De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

#850
Haha, geen com poort meer?
Heb ik ook niet op de laptop. Ik gebruik een USB to Serial converter van Eminent. Werkt perfect.



Kost een dik tientje.

Quote from: Raphie on January  6, 2008, 10:53:54
ja, want dat zijn 5.1 discrete signalen en als het mono is trek je gewoon de andere speakerkabels eruit  ;D
Yep, moet werken 8)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Die heb ik ook.

Die wilde hij niet ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2008, 11:04:50
Die heb ik ook.

Die wilde hij niet ;D

Nou ja zeg ;D

Ik heb het net nog even getest maar met een digitale input kan de TAG ook dat signaal rerouten naar het te meten kanaal.
Moet je er alleen voor zorgen dat er een full range signaal op staat ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Dat scheelt weer veel werk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De Classe is weer vertrokken (wij moeten de kleine weer ophalen).

Ik ben geen geweldige luisteraar, zeker geen technische. Maar het verschil is evident. De reden waarom ik de TAG zou willen doen is bevestigd.
Classe is zeker niet overdreven warm (wat ik wel verwachte). Het harde, klinische is weg.
Het is beduidend meer emotie.

Jammer was dat de SUB niet goed was ingeregeld, wegens wat probleempjes gisteren.

Grappig was de grote hoeveelheid laag, wat niet verwacht werd door Arjen.

Later meer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Interesting, Classe matcht dus ook 8)
Ik heb het idee dat Classe net iets minder duur is dan ML.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Pieter-Jan

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2008, 15:28:43
De Classe is weer vertrokken (wij moeten de kleine weer ophalen).

Ik ben geen geweldige luisteraar, zeker geen technische. Maar het verschil is evident. De reden waarom ik de TAG zou willen doen is bevestigd.
Classe is zeker niet overdreven warm (wat ik wel verwachte). Het harde, klinische is weg.
Het is beduidend meer emotie.

Jammer was dat de SUB niet goed was ingeregeld, wegens wat probleempjes gisteren.

Grappig was de grote hoeveelheid laag, wat niet verwacht werd door Arjen.

Later meer ;)

Fijn om te horen :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

blue-eyes

En uiteraard nogmaals een bedankje richting Arjen!

Hij had de moeite genomen om een Classe demootje te geven. En ik ben geen volwaardig luisteraar, dus een mindere sparringspartner.
Maar leuke discussie gehad, ik heb weer veel geleerd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2008, 17:11:44
En uiteraard nogmaals een bedankje richting Arjen!

Graag gedaan. :D De spulletjes staan inmiddels weer netjes in hun rack. ;)

QuoteHij had de moeite genomen om een Classe demootje te geven. En ik ben geen volwaardig luisteraar, dus een mindere sparringspartner.

Nou doe je jezelf tekort. Je kunt prima luisteren, want je hoort heel snel de verschillen. Het precies onder woorden kunnen brengen daarvan is een ander verhaal, daar is de een nu eenmaal beter in dan de ander. ;)

QuoteMaar leuke discussie gehad, ik heb weer veel geleerd.

Ik vond het ook reuze gezellig. Het duurde eigenlijk nog wat te kort. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2008, 15:28:43
Ik ben geen geweldige luisteraar, zeker geen technische. Maar het verschil is evident. De reden waarom ik de TAG zou willen doen is bevestigd. Classe is zeker niet overdreven warm (wat ik wel verwachte). Het harde, klinische is weg. Het is beduidend meer emotie.

Veel mensen noemen Classé vaak als 'warm'. Ik ervaar dat zelf niet zo. Wellicht is er een 'vleugje' warm, maar dat zit dan meer in het middengebied, niet in het hoog (daar blijft het detailrijk zonder hoog-af). 8)

QuoteGrappig was de grote hoeveelheid laag, wat niet verwacht werd door Arjen.

Ik heb nog staan luisteren met mijn oor voor de sub! ;D

Tsjongejonge, wat geven die kleine 'Tiks' een diep laag! :o
Ik zou dat crossover zeker niet meer op 80 Hz zetten, maar eerder op 40 of hooguit 45 Hz. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Audiofiel on January  6, 2008, 22:14:24
Veel mensen noemen Classé vaak als 'warm'. Ik ervaar dat zelf niet zo. Wellicht is er een 'vleugje' warm, maar dat zit dan meer in het middengebied, niet in het hoog (daar blijft het detailrijk zonder hoog-af). 8)

Ik heb nog staan luisteren met mijn oor voor de sub! ;D

Tsjongejonge, wat geven die kleine 'Tiks' een diep laag! :o
Ik zou dat crossover zeker niet meer op 80 Hz zetten, maar eerder op 40 of hooguit 45 Hz. ;)

Helemaal mee eens wat betreft de warmheid van de Classé. Het hangt uiteraard altijd nog af van de combi met de speakers en de bekabeling die nog wel invloed kan hebben. Zelf overigens hier de Classé CA-2200, CP-500 en CDP-100 staan (althans mijn ouders beneden). Littleninja heeft deze set toen hier gereviewd en was aangenaam verrast.

Overigens hebben mijn ouders ervoor gekozen puur stereo te gaan met de classe, en voor surround de SR9200 te laten staan met de DV8300 Vm modified. De match met Classé en Marantz is een prima match over de SSP. Classé pre en ev sturen de 802's aan. De SR9200 sturen de 804 en HTM-2 aan. Na wat fine tuning (lees een middag liggen en afstellen) de perfecte match in surround gevonden in combo met de Classé.

Overigens nu we even over Classé hebben. De apparaten hebben software updates, en heeft 1 van jullie al eens zo'n update uitgevoerd. Ik ben altijd zo huiverig met die updates omdat dit nog wel eens mis kan gaan, en op dit soort apparatuur is dat niet echt wenselijk.

Audiofiel

Quote from: WickedGame on January  7, 2008, 08:48:17
Overigens nu we even over Classé hebben. De apparaten hebben software updates, en heeft 1 van jullie al eens zo'n update uitgevoerd. Ik ben altijd zo huiverig met die updates omdat dit nog wel eens mis kan gaan, en op dit soort apparatuur is dat niet echt wenselijk.

Daar kan ik kort over zijn: nee. ;D Maar ik heb ook de oudere modellen, die geen updates hebben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#862
We hadden gisteren ook nog een tweede versterker op proef: mijn Aragon 8008X3B. Ook die klonk, zoals verwacht, duidelijk beter dan de Tag eindversterker, maar de Classé matchte mooier. De Classé heeft eigenlijk liever een gebalanceerde connectie, maar de Aragon heeft het echt nodig op tot zijn volledige potentieel te komen. Aangezien we op cinch hebben getest (de AV heeft geen XLR), bleven de prestaties van de Classé en met name de Aragon dus een stuk achter. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Audiofiel on January  7, 2008, 08:51:19
Daar kan ik kort over zijn: nee. ;D Maar ik heb ook de oudere modellen, die geen updates hebben. ;)

Okay, vanwaar deze vraag is omdat de CDP-100 voor revisie weg gegaan is in zijn garantieperiode. Las geen enkele cd meer. Daar is een compleet nieuwe firmware ingezet. Nieuwe firmware is zeker een veel opzichten beter dan de vorige. Met uitzondering dan van nu de schermkleur keuze (niet alleen meer blauw, maar ook groen en rood kan je kiezen  ;D)

De CP-500 heeft deze optie ook in zijn firmware, maar ook veel extra mogelijkheden erbij. Dus die zou ik nog wel willen updaten naar een nieuwe firmware. De CA-2200 ga ik niet doen, zie het nut niet in van een EV om te updaten. Al heeft deze bak ook updates.

Dus hoopte dat iemand dit al eens heeft gedaan. Anders eens B&W Nederland eens bellen om te vragen of zei het kunnen doen. Zou zonde zijn om je CP-500 naar de klote te brengen met zo'n update.

WickedGame

Quote from: Audiofiel on January  7, 2008, 08:54:38
We hadden gisteren ook nog een tweede versterker op proef: mijn Aragon 8008X3B. Ook die klonk, zoals verwacht, duidelijk beter dan de Tag eindversterker, maar de Classé matchte mooier. De Classé heeft eigenlijk liever een gebalanceerde connectie, maar de Aragon heeft het echt nodig op tot zijn volledige potentieel te komen. Aangezien we op cinch hebben getest (de AV heeft geen XLR), bleven de prestaties van de Classé en met name de Aragon dus een stuk achter. ;)

Ik kan dit zelfs totaal beamen dat de Classé uitstekend presteert op XLR, er zitten tussen Cinch en XLR een groot verschil op de Classé. Het geluid kwam op XLR veel voller en losser over dan via Cinch. Terwijl zowel de Cinch als de XLR uit de huidige MIT Shotgun lijn komt.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  6, 2008, 22:06:58
Graag gedaan. :D De spulletjes staan inmiddels weer netjes in hun rack. ;)

Nou doe je jezelf tekort. Je kunt prima luisteren, want je hoort heel snel de verschillen. Het precies onder woorden kunnen brengen daarvan is een ander verhaal, daar is de een nu eenmaal beter in dan de ander. ;)

Ik vond het ook reuze gezellig. Het duurde eigenlijk nog wat te kort. :)

Ok. Zelfonderschatting is mijn grootste handicap in het werk....... Dus nu ook in de hobby ;D

Maar bedankt dan!


Het laatste punt: helemaal mee eens. Als we een herhaling inplannen, kunnen we dat zeg maar over 2 jaar uitvoeren? ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: WickedGame on January  7, 2008, 08:57:59
Ik kan dit zelfs totaal beamen dat de Classé uitstekend presteert op XLR, er zitten tussen Cinch en XLR een groot verschil op de Classé. Het geluid kwam op XLR veel voller en losser over dan via Cinch. Terwijl zowel de Cinch als de XLR uit de huidige MIT Shotgun lijn komt.

Dat is interessant!
MIT matched dus goed met Classe! Ik heb zelf de MIT Magnum lijn. Erg fijne maar dure bekabeling. Dus deze kan ik dus bij een eventuele overstap behouden.
Leuk dat je dat even meld.


Overigens, wordt het geen tijd voor je ouders om de monoblokken aan te schaffen?
Ik meld me bij deze aan als koper voor de CA2200 ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  7, 2008, 08:54:38
We hadden gisteren ook nog een tweede versterker op proef: mijn Aragon 8008X3B. Ook die klonk, zoals verwacht, duidelijk beter dan de Tag eindversterker, maar de Classé matchte mooier. De Classé heeft eigenlijk liever een gebalanceerde connectie, maar de Aragon heeft het echt nodig op tot zijn volledige potentieel te komen. Aangezien we op cinch hebben getest (de AV heeft geen XLR), bleven de prestaties van de Classé en met name de Aragon dus een stuk achter. ;)

Kort door de bocht: beter dan de TAG, maar niet de emotie en beleving welke de Classe wel had. Het scherpe randje is weg. Het klinische is niet negatief meer.

Arjen was aan het vertellen, ik hoorde hem niet ik was aan het luisteren en mijn voeten met de muziek aan het meetappen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  6, 2008, 22:14:24
Ik heb nog staan luisteren met mijn oor voor de sub! ;D

Tsjongejonge, wat geven die kleine 'Tiks' een diep laag! :o
Ik zou dat crossover zeker niet meer op 80 Hz zetten, maar eerder op 40 of hooguit 45 Hz. ;)

Dat stond allang in de planning. Echter, daar ga ik eens goed voor zitten zodra beide subs (ja ook die zijn groot he ;D ) 100% operationeel zijn. Ik wil het ineens goed doen, niet een tweede maal ermee stoeien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

qinq

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 17:15:55
Dat stond allang in de planning. Echter, daar ga ik eens goed voor zitten zodra beide subs (ja ook die zijn groot he ;D ) 100% operationeel zijn. Ik wil het ineens goed doen, niet een tweede maal ermee stoeien.
Ik vind je set echt heel mooi. Maar denk je niet dat een stel nieuwe fronts je meer plezier geven dan een nieuwe EV?

blue-eyes

Quote from: qinq on January  7, 2008, 17:26:38
Ik vind je set echt heel mooi. Maar denk je niet dat een stel nieuwe fronts je meer plezier geven dan een nieuwe EV?

Want?

Mijn fronts zijn van een hoger niveau dan de TAG EV. Ik ben gewoon niet tevreden met de TAG, maar wel met de speakers.
Vergis je niet in deze speakers. Alhoewel dit JBL is, is dit wel de toenmalige topline voor consumenten. De totale nieuwwaarde ligt op 15.000 euro. Het zijn derhalve geen JBL boemers (welke ik niet te pruimen vind).

In mijn vorige set had ik andere speakers, wel van dezelfde JBL serie. Maar dan het topmodel: Ti-K10. Dit op 2 Mark Levinson EV's, zie foto.



Ik heb indertijd bewust een stap terug gedaan. Wil nu beetje bij beetje terug. Iig de EV's. Alhoewel deze kleintjes minder zijn dan de grote broer ben ik er toch erg tevreden en blij mee. Dus geen speaker verandering.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

qinq

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2008, 17:46:38
Want?

Mijn fronts zijn van een hoger niveau dan de TAG EV. Ik ben gewoon niet tevreden met de TAG, maar wel met de speakers.
Vergis je niet in deze speakers. Alhoewel dit JBL is, is dit wel de toenmalige topline voor consumenten. De totale nieuwwaarde ligt op 15.000 euro. Het zijn derhalve geen JBL boemers (welke ik niet te pruimen vind).

In mijn vorige set had ik andere speakers, wel van dezelfde JBL serie. Maar dan het topmodel: Ti-K10. Dit op 2 Mark Levinson EV's, zie foto.



Ik heb indertijd bewust een stap terug gedaan. Wil nu beetje bij beetje terug. Iig de EV's. Alhoewel deze kleintjes minder zijn dan de grote broer ben ik er toch erg tevreden en blij mee. Dus geen speaker verandering.


Je had daar inderdaad een stelletje prachtige EV's staan! Ik heb de JBL's nooit gehoord, maar blijkbaar is het een goed afgewogen keus. Veel succes dan maar met je zoektocht.

Peerless Monster

Quote from: qinq on January  7, 2008, 17:49:10
Je had daar inderdaad een stelletje prachtige EV's staan! Ik heb de JBL's nooit gehoord, maar blijkbaar is het een goed afgewogen keus. Veel succes dan maar met je zoektocht.

Ik heb het mogen "aanhoren".
Prachtige speakers die JBl's.
Jammer dat de vrouw ze lelijk vind (de ushers he ;) ).
Vooral in combi met Ml klinkt het prachtig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Hoewel de speakers niet helemaal mijn smaak zijn, hebben ze duidelijk veel potentie. Muziek kwam (met de juiste versterker ;)) mooi los van de speakers. :D

Het laag gaat ook veel dieper dan je van de kleine kastjes zou verwachten. Wel ervaarde ik een soort dipje in het midlaag (zeg 80-120 Hz), een gebied wat ik zelf erg belangrijk vind (onderkant stemmen). Maar dat kan ook nog aan andere dingen liggen (bron, kabels, versterkers, akoestiek). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  7, 2008, 17:55:02
Hoewel de speakers niet helemaal mijn smaak zijn, hebben ze duidelijk veel potentie. Muziek kwam (met de juiste versterker ;)) mooi los van de speakers. :D

Het laag gaat ook veel dieper dan je van de kleine kastjes zou verwachten. Wel ervaarde ik een soort dipje in het midlaag (zeg 80-120 Hz), een gebied wat ik zelf erg belangrijk vind (onderkant stemmen). Maar dat kan ook nog aan andere dingen liggen (bron, kabels, versterkers, akoestiek). ;)

Laat ik daar met de DP pre mee kunnen experimenteren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey