ook zeker een langdurig iets........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: WickedGame on January  7, 2008, 17:58:47
Me pa zou best willen, maar ja dan heb je de moeder des huizes nog die de CA-2200 al log en groot vond. Ben bang dat dat hem niet gaat worden.

Dring nog even wat langer aan ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 17:46:38
Want?

Mijn fronts zijn van een hoger niveau dan de TAG EV. Ik ben gewoon niet tevreden met de TAG, maar wel met de speakers.
Vergis je niet in deze speakers. Alhoewel dit JBL is, is dit wel de toenmalige topline voor consumenten. De totale nieuwwaarde ligt op 15.000 euro. Het zijn derhalve geen JBL boemers (welke ik niet te pruimen vind).

In mijn vorige set had ik andere speakers, wel van dezelfde JBL serie. Maar dan het topmodel: Ti-K10. Dit op 2 Mark Levinson EV's, zie foto.



Ik heb indertijd bewust een stap terug gedaan. Wil nu beetje bij beetje terug. Iig de EV's. Alhoewel deze kleintjes minder zijn dan de grote broer ben ik er toch erg tevreden en blij mee. Dus geen speaker verandering.


Oei die ML's waren wel mooie bakken zeg. Maar goed Classe Delta is ook mooi ;) Wat betreft MIT matched het prima. Complete bekabeling is op MIT gelegd, stroomvoorziening is KEMP. En dat op een aparte audiogroep. Eigenlijk zijn er nu voor hun niet echt meer uitbreidingen te vinden, of ze moeten naar de Oracle van MIT gaan maar dat zijn Van God Los kabels qua prijs.

blue-eyes

Het schijnt (of marketingtruc) dat de nieuwe Magnum serie een substantiele verbetering geeft tov de oude Magnum, wat al een verbetering was tov de Shotgun serie.

Een aparte stroomgroep moet nog worden gerealiseerd. In het vorig huis had ik ook 2 dedicated groepen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 18:00:59
Dring nog even wat langer aan ;D

Haha, als je nagaat dat hij eerst had overwogen om surround te doen maar daar maar vanaf zag vanwege toch wel de prijs van de SSP en de DVD-speler  ;D

Nadeel is dat er weinig Classe Dealers zijn dus vaak is de prijs toch wel DE prijs. Duitsland kan nog wel eens wat leuks hebben. Zelf vind ik het in iedergeval erg mooie apparatuur. AB's zijn ook erg mooi van de Delta's.

Heb overigens de CA-2200 ook een keer gekoppeld aan mijn JBL L4's en die klonken er ook erg lekker op.

blue-eyes

Aub niet meer bevestiging ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 18:07:56
Het schijnt (of marketingtruc) dat de nieuwe Magnum serie een substantiele verbetering geeft tov de oude Magnum, wat al een verbetering was tov de Shotgun serie.

Een aparte stroomgroep moet nog worden gerealiseerd. In het vorig huis had ik ook 2 dedicated groepen.

Ik zou het niet durven te zeggen. We zijn begonnen met Kimber 8TC, die heb ik nu. Vervolgens gelijk naar MIT Shotgun S2 Bi-Wire. Magnum zit er ook her en der tussen op interlink gebied. We hebben wel een keer AudioQuest op proef gehad maar die vonden we eigenlijk allemaal toch minder dan de Shotgun S2.

Overigens om even van Classe af te stappen, Primare A32 beviel ook erg goed, maar werd hem niet vanwege de asociale afmetingen. Ding was HUGE!

blue-eyes

Ik denk dat een SSP-800 (of 700) en mijn huidige TAG DP pre een andere league is. Mits gelijkwaardige EV als de PRE.

Ik ga daar niet naar kijken.


Wat is huge?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#884
Een mail gestuurd naar een persoon welke een CA-2100 aanbied voor 2650 euro (normaal 4500 nieuw). Demo, volledige 60 maand garantie.


Prijs is nog onderhandelbaar. Vind het erg weinig. Ben benieuwd! Zal eens een serienummer opvragen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 20:17:10
Een mail gestuurd naar een persoon welke een CA-2100 aanbied voor 2650 euro (normaal 4500 nieuw). Demo, volledige 60 maand garantie.


Prijs is nog onderhandelbaar. Vind het erg weinig. Ben benieuwd! Zal eens een serienummer opvragen ;D

In info veld van het scherm is de revisiedatum te vinden ;) heb al eens iemand betrapt op het verkopen van een delta voor een leeftijd die niet klopte met de firmware updates. Uberhaupt was het een nogal aparte kerel. Maar je kan dus in het display de datum achterhalen :)

Vind de prijs wel erg netjes voor een CA-2100 maar wat vraagt je speaker eigenlijk qua vermogen?

blue-eyes

ik draai nu met 5 * 100 versterker, hiervoor met 2 * 100 (2 stuks, 4.0 opstelling).
Die 100 watt is voldoende.
Maar als je Pa de 2200 wegdoet gaan we praten ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 20:42:01
ik draai nu met 5 * 100 versterker, hiervoor met 2 * 100 (2 stuks, 4.0 opstelling).
Die 100 watt is voldoende.
Maar als je Pa de 2200 wegdoet gaan we praten ;D

Overigens is het zo dat Classe vaak voorzichtig is met zijn wattages. De CA-2200 perst er zelfs +/- 227Watt uit. Dus ik denk dat een CA-2100 ook wel iets meer doet dan de opgegeven 100 Watt. En als je dat nu al draait dan is een CA-2100 prima. Voor ons was dat geen doen, die 802's vragen gewoon veel meer.

blue-eyes

Als ik mijn andere speakers nog had gehad  (vergelijkbaar met de 802) was het een ander verhaal.

Maar ook moet je ergens een grens leggen. Als ik onbeperkte financiële middelen had ging ik voor de monoblokken. En wat is nodig? Het is beter de 2200 aan te sluiten. Maar ook de 2100 doet het op de 802. Maar haalt er minder uit dan potentieel mogelijk is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 20:53:24
Als ik mijn andere speakers nog had gehad  (vergelijkbaar met de 802) was het een ander verhaal.

Maar ook moet je ergens een grens leggen. Als ik onbeperkte financiële middelen had ging ik voor de monoblokken. En wat is nodig? Het is beter de 2200 aan te sluiten. Maar ook de 2100 doet het op de 802. Maar haalt er minder uit dan potentieel mogelijk is.

Werken doet het het wel, alleen de laagweergave komt niet los dan. Terwijl de 802's toch echt een verbluffend laag hebben. Dus daar is gewoonweg meer kracht voor nodig. Opstellingen die we toen hebben geprobeerd waren:

- Primare A32
- Classe CA-2200
- Passlabs X350
- Rotel 1080

Allemaal beste machines waarin de Rotel toch wel de minste was van het stel. De overige 3 waren erg aan elkaar gewaagd. Alleen geluid is nogal wisselend bij de 3 EV's.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January  7, 2008, 20:57:50
Werken doet het het wel, alleen de laagweergave komt niet los dan. Terwijl de 802's toch echt een verbluffend laag hebben. Dus daar is gewoonweg meer kracht voor nodig. Opstellingen die we toen hebben geprobeerd waren:

- Primare A32
- Classe CA-2200
- Passlabs X350
- Rotel 1080

Allemaal beste machines waarin de Rotel toch wel de minste was van het stel. De overige 3 waren erg aan elkaar gewaagd. Alleen geluid is nogal wisselend bij de 3 EV's.

Hoe deed de primare het op de 802's?
Ik heb een tijd geleden een B&W en Primare set gehoord en was wel onder de indruk van de muziekaliteit.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

met name de Rotel is beduidend minder lijkt me. De Primare daar ruim boven. Een Passlabs en een Classe doen normaliter nog een stukje meer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January  7, 2008, 21:01:13
Hoe deed de primare het op de 802's?
Ik heb een tijd geleden een B&W en Primare set gehoord en was wel onder de indruk van de muziekaliteit.



A32 deed het perfect op de 802. Was heel muziekaal. Primare had het kunnen worden ware het niet dat die A32 qua afmeting wat onhandig was 430x546x216. Met de Diepte kwamen we totaal niet uit. Anders was dit hem mogelijkerwijs nog wel geworden omdat de prijs was gunstiger ligt dan de overige 2 (passlabs en Classe).

De Rotel was inderdaad wel de mindere, en viel meteen af. Primare en Classe zijn erg gewaagd aan elkaar. Classe vind ik persoonlijk iets neutraler dan een Primare. PassLabs X350 is wel wat heftiger maar die is qua prijs ook een stapje verder weer. Die veel meer af vanwege prijs. Dus tja toen was het dus A32 vs CA-2200. We hebben beide machines tegelijk gehad en 1,5 week getest. En aan het eind was het dus de afmeting die de doorslag gaf.

blue-eyes

Net een mail gestuurd naar Transtec, de voormalige importeur van TAG McLaren apparatuur. Ik wil mijn loopwerk in onderhoud aanbieden: een goede schoonmaak. Ik hoop dat het deurtje dan weer goed open en dicht gaat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Grappig dat Wicked game vertelde van de upgrade van firmware in de CDP100.
Ik heb net zelf een RS232 kabel aangeschaft om de upgrade zelf te doen.
Hopelijk deze week nog.

Zat er nog verschil in geluid WG met die firmupgrade??

Ik was overdonderd door het Primare geluid op de B&W...
Maar ik mistte wel detaillering en die diepe bas van de Ushers.
Maar was zeker muziekaal en meestal ben ik niet zo onder de indruk van B&W nautilus serie.
Mooi huiskamersetje...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January  7, 2008, 21:39:12
Grappig dat Wicked game vertelde van de upgrade van firmware in de CDP100.
Ik heb net zelf een RS232 kabel aangeschaft om de upgrade zelf te doen.
Hopelijk deze week nog.

Zat er nog verschil in geluid WG met die firmupgrade??

Ik was overdonderd door het Primare geluid op de B&W...
Maar ik mistte wel detaillering en die diepe bas van de Ushers.
Maar was zeker muziekaal en meestal ben ik niet zo onder de indruk van B&W nautilus serie.
Mooi huiskamersetje...



Kan je helaas niet melden of er verschil in zat qua geluid, ja bij ons zat er wel geluidsverschil vooral in laag weergave. Maar we vermoeden dat de CDP-100 die wij hadden vanaf het begin al niet goed is geweest. Hij is ook terug gegaan en er is een nieuw loopwerk en printplaat in gegaan. Dus of het dan een eerlijk vergelijk is durf ik niet te zeggen. Firmware updates zijn opzich natuurlijk wel aan te raden, alleen die kleuren kerstboom in de laatste kerstboom viel me meteen op  ;D

Het is maar wat je mooi vind haha ;)

Mwah als huiskamerset denk ik dat ik hier thuis niet mag klagen bij ze, zelf mag ik ook niet klagen maar dit is wel andere koek. Zelfs films kijk ik liever beneden haha.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on January  7, 2008, 21:43:26
Kan je helaas niet melden of er verschil in zat qua geluid, ja bij ons zat er wel geluidsverschil vooral in laag weergave. Maar we vermoeden dat de CDP-100 die wij hadden vanaf het begin al niet goed is geweest. Hij is ook terug gegaan en er is een nieuw loopwerk en printplaat in gegaan. Dus of het dan een eerlijk vergelijk is durf ik niet te zeggen. Firmware updates zijn opzich natuurlijk wel aan te raden, alleen die kleuren kerstboom in de laatste kerstboom viel me meteen op  ;D

Het is maar wat je mooi vind haha ;)

Mwah als huiskamerset denk ik dat ik hier thuis niet mag klagen bij ze, zelf mag ik ook niet klagen maar dit is wel andere koek. Zelfs films kijk ik liever beneden haha.

Er zijn nogal wat andere zaken heb ik gelezen die zijn geupgrade.
Waaronder de leessnelheid van de TOC ed.
Hij leest sneller CD's in...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: WickedGame on January  7, 2008, 20:51:24
Overigens is het zo dat Classe vaak voorzichtig is met zijn wattages. De CA-2200 perst er zelfs +/- 227Watt uit. Dus ik denk dat een CA-2100 ook wel iets meer doet dan de opgegeven 100 Watt.

De opgegeven vermogens zijn op papier aangepast aan wat hij op 4 ohm kan leveren. Het staat nu eenmaal mooier als je versterker in vermogen verdubbeld bij een halvering van de impedantie. Dus verlagen ze het cijfer van het vermogen aan 8 ohm van 227 naar 200 watt. Idem bij de 100 watter die iets van 135W levert...

Dit is normaal gebruik onder high end fabrikanten. Ook Krell, Pass-Labs, Aragon en Levinson doen daar bijvoorbeeld aan mee. Dé perfecte stroombron als versterker bestaat niet, dus echte verdubbeling is een utopie. Maar het leuke is natuurlijk dat je méér krijgt dan wat je is beloofd. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on January  7, 2008, 22:22:57
Er zijn nogal wat andere zaken heb ik gelezen die zijn geupgrade.
Waaronder de leessnelheid van de TOC ed.
Hij leest sneller CD's in...

Nu je het zegt, leest de cd-speler wel sneller cd's in. Dat is wel een positief punt. Maar op geluidsniveau of veranderingen durf ik het dus niet te zeggen vanwege het slechte functioneren van de CDP-100 in het begin. Zal zo eens kijken wat de upgrade is voor de PRE. Behalve dan die "lelijke" extra kleurtjes. Rood schermpje maakt de classé hoerig en groen is net een boomknuffelaar set  ;D

blue-eyes

Hier maar even verder Rens

Quote from: Peerless Monster on January  8, 2008, 20:16:22
Ik weet niet of we op een ander spoor zitten Eisse.
Heb je de AMR goed bekeken?
Die kan je dus modulair inzetten als monoblok.
Prachtig spul.
Niet te betalen ook ;).
Overigens net zoals de Classe...

Is wel een prachtig apparaat die 2100.
En de voorversterking?
Wordt dat een processor van Classe?

Ik ga ook naar HT als we gaan verhuizen.
We zijn bezig met huizen en hadden een leuke optie met een woonkamer van 50m2 (die dan met stereo integrated met HT zou gaan worden), maar niets is minder waar.......
We staan weer op de reserver lijst (again).
Het is wat als je nieuwbouw wil... ;)

Dat van je huis wist ik niet. Maar vooralsnog richt(te) jij je met name op stereo.
PRE, ja alles van Classe (SSP-700 of 800). Maar dat pas over een jaar of 3 a 5. Eerst maar even wachten of Classe het BR HD goed onder de knie krijgt en toepast (lees ondersteuning en HD player).

Tot die tijd een el cheapo HD player van 4-500 euro en daar de tijd mee uitzingen, analoog 5.1 aansluiten op de TAG pre. Mijn loopwerk is veel te goed met CD's afspelen, daar wil ik nog wel een tijdje van genieten.


Maar vertel eens meer over je wensen mbt een huis en HT?
AMR is idd modulair, overheen gelezen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey