De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

#800
Jij bent de uitzondering Martin ;D
Als je maar even je laptop meeneemt. We gaan nog met TMREQ spelen  >:D


p.s. En Miranda natuurlijk  :-*
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Martin_M on January  2, 2008, 19:31:25
Jammer, ik had graag de Krell KSA50s eens meegenomen ;)

Hee, een nieuwe avatar. Dat is héééél lang geleden, Martin. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

simsatit

Als je het doet moet je het goed doen en die Classe's zullen niet alleen anders klinken, ze zien er idd ook weer heel anders uit 8), he en 't komt uit Canada, dus is het ook nog eens heel sociaal en gastvrij ;D
(ik heb daar drie jaar gewoond, niemand doet daar de deur op slot, ook niet van de auto :o in de grote steden is het misschien anders..)
Classe spreekt mij ook wel aan, ben net als Pieter Jan dus zeker benieuwd hoe deze dan weer matchen met Tag..
Plinius look een beetje met dat ronde, weet alleen niet zeker of Plinius er eerder mee kwam maar goed..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#803
Of dit: Classé Audio / CA 2100 voor 2850 euro.

Ik wil ook best weer een aantal stereo EV's ipv een enkele 5 kanaals. Het nadeel is dat wegens de downgrade van mijn speakers ik wel een fysieke center nodig heb. Dus 3 stuks stereo versterkers. Of een 2- en een 3 kanaals EV, maar de 3 kanaals worden zelden aangeboden en ook wat moeilijker verkocht.

Het voordeel is (deze is nu wel aan te schaffen) dat ik dan direct wel een mooiere sound heb voor een CD'tje luisteren. Echter, moet ik dan ook een film in 2.1 kijken, want bij aanschaf van een nieuwe versterker gaat ook de EV de deur uit. En dan als laatste aanschaf moet er weer een dikke 2 kanaals komen als vervanging voor deze mini.
Ach, dromen is leuk. Eerst maar even sparen, "even" luisteren. Als het goed komt een Classe binnenkort deze kant op.

Hmmm. Mischien toch eens hier overleggen of de bonus niet voor andere doeleinden aangewend mag worden ;D




De winkel ligt net boven Osnabrück. Dat is erg goed te doen vanuit Nederland ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 19:44:24
Of dit: Classé Audio / CA 2100 voor 2850 euro.

Das toch wel mooi hoor!
je zal het toch vast wel eerst ff beluisteren denk of het wel echt je ding is?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#805
Quote from: simsatit on January  2, 2008, 19:49:38
Das toch wel mooi hoor!
je zal het toch vast wel eerst ff beluisteren denk of het wel echt je ding is?

Minder dan de TAG EV kan toch niet?  :-X
Gekheid ;D.


Uiteraard ga ik eerst luisteren. Daarnaast heb ik wel budget, maar dit alleen inclusief verkoop huidige versterker (afspraken met vriendin). En ik wil wel 5.1 blijven luisteren.

Maar wat ik al eerder zei, dromen is leuk. Reeël is wat anders. Dan gaat het niet zo snel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 19:44:24
Of dit: Classé Audio / CA 2100 voor 2850 euro.

Dat is 'maar' een 100 watter. :P De 200 heeft meer controle en klinkt 'rustiger'. ;)

QuoteIk wil ook best weer een aantal stereo EV's ipv een enkele 5 kanaals. Het nadeel is dat wegens de downgrade van mijn speakers ik wel een fysieke center nodig heb. Dus 3 stuks stereo versterkers. Of een 3 kanaals EV, maar deze worden zelfden aangeboden en ook wat moeilijker verkocht.

Wat heeft de downgrade van je speakers te maken met de noodzaak van een fysieke center? Dat zie ik niet zo. ???

Een 3-kanaals versterker zie je inderdaad niet vaak. Ik gebruik er zelf twee en vind het reuze handig (het 6e kanaal gebruik ik voor mijn passieve sub en als ik een actieve had zette ik er de basshakers op terug).

Extra voordeel van losse versterkers is ook dat je er voor stereo maar ééntje aan hoeft te zetten (en voor surround dus twee). :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 19:53:44
Minder als de TAG EV kan toch niet?  :-X

Minder dan de TAG zal hij zéker niet klinken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 19:53:51
Dat is 'maar' een 100 watter. :P De 200 heeft meer controle en klinkt 'rustiger'. ;)

Wat heeft de downgrade van je speakers te maken met de noodzaak van een fysieke center? Dat zie ik niet zo. ???

Een 3-kanaals versterker zie je inderdaad niet vaak. Ik gebruik er zelf twee en vind het reuze handig (het 6e kanaal gebruik ik voor mijn passieve sub en als ik een actieve had zette ik er de basshakers op terug).

Extra voordeel van losse versterkers is ook dat je er voor stereo maar ééntje aan hoeft te zetten (en voor surround dus twee). :D

We hebben denk ik dezelfde mening omtrent versterking. Overigens heb ik nu 5 * 100. 2 * 100 lijkt me dan beter, alhoewel de 5 * 100 wel "5 monoblokken" zijn, echter in één behuizing.

Mbt phantoomcenter: mijn huidige frontspeakers kunnen dit niet goed weergeven. Iig niet zo goed als mijn oude speakers dat konden en ik minimaal zou wilen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 19:54:42
Minder dan de TAG zal hij zéker niet klinken. ;)

Waar zie jij dat staan?

p.s. Op mijn werk wordt ik door de m.a. (management assistente) gecontroleerd op spelling ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 19:54:42
Minder dan de TAG zal hij zéker niet klinken. ;)

Je lijkt mijn broer wel, die is leraar geweest...
Maar na er honderden keren op gewezen te zijn zeg ik het nu nooit meer fout, d8 ik..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Ik zit er serieus aan te denken om 2 dagen cursus nederlandse taal te doen, een soortement opfriscursus.
Ik moet een serieus aantal cursussen doen, als ik mede door dit soort cursussen op een groot aantal kan komen... ;D

Maar ik vind het af en toe ook wel noodzakelijk. Ik schrijf te slordig, vaak in spreektaalvorm.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 19:57:54
Waar zie jij dat staan?

p.s. Op mijn werk wordt ik door de m.a. (management assistente) gecontroleerd op spelling ;D

Hoog tijd dat je het zelf leert. ;D

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 19:58:37
Je lijkt mijn broer wel, die is leraar geweest...
Maar na er honderden keren op gewezen te zijn zeg ik het nu nooit meer fout, d8 ik..

De regel als/dan is heel simpel uit te leggen: bij een vergelijkende trap gebruik je 'als' en bij een vergrotende trap gebruik je 'dan'.

Dus: "Hij is groter dan ik" en "Hij is twee keer zo groot als ik".
Of: "De Classé klinkt beter dan de TAG" en "De TAG klinkt twee keer zo slecht als de Classé".

;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 20:03:04
Hoog tijd dat je het zelf leert. ;D

De regel als/dan is heel simpel uit te leggen: bij een vergelijkende trap gebruik je 'als' en bij een vergrotende trap gebruik je 'dan'.

Dus: "Hij is groter dan ik" en "Hij is twee keer zo groot als ik".
Of: "De Classé klinkt beter dan de TAG" en "De TAG klinkt twee keer zo slecht als de Classé".

;D


Hebben meer mensen dat? Ik kan Audiofiel altijd goed volgen, maar op het eind raak ik altijd het spoor bijster ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Meestal volg ik hem niet, maar als hij dingen aan het uitleggen is... :P ;)

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 20:35:12
Hebben meer mensen dat? Ik kan Audiofiel altijd goed volgen, maar op het eind raak ik altijd het spoor bijster ;D

simsatit

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 20:03:04
Of: "De Classé klinkt beter dan de TAG" en "De TAG klinkt twee keer zo slecht als de Classé".

Foei, in de hoek!
Dat is heel slecht Nederlands..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Audiofiel

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 22:10:29
Dat is heel slecht Nederlands..

Je zult 'slecht TAGGERlands' bedoelen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

simsatit

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 22:51:38
Je zult 'slecht TAGGERlands' bedoelen. ;)

;D

Audiofiel, met wat voor versterking speelt het bij jou op 't moment?
Vast geen Tag ;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Audiofiel

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 23:09:40
Audiofiel, met wat voor versterking speelt het bij jou op 't moment?
Vast geen Tag ;D

Ik kon geen Tag betalen, dus heb ik Classé gekocht. ;D

Nee, het is hier een combinatie van Levinson, Classé en Aragon in 2 sets (stereo en surround apart).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

simsatit

Quote from: Audiofiel on January  3, 2008, 09:07:08
Nee, het is hier een combinatie van Levinson, Classé en Aragon in 2 sets (stereo en surround apart).

8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#820
Hier even wat spitwerk. De Classe processor van 25000 gaat definitief niet door:

QuoteClassé has indeed decided to shelve the SSP-900 project, for now. While a fully working production model is in circulation mass production of the ultra high-end processor will not be forth coming. Instead what we will see, in the not to distant future, are its two offspring, the SSP-700 and SSP-800.



Maar er komen wel 2 andere modellen, beide erg interessant!

QuoteRoadmap and Pricing:

As was mentioned in an earlier post the SSP-700 and SSP-800 are not scheduled to replace the current issue of SSPs namely the SSP-300 and SSP-600. The newest SSPs will draw some similarities from the old guard but will include unique features necessary to support the future of HD programming.

The SSP-700 will have an estimated market price between $7K and $8K while the SSP-800 will be between $10K and $12K. The SSP-800 is expected to be released first and should reach the retail market sometime in March 2008 while the SSP-700 is planned to make its debut sometime thereafter. Current estimates put it somewhere between later summer and early fall of next year, depending on the success and maturity of the SSP-800.

Technical Specifications:

The SSP-700 and the SSP-800 will adopt the same foot print and chassis that the current SSP-300 and SSP-600 employ today. Both SSPs will support balanced and single ended connection types and both are spec'd for 7.1 (eight channel) implementations but the SSP-700 will only support XLR outputs for the front LR channels whereas the SSP-800 will support all channels plus two more for bi-amping the fronts or adding up to two extra subwoofers or a speaker pair for another room. Both SSPs will deliver two-channel (stereo pre-amplifier) audio performance equal to or better than the current SSP-600. Overall the audio performance of the SSP-800 will be similar to that of the SSP-900 and it is believed it will be the best sounding SSP at any price.

Some specific details about circuit parts and descriptions are still sketchy at this time but it is hoped the details of this information will surface by year's end and in time for the CES 2008 announcement. For now, it is known that both SSP's will utilize the same HDMI audio and video switching board. Classe's HDMI implementation supports Version 1.3 of the specification and will include four inputs and two outputs. It is a true HDMI repeater. Audio is pealed from the signal, processed and sent to the outputs. Video will not be scaled but an On Screen Overlay function will be provided for all resolutions up to and including 1080p.

Digital audio processing is based on Momentum Data Systems (MDS) implementation of Texas Instruments (TI) Aureus DSP that was built into the SSP-900. The current iteration will support uncompressed LPCM across the HDMI interface but not Dolby TrueHD nor dts-HD decoding. An MDS DSP engine update is expected to support the new codecs but may not meet the SSP-800's launch date. In the event the new DSP is delayed, Classe' is engineering the option to have this component replaced in field units. Classe' will publish the necessary information for upgradeable units prior to shipping the first SSP-800. Finally, five-band (manual) parametric-equalization (PEQ) will be included and will cover all ten channels.

Helaas nog geen Dolby ThrueHD of DTS HD.
Maar wellicht upgrade mogelijkheden. Afwachten dus. Nu maar hopen dat de prizjen van 8000 dollar en 12000 dollar hier een beetje goed terecht komen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Die SSP-800 lijkt mij wel wat. :D













Over een jaartje of 5 (zodra die tweedehands interessant genoeg is geworden). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  3, 2008, 20:38:24
Die SSP-800 lijkt mij wel wat. :D













Over een jaartje of 5 (zodra die tweedehands interessant genoeg is geworden). ;)

Ligt aan de financieën. Op dit moment ook maar even wachten ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen V

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 19:58:37
Je lijkt mijn broer wel, die is leraar geweest...
Maar na er honderden keren op gewezen te zijn zeg ik het nu nooit meer fout, d8 ik..

Nou... ik zou zeggen ook nog goed schrijven en je bent er :)

blue-eyes

Vanmiddag even bij een Classe dealer langsgeweest om wat informatie in te winnen.

Van de SSP 800 had ie nog nooit gehoord. Wel een leuke discussie gehad. Op de vraag wat een vervanging kon zijn voor de TAG DP pre had hij geen antwoord. Na discussie met collega's kwam hij met het antwoord Lexicon. Maar alle merken wachten af....... Die komen niet met iets nieuws, Classe uitgezonderd.


Mijn vriendin vind de Classe ook mooi. Nu maar eens luisteren. In de winkel niet geluisterd, de Classe stond aangesloten op Dynaudio monitoren. Thuis luisteren of niet luisteren ;).


De planning / manier waarop ik het aan ga pakken ben ik ook wel uit:

- Merk bepalen (Classe eerste gegadigde, zondag as kijken of dit door gaat)
- Dit jaar: 2 kanaals EV (Classe CA2100 of 2200)
- 0 - 4 jaar overige 3 EV kanalen
- Dit jaar: HD player, relatief goedkoop, puur om te snuffelen en gat te overbruggen
- 2 - 5 jaar: nieuwe processor (Classe SSP-800?) Afhankelijk van nieuw- en 2ehandsprijs
- 3 - 5 jaar: High-End HD player

HD TV: afhankelijk van het geld, maar heeft geen prioriteit. Echter als ik mijn volledige keten klaar heb, moet de HD tv er ook zijn.


Morgen: luistersessie met een Classe EV. Ben erg benieuwd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey