De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

IK wil de platen laten spuiten, maar dat zal nog wel een tijdje duren. Heb even geen zin om wat met het meubel te doen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  1, 2008, 16:12:36
IK wil de platen laten spuiten, maar dat zal nog wel een tijdje duren. Heb even geen zin om wat met het meubel te doen ;)

Kan ik me ook wel weer voorstellen.. maar het is natuurlijk wel mooi als het gespoten is 8) ik neem aan dat je mat of zijde glans in gedachte hebt?
Hoe bevalt je downgrade eigenlijk naar de 5X100R?
Ik ben toch wel tevreden met deze amp, ik heb natuurlijk 'gelukkig' nog geen andere in mijn set gehad ;) :P maar het intregeerd wel heel mooi! Ik heb alles na 10 sec. op display en led uit, in de ht is dat toch wel erg fijn hoor.
Misschien dat ik nog wel eens over stap naar de zwaardere Tag EV's zoals Teejo die heeft, is dat een grote verbetering tov de 5X100R eigenlijk dat je weet?
Of is het zowiezo beter is te gaan kijken voor bv ML of Classe of zoiets omdat dat wellicht mooier matcht?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#777
Mat, glans gaat spiegelen. Dat is niet fijn met een filmpje kijken.

Hoe bevalt de downgrade.... al minder. Ik mis gewoon mijn ML's ;D



De EV's van Mark Levinson zijn een pak beter. Maar ook zit daar wel een stukje smaak in. De ML's klinken wat warmer dan de TAG's, maar zijn gevoelsmatiger wat stroperiger. Wel heeft de ML veel meer controle over de speakers.

Let wel, niet zeggende dat de TAG dat niet heeft. Zeker wel, de TAG is ook extreem goed. Echter in vgl met de ML een maatje kleiner.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Blue eyes, wat heb je eigenlijk allemaal in je setup gehad qua eindversterking voordat je erachter kwam dat ML goed matcht met Tag?
Ik was afgelopen Zaterdag bij de Audiofabriek bij de oudejaars show/demo en daar werd voornamelijk met Naim gedemo'd dat klonk toch ook niet slecht, ach je hebt zoveel merken, maar ik ben er wel benieuwd naar wat jou bevindingen zijn.
Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Robbert54

wow O0 ;D 8) jij hebt echt een prachtige set! mooi hoor! klasse werk!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zou het trouwens niet makkelijk zijn om die gaten tussen de wand ook dicht te maken ivm met stof bij je dvd's + dat je dan helemaal niet meer kunt zien dat er wat achter zit ;D niet dat ik het nu niet mooi vind hoor, vind m echt super!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

#781
Ivm stof heb je gelijk. Echter ik vind het met die sleuven tussen de platen juist mooier.
En als je maar vaak genoeg een film kijkt krijgt het stof geen kans zich op een DVD te nestelen ;D

Versterkers:
- Sony QS receiver
- Denon receiver (3802)
- Denon receiver met Bryston eindversterkers (receiver als pre)
- Rotel pre en eindversterkers (1066 pre) (EV: RMB1070 + RMB985MKII)
- Rotel pre met mono-eindversterkers van Vincent (Vincent 991 plus)
- Rotel pre met 2 stuks Mark Levinson 331
- TAG AV32R BP met Mark Levinson's (geen centerspeaker)
- TAG AV32R DP met Mark Levinson's
- TAG AV32R DP met TAG EV

Bovenstaand uit mijn hoofd. Klopt ongeveer.

Bevindingen: ik kan alleen de ML en TAG EV's vergelijken. Ik heb geen andere versterkers op mijn TAG pre gehad. Wel is er een leuke shootout geweest met een ML, Krell en nog wat versterkers. Bij Martin_M. Wellicht leuk om te lezen.

Even HEEL kort door de bocht: de TAG klinkt klinischer, de ML warmer. De ML heeft meer controle, met meer gemak aansturend. Wel beiden veel detail.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 15:54:19
Versterkers:
- Sony QS receiver
- Denon receiver (3802)
- Denon receiver met Bryston eindversterkers (receiver als pre)
- Rotel pre en eindversterkers (1066 pre) (EV: RMB1070 + RMB985MKII)
- Rotel pre met mono-eindversterkers van Vincent (Vincent 991 plus)
- Rotel pre met 2 stuks Mark Levinson 331
- TAG AV32R BP met Mark Levinson's (geen centerspeaker)
- TAG AV32R DP met Mark Levinson's
- TAG AV32R DP met TAG EV

Bovenstaand uit mijn hoofd. Klopt ongeveer.

Is dat niet voor dat andere topic bedoeld? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes



heee ;D

Mijn eigen topic!


Maar goed, uitleg :P

Quote from: simsatit on January  1, 2008, 22:27:11
Blue eyes, wat heb je eigenlijk allemaal in je setup gehad qua eindversterking voordat je erachter kwam dat ML goed matcht met Tag?
Ik was afgelopen Zaterdag bij de Audiofabriek bij de oudejaars show/demo en daar werd voornamelijk met Naim gedemo'd dat klonk toch ook niet slecht, ach je hebt zoveel merken, maar ik ben er wel benieuwd naar wat jou bevindingen zijn.
Greets
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 15:54:19

Versterkers:
- Sony QS receiver
- Denon receiver (3802)
- Denon receiver met Bryston eindversterkers (receiver als pre)
- Rotel pre en eindversterkers (1066 pre) (EV: RMB1070 + RMB985MKII)
- Rotel pre met mono-eindversterkers van Vincent (Vincent 991 plus)
- Rotel pre met 2 stuks Mark Levinson 331
- TAG AV32R BP met Mark Levinson's (geen centerspeaker)
- TAG AV32R DP met Mark Levinson's
- TAG AV32R DP met TAG EV

Bovenstaand uit mijn hoofd. Klopt ongeveer.

Je bent ook al ff bezig dus..
Maar ik zie dat je eigenlijk meteen al naar ML ism Tag bent gegaan, heb je die Bryston bv nog wel als EV geprobeerd met Tag? of is het gewoon algemeen bekent dat Tag en ML het 'beste' matchen?
thx, greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#785
Het setje brystons (monoblokken) was ver daarvoor.

Er deed zich een kans voor, ik kon een ML voor relatief weinig kopen. In ieder geval zo weinig dat ik deze zonder verlies weer door zou kunnen verkopen. Dus domweg het geld gepind en de amp opgehaald.

Thuisgekomen: aangesloten: en ja, een goede match! Dit niet na 2 minuten luisteren ;). Ook nu blijf ik daarbij. Vergeet echter niet dat deze match met MIT bekabeling is en met name JBL Ti-K speakers. Deze hebben samen al de neiging om, negatief uitgedrukt, schel te klinken (nu snap je ook meer waarom ik de TAG match minder vind, en de warmere ML prefereer ;) ).


Ik heb dus werkelijk niets anders getest. Maar als het goed is komt hier nog een Classe amp op luisterbezoek ;D . Daar ben ik wel benieuwd naar. Als dat goed uitpakt ga ik sparen / op jacht naar een 5 kanaals EV van Classe uit de Delta serie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 16:22:33
Er deed zich een kans voor, ik kon een ML voor relatief weinig kopen. In ieder geval zo weinig dat ik deze zonder verlies weer door zou kunnen verkopen. Dus domweg het geld gepind en de amp opgehaald.

;D

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 16:22:33
Maar als het goed is komt hier nog een Classe amp op luisterbezoek ;D . Daar ben ik wel benieuwd naar. Als dat goed uitpakt ga ik sparen / op jacht naar een 5 kanaals EV van Classe uit de Delta serie.

Sweet 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 16:10:36
Maar goed, uitleg :P

Dat is duidelijk. Ik had er overheen gelezen.

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 16:22:33
Er deed zich een kans voor, ik kon een ML voor relatief weinig kopen. In ieder geval zo weinig dat ik deze zonder verlies weer door zou kunnen verkopen. Dus domweg het geld gepind en de amp opgehaald.

Is dat de bekende? ;)

QuoteMaar als het goed is komt hier nog een Classe amp op luisterbezoek ;D . Daar ben ik wel benieuwd naar. Als dat goed uitpakt ga ik sparen / op jacht naar een 5 kanaals EV van Classe uit de Delta serie.

Gaaf. Ik denk dat het je zal verbazen. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 16:28:25
Dat is duidelijk. Ik had er overheen gelezen.
;)


Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 16:28:25
Is dat de bekende? ;)
The one and only!


Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 16:28:25
Gaaf. Ik denk dat het je zal verbazen. :D


Ik hoop het. En jij snapt de boodschap ;D :P

Bedenk wel dat als het goed bevalt het nog wel jaren kan duren voordat ik 7250 euro heb gespaard ;D Ik had ook "maar" 75 euro gewonnen in de loterij. Maar, ik moet nog de onderhandeling in met de baas of naar een andere baas. Daar zit een kans.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 16:28:25

Gaaf. Ik denk dat het je zal verbazen. :D


Ik ben ook zeer benieuwd naar de match met Classe, als jullie een luistersessie doen houd ik mij zeker aanbevolen..
De (Tag) set presteerd idd analytisch, toch niet echt vervelend trouwens, maar ik snap dat er daar verbetering kan worden gehaald met een andere EV.
Is de CAV150 of 300 bv mooi?
What about the JC1's van parasound en de A52 voor de center en rears?
Oeps daar ga ik al..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

Parasound heeft hier keer in luistersessie gestaan (zie meet and greet sectie). Ik was daar niet over te spreken. In mijn set dan he ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#791
Ik heb voor mezelf besloten op termijn de TAG set weg te doen. Dit zal nog wel jaren duren, maar heb het nu wel besloten.

Noodzakelijk? Nee.
Is het beter? Nee.
Is het minder? Nee.
Is het anders? Ja.

Waarom dan 1: TAG McLaren is "dood", geen continuïteit, geen upgrade naar nieuwe technieken.
Waarom dan 2: Ik wil alle componenten van een merk hebben, eindversterker als eventuele uitzondering.

Dus zodra het eerste budget is gerealiseerd: luisteren!

Door de voorselectie is onderstaande set gekomen:



Van links naar rechts:

Classe Reference Disc Player: combi CD / DVD speler (dac en loopwerk) CDP-502
Classe 5 kanaals EV (5*200): CA-5200
Classe DVD Transport: CDT-300 (geen dac)
Classe Surround Sound Processor: SSP-600

Het eerste plaatje en het laatste plaatje wordt een keuze tussen geld en de dan geldende technieken. Denk aan BR of HD DVD welke Classe nu nog niet heeft. Maar mocht de aanschaf nu mogelijk zijn is het een keuze uit bovenstaande 2 spelers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pieter-Jan

Quote from: simsatit on January  2, 2008, 16:47:33
Ik ben ook zeer benieuwd naar de match met Classe, als jullie een luistersessie doen houd ik mij zeker aanbevolen..
De (Tag) set presteerd idd analytisch, toch niet echt vervelend trouwens, maar ik snap dat er daar verbetering kan worden gehaald met een andere EV.
Is de CAV150 of 300 bv mooi?
What about the JC1's van parasound en de A52 voor de center en rears?
Oeps daar ga ik al..

TAG en classé zou ik ook wel eens willen horen en uiteraard de combi met parasound ook :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

R

Wat een award-winning design he!!

Pieter-Jan

Wat zijn die classés toch verschrikkelijk mooi  8)

Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 19:22:06


Van links naar rechts:

Classe Reference Disc Player: combi CD / DVD speler (dac en loopwerk) CDP-502
Classe 5 kanaals EV (5*200): CA-5200
Classe DVD Transport: CDT-300 (geen dac)
Classe Surround Sound Processor: SSP-600

Het eerste plaatje en het laatste plaatje wordt een keuze tussen geld en de dan geldende technieken. Denk aan BR of HD DVD welke Classe nu nog niet heeft. Maar mocht de aanschaf nu mogelijk zijn is het een keuze uit bovenstaande 2 spelers.
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Audiofiel

Mooi rond is niet lelijk. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

heheheh

Eens kijken wat we kunnen regelen ;). Ik laat in dit topic wel van me horen. 1% kans dat dit erg, erg snel kan ;D. Maar het hele huis vol met andere versterkers heb ik minder zin in. Sessie met een Classe wel. Parasound is geen optie voor mij. Die viel mij <<op mijn set>> tegen.

Maar, andere personen hebben voorrang. Er staan al heel lang wat afspraken. Waarvan de eerste hopelijk snel wordt ingelost. En HarryHT en spacebass als jullie dit lezen, reageer ook even. Laat je fototoestel even los ;D



Maar het lijkt me wel leuk, eens horen wat andere TAG gebruikers vinden van mijn combi. Met name de speakers. Die verschillen nogal met wat veel mensen hebben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

prachtige set,echt schitterend
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on January  2, 2008, 19:25:59
Mooi rond is niet lelijk. :D

En in Dld. voor 5700 nieuw.... Wel de 5100, maar 5 * 100 watt van Classe zijn goede watts ;D

Oeps: prijs verhoogd naar 6250 euro ;D
2ehands gaan ze hard naar beneden. 50% eraf. Daar doen we het voor!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#799
Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2008, 19:28:23
heheheh

Maar het hele huis vol met andere versterkers heb ik minder zin in.

Jammer, ik had graag de Krell KSA50s eens meegenomen ;)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)